Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Popstra schreef:Als je een veilig land wil "ontvluchten" moet je lekker op eigen kosten gaan "emigreren"
Dat moeten wij ook als we het denken ergens beter te krijgen!
Daar al eens over na gedacht??
Je begrijpt het niet. Dat is duidelijk.
Popstra schreef:Tegen sommige mensen moet je kennelijk duidelijk zijn omdat ze heel hautain constant je willen neer halen hier.
Cowboy55 schreef:listiglistje schreef:een asielzoeker kost per jaar 27.000 euro en in een speciale opvang € 53.000 (Boten, Hotels etc.)
Bijstand heb ik het niet over, al werkt er maar 45% vanaf 2014 van alle statushouders.
Coa zelf kost ook geld hè, gebouwen, beheer, organistatie, personeel etc. etc.
UWV kost ook geld. Toeslagen ook. Kinderopvang ook. Omscholing ook.
Zonder bepaling van grenswaardes kun je zaken niet met elkaar vergelijken. Je weet niet eens of je appels met peren vergelijkt of kruisrakketen met wattenstaafjes.
robert45 schreef:Cowboy55 schreef:
UWV kost ook geld. Toeslagen ook. Kinderopvang ook. Omscholing ook.
Zonder bepaling van grenswaardes kun je zaken niet met elkaar vergelijken. Je weet niet eens of je appels met peren vergelijkt of kruisrakketen met wattenstaafjes.
alleen is dat niet waar we het over hebben hier… we hadden het over de kosten en problemen van asielzoekers.
Listiglistje komt gewoon met de officiële cijfers die er zijn en wat deze mensen ons dus kosten. Zonder er een direct oordeel aan te hangen.
AppleSter schreef:Het gaat over asielzoekers lees ik hier.
Een aantal asielzoekers baden in luxe lees ik net in de Telegraaf;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1205152 ... artsenpost
Natuurlijk hebben ze het over “versoberen” van het 4-sterren (!) hotel, maar menig gepensioneerde (die altijd belasting heeft betaald en veelal amper rondkomt) heeft het veel minder luxe. Deze groep krijgt soms nog amper zorg aan huis, kan de kachel amper nog aan zetten, laat staan dat ze 3x daags een maaltijd volgens de “schijf van 5” voor hun neus gezet krijgen met “voldoende fruit”. Veel mensen kunnen fruit nog amper betalen. En wat doen wij? Wij stoppen 4000(!) asielzoekers in luxe.
Persoonlijk vind ik deze gang van zaken schandalig, zeker richting de mensen die hard werken/hard gewerkt hebben in Nederland en amper nog rondkomen. Nederland zegt nog steeds een rijk land te zijn en dat zal ook wel, maar Nederlanders worden heel hard minder rijk terwijl de asielzoekers steeds meer in luxe baden. Je kunt zeggen wat je wil mbt versobering van het hotel (of cruiseschip) maar er blijft, zeker gezien vanuit de Nederlanders die het zwaar hebben, nog steeds veel luxe over. Inclusief 3 maaltijden per dag.
Noodopvang kan flink uitgekleed worden; Vang mensen, als je dat al wil, op in sporthallen ofzo, niet in luxe hotels en op luxe boten. En als het COA (en Nederland) vol zit; haal de privileges die asielzoekers krijgen als ze helemaal naar hier reizen (vergeleken met andere Europese landen) eraf.
Dan wordt de noodzaak om door te reizen naar Nederland (vanuit andere veilige Europese landen) een stuk lager en is er minder opvang nodig.
Ik hoop dat we daar gaan komen met een rechts kabinet, maar gezien opvang van asielzoekers booming business is zal er weinig veranderen, welk kabinet er ook komt.
anjali schreef:Zou het mogelijk zijn dat degenen die zo pro-asylanten zijn er een of enkelen bij hen thuis opvangen?
anjali schreef:Iets wat ik me afvraag: Zeer veel van de asielzoekers zijn moslim. Waarom nemen andere Islamitische landen waar wel plaats is en die soms zeer rijk zijn ook nog (de oliestaten in het Midden-Oosten) deze mensen niet ? Of waarom gaan die daar niet naartoe om asiel aan te vragen?
BigOne schreef:AppleSter schreef:Het gaat over asielzoekers lees ik hier.
Een aantal asielzoekers baden in luxe lees ik net in de Telegraaf;
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1205152 ... artsenpost
Natuurlijk hebben ze het over “versoberen” van het 4-sterren (!) hotel, maar menig gepensioneerde (die altijd belasting heeft betaald en veelal amper rondkomt) heeft het veel minder luxe. Deze groep krijgt soms nog amper zorg aan huis, kan de kachel amper nog aan zetten, laat staan dat ze 3x daags een maaltijd volgens de “schijf van 5” voor hun neus gezet krijgen met “voldoende fruit”. Veel mensen kunnen fruit nog amper betalen. En wat doen wij? Wij stoppen 4000(!) asielzoekers in luxe.
Persoonlijk vind ik deze gang van zaken schandalig, zeker richting de mensen die hard werken/hard gewerkt hebben in Nederland en amper nog rondkomen. Nederland zegt nog steeds een rijk land te zijn en dat zal ook wel, maar Nederlanders worden heel hard minder rijk terwijl de asielzoekers steeds meer in luxe baden. Je kunt zeggen wat je wil mbt versobering van het hotel (of cruiseschip) maar er blijft, zeker gezien vanuit de Nederlanders die het zwaar hebben, nog steeds veel luxe over. Inclusief 3 maaltijden per dag.
Noodopvang kan flink uitgekleed worden; Vang mensen, als je dat al wil, op in sporthallen ofzo, niet in luxe hotels en op luxe boten. En als het COA (en Nederland) vol zit; haal de privileges die asielzoekers krijgen als ze helemaal naar hier reizen (vergeleken met andere Europese landen) eraf.
Dan wordt de noodzaak om door te reizen naar Nederland (vanuit andere veilige Europese landen) een stuk lager en is er minder opvang nodig.
Ik hoop dat we daar gaan komen met een rechts kabinet, maar gezien opvang van asielzoekers booming business is zal er weinig veranderen, welk kabinet er ook komt.
Wat is er de afgelopen dagen gebeurd? Jij was toch diegene die polarisatie zeer veroordeelde? En wat doe je nu dan?
CharleyT schreef:AppleSter schreef:
Haha! Nu is de Telegraaf ook niet meer goed? Wie bepaald nu precies wat wel of geen gerespecteerde krant is? Wie ben jij om dat hier te bepalen?
Vraagje: Wie ben jij dan om te bepalen dat de Telegraaf een kwaliteitskrant is? Dit is weer een heel nieuw discussie punt.
anjali schreef:Iets wat ik me afvraag: Zeer veel van de asielzoekers zijn moslim. Waarom nemen andere Islamitische landen waar wel plaats is en die soms zeer rijk zijn ook nog (de oliestaten in het Midden-Oosten) deze mensen niet ? Of waarom gaan die daar niet naartoe om asiel aan te vragen?
journee schreef:anjali schreef:Iets wat ik me afvraag: Zeer veel van de asielzoekers zijn moslim. Waarom nemen andere Islamitische landen waar wel plaats is en die soms zeer rijk zijn ook nog (de oliestaten in het Midden-Oosten) deze mensen niet ? Of waarom gaan die daar niet naartoe om asiel aan te vragen?
Waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld Ethiopische vluchtelingen die naar Saoedi Arabië probeerden te vluchten, aan de grens massaal werden neergeschoten...
listiglistje schreef:Alle toeslagen zouden ze ook af moeten schaffen.
Gewoon belasting tot een bepaald bedrag vrijstelling of loonbelasting omlaag.
Coa is inderdaad een verdienmodel,
Net zoals jeugdzorg dat is en kinderopvang ed.
Iedereen wil een graantje meepikken.
Daaromheen zitten ook veel bedrijfjes, adviesbureaus, inspecties ed. Iedereen graait mee..
Cowboy55 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen wordt een objectieve opsomming vervolgens misbruikt om er (onbewezen) kreten aan te hangen, zoals dat asielzoekers een verdienmodel zijn voor de organisaties die ermee belast zijn, zonder er (bewust of voor het gemak) rekening mee te houden dat dit in zijn essentie voor ons heel sociaal stelsel geldt. Een hele subeconomie gedijt op de minder sterken in de samenleving.
journee schreef:anjali schreef:(...) Of waarom gaan die daar niet naartoe om asiel aan te vragen?
Waarschijnlijk omdat bijvoorbeeld Ethiopische vluchtelingen die naar Saoedi Arabië probeerden te vluchten, aan de grens massaal werden neergeschoten...