Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Niet alleen Maddie, maar ook Kate zou ASS hebben. (Heb ik ergens op een site gelezen maar ik weet ff niet meer waar). ASS is een verzamelnaam voor autisme en aan autisme verwante stoornissen. Hieronder valt ook de stoornis van Asperger. Opvallend is dat deze stoornis vaker voorkomt bij mensen met een bovengemiddelde tot hoge intelligentie.
Een tijdje terug las ik in de krant, dat deze stoornis in en om Eindhoven vaker voorkomt dan elders in NL. Dit zou komen doordat veel technische mensen werkzaam waren bij Philips en zich in en rondom Eindhoven vestigden.
Niet gezegd dat ze dat heeft, maar zou goed kunnen. Er zijn veel voorbeelden van mensen met m.n. Asperger die normaal functioneren.
Wat je je wel kunt voorstellen is dat een autistisch kind al zwaar genoeg is om op te voeden, laat staan als je zelf ook een autistische stoornis hebt.
Babootje schreef:Belga) Gerry en Kate McCann, ouders van het in Portugal verdwenen Britse meisje Madeleine, zijn woedend ............................. Zij zijn volkomen onschuldig". (SER)
Gaby schreef:Babootje schreef:Niet alleen Maddie, maar ook Kate zou ASS hebben. (Heb ik ergens op een site gelezen maar ik weet ff niet meer waar). ASS is een verzamelnaam voor autisme en aan autisme verwante stoornissen. Hieronder valt ook de stoornis van Asperger. Opvallend is dat deze stoornis vaker voorkomt bij mensen met een bovengemiddelde tot hoge intelligentie.
Een tijdje terug las ik in de krant, dat deze stoornis in en om Eindhoven vaker voorkomt dan elders in NL. Dit zou komen doordat veel technische mensen werkzaam waren bij Philips en zich in en rondom Eindhoven vestigden.
Niet gezegd dat ze dat heeft, maar zou goed kunnen. Er zijn veel voorbeelden van mensen met m.n. Asperger die normaal functioneren.
Wat je je wel kunt voorstellen is dat een autistisch kind al zwaar genoeg is om op te voeden, laat staan als je zelf ook een autistische stoornis hebt.
Maddie zou gigantisch uniek zijn als ze Asperger had. Die stoornis komt namelijk vooral bij jongens voor. Ik denk zelf dat ze PDD-NOS (de restgroep van autisme) heeft.
Als ze klassiek autisme heeft, zou dat eerder in het nieuws zijn geweest. PDD-NOS hoeft niet 'zwaar' te zijn en ik denk dat Kate dan ook best haar kind kon opvoeden.
Over dat Asperger vooral bij hoog intelligente mensen voorkomt ... autisten zijn vaak erg slim, niet alleen die met Asperger. En autistische trekken zijn erfelijk, dus logisch dat er een concentratie van mensen met autistische stoornissen rond Eindhoven is. Eens hebben autisten met een technisch inzicht zich daar gevestigd.
Gaby schreef:Babootje schreef:Niet alleen Maddie, maar ook Kate zou ASS hebben. (Heb ik ergens op een site gelezen maar ik weet ff niet meer waar). ASS is een verzamelnaam voor autisme en aan autisme verwante stoornissen. Hieronder valt ook de stoornis van Asperger. Opvallend is dat deze stoornis vaker voorkomt bij mensen met een bovengemiddelde tot hoge intelligentie.
Maddie zou gigantisch uniek zijn als ze Asperger had. Die stoornis komt namelijk vooral bij jongens voor. Ik denk zelf dat ze PDD-NOS (de restgroep van autisme) heeft.
Als ze klassiek autisme heeft, zou dat eerder in het nieuws zijn geweest. PDD-NOS hoeft niet 'zwaar' te zijn en ik denk dat Kate dan ook best haar kind kon opvoeden.
Over dat Asperger vooral bij hoog intelligente mensen voorkomt ... autisten zijn vaak erg slim, niet alleen die met Asperger. En autistische trekken zijn erfelijk, dus logisch dat er een concentratie van mensen met autistische stoornissen rond Eindhoven is. Eens hebben autisten met een technisch inzicht zich daar gevestigd.
russel schreef:Als je ooit een valselijk beschuldigd bent geweest en de hele groep valt over je heen, iedereen loopt achter de beschuldiger aan, dan weet je hoe dat voelt.
Ik ben ooit een keer op kinderkamp beschuldigd van iets wat ik absoluut niet had gedaan, ik kreeg een hele dag straf, moest in mijn eentje op het kamp blijven en de rest had een uitstapje. Ik wist niet eens waar ik allemaal van werd beschuldigd, voor mij was mijn hele vakantie verpest, ik kan mij dus wel voorstellen hoe het voelt.
Voor Kate is het gevoel nu wel dat er kennelijk alleen naar hun gekeken wordt en er niet meer naar Maddie. Zolang er nog niet bewezen is dat ze schuldig is, is ze nog steeds onschuldig en behoort ze de voordeel van de twijfel te genieten.
russel schreef:Beetje offtopic, maar van de week zag ik Dr, Phil![]()
, onder het koken is het altijd leuk om de Amerikaanse familiedrama's te zien.
Maar hij had een programma gewijd aan onschuldigen die onder druk schuld bekenden en hoe gemakkelijk het kennelijk gaat, zeker dan in Amerika, die agenten hebben kennelijk meer mogelijkheid om oneerlijk bezig te zijn dan hier. Maar het ging erom hoe mensen met een schuldgevoel tenslotte gingen denken dat ze het hadden gedaan, zich niets konden herinneren van het geval maar gewoon aannamen dat ze het kennelijk hadden gedaan.
Jordy schreef:Gaby schreef:
Wauw, dan ben ik ook erg uniek want volgens mijn artsen heb ik ook asperger.
Ik vraag me zeker af of Kate een vorm van autisme heeft, iedereen heeft wel trekjes van iedere stoornis die er bestaat namelijk.
Er zijn zat mensen die hun emoties niet kunnen uiten of dat op een verkeerde manier doen, daar hoef je geen autist voor te zijn.
Ik ben erg benieuwd wanneer dit meisje gevonden gaat worden en of ze dus wel of niet ontvoerd is.
Ik hoop voor maddie dat ze nog leeft en dat ze gevonden gaat worden.
Babootje schreef:denk dat het weer een hoax is.