Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:De politievakbond ergert zich groen en geel aan dat de agenten gefilmd worden.
https://www.ad.nl/binnenland/politiebon ... ~a41e0893/
Alles heeft natuurlijk twee kanten. Als politieagenten op straat niet gefilmd werden had er nu ook nooit iemand van George Floyd gehoord en dan zaten we nu ook niet al weken in een ontspoort racisme debat. Misschien was het wel lekker rustig zonder al dat gefilm. Aan de andere kant dan konden agenten gewoon ongestraft door gaan met het vermoorden van burgers. Nu lopen ze opeens zelf gevaar. Trouwens overal waar ik tegenwoordig kom wordt ik zelf ook ongevraagd gefilmd op straat, in gebouwen en in het OV. We doen niets anders dan elkaar filmen.
Magrathea schreef:Ok sorry, "de veiligheidsregio had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend, zo beter?
Citaat:Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland. Ze worden bespuugd en mishandeld en als ze een allochtoon moeten inrekenen trekt die weer de racismekaart.
Echt, dit loopt zo uit de hand!
elnienjo schreef:Magrathea schreef:Ok sorry, "de veiligheidsregio had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend, zo beter?
Als ze ballen hadden gehad, hadden ze wél ingegrepen.
Er werden geen treinen tegen gehouden. Er werd niet opgeroepen om niet meer naar Amsterdam af te reizen. Er werd ter plaatse niet opgeroepen via drones om weg te gaan. Elke mogelijkheid die bij elke andere samenscholing werd ingezet, werd niet gebruikt.
Popstra schreef:Al met al denk ik dat het vanaf nu wel beter is demos niet meer door te laten gaan want de laatste twee, Hoorn en Den Haag hebben wel bewezen dat het niet meer veilig verloopt. Er komt nu steeds meer tegengas en dat kan met een nu begrijpelijk gefrustreerde sterke hand nog eens flink uit de klauwen gaan lopen en daar heeft niemand wat aan.
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland.
Waarom wil je zo graag in een gewelddadige samenleving leven? We zijn geen politiestaat! Waarom wil je die creeren? Zo leuk is het daar echt niet.
Shadow0 schreef:elnienjo schreef:Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland.
Waarom wil je zo graag in een gewelddadige samenleving leven? We zijn geen politiestaat! Waarom wil je die creeren? Zo leuk is het daar echt niet.
oomens schreef:Gewelddadig is niet per se nodig. Wel een waarin het gezag gehoorzaamd wordt.
Citaat:En in het laatste geval dan ook daadwerkelijk ingrijpen, en niet altijd maar deëscalerend de boel op zijn beloop laten.
Citaat:Dat laatste, gebrek aan handhaving speelt overigens op alle vlakken in de maatschappij, van zwartrijders in het OV die overal mee wegkomen omdat de eenzame conducteur geen back-up heeft tot in parken samenkomende jeugd tijdens de 'intelligente' lockdown.
elnienjo schreef:Ik was uiteraard ook tegen de demonstratie van gisteren, maar aangezien ze al die andere nooit verboden hebben en veel minder streng gehandhaafd, vind ik het nog steeds 2 maten.
Voor dat hele BLM-gezeik begon was er wél door ME gehandhaafd en weggestuurd bij een kleinschalig demonstratietje van 30 man over 5G geloof ik. Waar hadden we het toen over? Zo weinig animo en wel optreden en BLM kreeg overal vrij baan.
Hopelijk werkt omgekeerde psychologie in het geval van BLM en krijgt de bevolking er een steeds grotere hekel aan.
Electra63 schreef:purny schreef:Wie kijkt er nog meer Voetbal inside? Voor het eerst ben ik dit aan het kijken aangezien ik het onderwerp wel interessant vind en de visie van Johan en de rest
Wij kijken vaak VI, maar wij zijn echte voetballiefhebbers.
bigone schreef:Johan kan zich wel redden en de advocate is een hele goede om bij dit soort zaken aan tafel te hebben. Rustig kalm en niet vanuit frustratie reageren . In tegenstelling tot de man er tegenover, daar komt twintig jaar wrok richting Johan in één keer vrij.
bigone schreef:Elnienjo , stop eens met schreeuwen en stop eens met zo bang zijn. Nergens voor nodig , ja covid19 misschien. Accepteer gewoon dat de maatschappij veranderd, sommige zaken zijn tijdelijk , andere blijvend maar zo tekeer gaan helpt niet.
elnienjo schreef:bigone schreef:Elnienjo , stop eens met schreeuwen en stop eens met zo bang zijn. Nergens voor nodig , ja covid19 misschien. Accepteer gewoon dat de maatschappij veranderd, sommige zaken zijn tijdelijk , andere blijvend maar zo tekeer gaan helpt niet.
De maatschappij verandert op dit moment niet ten goede.
purny schreef:Maar misschien word het dan ook tijd om het voor een deel te accepteren. Het kost je zoveel energie.
Je kunt in je eentje niet de maatschappij veranderen.
Face it, drop it, get rid of it...