Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:In order to protect Americans, the United States must ensure that those admitted to this country do not bear hostile attitudes toward it and its founding principles. The United States cannot, and should not, admit those who do not support the Constitution, or those who would place violent ideologies over American law. In addition, the United States should not admit those who engage in acts of bigotry or hatred (including “honor” killings, other forms of violence against women, or the persecution of those who practice religions different from their own) or those who would oppress Americans of any race, gender, or sexual orientation.
geerke schreef:purny schreef:Klinkt als Hitler...
bij Hitler werden de joden gewoon vergast....hier is sprake van een aantal nationaliteiten die Amerika niet meer in mogen....bijna hetzelfde ....toch?
Ierpier schreef:Juist. En daarom mogen mensen met een green card het land niet in? Geen enkele motivatie is voor mij een goede reden tot deze belachelijke, racistische, maatregel.
Ierpier schreef:Grote "indrukwekkende" acties die uiteindelijk niet effectief zijn zullen volgens mij de toon gaan aangeven in deze presidenstermijn... net als die wall. En met iedere actie verdeelt hij het land meer.
Intern onderwijssysteem klinkt niet gek. Hoewel ik ervan uit ga dat een minderheid zo denkt. Over religie en de wet, en de relatie daartussen, mag wat mij betreft stevige discussie worden gevoerd. Alleen met mensen als Trump kun je geen fatsoenlijke discussie voeren. Zodra die zijn mond open doet komt er of populistisch geneuzel, of haat uit.
http://edition.cnn.com/2017/01/27/politics/trump-plans-to-sign-executive-action-on-refugees-extreme-vetting/Citaat:"I am establishing new vetting measures to keep radical Islamic terrorists out of the United States of America," Trump said during the signing at the Pentagon after the swearing-in of Defense Secretary James Mattis. "We don't want them here."
Fact check of Christenen nou echt zo veel vaker het slachtoffer zijn van Daesh:Citaat:“When asked if they would be given special status, he replied “yes”, adding: “They’ve been horribly treated. Do you know if you were a Christian in Syria it was impossible, at least very tough to get into the United States? If you were a Muslim you could come in, but if you were a Christian, it was almost impossible and the reason that was so unfair everybody was persecuted in all fairness, but they were chopping off the heads of everybody but more so the Christians.
“And I thought it was very, very unfair. So we are going to help them.”
Citaat:“It's working out very nicely. You see it in the airports, you see it all over,”
Cowboy55 schreef:purny schreef:
Als de nuances van het bericht kloppen ( vooral de nuance: besluit geldt voor de hele VS) dan is dat goed nieuws....
Foaly schreef:Er klinkt nu ook steeds meer gemor vanuit republikeinse hoek. Volgens mij kan een impeachment nooit lang meer duren
Cowboy: het was een federale rechter, dat betekent idd dat het besluit geldt voor de hele VS
rapido schreef:Iets doen wat een ander doet is inderdaad geen goede rede en dat schrijf ik ook nergens. Jullie zien weer alleen wat jullie willen zien. Ik zeg namelijk dat nu Trump zoiets in voert er in ene een hoop heibel over is. Vind het trouwens toch maar raar. In andere topics reageren velen dat het westen zich niet moet bemoeien met moslim landen en dat het westen de schuld is van alle ellende daar enz en nu is het in ene zielig dat moslims niet meer welkom zijn in Amerika?
Overigens het zijn de christelijke VLUCHTELINGEN uit Syrië die wel welkom zijn. Ik type het even dik omdat velen niet kunnen of willen lezen.
rapido schreef:Gut jij denkt wel veel over mij te weten dat ik geen empatisch vermogen zou hebben. Knap zo vanaf je telefoon![]()
Dat maakt discussiëren hier altijd zo lastig als je gelijk persoonlijk op de man af speelt
rapido schreef:Iets doen wat een ander doet is inderdaad geen goede rede en dat schrijf ik ook nergens. Jullie zien weer alleen wat jullie willen zien. Ik zeg namelijk dat nu Trump zoiets in voert er in ene een hoop heibel over is. Vind het trouwens toch maar raar. In andere topics reageren velen dat het westen zich niet moet bemoeien met moslim landen en dat het westen de schuld is van alle ellende daar enz en nu is het in ene zielig dat moslims niet meer welkom zijn in Amerika?