Project X Haren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:06

zonnebloem18 schreef:
Circuit is wel een flink stuk lopen van het station.

Dat wel idd, maar waar een wil is, is ook een weg. En als een groep mensen elkaar opstookt dan lopen ze dat hele stuk wel hoor :j

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:07

Wat ik niet snap ik dat er buiten die groep hersenloze gekken ook nog mensen op af kwamen op zoek naar een echt feestje. Op het moment dat de verjaardag van het jarige meisje waar het allemaal mee begon compleet verziekt is en ze zelfs met haar ouders het dorp uit moet vluchten is het toch allang duidelijk dat de lol eraf is? Dan komen ze toch alleen nog maar om ramptoerist te spelen? Of om mee te rellen?
Als je het niet opzoekt kom je niet zomaar in een massa tegenover de ME te staan.

Anoniem

Anoli schreef:
zonnebloem18 schreef:
Circuit is wel een flink stuk lopen van het station.

Dat wel idd, maar waar een wil is, is ook een weg. En als een groep mensen elkaar opstookt dan lopen ze dat hele stuk wel hoor :j

Nou ja, is niet echt relevant meer he.. Achteraf..

sallandval

Diablo schreef:
xJasmijn schreef:
De media had er gewoon niks over moeten zeggen, alles kwam op tv, radio etc. En allemaal zeggen ze : niet komen!

tja, wat denk je dan, tuurlijk gaan mensen dan expres komen!

eigenlijk hadden ze daar gewoon een feest moeten geven, mensen komen toch, worden dronken en gaan dan heel de boel afbreken omdat ze niks te doen hebben.

Tuurlijk, het is de schuld van iedereen, behalve van die duizenden kanslozen die daar, om te beginnen, helemaal niets te zoeken hadden.

Heeft niets met 'schuld' te maken, maar met menselijk massagedrag en communicatie. Je kunt best ontkennen dat er 'een feestje' is waar alle media roepen dat er toch echt wel íets is. Maar ontkennen dat er een evenement plaatsvindt is volgens mij gewoon je kop in het zand steken.

Ik vind het ook niet slim dat de gemeente in een week tijd niets beters heeft kunnen verzinnen dan het enige waarvan je bij voorbaat kunt weten dat het niet werkt: namelijk roepen "niet komen, er is géén feest". Mij lijkt dat het inhuren van een flink aantal podia, water/fris-tappen, dixies en vrijwilligers voor zo een hype als dit goedkoper was geweest (want genoeg sponsoren te vinden) dan het inhuren van de ME. En die noodverordening hadden ze ook kunnen laten gelden voor het omzeilen van normaal geldende vergunningen. Eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat er wél iets zou zijn geregeld, al was het dan last minute. Dat er chaos komt kun je verwachten, mensen zijn nou eenmaal primitief als het om massa's gaat, dus volgens mij zou dan de strategie moeten zijn. Niet ontkennen maar zo goed mogelijk in banen proberen te leiden.

En dan zo'n burgermeester die zegt: "wij hadden dit niet verwacht"... tuurlijk, daarom riep hij dagen vantevoren al dat de ME klaar zou staan. Volgens mij werkt dat als een rode lap op de hooligans die wél uit waren op echte rellen.

Zelfs ondanks het feit dat er niets was bedacht is er nog steeds sprake van alleen materiële schade, er waren slechts zo'n 30 mensen lichtgewond en 2 agenten. Als de drommen mensen echt op 'oorlog' uit waren geweest waren er beslist veel meer (dodelijke) slachtoffers gevallen. Strikt genomen was het deelnemen gisteren dus minder gevaarlijk dan het deelnemen aan een vierdaagse als het warm is. Mijn conclusie: dit waren mensen met niets beters te doen die een positief evenement door de neus geboord kregen.. wat krijg je dan? Afgereageerde agressie.

Alane

Ach als er 10.000 mensen maar een project x willen en er zijn er 100-en in Nederland, dan spreid het zich behoorlijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:09

Dat s het probleem, er is maar 1 wil en dat was rellen. Bij de raddraaiers dan he.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:10

Relaxed schreef:
Anoli schreef:

Nou ja, is niet echt relevant meer he.. Achteraf..

Sorry ik begrijp even niet wat je bedoelt?
Ik doelde op het circuit van assen waar morgen wat is te doen. Niet op gister in haren het station :n

Jaime_

Re: Project X Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:18

Ik vind het echt ronduit belachelijk.. walgelijk gewoon! winkels die vernield zijn (en dan vind ik het nog erger voor de zelfstandig ondernemers dan voor een groot AH concern) auto's dit in de fik werden gestoken, mensen die aan zoiets hebben meegedaan moeten zich diep diep schamen. En wie mag voor hun 'feestje' opdraaien? De onschuldige burgers, want alles moet vergoed worden van onze belastingcenten, laat de lui die opgepakt zijn lekker hun hele leven betalen voor de schade die ze hebben aangericht. Als ze een taak/gevangenisstraf krijgen kost het ons nog veel meer geld..

Hermoso_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:21

Gewoon voor de rest van hun leven schade vergoeding betalen en opsluiten die idioten!! Dit zijn geen normale mensen meer...

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:22

ik heb wel gehoord dat het erg was,
toen ik net foto's keek ben ik echt gaan beseffen hoe erg het was :oo
het is echt veel te ver uit de hand gelopen :j

En dan nog te bedenken al die winkels, als die mensen die er wonen, al de vernielingen!!
Dit slaat nergens op en wens de mensen daar sterkte die alles moeten opruimen enzo :(:)

Het is gewoon echt te ver gegaan. Alles in fik, die wandelwagentje's ineens voorbij zien rijden helemaal kapot,
met hekken gegooid.

Die mensen die hier aan mee hebben gedaan (vernielingen enzo) moeten echt opgepakt worden en zich schamen.

Waar gaat deze wereld heen?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:23

Elk mens wat daar geweest is, al is het om te kijken, zijn bij deze een stel stomme chimpansees die we het best in de dierentuin kunnen zetten, achter een groot hek, zodat ze eens weten hoe het is als weldenkende mensen komen kijken voor hun kooi.

Wat een beesten. Ik schaam mij diep dat mensen zo ver kunnen gaan. Volg met de grootste walging het nieuws. Echt bah!

Sterkte voor alle gedupeerden.

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:24

Sommige mensen, (was ook iemand in dit topic) hebben er niks verkeerd gedaan en hebben gewoon alleen gekeken of er echt zoveel mensen waren, die kunnen er niks aan doen he :n

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:26

Jolijnn schreef:
Sommige mensen, (was ook iemand in dit topic) hebben er niks verkeerd gedaan en hebben gewoon alleen gekeken of er echt zoveel mensen waren, die kunnen er niks aan doen he :n

Gekeken of er echt zoveel mensen waren door zelf de mensenmassa nog even te vergroten... Echt waar het maakt mij niet uit of ze in het topic zitten of niet, ik vind ze allemaal even dom. Sorry hoor, maar het was pretty obvious dat zoiets in dit Nederland toch uitgroeit tot een grote rel.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:26

Jolijnn schreef:

Jawel die hadden er ook niks te zoeken. Maakte de massa groter waardoor de relschoppers anoniemer worden.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:30

Ann_moi schreef:
Jolijnn schreef:

Gekeken of er echt zoveel mensen waren door zelf de mensenmassa nog even te vergroten... Echt waar het maakt mij niet uit of ze in het topic zitten of niet, ik vind ze allemaal even dom. Sorry hoor, maar het was pretty obvious dat zoiets in dit Nederland toch uitgroeit tot een grote rel.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:31

Helemaal mee eens :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:33

WBT Assen: Daar was dit weekend ook niks te doen. Wel iets op het circuit, maar geen feest zoals met de superbikes in de Lente en met TT. Je had dan IMO het probleem verplaatst, qua uitgaan stelt Assen ook niks meer voor.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:34

Iedereen had zijn verstand moeten gebruiken en gewoon NIET moeten gaan, dit alles heeft oa geleid tot al die media aandacht waardoor het nog interessanter was om te komen...

Elke beschaving gaat vanzelf ten onder aan zijn eigen decadentie.. Het bewijs zagen we in Haren helaas...
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 22-09-12 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:34

Ook de mensen die alleen gingen kijken zijn schuldig. Als je ergens heen gaat, omdat iedereen het doet, terwijl je weet dat er niks te doen is, dan weet je dat er rellen komen. Dat kan iedereen die een beetje meer intelligentie heeft dan een goudvis voorzien. Ga je dan toch, dan zoek je dus bewust rellen en de sensatie er omheen op en ben je net zo schuldig aan alle vernielingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:35

Ik had gedacht dat iedereen die zichvoordeed als "organisator" zoals de mensen achter de project x sites e.d. (waar overigens sponsors op stonden, je zal dit maar gesponsord hebben :r ), ook dingen zouden organiseren zoals vrachtwagens met muziek, generatoren en lichtinstallaties. Misschien nog een paar wagens met blikjes redbull ofzo erbij. Het zou om 20:00u beginnen en zoals ze het allemaal voor deden komen was dan het feest in positieve zin losgebarsten.
Maar blijkbaar is er maar weinig jeugd met een positieve en constructieve instelling. Als er om 20:00u een paar vrachtwagens aan waren komen rijden, bij dat grote veld, waarvan de zijkanten zouden worden open geritst en daar muziek in zou zitten en discolicht en er zouden blikjes frisdrank worden uitgedeeld dan hadden ze misschien een leuke project x op poten gehad.... maar dit :n
Ook de sponsoren van die sites.... waarom ga je in vredesnaam met je bedrijfsnaam op zo'n site staan zonder de verantwoording te dragen die daarbij hoort en mee te helpen aan een goed verloop |o
Gewoon ziek :r
Dom wat rond roepen op internet kan iedereen, een site in elkaar knutselen kan ook iedereen. De verantwoording over de oliebol dragen die ze hebben opgeroepen doen ze niet, evenals een feest organiseren.

Ik vind het heel verschrikkelijk hoe het allemaal gelopen is en wens alle inwoners van Haren heel veel sterkte toe :(:)

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-09-12 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:35

Ann_moi schreef:
Jolijnn schreef:

_/-\o_
Amen, ook die mensen mogen van mij op de blaren zitten.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:39

Die gene die we zijn geweest zijn meelopers zonder eigen mening, die er alleen heen gingen omdat andere dat ook deden. Het belachelijke is dat dit niet allen pubers waren, maar ook volwassenen die dit meeloop gedrag allang ontgroeid hadden moeten zijn.
Vroeger waarschijnlijk te weinig zand in de zandbak gehad en daardoor geestelijk een tuk opgelopen ;)
Ik kan ook echt niet begrijpen dat er mensen zijn die het ook nog goed proberen te praten!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:40

Echt ongelofelijk dit... >;)
1 iemand mist een vinkje op internet en zie wat er is gebeurd.
Ik schaam me helemaal kapot voor de jeugd van tegenwoordig die zó de boel lopen te verstieren voor zoveel mensen!
Totaal geen respect voor andermans eigendommen; dat vindt ik het allerergst.

Ik had gehoopt op een massale 'happy birthday'-song voor Merthe ala flashmob, maar een complete stad slopen?!? -:(-
Wát een lowlife loopt hier rond zeg...
Ik zeg: als je er was actief helpen met oppakken, bankrekening leegtrekken, loonbeslag leggen en geen geld? beslag leggen op alles wat ze hebben en te werk stellen voor een jaar.
De wet is hier veel te soft wat betreft raddraaiers of ter voorkoming daarvan! :r

Weer een goed leermoment van hoe het niet moet of hoort te gaan?
Van mij mogen ze ze dood schieten bij het volgende 'feestje', we missen er toch niks aan. Of mag ik dit niet zeggen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:41

Het kwalijke van toch even kijken is dat de chaos groter word, ook als je 'braaf' langs de kant staat te kijken. Hoe groter de massa, des te moeilijker de politie en ME de boel in de kiem kan smoren. Ook is de kiem moeilijker te herkennen. Daarnaast voelt de kiem zich sterker daardoor. En met een beetje pech slaan mensen die in eerste instantie geen kwaad in de zin hadden toch om.

MarvanTom schreef:
Weer een goed leermoment van hoe het niet moet of hoort te gaan?
Van mij mogen ze ze dood schieten bij het volgende 'feestje', we missen er toch niks aan. Of mag ik dit niet zeggen?

Zoals je zelf al weet, moet je zoiets niet zeggen inderdaad.

Die beelden van die meiden van de AH die op hun hurkjes glas met handschoenen oprapen vind ik wat apart. Je hebt toch bezems enzo?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-09-12 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:41

En dan komen ze nu met project clean X???? Daar zitten ze ook echt op te wachten daar in Haren... nog meer gekken :roll:
Laten ze maar geld inzamelen en sturen, daar heeft Haren veel meer aan!