Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:19

Samsom en Rutte al bereid te onderhandelen. Dat zou echt mooi zijn als ze niet gaan mierenneuken over allemaal regeltjes.
Maar Rutte zal wel iets geleerd hebben in die 7 weken in het Catshuis. O.a. dat iemand die je aardig vindt je flink onderuit kan halen dus dat je niet van je opponent hoeft te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:26

Shadow0 schreef:
Als je het niet kunt betalen maakt het niet zo heel veel uit. 17 euro per maand kan niet iedereen missen.

Niet iederéén nee, maar daarmee houd je het wel aanzienlijk toegankelijker. 200 euro in één keer aftikken is lastiger ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:50

Nouks schreef:
Niet iederéén nee, maar daarmee houd je het wel aanzienlijk toegankelijker. 200 euro in één keer aftikken is lastiger ;)

Ik vind het een non-oplossing: iets dat fundamentele zorg voor bepaalde mensen ontoegankelijk maakt. De hele bijdrage lost uberhaupt niets wezenlijks op maar levert voor mensen die toch al in de problemen zitten wel nog weer eens een extra belasting op. Kwalijk. Dom ook.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:05

Nouks schreef:

Grote kans dat de mensen die ook dat niet kunnen betalen net de mensen zijn die die zorg juist heel hard nodig hebben. Natuurlijk kan je ze ook niet behandelen, op straat laten zwerven en overlast laten veroorzaken. Kost natuurlijk uiteindelijk vele malen meer en benadeeld veel burgers.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:34

Een kleine week geleden zei Rutte dat de opkomst van de PvdA gevaarlijk is voor Nederland... en nu blijkt het opeens geen probleem te zijn om met de PvdA te regeren. En dat beste mensen, dat is opnieuw onze MP. :')

F_Orumster

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:36

Kan ook zelfverzekerdheid zijn, zo van, die overrulen we wel even.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:37

Rutte wil de SP er niet bij hebben.En de SP wil met PvdA,D66 en CDA een regering vormen.
Dus als Rutte niet met de PvdA wil regeren [wat hij idd.gezegd heeft] dan is de keuze toch niet moeilijk voor Samsom?
Rutte kon dat toen wel zeggen,want die had nooit gedacht dat de PvdA zoveel zetels zou halen,net als Samsom zelf trouwens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:40

sarabande schreef:
Samsom en Rutte al bereid te onderhandelen. Dat zou echt mooi zijn als ze niet gaan mierenneuken over allemaal regeltjes.
Maar Rutte zal wel iets geleerd hebben in die 7 weken in het Catshuis. O.a. dat iemand die je aardig vindt je flink onderuit kan halen dus dat je niet van je opponent hoeft te houden

Het lijken me beide niet zulke kemphanen als Wilders en mag hopen dat Rutte wat wijzer is, hoewel hij dat niet heeft laten blijken de laatste 2 weken.
Ik had liever Samsom als MP gehad maar als ze samen kunnen regeren heeft iig de meerderheid van nl zijn zin :=

@ gohya, ik had nooit gedacht dat Rutte zoveel zetels zou halen, had wel verwacht dat Samsom flink zou scoren.
Maar als Rutte het nu niet met bepaalde partijen eens kan worden, krijgt de pvda het dan voor het zeggen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:43

Jazeker!als Rutte niet genoeg [zetels] partijen bij elkaar krijgt,dan krijgt Samsom de gelegenheid om het aantal zetels/partijen bij elkaar te krijgen.En voor Samsom is dat niet moeilijk,die heb genoeg aan de SP,CDA en D66.Daar heeft hij de VVD niet voor nodig.
Zonder de PvdA kan Rutte helemaal niets!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:45

En dan wordt samsom mp?
Ik wist niet dat het mogelijk was de grootste partij te passeren, dacht dat we dan gewoon weer zouden moeten stemmen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:49

Rutte heeft uiteraard 1ste keus om een regering te vormen,hij is n.l als hoogste gëeindigd.
Samsom heeft als 2de de keuze.Als Samsom wel een regering kan vormen word Samsom ook MP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:55

Air schreef:
Een kleine week geleden zei Rutte dat de opkomst van de PvdA gevaarlijk is voor Nederland... en nu blijkt het opeens geen probleem te zijn om met de PvdA te regeren. En dat beste mensen, dat is opnieuw onze MP. :')

Dat was vooral in combinatie met de SP en dan heeft hij ook gelijk. De PVDA alleen is niet zo gevaarlijk, maar met SP erbij heb je wel een rode overmacht. Laat die SP lekker in de oppositie, daar zitten ze goed.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:00

Natuurlijk zegt Rutte dat de opkomst van de PvdA gevaarlijk is, net zoals Samson zal beweren dat Rutte het gevaar voor NL is, elkaars schepen verwoesten voordat ze aan wal komen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:02

Ik heb Samsom nog niet op dergelijke uitspraken kunnen betrappen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:09

anneliesdj schreef:
Ik heb Samsom nog niet op dergelijke uitspraken kunnen betrappen.

Jij zoekt ook in alles een reden om met mij te discussieren of niet? :D

In ieder geval, ze zullen elkaar echt niet aan zetels helpen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:10

Ik ben ook zéér benieuwd of Rutte [áls hij mee mag regeren] zich aan zijn afspraken houd w.b.t. Griekenland en de HRA!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:16

gohya schreef:
Ik ben ook zéér benieuwd of Rutte [áls hij mee mag regeren] zich aan zijn afspraken houd w.b.t. Griekenland en de HRA!

Dat heeft hij niet alleen voor het zeggen, alle partijen zullen water bij de wijn moeten gaan doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:18

Babsiej schreef:
gohya schreef:

Dat heeft hij niet alleen voor het zeggen, alle partijen zullen water bij de wijn moeten gaan doen.

Jawel dat snap ik wel,maar heel veel kiezers hebben op hem gestemt vanwege de HRA.
GEFELICITEERD trouwens. *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:19

Lovely schreef:
Air schreef:

Dat was vooral in combinatie met de SP en dan heeft hij ook gelijk. De PVDA alleen is niet zo gevaarlijk, maar met SP erbij heb je wel een rode overmacht. Laat die SP lekker in de oppositie, daar zitten ze goed.

Ach, nadat rechts 2 jaar geleden zo lekker zijn/haar vingers heeft kunnen aflikken, vind ik dat links nu ook wel zijn/haar vingers zou mogen aflikken. Dat is wel zo eerlijk :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:21

gohya schreef:
Jawel dat snap ik wel,maar heel veel kiezers hebben op hem gestemt vanwege de HRA.
GEFELICITEERD trouwens. *\o/*

Ik heb zelf ook VVD gestemd maar ik snap het best als er iets moet gebeuren met die aftrek. Ik vermoed zelf dat het wel pvda en vvd met eventueel een andere partij gaat worden. Denk ook dat het niet eens heel erg verkeerd zal uitpakken.

En dank je :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:23

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Ach, nadat rechts 2 jaar geleden zo lekker zijn/haar vingers heeft kunnen aflikken, vind ik dat links nu ook wel zijn/haar vingers zou mogen aflikken. Dat is wel zo eerlijk :D

Helemaal mee eens.
Alleen kennen ze [de meeste] het woordje Eerlijk niet in de politiek.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:26

Ik vind 'gevaarlijk' zo'n overdreven term in dit opzicht. Vervelend, kwalijk - vooruit dan maar. Maar gevaarlijk? :?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:29

Shadow0 schreef:
Ik vind 'gevaarlijk' zo'n overdreven term in dit opzicht. Vervelend, kwalijk - vooruit dan maar. Maar gevaarlijk? :?

Ik wou net zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:45

xx_Horsiex schreef:
Natuurlijk zegt Rutte dat de opkomst van de PvdA gevaarlijk is, net zoals Samson zal beweren dat Rutte het gevaar voor NL is, elkaars schepen verwoesten voordat ze aan wal komen.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat inmiddels toch iedereen wel doorhad dat het Samsom is en niet Samson :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:01

Ach, Samsom, Samson, Tomato, Toemato, allemaal hetzelfde. :+

Maar ik zal het onthouden!