Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 22:24

Lukasje schreef:
Waarvoor dank :) !

Ik heb ook even gereageerd, je kan momenteel prima lopen hier in de buurt. Tot nu toe hebben we voornamelijk in de winter een vaste "zwerfwolf" die steeds even de kop op steekt en dan weer terug wandelt naar Duitsland om 2 weken later weer terug te komen.

Ik heb in de zomer geen meldingen gezien, dus zou me nu geen zorgen maken. Maar vond het een terechte vraag hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 06:35

Dat die jagers bedreigd zijn vind ik een hele kwalijke zaak. Is al wel wat ik dacht dat er zou gebeuren. Er zijn jagers die niet eens meer in Nederland willen jagen, door een groep zeer fanatieke extreem linkse activisten. Terwijl faunabeheer zoveel meer behelst dan alleen schieten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:20

SusanH schreef:
Dat die jagers bedreigd zijn vind ik een hele kwalijke zaak. Is al wel wat ik dacht dat er zou gebeuren. Er zijn jagers die niet eens meer in Nederland willen jagen, door een groep zeer fanatieke extreem linkse activisten. Terwijl faunabeheer zoveel meer behelst dan alleen schieten.

Weet je, die bedreigingen direct naar mensen toe door pro wolf mensen is niks nieuws.
Ik weet echt van mensen die ik persoonlijk ken van gevallen waar de banden van de auto lek gestoken zijn nadat ze een melding gedaan hadden.
Heb ik het over ruim 10 jaar geleden in Duitsland.
Kinderen die bang waren omdat er dagenlang een vreemde auto voor hun deur stond te posten.

F_T

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:22

Bedreiging welke kant op dan ook is per definitie niet oke.

Of dat nu richting pro of anti is.

Voer de discussie op inhoud, niet op bedreigingen, persoonlijke aanvallen etcetera.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:26

Eens femke. En ik zie ze vanuit beide kanten komen, dus blijkbaar is er niemand heilig.

Gelukkig zal het een klein deel van de groepen zijn die zich verlagen tot dit niveau.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:29

Ook mee eens, en de komst van social media heeft het natuurlijk niet gemakkelijker gemaakt.
Er is alleen maar meer (online) geruzie en haatzaaierij ontstaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:31

Klopt, als ik de laatste berichten onder het stuk van de schaapskooi Epe-Heerde lees.
Ik hoop echt dat de mensen van de schaapskooi zelf niet meer meelezen.
Wat mensen daar allemaal durven schrijven vanachter hun toetsenbord...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:43

Als je iets inhoudelijks schrijft, zonder haat naar wolven, krijg je meteen de vreselijkste ellende over je heen. Ze maken je voor van alles en nog wat uit. Zeer ongegrond ook. Ik probeer zo min mogelijk nog te reageren op SM. Maar wil me ook niet de mond laten snoeren door een stel roeptoeters.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:46

Klopt.
En elke keer met dingen dat je denkt;verdiep je er eens in.
Maar zelfs bewezen dna bewijs leggen ze naast zich neer.
Dan weet je gewoon genoeg. Verstand van een poffertje :P niks meer aan te doen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 07:56

mooney schreef:
Lukasje schreef:
Waarvoor dank :) !

Ik heb ook even gereageerd, je kan momenteel prima lopen hier in de buurt. Tot nu toe hebben we voornamelijk in de winter een vaste "zwerfwolf" die steeds even de kop op steekt en dan weer terug wandelt naar Duitsland om 2 weken later weer terug te komen.

Ik heb in de zomer geen meldingen gezien, dus zou me nu geen zorgen maken. Maar vond het een terechte vraag hoor!

Ik heb het gezien! Erg bedankt hoor!!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:04

Het is te hopen dat een ieder die word bedreigt door pro wolf of ander animal rights activisme ook daadwerkelijk aangifte daar van doen. Ook als het via sm is gedaan

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:09

Popstra schreef:
Het is te hopen dat een ieder die word bedreigt door pro wolf of ander animal rights activisme ook daadwerkelijk aangifte daar van doen. Ook als het via sm is gedaan

Èn andersom hetzelfde.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:12

Ik kan het me niet herinneren, maar is er hier al eens gesproken over zgn smurfenspray??
Dit is volkomen legaal in Nederland (weliswaar bedoeld tegen menselijke aanvallers), maar het lijkt me ook zeer geschikt als anti-wolf spray.
Het schijnt tot 2 a 3 meter ver te komen en de kop direct te bedekken met een blauw schuim waardoor het beest niets meer ziet. Verder blijft de kleur een paar dagen zitten, waardoor hij dus direct te herkennen is.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:14

Het komt meestal van anonieme profielen. Dus aangifte is lastig.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:22

Femke_Tweety schreef:
Bedreiging welke kant op dan ook is per definitie niet oke.

Of dat nu richting pro of anti is.

Voer de discussie op inhoud, niet op bedreigingen, persoonlijke aanvallen etcetera.

Tancreda4 schreef:
Eens femke. En ik zie ze vanuit beide kanten komen, dus blijkbaar is er niemand heilig.

Gelukkig zal het een klein deel van de groepen zijn die zich verlagen tot dit niveau.

Met jullie eens. Luister naar elkaar. Erken de gevoelens en emoties en accepteer dat. Maar verbiedt dat niet, keur dingen niet af. Luister naar elkaar. Niet alleen aanhoren, maar luister naar elkaar met een open mind. Dan ga je elkaar misschien begrijpen en in het midden ontmoeten.

DuoPenotti schreef:
Klopt.
En elke keer met dingen dat je denkt;verdiep je er eens in.
Maar zelfs bewezen dna bewijs leggen ze naast zich neer.
Dan weet je gewoon genoeg. Verstand van een poffertje :P niks meer aan te doen.

Weet je, ik ben het heel vaak met je eens en deel ook veel van jouw mening, maar het steeds stellen dat iemand die pro wolf is het verstand van een poffertje heeft is in mijn ogen niet correct. Daarmee diskwalificeer je iemand met een andere mening dan jij hebt. Dat je totaal niet kan begrijpen hoe iemand denkt en waarom snap ik, maar dat zegt niets over intelligentie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 08:37

statement college Heerde over wolf
Citaat:
10 september 2025

Door de incidenten met de wolf op en om de Renderklippen maken we ons als college zorgen. De Renderklippen is voor veel mensen een fijne plek om van de natuur te genieten. We merken dat inwoners zich nu onveilig voelen, omdat er in korte tijd veel meldingen binnenkomen over de wolf. Heerde moet een fijne en veilige plek zijn om te wonen en te genieten van de natuur - zonder angst.

Als gemeente kunnen we maar beperkt iets doen. Voor de veiligheid op dit moment kunnen we alleen maatregelen nemen zoals de aanlijnplicht. We kunnen geen beheersmaatregelen nemen vanwege landelijke en Europese regels.

Samen met de gemeente Epe gaan we daarom snel advies vragen aan onafhankelijke deskundigen: wat kunnen we wél doen binnen de regels? Ook zijn we veel in gesprek met het bestuur van de Schaapskooi.

Daarnaast willen we met andere gemeenten nogmaals de oproep doen aan Provincie en Rijk dat er meer beheersmaatregelen moeten komen voor de wolf. Hierbij dringen we aan op snelheid. We verwachten dit op zeer korte termijn te kunnen doen en zullen u hier uiteraard over informeren.

https://www.facebook.com/share/p/1FhHjAvFuh/

Afbeelding
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/14JiAB ... tid=wwXIfr

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:38

DubbelFun schreef:
Ik kan het me niet herinneren, maar is er hier al eens gesproken over zgn smurfenspray??
Dit is volkomen legaal in Nederland (weliswaar bedoeld tegen menselijke aanvallers), maar het lijkt me ook zeer geschikt als anti-wolf spray.
Het schijnt tot 2 a 3 meter ver te komen en de kop direct te bedekken met een blauw schuim waardoor het beest niets meer ziet. Verder blijft de kleur een paar dagen zitten, waardoor hij dus direct te herkennen is.

Van gehoord. Maar hoe lang blijft dat schuim zo dicht dat hij niets meer ziet? Vaak heb je toch wel een tijd nodig om voldoende afstand te creëren?

sterregoud

MyChoice schreef:
Als je iets inhoudelijks schrijft, zonder haat naar wolven, krijg je meteen de vreselijkste ellende over je heen. Ze maken je voor van alles en nog wat uit. Zeer ongegrond ook. Ik probeer zo min mogelijk nog te reageren op SM. Maar wil me ook niet de mond laten snoeren door een stel roeptoeters.

Dat snap ik ook niet. Als ik iets van een bedenking of kritiek bij het wolvenbeleid uit, ben ik in mijn uppie verantwoordelijk voor de verwoesting van de aarde. Terwijl ik bijv. niet vlieg, nauwelijks vlees eet etc.
Zonder mij te kennen krijg je allerlei rotzooi over je heen.
Vreemd hoe dat werkt.

MyChoice

Denk dat dat poffertje meer gericht is op dat mensen maar wat roepen zonder onderzoek te doen of zich in te lezen. Want dat kom ik ook veelal tegen. De meesten hebben geen idee wat er speelt, maar knallen er overal wel een herkauwde mening uit.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 08:40

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 08:43

BrankaZ schreef:
Weet je, ik ben het heel vaak met je eens en deel ook veel van jouw mening, maar het steeds stellen dat iemand die pro wolf is het verstand van een poffertje heeft is in mijn ogen niet correct. Daarmee diskwalificeer je iemand met een andere mening dan jij hebt. Dat je totaal niet kan begrijpen hoe iemand denkt en waarom snap ik, maar dat zegt niets over intelligentie.

Een andere mening is prima, maar aan de hand van hun onderbouwing, kun je prima een poffertje er uit halen ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:00

MyChoice schreef:

Ik volg het om die reden niet meer op social media. Ik krijg er heel veel onrust door. Ik kom alleen nog berichten tegen van besloten groepen. En lees hier natuurlijk mee.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:07

MyChoice schreef:
Denk dat dat poffertje meer gericht is op dat mensen maar wat roepen zonder onderzoek te doen of zich in te lezen. Want dat kom ik ook veelal tegen. De meesten hebben geen idee wat er speelt, maar knallen er overal wel een herkauwde mening uit.

Dat dus.

SusanH schreef:
MyChoice schreef:

Ik volg het om die reden niet meer op social media. Ik krijg er heel veel onrust door. Ik kom alleen nog berichten tegen van besloten groepen. En lees hier natuurlijk mee.

Voor mij ook de reden dat ik niet meer in zulke groepen meelees. Ben ook uit al die groepen gegaan.
Zowel de pro als contra.

De Info die Tienus hier deelt lees ik af en toe nog mee, nu in het gevan van Daisy, omdat je dat aangrijpt, ik heb zelf werkhonden. Bij het idee dat je zoiets overkomt, afschuwelijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:30

MyChoice schreef:

precies dit

ze hangen nog steeds in dezelfde groef van de lp van 2018 zonder verder enig inlezen.
Dat dingen al 100 keer zijn weerlegd, zelfs met dna bewijs.
Nog blijven ze hetzelfde herhalen.

Dan mis je er in het kratje, hebben ze het verstand van een poffertje, een plaat beton voor de kop, of ze vinden het gewoon leuk om te rellen op sm. Of al deze samen. :+
Want je ziet ze ook in de groepen als geen wolf.

Ik kom bijvoorbeeld niet in pro wolf groepen, vreet ik mij toch alleen maar op.
En het heeft geen zin om daar mijn mening te ventileren.
Zou ik dat wel doen vind ik mijzelf ook in alle bovengenoemde passen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 09:39

mysa schreef:
Van gehoord. Maar hoe lang blijft dat schuim zo dicht dat hij niets meer ziet? Vaak heb je toch wel een tijd nodig om voldoende afstand te creëren?

Dát zou ik niet weten en kan het ook niet terugvinden, maar als het bij mensen afdoende werkt en je de tijd krijgt om weg te komen zal dat bij wolven niet anders zijn. Ik denk dat dít de wolf voldoende af kan schrikken om geen aanval meer in te zetten.