Karl66 schreef:Ayaan praat vanuit haar eigen straatje, vandaar dat ze vertelt hoe geweldig de mensen aan haar kant van het politieke spectrum zijn en hoe slecht aan de andere kant. Niet zo relevant dus.
Dit artikel laat zien waarom Trump weliswaar nog steeds een kleine kans heeft om te winnen, maar waarom het veel realistischer is dat Biden gaat winnen: https://fivethirtyeight.com/features/tr ... n-in-2016/
Het verschil is veel groter dan in 2016. Toen viel de kans op winst van Trump binnen de standaard deviatie van de peilingen en nu erbuiten. Als de afwijking in de peilingen net zo groot zou zijn als in 2016 en allemaal weer in het voordeel van Trump zou zijn, dan wint Biden nog steeds met meer dan 300 kiesmannen.
Heb het artikel gelezen, en hoewel het een erg afgewogen en realistisch beeld geeft van de peilingen en hoe deze geïnterpreteerd kunnen worden, stelt het met toch niet gerust. En dat komt vooral doordat deze verkiezingen zo volkomen onvergelijkbaar zijn met welke eerdere Amerikaanse verkiezingen ook.
Het democratische proces was in de VS natuurlijk sowieso al nooit erg eerlijk of transparant, maar mijn indruk is dat er inmiddels, vooral door toedoen van Trump, een grote groep conservatieve Amerikanen is die geen boodschap meer heeft aan de democratie en het prima zou vinden als Trump als een soort Putin voor onbepaalde tijd aan de macht zou blijven, ook als dat betekent dat de oppositie zo veel mogelijk monddood gemaakt, of anderszins uitgeschakeld moet worden.
Maar ik hoop nog steeds dat ik hiermee te veel een doemdenker ben en dat de meerderheid van de Amerikanen verstandig genoeg blijkt te zijn om die oranje idioot uit het Witte Huis te stemmen.