Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:01

Trouwens is andern niet opgevallen dat in het programma ergens werd gezegd dat ze door messteken om het leven was gebracht :+ Hoezo uhhh foutje??

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:44

KiWiKo schreef:
vond het een sterkte verstandige vrouw die moeder van Joran!!

Echt he!
Heb vol bewondering het interview bekeken!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:50

Cayenne schreef:
Hoe heette het programma waarin dit werd uitgezonden?
Ik zit al te zoeken op rtlgemist, maar nog niet te vinden.

Vanavond komt het nog een keer om 22.30 op RTL4 :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:51

BloemBloem schreef:
KiWiKo schreef:

Echt he!

Ik ook! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:55

Dat stuk van Saranbande, de media doet weer goed zijn werk... :roll:

Is journalistiek nu zo moeilijk en objectiviteit ook? Het is tegenwoordig slecht gesteld met de media, het lijkt allemaal de Story wel. :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:10

IKbenEllen schreef:
De bewijzen dat de FBI een grote rol heeft gehad in de aanloop naar Jorans verblijf in Peru nemen toe. Dat constateert John van den Heuvel die bij Joran op bezoek is geweest in de cel.

Al bekend was dat de FBI bezig was met een undercoveractie waarbij Joran, Beth Holloway zou afpersen. Om hem te kunnen arresteren moest Van der Sloot echter van Aruba af die alleen drugscriminelen uitlevert. Twee dagen voor Joran naar Nederland zou afreizen voor behandeling in een inrichting reisde Joran echter af naar Peru voor een pokertoernooi, op uitnodiging van pokerspeler Garcia, die zegt tot de beste honderd pokerspelers van de wereld te behoren.

Deze pokerspeler was ook degene die na de moord op Stephany het hotelpersoneel naar de kamer liet komen, zogenaamd omdat hij dacht dat Joran en Stephany waren ontvoerd. Deze Garcia blijkt alle papieren te bezitten van een Amerikaans federaal agent.

Camerabeelden
Dan zijn er de camerabeelden van Joran die de kamer in- en uitloopt. Het hotel heeft echter helemaal geen camera's op de gangen hangen, constateerde Van den Heuvel. Maar op Jorans kamer waren twee camera's gericht. Het heeft er volgens John van den Heuvel dus alle schijn van dat Joran in de val is gelokt. Na zijn arrestatie claimde Joran dat hij al dagen in de gaten werd gehouden door mannen.

Joran vertelt verder dat de bekentenissen onder valse voorwendselen zijn ontlokt. Het werd gedaan voor hij een advocaat had en er werd gezegd dat als hij bekende en tekende hij uitgeleverd zou worden aan Nederland. Overigens kan het nog zeker twee jaar duren voor de zaak van Joran voor de rechter komt. Momenteel zit Joran in een privécel, weg van de andere gevangenen. Ook krijgt Joran al diverse huwelijksaanzoeken van Peruaanse meisjes. Sommigen willen zelfs zijn baby.

Het zou mij in ieder geval niet verbazen.
Zijn moeder lijkt me niet de domste, die zou toch enigzins moeten merken dat haar zoon zo van het padje af zou zijn?

Buiten dat, is Peru ontzettend corrupt.
Dat het me niets zou verbazen als er met bewijsmateriaal gerommeld zal worden.

Joran is wellicht niet geheel onschuldig, maar het zou goed kunnen dat er wel iets waar is van een inluisverhaal.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:30

liesje23 schreef:
Zijn moeder lijkt me niet de domste, die zou toch enigzins moeten merken dat haar zoon zo van het padje af zou zijn?

Joran is wellicht niet geheel onschuldig, maar het zou goed kunnen dat er wel iets waar is van een inluisverhaal.

Je denkt toch niet echt dat het de bedoeling van de FBI was dat hij dat meisje zou gaan vermoorden??? Ze wilden hem waarschijnlijk op diefstal of zoiets pakken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:33

ik speculeer even mee :D :D

misschien was het meiske wel een geheim agent van de FBI :)

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:45

Ja en had ze eigenlijk tog al een doodwens dus kon ze mooi meewerken! 8)7

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:48

sarabande schreef:
liesje23 schreef:

Je denkt toch niet echt dat het de bedoeling van de FBI was dat hij dat meisje zou gaan vermoorden??? Ze wilden hem waarschijnlijk op diefstal of zoiets pakken.

Denk je?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:49

KiWiKo schreef:
ik speculeer even mee :D :D

misschien was het meiske wel een geheim agent van de FBI :)

Is bij mij ook al door mijn hoofd gegaan. Puur uit gevoel hè, denk ik dat dit verhaal nog een behoorlijk staartje gaat krijgen. :j Ik zeg helemaal niet dat Joran totaal onschuldig is, maar mijn gevoel zegt dat het geen zuivere koffie is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 10:57

O hemel daar komen de Joran is misschien onschuldig fantasieën weer :(:) .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:19

Flores was ingehuurd door de fbi en toen Joran daar achterkwam heeft ie r vermoord.

Zo, das mijn fantasie :D

Marietje1990

sarabande schreef:

Ik denk dat vrijwel niemand dat nog gelooft, maar er zijn toch een aantal dingen die flink uit de hand lopen. Joran lijkt dan wel niet zo intelligent, maar het lijkt me wel heel erg makkelijk als jij een meisje gaat vermoorden in een hotelkamer die op jou naam gereserveerd staat. Het lijkt me te makkelijk. Daarna wordt hij natuurlijk aan alle kanten aan het lijntje gehouden. 'Joran, als jij meer vertelt over het Arubaincident, nou dan geven wij je wel strafvermindering' Dat soort dingen zou ik ook inderdaad doen bij zo'n pathologische leugenaar als Joran.

KiWiKo

@ needje :D nou precies :D :D :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:23

sarabande schreef:

Sorry hoor sarabande maar wat een rare reacties geef jij toch altijd, ze zijn zo kinderachtig...
Alleen als iemand maar iets doet wat jij niet leuk vindt dan noem je het persoonlijk... :?

Jij hebt jouw mening en ik de mijne, moet je daarom nu zo denigrerend doen? En doe anders even een cursusje begrijpend lezen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:24

Overigens durf ik best te geloven dat Amerika n vies spelletje met m speelde. Amerika wil m koste wat t kost pakken. En imo gaan amerikanen daar erg ver in.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:28

Allereerst, goedemorgen iedereen! Ik meld me hier ook even!

Ik geloof wel dat het misschien niet helemaal zuivere koffie is, maar ik kan me niet voorstellen dat de FBI eigenhandig een meisje gaat vermoorden om Joran te pakken voor de moord op Natalee. De Amerikanen gaan ver, maar zo ver? Ik geloof het niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:32

MamboBeach schreef:
sarabande schreef:

Sorry hoor sarabande maar wat een rare reacties geef jij toch altijd, ze zijn zo kinderachtig...
Alleen als iemand maar iets doet wat jij niet leuk vindt dan noem je het persoonlijk... :?

Jij hebt jouw mening en ik de mijne, moet je daarom nu zo denigrerend doen? En doe anders even een cursusje begrijpend lezen.

Dat is niet persoonlijk bedoelt, je bent niet de enige hier die zo totaal onwerkelijk denkt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:32

Is ze wel dood? Ik ga ver hè?! :)
Waarom had Flores haar vader het zo over de Natalee-zaak en was Flores zo toegetakeld dat niemand haar meer mocht zien, die camera boven de deur viel mij direct op met superbeeld, precies 5 jaar na Natalee, uitgenodigd door iemand om in Peru te komen spelen...

Nee, Joran is echt niet heilig, dat geloof ik niet maar dat Amerika spelletjes speelt, yep, daar geloof ik echt in ja!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:34

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Dat is niet persoonlijk bedoelt, je bent niet de enige hier die zo totaal onwerkelijk denkt.

Maar wel precies onder mijn post. Onwerkelijk? Waarom?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:40

Tjee wat een complot theorieën. Zou het echt waar zijn? Maar waarom zoveel moeite voor een jongetje als Joran?

BloemBloem schreef:
KiWiKo schreef:

Echt he!

Oh ik had juist een heel ander gevoel. Een naar gevoel. Ik vond haar erg veel over zichzelf praten (zo moeder zo zoon?). Het leek dat het doel van het intervieuw was om haar zoon twee wegen te geven om aan gevangenisstraf te ontkomen. Alleerst door te zeggen dat Joran belde, huilde en zei: wat hebben ze met haar (Stephanie) gedaan? Dus dat hij onschuldig zou zijn. En ten tweede om te komen met depressiviteit ed, zodat hij misschien ontoerekeningsvatbaar verklaart zou kunnen worden. Naar mijn idee had de moeder ook weinig tot geen empatisch vermogen tijdens het intervieuw. Zelfs niet naar haar zoon toe..

Wat een interpretatieverschillen hè :D Zullen we ooit de waarheid weten?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:42

sarabande schreef:
liesje23 schreef:

Nee, staat dat er dan Sarabande?
Je MOET NIET denken voor een ander..

Ik vind het vreemd dat de moeder van Joran nergens wat van heeft gemerkt.
Hij woonde notabene bij haar. Had intensief contact met haar.
Ze moet wel iets gemerkt hebben.

Dat zou anders wezen als je je zoon nauwelijks zou spreken en uit huis zou wonen bijvoorbeeld.

@ Sarabande, jij speculeert toch net zo goed.
Jij speculeert dat de FBI hm zou willen pakken op diefstal. Waarom op diefstal.
Das dus ook een speculatie, een nogal onwerkelijke in mijn referentiekader dan tenminste.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:43

MamboBeach schreef:
Maar wel precies onder mijn post. Onwerkelijk? Waarom?

Ik bedoel maar, als je na alle gegevens met daarop het verhaal van de moeder nog gelooft dat dit stuk ellende onschuldig is en al pagina's lang daar motieven voor zoekt sta je imo ver van de werkelijkheid.

De FBI gaat is staatszaken misschien heel ver, maar dit was voor hen niet meer dan iemand framen die een Amerikaanse burger opgelicht heeft
Daar gaan ze echt geen meisje voor doodslaan, daarbij wisten zij vast wie dat meisje was in die kamer, die gegevens hebben zij bij de hand.
Ik vind het ook wel plausibel dat zij gezorgd hebben dat de deur van die kamer opengemaakt werd, maar verder waren zij Joran aan het volgen ze wisten precies waar hij was en hoe hij daar gekomen was.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:45

Waarom zoveel moeite voor Joran? America!!! :j

Ik had helemaal geen vervelend gevoel en ik vond dat ze juist wel empathie toonde, ook naar de ouders van de vermoorde meisjes toe. Ze hebben geprobeerd contact te zoeken met de moeder van Natalee en is uiteindelijk ook gelukt met een journalist erbij, zegt mij ook al een beetje genoeg...
Maargoed, of je het anders op kan vatten, ik weet het niet... Misschien wel wat je wil zien. :)