Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:39

De andere gemeentes zijn verstandiger en volgen het nieuws over vernielingen en bedreigingen wat beter waarschijnlijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:42

Danique_G schreef:
elnienjo schreef:
En maar niemand die de kraan dicht wil draaien... Er stromen er 1000-1500 per week binnen. Dat kun je niet blijven huisvesten zonder het complete land te ontwrichten en op enorme kosten te jagen.

Ja en nee. Grootste probleem qua kosten is nog altijd de vergrijzing. Maar das een lastige groep om wat over te zeggen ethisch gezien. Volgens de meeste.

De problemen van de vergrijzing ga je anders niet oplossen door mensen binnen te laten, waarvan het grootste deel vrolijk in een uitkering blijft zitten. Dan maak je het probleem als regering zijnde alleen maar groter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:48

elnienjo schreef:
De andere gemeentes zijn verstandiger en volgen het nieuws over vernielingen en bedreigingen wat beter waarschijnlijk.

Dit gaat om kinderen, he.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels. Blijf inhoudelijk reageren en niet richting medegebruikers persoonlijk gericht
Laatst bijgewerkt door ynskek op 13-10-22 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:19

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:

Als het goed is wel... Wellicht daarom toch minder animo?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1135762 ... et-jongere

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:28

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Dan nog is het toch droevig dat maar 1 gemeente zich meldt om minderjarigen op te vangen.

Het klinkt raar, maar is het niet te testen hoe oud iemand is? Dan zou je de leugenaars er toch uit kunnen filteren, zou je denken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:33

Enige manier is rontgen om te kijken of de groeischijven gesloten zijn volgens mij.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:34

Dat is ook droevig.
Maar denk wel dat dit soort oplichting ook daar het draagvlak beperkt.

Geen idee hoe dat zou moeten.
Een laag opgeleid persoon, klein van stuk, oogt al snel jonger denk ik?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:34

_San87_ schreef:
elnienjo schreef:

Als je ziet welke mannen ze in beeld zetten met de term minderjarigen dan denk ik dat er regelmatig over leeftijd wordt gelogen. Het zijn op zn best pubers en pubers zijn in het algemeen nooit zo braaf.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:36

DuoPenotti schreef:
_San87_ schreef:

Dit dus.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:38

Mijn dochter was tegen de 30 en nog vroegen ze naar haar ID als ze bijvoorbeeld een fles drank kocht dus ik geef je op een briefje dat er gesjoemeld wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:50

DuoPenotti schreef:
Dat is ook droevig.
Maar denk wel dat dit soort oplichting ook daar het draagvlak beperkt.

Geen idee hoe dat zou moeten.
Een laag opgeleid persoon, klein van stuk, oogt al snel jonger denk ik?

Ja, het draagvlak is inderdaad heel minimaal. En dat vind ik toch wel schrijnend. Kinderen/jongeren zijn zo kwetsbaar. Juist zij hebben goede opvang nodig.

elnienjo

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:42

Maar het is toch niet realistisch dat er begeleiding voor is? En tientallen pubers (ook Nederlandse) wil je toch ook niet zonder ouderlijke begeleiding los rond laten struinen door een stad of dorp? We hebben hier geen internaten voor kinderen/jongeren. Er is geen personeel.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:35

DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... tushouders

Ik ken wel meer mensen met niets voor inrichting, die krijgen ook niks....

https://www.gemertsnieuwsblad.nl/2022/1 ... ein-bakel/

300 krijgen er hier een nieuwbouw huis.
Terwijl daar oudere geen appartement of gelijkvloerse woning kunnen vinden om uit hun huis te gaan, jongeren geen huis kunnen bemachtigen want het is er niet....

300 op een aantal van bijna 6000 mensen.

Voor zorg opknappen was geen geld, terwijl het op het laatste bed na voorheen altijd vol lag.

Ik woon hier in de buurt en wat een grap is dit. Ontzettend veel jongeren die nog thuis wonen en geen woning kunnen vinden. Sociale huur in Bakel zelf is minimaal, maandelijks zijn de woningen die vrijkomen in dat segment doorgaans op 1 hand te tellen. En nu is het opeens mogelijk om voor 300 man NIEUWE (!) woningen te bouwen. Mensen moesten weg op dat terrein omdat de gebouwen niet vernieuwd konden worden en ouderen wonen daar in afgedankte kamers waar ze toiletten moeten delen. Groot gelijk dat men hier behoorlijk pissig van wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:43

Ja, alleen weer op de verkeerde mensen..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:03

Palmboom95 schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/415 ... tushouders

Ik ken wel meer mensen met niets voor inrichting, die krijgen ook niks....

https://www.gemertsnieuwsblad.nl/2022/1 ... ein-bakel/

300 krijgen er hier een nieuwbouw huis.
Terwijl daar oudere geen appartement of gelijkvloerse woning kunnen vinden om uit hun huis te gaan, jongeren geen huis kunnen bemachtigen want het is er niet....

300 op een aantal van bijna 6000 mensen.

Voor zorg opknappen was geen geld, terwijl het op het laatste bed na voorheen altijd vol lag.

Ik woon hier in de buurt en wat een grap is dit. Ontzettend veel jongeren die nog thuis wonen en geen woning kunnen vinden. Sociale huur in Bakel zelf is minimaal, maandelijks zijn de woningen die vrijkomen in dat segment doorgaans op 1 hand te tellen. En nu is het opeens mogelijk om voor 300 man NIEUWE (!) woningen te bouwen. Mensen moesten weg op dat terrein omdat de gebouwen niet vernieuwd konden worden en ouderen wonen daar in afgedankte kamers waar ze toiletten moeten delen. Groot gelijk dat men hier behoorlijk pissig van wordt.

Citaat:
LET OP!!!
Gaat het door. Dan kun je er geld op in zetten dat de wachtlijst voor nieuwe aanmeldingen om in SJB te mogen wonen heel snel gaat slinken.
Dat huidige bewoners om overplaatsing naar andere locaties gaan aanvragen.
Zorgpersoneel, vrijwilligers elders een baan gaan zoeken.
Dit omdat wij (ik werk bij SJB) ons straks niet meer veilig voelen op onze mooie locatie.
Onder de bewoners, personeel en familie heerst erg veel ongeloof, boosheid en verdriet.
De bewoners zijn hier komen wonen omwille van de rust en zeer mooie locatie.
Vergeet niet dat ook zij hun huis en haard hebben moeten verlaten.
Omdat zij ongevraagd hulpbehoevend en afhankelijk zijn geworden.
Veel van onze bewoners hebben ons land opgebouwd.
Gaan we nu zo met hen en hun gevoelens en gevoel van eigenwaarde om???
NEE DAT MAG NIET EN KAN NIET!!!
Mijn zorg ❤ huilt en doet erg pijn.

Er wonen en werken niet alleen bewoners en personeel bij SJB.
Ook staat er een Hospice op het terrein.
( nog op tv geweest bij Five Days Inside met Beau van Erven Dovens ).
En niet te vergeten de bewoners van de Canterel.

Niet alleen maak ik me zorgen over de bewoners, collega's en vrijwilligers! Maar
ook om mijn dorpsgenoten.
En ons oudste dorp van Noord Brabant.

Dit staat onder dat artikel en raakt mij.
Daar op dat terein de hospice. Maar ook de andere mensen die daar niet gekozen hebben om te wonen.
Mensen met een niet-aangeboren hersenletsel, een lichamelijke beperking en met dementie.

En rustig plekje waar ooit gezegd is dat huizenbouw er niet mocht komen. Terwijl ook daar een groot te kort is. (waar niet) maar nu mag het ineens.
COA en gemeente en vooral onze regering moeten zich dorp schamen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:35

Heel schandalig hoe het geld maar tegen de plinten blijft klotsen en opeens overal vergunningen voor gegeven worden als het om asielzoekers gaat maar de eigen bevolking kan letterlijk doodvallen. Dit valt toch niet meer uit te leggen? En dan vooral in de naaste omgeving van waar kwetsbare mensen wonen. Het wordt tijd dat die mensen met grote mond (van den Burg, de VVD, D66 en andere pro-asielpartijen) ze zelf in hun eigen achtertuin huisvesten ipv er dorpen mee op te zadelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:36

Dat hele COA zou de subsidie voor ingetrokken moeten worden. Ze annexeren schaamteloos dorpen voor hun winstgevende mensenhandel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 07:33

En daar in Bakel komen 300 mensen te zitten. Apart in een wijk.
Dan gaat intrigeren nog minder dan het al gaat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:04

DuoPenotti schreef:
En daar in Bakel komen 300 mensen te zitten. Apart in een wijk.
Dan gaat intrigeren nog minder dan het al gaat.

Volgens het geldende wereldbeeld in dit topic zal intrigeren juist prima gaan. Integreren is een ander verhaal.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:11

Dank je wel meester cowboy voor het verbeteren...

Gelukkig lijken we het er dan wel over eens te zijn dat zo apart plaatsen geen goed plan is.

Hoe creëer je een ghetto.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:04

Dat is het grootste probleem imo met dit beleid, de voorrangspositie van statushouders tov de bevolking. Kinderen moeten inderdaad begeleiding hebben, maar de kinderen die hier wonen kunnen al niet genoeg begeleiding en psychische hulp krijgen. Heel veel sociale nieuwbouw die naar statushouders gaat terwijl de (jonge) mensen die hier wonen geen enkel huis meer kunnen krijgen. Teveel statushouders die in de bijstand blijven en dat wordt linksom of rechtsom weer betaald door de Nederlandse burger die er zelf vaak alleen maar op achteruit gaat..niet zo gek dat er geen draagvlak meer is. En dan heb ik het nog niet eens over de problemen en overlastgevers...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:15

En nu willen ze gemeenten bonussen gaan bieden als ze een azc toestaan. Dus niet de locals die dagelijks met de overlast te maken krijgen maar de gemeentes die hun zakken kunnen vullen en allerlei egoprojectjes kunnen laten uitvoeren. En dat alles van ons belastinggeld. Het is echt beschamend. Zeker als je ziet waarop er voor de Nederlanders allemaal zwaar bezuinigd moet worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:39

Elisa2 schreef:
Dat is het grootste probleem imo met dit beleid, de voorrangspositie van statushouders tov de bevolking. Kinderen moeten inderdaad begeleiding hebben, maar de kinderen die hier wonen kunnen al niet genoeg begeleiding en psychische hulp krijgen. Heel veel sociale nieuwbouw die naar statushouders gaat terwijl de (jonge) mensen die hier wonen geen enkel huis meer kunnen krijgen. Teveel statushouders die in de bijstand blijven en dat wordt linksom of rechtsom weer betaald door de Nederlandse burger die er zelf vaak alleen maar op achteruit gaat..niet zo gek dat er geen draagvlak meer is. En dan heb ik het nog niet eens over de problemen en overlastgevers...

Dit dus. Eens.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 10:05

Idd eens!