Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xJennifx schreef:En ik denk vooral dat Rutte de 'oorlogverhalen' wilde sussen.
Citaat:Premier Rutte geeft nu een verklaring. Hij wil een overzicht geven van de laatste ontwikkelingen, zo kondigt hij aan. Dit zijn ze:
-Morgen is er een besloten informatiebijeenkomst voor de nabestaanden. De koning en koningin zullen daarbij zijn. Ook Rutte en Opstelten zijn aanwezig.
-Minister Timmermans reist naar New York om steun te vergaderen bij de VN-Veiligheidsraad. Nederland probeert op alle manieren 'druk te zetten op alle partijen om de lichamen terug te krijgen'.
-Nederland gaat het identificatieproces coördineren. Vanavond vertrekt een defensievliegtuig met materiaal naar Charkov. Daar wordt ook een coordinatiecentrum ingericht.
-Rutte belt vanavond weer met president Poetin om te overleggen.
ceasario schreef:xJennifx schreef:En ik denk vooral dat Rutte de 'oorlogverhalen' wilde sussen.
Ik denk dat Rutte wat met lege handen staat..t.o.v. dagen geleden..
Zoals ik al zei. De wereldpolitiek is weer tot de orde van de dag.. "Belangen afwegen..
en nu moet Timmermans gaan "bedelen" in de veiligheidsraad.Het is allemaal triest.
Saintelette schreef:Maar het is toch heel logisch, deze persconferentie.. Tene erste om allerlei geruchten te smoren, en daarnaast omdat wanneer er geen nieuws vanuit de regering komt 'klaagt' iedereen dat ze niets doen.. Ze zijn er mee bezig, maar ze kunnen nou eenmaal niet veel
JewEmm schreef:Misschien ben ik de enige, maar ik vind het goed dat hij zo'n pers conferentie geeft, hoe kort dan ook. Dan weet je in elk geval weer wat de feiten zijn.
Verder over dat Timmermans naar New York gaat, eerder hoorde ik steeds hier in het topic kreten als "denk je nou echt dat Rusland wijkt voor zo'n klein kikkerlandje". Nu gaat hij naar de VN en is het nog niet goed.
Zelf vind ik de houding van Nederland heel goed. Zo neutraal mogelijk. En het belagnrijkste blijft de lichamen terug halen en dán pas de oorzaak achterhalen. Dat laatste kan je sowieso al vraagtekens bij zetten wat het op gaat leveren, dus dan is het logisch dat ze eerste de lichamen willen hebben, voordat de hel er los breekt, mocht dat gebeuren....
JewEmm schreef:Misschien ben ik de enige, maar ik vind het goed dat hij zo'n pers conferentie geeft, hoe kort dan ook. Dan weet je in elk geval weer wat de feiten zijn.
Verder over dat Timmermans naar New York gaat, eerder hoorde ik steeds hier in het topic kreten als "denk je nou echt dat Rusland wijkt voor zo'n klein kikkerlandje". Nu gaat hij naar de VN en is het nog niet goed.
Zelf vind ik de houding van Nederland heel goed. Zo neutraal mogelijk. En het belagnrijkste blijft de lichamen terug halen en dán pas de oorzaak achterhalen. Dat laatste kan je sowieso al vraagtekens bij zetten wat het op gaat leveren, dus dan is het logisch dat ze eerste de lichamen willen hebben, voordat de hel er los breekt, mocht dat gebeuren....
Shadow0 schreef:Nikass schreef:En de wereld kijkt toe en zelfs als we er direct bij betrokken raken durven we nog niet tegen Poetin in te gaan
Ik zou het anders zien: als we al die andere doden niet genoeg vonden om er wat mee te doen, waarom deze 198 ineens wel?
En inderdaad, van een oorlog wordt niemand beter. De gewone burgers in elk geval niet, van geen enkel betrokken land. Het is alleen maar heel veel leed.