Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:00

Ok sorry, "de veiligheidsregio had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend, zo beter?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:47

Magrathea schreef:
Ok sorry, "de veiligheidsregio had de ballen niet" vind ik denigerend en niet-kloppend, zo beter?

En wat klopt er niet ?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:47

Loretta schreef:
De politievakbond ergert zich groen en geel aan dat de agenten gefilmd worden.

https://www.ad.nl/binnenland/politiebon ... ~a41e0893/

Alles heeft natuurlijk twee kanten. Als politieagenten op straat niet gefilmd werden had er nu ook nooit iemand van George Floyd gehoord en dan zaten we nu ook niet al weken in een ontspoort racisme debat. Misschien was het wel lekker rustig zonder al dat gefilm. Aan de andere kant dan konden agenten gewoon ongestraft door gaan met het vermoorden van burgers. Nu lopen ze opeens zelf gevaar. Trouwens overal waar ik tegenwoordig kom wordt ik zelf ook ongevraagd gefilmd op straat, in gebouwen en in het OV. We doen niets anders dan elkaar filmen.

Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland. Ze worden bespuugd en mishandeld en als ze een allochtoon moeten inrekenen trekt die weer de racismekaart.
Echt, dit loopt zo uit de hand!
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 22-06-20 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:49

Magrathea schreef:

Als ze ballen hadden gehad, hadden ze wél ingegrepen.
Er werden geen treinen tegen gehouden. Er werd niet opgeroepen om niet meer naar Amsterdam af te reizen. Er werd ter plaatse niet opgeroepen via drones om weg te gaan. Elke mogelijkheid die bij elke andere samenscholing werd ingezet, werd niet gebruikt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:50

Al met al denk ik dat het vanaf nu wel beter is demos niet meer door te laten gaan want de laatste twee, Hoorn en Den Haag hebben wel bewezen dat het niet meer veilig verloopt. Er komt nu steeds meer tegengas en dat kan met een nu begrijpelijk gefrustreerde sterke hand nog eens flink uit de klauwen gaan lopen en daar heeft niemand wat aan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:56

Citaat:
Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland. Ze worden bespuugd en mishandeld en als ze een allochtoon moeten inrekenen trekt die weer de racismekaart.
Echt, dit loopt zo uit de hand!

Wat een warboel.

Dacht je, dat het leger andere reacties zou krijgen...?

En trouwens: het leger heeft vakmannen en vakvrouwen in dienst, maar getraind in politietaken zijn ze niet, dus reken er op dat er nul komma nul respect ontstaat als een Jan/Marie Soldaat een bende maakt van politietaken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 19:57

elnienjo schreef:
Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland.

Waarom wil je zo graag in een gewelddadige samenleving leven? We zijn geen politiestaat! Waarom wil je die creeren? Zo leuk is het daar echt niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:04

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Als ze ballen hadden gehad, hadden ze wél ingegrepen.
Er werden geen treinen tegen gehouden. Er werd niet opgeroepen om niet meer naar Amsterdam af te reizen. Er werd ter plaatse niet opgeroepen via drones om weg te gaan. Elke mogelijkheid die bij elke andere samenscholing werd ingezet, werd niet gebruikt.

Kan het zijn dat je dit niet heel hard hebt overdacht?
Volgens mij is er zeker wel via oa. nos.nl en de app opgeroepen om niet naar Amsterdam te gaan, ik kan me vaag herinneren dat er een pushbericht was. En treinen tegenhouden? Enig idee wat voor een gigantische chaos op het spoor dat oplevert? Om maar te zwijgen over alle essentiële werkers die misschien in die treinen zaten, onderweg naar hun werk of naar huis.
Wat drones betreft, dat weet ik niet. Ik weet niet of de politie (van Amsterdam) die bezit en of ze inderdaad niet zijn ingezet op die dag. Ik ben de oude nieuwsberichten er nog even over aan het nalezen en zie dat niet expliciet vermeld worden.

Ik denk dat ik me vooral erger aan het gemak waarmee deze mensen als "laf" en "zonder ballen" worden weggezet. Ga er zelf maar eens aan staan. (Dat nog afgezien van dat ik zelf geen testikels heb en toch prima in mijn tijd als bestuurslid van een podium vervelende mensen het pand uit zette :D )

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:07

Popstra schreef:
Al met al denk ik dat het vanaf nu wel beter is demos niet meer door te laten gaan want de laatste twee, Hoorn en Den Haag hebben wel bewezen dat het niet meer veilig verloopt. Er komt nu steeds meer tegengas en dat kan met een nu begrijpelijk gefrustreerde sterke hand nog eens flink uit de klauwen gaan lopen en daar heeft niemand wat aan.

Een adempauze zou gezien de oplopende spanningen zeker niet verkeerd zijn. Ik vrees dat die er niet gaat komen helaas.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:11

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
Tijd om het leger in te zetten als handhavers. De politie heeft geen gezag meer in Nederland.

Waarom wil je zo graag in een gewelddadige samenleving leven? We zijn geen politiestaat! Waarom wil je die creeren? Zo leuk is het daar echt niet.

Gewelddadig is niet per se nodig. Wel een waarin het gezag gehoorzaamd wordt. Dat vraagt overigens wel om duidelijkere signalen vanuit het gezag:"dit, dit en dit mag wél, maar als je dat of dat doet, dan grijpen we in".
En in het laatste geval dan ook daadwerkelijk ingrijpen, en niet altijd maar deëscalerend de boel op zijn beloop laten.

Dat laatste, gebrek aan handhaving speelt overigens op alle vlakken in de maatschappij, van zwartrijders in het OV die overal mee wegkomen omdat de eenzame conducteur geen back-up heeft tot in parken samenkomende jeugd tijdens de 'intelligente' lockdown.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:14

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:

Nu leven we in een soort anarchie waarin we kopje onder gaan als we zo over ons blijven laten lopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:18

Elnienjo , stop eens met schreeuwen en stop eens met zo bang zijn. Nergens voor nodig , ja covid19 misschien. Accepteer gewoon dat de maatschappij veranderd, sommige zaken zijn tijdelijk , andere blijvend maar zo tekeer gaan helpt niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:23

oomens schreef:
Gewelddadig is niet per se nodig. Wel een waarin het gezag gehoorzaamd wordt.

Dat klinkt toch echt heel autoritair - niet als een vrije samenleving.

Citaat:
En in het laatste geval dan ook daadwerkelijk ingrijpen, en niet altijd maar deëscalerend de boel op zijn beloop laten.

Ik denk dat het toch goed is om even te kijken naar hoe dat vaak uitpakt. In de VS is het namelijk onder andere dat idee dat je altijd moet ingrijpen dat zo vaak tot nodeloze escalatie leidt. Het creeert een sfeer van vijandschap, waar kleine dingen snel uitlopen tot grote dingen. In Nederland hebben we dat met de politie iets minder, maar bv het systeem van incasso en boetes escaleert als een malle.
Dat maakt de samenleving niet prettiger, niet veiliger, niet ontspannener, niet minder crimineel, in tegendeel. En veel mensen komen in grote problemen voor iets wat heel klein begon.

Waarom zouden we dat willen? Er zijn zoveel voorbeelden van hoe dat fout uitpakt, en zoveel voorbeelden dat een alternatieve aanpak veel beter is: dat de problemen afnemen, met veel minder kosten, ook voor de omgeving / de rest van de maatschappij.
Zo'n harde handhaving bv is naast gruwelijk onprettig ook echt heel erg duur.

Citaat:
Dat laatste, gebrek aan handhaving speelt overigens op alle vlakken in de maatschappij, van zwartrijders in het OV die overal mee wegkomen omdat de eenzame conducteur geen back-up heeft tot in parken samenkomende jeugd tijdens de 'intelligente' lockdown.

Ik vind het juist erg meevallen! Ik gun de conducteurs overigens hun backup hoor - maar ik heb helemaal niet het idee dat we een leukere of prettigere wereld worden van altijd maar denken vanuit straf en macht en angst en vergelding.

(En de jeugd, die moet gewoon wat te doen hebben. Stop daar vooral alle energie in die we anders in het 'handhaven' zouden stoppen. Voor iedereen leuker.)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:48

Wie kijkt er nog meer Voetbal inside? Voor het eerst ben ik dit aan het kijken aangezien ik het onderwerp wel interessant vind en de visie van Johan en de rest

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:51

elnienjo schreef:
Ik was uiteraard ook tegen de demonstratie van gisteren, maar aangezien ze al die andere nooit verboden hebben en veel minder streng gehandhaafd, vind ik het nog steeds 2 maten.
Voor dat hele BLM-gezeik begon was er wél door ME gehandhaafd en weggestuurd bij een kleinschalig demonstratietje van 30 man over 5G geloof ik. Waar hadden we het toen over? Zo weinig animo en wel optreden en BLM kreeg overal vrij baan.

Hopelijk werkt omgekeerde psychologie in het geval van BLM en krijgt de bevolking er een steeds grotere hekel aan.

Ik vind jouw uitspraken vaak bizar en negatief, maar dit is echt het toppunt.
Ik hoop op een fijne samenleving met respect voor elkaar, lijkt mij een beter vooruitzicht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 20:52

purny schreef:
Wie kijkt er nog meer Voetbal inside? Voor het eerst ben ik dit aan het kijken aangezien ik het onderwerp wel interessant vind en de visie van Johan en de rest

Wij kijken vaak VI, maar wij zijn echte voetballiefhebbers. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:02

Electra63 schreef:
purny schreef:

Wij kijken vaak VI, maar wij zijn echte voetballiefhebbers. :D

Word Johan nu niet een beetje publiekelijk afgemaakt? En ik vraag me af of die dame(weet haar naam niet) aan Akwasi heeft gevraagd wat zijn intentie was voor zijn uitspraken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:29

Zij heet Natascha Harlequin en zijn is een top advocate.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:31

Johan kan zich wel redden en de advocate is een hele goede om bij dit soort zaken aan tafel te hebben. Rustig kalm en niet vanuit frustratie reageren . In tegenstelling tot de man er tegenover, daar komt twintig jaar wrok richting Johan in één keer vrij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:39

bigone schreef:
Johan kan zich wel redden en de advocate is een hele goede om bij dit soort zaken aan tafel te hebben. Rustig kalm en niet vanuit frustratie reageren . In tegenstelling tot de man er tegenover, daar komt twintig jaar wrok richting Johan in één keer vrij.

Ik ben al heel lang fan van Natascha ! Zij is zo rustig en zij banketstaaf al die mannen onder tafel ;)

Wat Dries betreft, ik weet niet of dit wrok of frustratie/pijn is.
Ik begrijp hem wel over dat stukje " dankbaar" zijn.
Als je hier geboren bent hoef je niet dankbaar te zijn, maar mag je je eigen keuzes maken.
Er zijn immers ook wel eens (Nederlandse) schaatsers of ruiters voor België of Duitsland uitgekomen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:48

bigone schreef:
Elnienjo , stop eens met schreeuwen en stop eens met zo bang zijn. Nergens voor nodig , ja covid19 misschien. Accepteer gewoon dat de maatschappij veranderd, sommige zaken zijn tijdelijk , andere blijvend maar zo tekeer gaan helpt niet.

De maatschappij verandert op dit moment niet ten goede.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:56

elnienjo schreef:
bigone schreef:

De maatschappij verandert op dit moment niet ten goede.

Maar misschien word het dan ook tijd om het voor een deel te accepteren. Het kost je zoveel energie.
Je kunt in je eentje niet de maatschappij veranderen.
Face it, drop it, get rid of it...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:03

Het valt ook niet meer mee om tegenwoordig nog een TV programma te maken. Dan had Veronicainside vanavond eindelijk eens een keer hele goede kijkcijfers. Zijn de adverteerders weggelopen.

Helemaal geen reclame tussendoor.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:11

purny schreef:
Maar misschien word het dan ook tijd om het voor een deel te accepteren. Het kost je zoveel energie.
Je kunt in je eentje niet de maatschappij veranderen.
Face it, drop it, get rid of it...

Waarom geven (blanke) Nederlanders zich zo makkelijk gewonnen? Niet dat ikzelf een actievoerder ben, maar ik heb blijkbaar met m'n ogen dicht geleefd en mijn leven lang gedacht dat de Surinamers/Antillianen one of us waren omdat ze onze taal spreken en geen extreme godsdienst er op na houden. Maar blijkbaar haten ze ons. Ik zie zoveel haat bij al die oproerkraaiers bij demonstraties maar ook in talkshows en dat is begonnen met Sylvana. Maar goed, dat was er maar eentje, maar ze blijkt het haatzaadje geplant te hebben. Nu lijkt het of het een soort burgeroorlog is waarbij blanken die niet de voeten kussen van donkere mensen uitgekots worden en daar krijgen ze nog een podium voor ook. Ik snap niet dat er niemand in Nederland opstaat om deze onzin te stoppen.

In Amerika komen respectabele bekende Afro Americans met filmpjes waarop ze zich uitspreken tegen al deze massahysterie en beeldenstormen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:23

Het heeft niks met gewonnen geven te maken maar gewoon met niet teveel energie insteken. Maar goed als jij je leven wil laten bepalen door bepaalde zaken dan moet je dat zelf weten. Ik hou me bezig met andere zaken.