Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:31

Haha nee, dat was ik niet. Ik ben amper buiten geweest. Om 6u30 thuis vertrokken, om 7u15 één minuut op kantoor geweest om laptop op te halen en dan weer regelrecht naar huis :P

Ik hoorde op de radio wel dat er best veel werkgevers in Bxl zijn die hun werknemers helemaal niets hebben gecommuniceerd over niveau 4. Prima dat je werknemers komen werken, maar een infomail of geruststellende mail vind ik wel op zijn plaats. Wij kregen meteen na de aankondiging van gisterenavond een mail + sms van onze baas dat iedereen thuis mocht werken, en dat degenen die wel naar kantoor kwamen, voorzichtig moesten zijn. Schijnbaar is er ook echt bijna niemand op kantoor vandaag bij ons. En toen ik door centrum Brussel reed, was er ook heel weinig verkeer, terwijl 7u30 toch wel echt spitsuur is normaal.

Zoe_97

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:51

Man die inreed op politie kan nog niet worden verhoord
De man die gisteren met een wagen inreed op de politie tijdens een van de huiszoekingen in Sint-Jans-Molenbeek en daarbij werd neergeschoten, ligt nog steeds in het ziekenhuis. Dat meldt het Brussels parket. "Hij is stabiel, maar is nog niet verhoord gezien zijn medische toestand", zegt Ine Van Wymersch. "Dat zal zo spoedig mogelijk gebeuren, waarna hij ter beschikking kan worden gesteld van de onderzoeksrechter voor een aanhouding op verdenking van gewapende weerspannigheid." (Bron: Chris Verhaeghe - Persinfo) (de redactie)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:22

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:43

Ik zat nog te denken.. stel je voor dat het gewoon iemand is die precies daar op dat moment onwel is geworden achter het stuur en zo per ongeluk tegen de politieauto aan is gereden. En dan meteen kogels om z'n oren kreeg. Dat zal natuurlijk niet het geval zijn, maar stel je voor :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:46

iemand gewoon reed dat op dat moment niet rond :p de buurt was al helemaal in lock down

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:46

Hier moest ik gewoon naar school (Halle) en werden we netjes geïnformeerd gisterenavond. De school zou onder bewaking van de politie staan..

Nou, met goede moed naar het station.. Veel vertragingen, problemen op het spoor, ... :/ Dus ben gewoon thuis gebleven. Geraak er misschien wel, maar om terug te gaan dan strakjes, tja.. Logisch ook wel. Er zijn stakingen in Wallonië en slechts een beperkt aantal sporen open in Brussel-Zuid. Politie stond afgelopen week trouwens al gewapend aan het station. Doet toch wel vies.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:01

OCAD zit nog altijd samen over het terreurniveau

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:06

ook in luik zijn blijkbaar huiszoekingen geweest (vtm nieuws)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:18

Vijf arrestaties bij zeven bijkomende huiszoekingen in Brussel en Luik
Na de politieacties van gisterenavond zijn vanochtend vijf extra huiszoekingen uitgevoerd in Brussel en twee in Luik. Vijf personen werden daarbij van hun vrijheid beroofd. (de redactie)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:46

Minister van Binnenlandse Zaken Jambon bevestigt dat er deze morgen vijf huiszoekingen zijn gebeurd maar dat de geruchten over de aanwezigheid van Salah Abdeslam in Luik een dood spoor zijn gebleken. (de redactie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:23

In de Secundaire Handelsschool Sint-Lodewijk aan de Lombardenvest in Antwerpen zijn vanmiddag de lessen hervat na de telefonische bommelding die de politie 's ochtends tot een ontruiming had genoopt. Een sweeping van het complex was negatief.

Door de melding, met de boodschap dat er om 12 uur een of meerdere bommen in de school zouden ontploffen, moesten meer dan 350 leerlingen en 130 personeelsleden geëvacueerd worden. Hoewel het doorzoeken van de gebouwen niets opleverde, werd voor alle zekerheid toch tot 12.15 uur gewacht om de lessen te laten hervatten.

Vrijdag werden ook al drie andere Antwerpse scholen ontruimd na verschillende bommeldingen. Ook toen werd niets gevonden.

Bedrijven in het Brusselse gewest kunnen omwille van de gevolgen van de actuele dreiging (sluiting van shoppingcentra, scholen, horecazaken, of publiek transport) vandaag tijdelijke werkloosheid wegens 'overmacht' inroepen. Dat maakt de RVA bekend op vraag van minister van Werk en Economie Kris Peeters.

"Het is in ieders belang dat we zo snel mogelijk terug naar de orde van de dag gaan. Maar in de huidige context wil ik de economische schade zoveel mogelijk beperken, en bedrijven in het Brussels Gewest de optie van tijdelijke werkloosheid bieden. Dit is een beslissing in het belang van de draagkracht van onze ondernemingen", geeft minister van Werk en Economie Kris Peeters aan.

Bron: hln.be

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:49

Weet je wat ik mij zo bedenk wat nu als ze gewoon een heleboel loze meldingen doen en op die manier zo proberen het leven zo enorm te ontregelen.
En opgegeven moment verzwakt de hoge paraatheid denk ik en dan slaan ze op eens weer wel echt toe.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:53

het niveau is niet zo hoog door loze dreigingen, maar doordat ze echt via informanten info hebben van exacte plannen en plaatsen waar helpers en de terroristen zelf zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:28

We zullen de maatregelen volhouden, zolang als die nodig zijn. Desnoods dagen en weken. We hebben voldoende manschappen.
(Minister van Defensie Steven Vandeput (N-VA) net voor de Nationale Veiligheidsraad)(de redactie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:32

Uiteindelijk zal men hier ook wel aan wennen en zal alles weer op zijn pootjes terecht komen. Die militairen in het straatbeeld worden dan normaal.
Voordeel is ook, omdat men overal zo scherp bovenop zit, dat algemene criminaliteit hopelijk gaat dalen. Zou mooi meegenomen zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:51

We moeten de maatregelen van kracht houden zo lang als nodig, maar moeten ons ook afvragen hoe lang we de scholen, crèches en metro in Brussel kunnen dichthouden. Dat gaan we nu bespreken.
Vicepremier Kris Peeters (CD&V) net voor de Nationale Veiligheidsraad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:14

Ik kan niet op alle websites nu ik op mijn werk ben, maar in Mechelen zou het station cfr een dochter van een collega afgesloten zijn. Er is hier het laatste uur in ieder geval veel politie rond aan het rijden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:15

nog niets van zien verschijnen in de media. gisteren was dat station wel ontruimt door valse bommelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:53

Milquet wil "safe rooms" in Brusselse scholen
Belga
In die veilige ruimtes moeten leerlingen en leerkrachten kunnen schuilen in geval van een ernstig incident. Het is één van de aanbevelingen die minister Milquet - bevoegd voor het Franstalig onderwijs - doet in een brief aan de directies.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:06

Ik studeer in Leuven en heb vanmorgen mail gehad dat mijn hoorcolleges van vandaag en morgen niet doorgaan omdat vele studenten niet kunnen komen of niet durven.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:14

persconferentie start zo ddelijk, live te volgen op website redactie

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:44

Wij kregen net een mail dat we morgen ook thuis mogen werken. Ben benieuwd wat er op de persconferentie wordt gezegd, maar ik denk niet dat er echt veel ontwikkelingen zijn geweest de laatste uren?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:45

ik ben voroal benieuwd, want als het op 4 blijft heb ik geen les, anders wel

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:58

Minister Jambon zei dat het op 4 zou blijven zolang Abdeslam niet gevat was, dus ik vermoed dat er op dat gebied niet veel zal veranderen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:13

Als er nieuws is over Mechelen zouden jullie dat dan willen laten weten? Ik heb familie daar.