Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Simmerr

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:58

Trump is net een baal kuil, eerst ligt het lekker te broeien en zodra je het kleed eraf haalt ruikt het eerst nog lekker, maar na een tijdje word alles slap en verrot en stikt het als ikweetnietwat :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:40

Motivatie voor deze stop :
https://www.scribd.com/document/3377220 ... from_embed
Je leest meteen al dat er kennelijk niet genoeg tijd is om goed te controleren en :
Citaat:
In order to protect Americans, the United States must ensure that those admitted to this country do not bear hostile attitudes toward it and its founding principles. The United States cannot, and should not, admit those who do not support the Constitution, or those who would place violent ideologies over American law. In addition, the United States should not admit those who engage in acts of bigotry or hatred (including “honor” killings, other forms of violence against women, or the persecution of those who practice religions different from their own) or those who would oppress Americans of any race, gender, or sexual orientation.

M.a.w. we willen gewoon je werkelijke intenties weten en enkel mensen binnen laten die hier willen wonen/werken/etc. en de huidige normen, waarden en wetten van dit land ondersteunen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:48

Juist. En daarom mogen mensen met een green card het land niet in? Geen enkele motivatie is voor mij een goede reden tot deze belachelijke, racistische, maatregel. Dit is geneuzel inspelend op angst. Alsof mensen voorheen niet werden gecontroleerd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 01:52

geerke schreef:
purny schreef:
Klinkt als Hitler...

bij Hitler werden de joden gewoon vergast....hier is sprake van een aantal nationaliteiten die Amerika niet meer in mogen....bijna hetzelfde ....toch?

dat is niet wat Hitler aan de buitenwereld meldde.

het waren 'ondermensen, beesten' ze werden te werk gesteld in kampen om zo te leren werken..

zo bracht Hitler zijn kampen aan de man..
zo zijn zelfs vele joden nog 'vrijwillig' op de trein gestapt.
ze hadden niets te vrezen, ze moesten alleen verkassen en werken.
wie verborgen bleef zitten, die zou met geweld worden opgepakt.

joden werden geweerd, joden werden uitgeband, joden werden weggestopt en pas veel later bleek dat joden werden opgeruimd.

vergeet ook niet dat Trump vakantiekamp guantanamo bay weer op volle sterkte brengt.
waterboarden wordt ook weer terug ingesteld (ben benieuwd hoe lang het duurt voor je maar gewoon bekend als je continue het gevoel hebt te verdrinken). En wat zal daar een volgende stap worden? opruimen, excecuties en op basis waarvan, een verklaring die ze onder zware marteling afleggen.. is maar een paar stappen naar een kamp waar islamieten gewoon opgeruimd gaan worden, eerlijke processen vinden daar sowieso al niet plaats

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:12

Ierpier schreef:
Juist. En daarom mogen mensen met een green card het land niet in? Geen enkele motivatie is voor mij een goede reden tot deze belachelijke, racistische, maatregel.

Omdat de background checks van een aantal landen de afgelopen jaren niet streng genoeg geacht worden, alles gaat dus overnieuw. Leuk? Nee. Eerlijk? In de zin dat je ongeacht je werk en status voor een dichte poort staat wel. Of het uiteindelijk zal werken is de vraag. Dat er veel haat naar Amerika zit in een aantal landen is bekend, dat dit niet al die landen aanpakt ook. De mensen die echt een aanslag willen plegen houdt je er niet mee tegen, of die wonen er al, zijn er geboren of komen via smokkelaars de Mexicaanse grens over.

Vergeet niet dat de vorige presidenten begonnen zijn met de onrust in het Midden-Oosten op te stoken en hij nu moet gaan blussen (incl. het juiste blusmiddel uitvinden), want zoals het tot nu toe ging heeft al lang bewezen niet te werken. Gewoon weglopen kan niet, dan gaat Europa onderuit en klapt de wereldeconomie in elkaar. En wat Trump ook wil qua eigen productie terug, totale isolatie is niet mogelijk.

Ik denk zelf dat er meer te halen valt qua interne veiligheid door een goed onderwijssysteem wat je leert kritisch nadenken ook over zaken als religie en je mentaal weerbaar en flexibel genoeg maakt om niet bij tegenslagen te denken : "god is boos op mij, als ik heel streng de regels van mijn religie volg ipv zelfstandig na te denken zal god alles voor mij oplossen". Nu nog is kritiek op religie het grootste taboe dat er bestaat en je kan er eng veel onder schuiven wat je wil doen en van de wet niet mag.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:23

Grote "indrukwekkende" acties die uiteindelijk niet effectief zijn zullen volgens mij de toon gaan aangeven in deze presidenstermijn... net als die wall. En met iedere actie verdeelt hij het land meer.

Intern onderwijssysteem klinkt niet gek. Hoewel ik ervan uit ga dat een minderheid zo denkt. Over religie en de wet, en de relatie daartussen, mag wat mij betreft stevige discussie worden gevoerd. Alleen met mensen als Trump kun je geen fatsoenlijke discussie voeren. Zodra die zijn mond open doet komt er of populistisch geneuzel, of haat uit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:37

Ierpier schreef:
Grote "indrukwekkende" acties die uiteindelijk niet effectief zijn zullen volgens mij de toon gaan aangeven in deze presidenstermijn... net als die wall. En met iedere actie verdeelt hij het land meer.

Intern onderwijssysteem klinkt niet gek. Hoewel ik ervan uit ga dat een minderheid zo denkt. Over religie en de wet, en de relatie daartussen, mag wat mij betreft stevige discussie worden gevoerd. Alleen met mensen als Trump kun je geen fatsoenlijke discussie voeren. Zodra die zijn mond open doet komt er of populistisch geneuzel, of haat uit.

Ik moet kijken of ik de lijst ergens terug kan vinden, maar de landelijke IQ lijst die ik gezien heb gaf aan gemiddeld IQ Amerika : 85 (NL trouwens 100 en BE 99). Qua onderwijs valt er dan heel veel te halen. Daarnaast is het eigenlijk altijd de minderheid die de grootste aantallen slachtoffers maakt o.a. omdat er geen tegengas komt vanuit de groep mensen waar die minderheid naar wil luisteren.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 02:46

met onderwijs kun je wel iets versleutelen aan je iq, maar iq is geen maatstaf voor de kwaliteit van onderwijs tamary.. dan moet je het niveau van bijvoorbeeld 17 jarigen vergelijken, niet het iq, maar de kennis die ze op dat moment vergaart hebben, of de wijze waarop zij in staat zijn te leren of te studeren.

Nederlanders zijn ook gemiddeld veel langer dan de rest van de wereld, water is nodig voor leven, maar je kunt moeilijk stellen dat ons vochtige zeeklimaat en overmatig buiensysteem nu zorgt voor onze lengte.. net als lengte is ook IQ deels genetisch bepaald + omgevingsfactoren.. En die omgevingsfactoren zijn niet per definitie onderwijs.. maar het klasseverschil.. en helaas, trump neemt het klasseverschil en de rassendiscriminatie niet weg, maar verergert het alleen maar.

je kunt zelfs schommelingen hebben van 10 procent binnen de reseltaten van 1 persoon. afhankelijk van de omstandigheden, of tijdstip.. een goed gevoede student (niet overmatig, niet te weinig) zal een iq test beter maken dan iemand die knallende honger heeft bijvoorbeeld..

ik zou dus niet teveel waarde hechten aan een iq verschil tussen hier en verweggistan, maar eerder kijken naar niveau van het individuele kind onder de zelfde omstandigheden.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 03:07

Natuurlijk staat er in een executive order niet "dit is alleen tegen Moslims" dat zou tegen de grondwet ingaan en hem nog veel meer rechtzaken opleveren dan degenen die nu al gestart zijn. Dus het gaat over het beter checken, en daar zijn we het allemaal over eens, want wij weten precies hoe dat nu in zijn werk gaat. Oh nee, toch niet.
Maar hij is wel goed in het verkopen van dingen.

* Het vetting process in Amerika is helemaal niet zo slecht als Trump stelt:
http://www.politico.com/magazine/story/ ... ing-214703

* En volgens Trump zelf gaat het dan toch weer wel over Moslims:
Citaat:
"I am establishing new vetting measures to keep radical Islamic terrorists out of the United States of America," Trump said during the signing at the Pentagon after the swearing-in of Defense Secretary James Mattis. "We don't want them here."
http://edition.cnn.com/2017/01/27/politics/trump-plans-to-sign-executive-action-on-refugees-extreme-vetting/

* We gaan Christenen voorrang geven:
Citaat:
“When asked if they would be given special status, he replied “yes”, adding: “They’ve been horribly treated. Do you know if you were a Christian in Syria it was impossible, at least very tough to get into the United States? If you were a Muslim you could come in, but if you were a Christian, it was almost impossible and the reason that was so unfair everybody was persecuted in all fairness, but they were chopping off the heads of everybody but more so the Christians.

“And I thought it was very, very unfair. So we are going to help them.”
Fact check of Christenen nou echt zo veel vaker het slachtoffer zijn van Daesh:
De meeste slachtoffers van Daesh zijn Moslims http://www.independent.co.uk/news/world ... 50936.html

* Trump had tijdens zijn campaign zelfs een pagina op zijn website genaamd: "Donald J. Trump Statement on Preventing Muslim Immigration"

En twee pagina's van de White House Website, "Myths and Facts on Refugees, Migration, and Humanitarian Assistance," en "Myths and Facts: Resettling Syrian Refugees," Zijn van de website verdwenen.
Hoogst waarschijnlijk omdat er "alternatieve feiten" op stonden.

En volgens Trump? Working as intended!
Citaat:
“It's working out very nicely. You see it in the airports, you see it all over,”

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:13

Tamary, geloof die onzin die je hier opschrijft toch niet :n

Trump wordt geadviseerd door een rechtsnationalist die de literatuur van de nazi's heeft bestudeerd en al tijden bezig is om vergelijkbare situaties te creeren. Deze maatregel heeft nog niet de schijn van veiligheid, in tegendeel: het wakkert instabiliteit, vooroordelen, haat en geweld aan, en dat is ook het doel.

Aan alle mensen die dit soort beleid denken te moeten goedpraten: weet dat dergelijk beleid altijd uitloopt op een paranoide samenleving waarin iedereen verdacht wordt en groot risico loopt. Kijk naar de geschiedenis, kijk naar hoe dit is gegaan, in zoveel landen (niet alleen Nazi-Duitsland.) Als het recht niet meer belangrijk is maar alleen de schijn, loopt iedereen risico. Zelfs als je vol overgave meedoet kun je zomaar verdacht worden. Het levert geen veilige, prettige wereld op, het levert een wereld vol angst en chaos op.

Oh ja, en deze:
Afbeelding

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:36

Laat Trump zijn opa nu zelf een duitser zijn die eind 1800 naar Amerika is verhuisd :D . Ik vind het wel beangstigend allemaal. Hoop dat de verkiezingen in maart in Nederland en de verkiezingen hier in DL in september anders gaan verlopen.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:46

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 10:59

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:03

Er klinkt nu ook steeds meer gemor vanuit republikeinse hoek. Volgens mij kan een impeachment nooit lang meer duren :=

Cowboy: het was een federale rechter, dat betekent idd dat het besluit geldt voor de hele VS :j
Laatst bijgewerkt door Foaly op 29-01-17 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:04

Cowboy55 schreef:
purny schreef:

Als de nuances van het bericht kloppen ( vooral de nuance: besluit geldt voor de hele VS) dan is dat goed nieuws....

Nu maar hopen dat Trump niet met een andere wet komt. Als ik het goed begrijp gaat het nu om mensen die al een visum hebben of een green card. Niet over de eventuele nieuwe instroom en visumaanvragen? Of lees ik het verkeerd? Ik ben net wakker :+.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:06

Foaly schreef:
Er klinkt nu ook steeds meer gemor vanuit republikeinse hoek. Volgens mij kan een impeachment nooit lang meer duren :=

Cowboy: het was een federale rechter, dat betekent idd dat het besluit geldt voor de hele VS :j

Mooi! Dat zal wel weer tot een tegenmaatregel leiden, maar goed.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 29-01-17 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:07

Iets doen wat een ander doet is inderdaad geen goede rede en dat schrijf ik ook nergens. Jullie zien weer alleen wat jullie willen zien. Ik zeg namelijk dat nu Trump zoiets in voert er in ene een hoop heibel over is. Vind het trouwens toch maar raar. In andere topics reageren velen dat het westen zich niet moet bemoeien met moslim landen en dat het westen de schuld is van alle ellende daar enz en nu is het in ene zielig dat moslims niet meer welkom zijn in Amerika?

Overigens het zijn de christelijke VLUCHTELINGEN uit Syrië die wel welkom zijn. Ik type het even dik omdat velen niet kunnen of willen lezen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:10

rapido schreef:
Iets doen wat een ander doet is inderdaad geen goede rede en dat schrijf ik ook nergens. Jullie zien weer alleen wat jullie willen zien. Ik zeg namelijk dat nu Trump zoiets in voert er in ene een hoop heibel over is. Vind het trouwens toch maar raar. In andere topics reageren velen dat het westen zich niet moet bemoeien met moslim landen en dat het westen de schuld is van alle ellende daar enz en nu is het in ene zielig dat moslims niet meer welkom zijn in Amerika?

Overigens het zijn de christelijke VLUCHTELINGEN uit Syrië die wel welkom zijn. Ik type het even dik omdat velen niet kunnen of willen lezen.

Ik zit op mijn telefoon dus geen zin om uitgebreid te reageren maar; iedereen hier weet volgens mij dat christelijke Syriërs welkom zijn, waar iedereen over valt is dat de MOSLIMS niet welkom zijn. Ik typ het maar even in grote letters want je lijkt het niet te willen begrijpen. Of je hebt gewoonweg geen empathisch vermogen, kan natuurlijk ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:12

Gut jij denkt wel veel over mij te weten dat ik geen empatisch vermogen zou hebben. Knap zo vanaf je telefoon :j _/-\o_
Dat maakt discussiëren hier altijd zo lastig als je gelijk persoonlijk op de man af speelt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:20

Er zit natuurlijk ook wel verschil in:

'Het westen moet zich niet met het Midden-Oosten bemoeien' en 'we moeten geen vluchtelingen binnenlaten'. Dat is een beetje hetzelfde als 'Je moet het huis niet in brand steken' en 'Het huis staat in brand, maar laten we de mensen die er wonen vooral niet opvangen in ons eigen, niet-brandende huis want misschien hebben ze wel lucifers bij zich'

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:23

Ik vind het vooral eng dat er hier mensen zijn die deze maatregel goedpraten...

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:28

rapido schreef:
Gut jij denkt wel veel over mij te weten dat ik geen empatisch vermogen zou hebben. Knap zo vanaf je telefoon :j _/-\o_
Dat maakt discussiëren hier altijd zo lastig als je gelijk persoonlijk op de man af speelt

Ik baseer dit op het feit dat jij het plan van Trump lijkt goed te praten. Hiermee toon je weinig empathie naar de moslimgemeenschap en de (moslim) vluchtelingen uit o.a. Syrië. Ik kan het helaas niet anders formuleren dan 'weinig empathie', want dat is waar het op neer komt. Wel grappig dat je inhoudelijk niet op mijn reactie in gaat maar gelijk in de tegenaanval gaat.

Edit: Met inhoudelijk bedoel ik: Probeer eens uit te leggen waarom het plan van Trump dan redelijk is. Waarom Christenen volgens jou wel welkom zijn en Moslims niet. Hebben Moslims in jouw ogen bv minder last van ISIS of minder rechten op veiligheid?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:32

rapido schreef:

Om, vanaf mijn laptop, nog even wat uitgebreider in te gaan op het eerste deel van je reactie. Dat het westen dingen verpest heeft in het midden oosten is een andere discussie, maar zeker wel een reden van de chaos die daar nu heerst. Is dat dan niet juist een goede reden om deze mensen hulp te bieden? Indirect of direct zijn ze door het westen in deze situatie beland, hoe aso is het dan om te zeggen: "Sorry maar wij moeten jullie soort hier niet" ?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:41

ik praat helemaal niks goed. Geef alleen mijn mening over het feit en dat moet ik kennelijk nu voor de 3e keer opschrijven dat er zat landen zijn waar immigranten en vluchtelingen niet welkom zijn.maar dat nu Trump het is er gelijk een hoop ophef over is.

En wat Saoudi Arabië betreft, die hadden bij Clinton niet anders dan in een goed blaadje gestaan. Ook zij doet goede zaken met hen betreft haar liefdadigheids fonds ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 11:46

Trump laat nu ook een heleboel mensen met een Green Card in de kou staan, mensen die dus al ettelijke jaren daar wonen en werken.