Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:48

Bedankt, ik wist niet eens dat er een livestream bestond!

Volgens mij gaat het weer een bericht om niks zijn, zoals het nu gestart is.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:51

nl 1, 2 en 3 zijn altijd via internet te bekijken
op nos.nl alleen als er live/extra nieuwsuitzendingen zijn of bijzondere gebeurtenissen

furious

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:52

Dat was snel.

Sammie

En compleet overbodig :=

Jolien87

En hij is weer weg. Weinig nieuws.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:53

Dat was snel, maar wat ik ervan kan opmaken is, dat de hulpverleners vandaag ongestoord hun werk konden gaan, en dus niet gehinderd werden.

xxCYNNxx

Nou idd, heel erg snel

Ook nu niet bepaald nieuwe informatie of onverwachte dingen, zoals Sammie al zegt ;compleet overbodig

xJennifx

En ik denk vooral dat Rutte de 'oorlogverhalen' wilde sussen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:57

Sjah, deze dingen dragen bij tot de hele poppenkast.
Het maakt het wel makkelijker dat we niks geven om wat er naast afspeelt, dan hoeven ze alleszins die vragen niet te ontwijken...

Er is wel veel vraag naar militaire acties. Het springt echt van zwart naar wit, van negeren zoals we al een paar maanden doen tot tot oorlog...
Wat denk je van echte diplomatiek? Niet dat dit bestaat, maar ach..
Laatst bijgewerkt door Furrow op 20-07-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:57

xJennifx schreef:

Ik denk dat Rutte wat met lege handen staat..t.o.v. dagen geleden..
Zoals ik al zei. De wereldpolitiek is weer tot de orde van de dag.. "Belangen afwegen..
en nu moet Timmermans gaan "bedelen" in de veiligheidsraad. :(:) Het is allemaal triest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:58

En dit was een persconferentie? Helemaal nix veranderd dus.
Ja dat er een toestel daar heen vliegt voor onderzoek,maar wie zegt dat ze daar naar binnen mogen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:59

Ik hoor een hele andere toon. Ipv verdomme Poetin jij zit hierachter, help ons onze mensen terug te halen....
Kan positief uitpakken. Soms bereik je met vragen meer dan met dwingen

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:00

Ik vind het apart dat er gezegd wordt dat ze ongestoord hun werk hebben kunnen doen vandaag. Maar vervolgens zegt hij dat ze 'voorzichtig' een begin hebben kunnen maken. Ofwel: ze krijgen nog steeds niet de vrije hand. Leuk dat er de afspraak is gemaakt dat er verschillende teams mogen gaan identificeren, maar er zijn zoveel afspraken gemaakt die niet worden nageleefd.

Morrie

18u46 Persverklaring Rutte
Citaat:
Premier Rutte geeft nu een verklaring. Hij wil een overzicht geven van de laatste ontwikkelingen, zo kondigt hij aan. Dit zijn ze:
-Morgen is er een besloten informatiebijeenkomst voor de nabestaanden. De koning en koningin zullen daarbij zijn. Ook Rutte en Opstelten zijn aanwezig.
-Minister Timmermans reist naar New York om steun te vergaderen bij de VN-Veiligheidsraad. Nederland probeert op alle manieren 'druk te zetten op alle partijen om de lichamen terug te krijgen'.
-Nederland gaat het identificatieproces coördineren. Vanavond vertrekt een defensievliegtuig met materiaal naar Charkov. Daar wordt ook een coordinatiecentrum ingericht.
-Rutte belt vanavond weer met president Poetin om te overleggen.

bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/31522/Vl ... atie.dhtml

Saintelette

Maar het is toch heel logisch, deze persconferentie.. Tene erste om allerlei geruchten te smoren, en daarnaast omdat wanneer er geen nieuws vanuit de regering komt 'klaagt' iedereen dat ze niets doen.. Ze zijn er mee bezig, maar ze kunnen nou eenmaal niet veel

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:02

ceasario schreef:
xJennifx schreef:

Ik denk dat Rutte wat met lege handen staat..t.o.v. dagen geleden..
Zoals ik al zei. De wereldpolitiek is weer tot de orde van de dag.. "Belangen afwegen..
en nu moet Timmermans gaan "bedelen" in de veiligheidsraad. :(:) Het is allemaal triest.

En daar speelt Nederlandse politiek even hard in mee, zij zijn ook betrokken geweest in de vorige maanden.
En hebben ook diverse redenen om zo schaamteloos weg te kijken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:05

Saintelette schreef:
Maar het is toch heel logisch, deze persconferentie.. Tene erste om allerlei geruchten te smoren, en daarnaast omdat wanneer er geen nieuws vanuit de regering komt 'klaagt' iedereen dat ze niets doen.. Ze zijn er mee bezig, maar ze kunnen nou eenmaal niet veel

Precies het is nooit goed. Laat je wat horen schreeuwen mensen over te weinig info en als je het niet doet dan krijg je verwijt dat je het al niet meer interesseert.

:roll:

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:08

Misschien ben ik de enige, maar ik vind het goed dat hij zo'n pers conferentie geeft, hoe kort dan ook. Dan weet je in elk geval weer wat de feiten zijn.

Verder over dat Timmermans naar New York gaat, eerder hoorde ik steeds hier in het topic kreten als "denk je nou echt dat Rusland wijkt voor zo'n klein kikkerlandje". Nu gaat hij naar de VN en is het nog niet goed.

Zelf vind ik de houding van Nederland heel goed. Zo neutraal mogelijk. En het belagnrijkste blijft de lichamen terug halen en dán pas de oorzaak achterhalen. Dat laatste kan je sowieso al vraagtekens bij zetten wat het op gaat leveren, dus dan is het logisch dat ze eerste de lichamen willen hebben, voordat de hel er los breekt, mocht dat gebeuren....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:11

JewEmm schreef:
Misschien ben ik de enige, maar ik vind het goed dat hij zo'n pers conferentie geeft, hoe kort dan ook. Dan weet je in elk geval weer wat de feiten zijn.

Verder over dat Timmermans naar New York gaat, eerder hoorde ik steeds hier in het topic kreten als "denk je nou echt dat Rusland wijkt voor zo'n klein kikkerlandje". Nu gaat hij naar de VN en is het nog niet goed.

Zelf vind ik de houding van Nederland heel goed. Zo neutraal mogelijk. En het belagnrijkste blijft de lichamen terug halen en dán pas de oorzaak achterhalen. Dat laatste kan je sowieso al vraagtekens bij zetten wat het op gaat leveren, dus dan is het logisch dat ze eerste de lichamen willen hebben, voordat de hel er los breekt, mocht dat gebeuren....

Ik ben het absoluut met je eens. Als Rutte er niet gestaan had was het ook niet goed geweest. Iedereen die schreeuwt dat hij te weinig daadkracht uitstraalt en geen militaire acties onderneemt weten absoluut niet waar ze over praten..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:12

Dat hij even kort de feiten geeft is idd goed, maar daarvoor was geen persconferentie nodig geweest. Dat had je ook kunnen doen door gewoon een statement binnenskamers op te lezen voor een camera die live te zien was geweest.
Er konden verder toch niet echt vragen worden gesteld, en die nog gesteld werden, werden niet echt concreet beantwoord.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:14

JewEmm schreef:

Nee hoor ik ben het met je eens :j ik vind eigenlijk dat de situatie goed aangepakt wordt nu. We wachten af of jet Nederlandse team morgen toegelaten wordt maar ik verwacht eigenlijk van wel.

furious

Volgens mij zegt hier een enkeling dat die het overbodig vind. :=

N0a

Zoals iemand op twitter zei: "Tijdens het WK leek dit land uit bijna 16 miljoen deskundige bondscoaches te bestaan, nu uit bijna 16 miljoen oorlogsstrategen."

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:16

Shadow0 schreef:
Nikass schreef:
En de wereld kijkt toe en zelfs als we er direct bij betrokken raken durven we nog niet tegen Poetin in te gaan -O-

Ik zou het anders zien: als we al die andere doden niet genoeg vonden om er wat mee te doen, waarom deze 198 ineens wel?

En inderdaad, van een oorlog wordt niemand beter. De gewone burgers in elk geval niet, van geen enkel betrokken land. Het is alleen maar heel veel leed.

Nogmaals: ik ben niet voor oorlog. ..
Maar wat moet er gebeuren voordat Nederland tenminste durft te zèggen dat ze het ergens niet mee eens zijn?
Dat ze Poetin een misdadiger vinden die zich bij het gerechtshof in Den Haag zou moeten verantwoorden
Dat ze niet naar de spelen gaan enz

Maar ja Poetin zegt wèl gewoon hoe hypocriet Nederland is, en hij had nog een punt ook (dat ging over de manier waarop Rusland homo's behandeld)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:18

Ik zeg alleen maar dat de persconferentie overbodig was, dat suggereerd immers dat er gerichte vragen mogen worden gesteld, die ook concreet worden beantwoord.
Even een korte weergave geven met hoe het feitelijk er nu voor staat had ook zonder persconferentie gegeven kunnen worden.

Ik ben namelijk ook absoluut voor een neutrale aanpak.