Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:12

Daphna schreef:
Citaat:
Veel Nederlanders moeten niets hebben van ideeën van Geert Wilders zoals het uitzetten van "tientallen miljoenen" europese moslims, de invoering van een hoofddoekjesverbod of etnische registratie. Laat ook zien dat je het niet eens bent met Wilders' plannen. Teken de petitie tegen de intolerante en discriminerende standpunten van de PVV. Al ruim 25.000 mensen hebben kleur bekend.

Teken ook hier: http://www.nederlandbekentkleur.nl/petitie.html

Slechts 25.000.... van de 16.515.000 inwoners. Als je die lijst bekijkt staan er bijna geen buitenlanders op. Geven ze er niets om of kunnen ze geen Nederlands lezen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:16

Daphna schreef:
Om aan te schuiven, ramadan duurt namelijk een maand.

Dat lijkt me niks, want ik heb die drive niet vanwege het geloof.
Is net zo'n voorstel als aan een moslim voor te stellen gezellig met Sinterklaas of Kerst aan te schuiven.

Janderegelaa schreef:
Slechts 25.000.... van de 16.515.000 inwoners. Als je die lijst bekijkt staan er bijna geen buitenlanders op. Geven ze er niets om of kunnen ze geen Nederlands lezen?

En dan te bedenken dat die petitie al lang bestaat. Tegen paars plus waren er binnen de kortste keren 53.000!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:25

Ramadan festival is niet voor moslims georganiseerd, maar door moslims voor niet moslims. Het delen van kennis, een goede maaltijd, meningen en ervaringen is het uitgangspunt.

Citaat:
Gingrich, Bolton, Breitbart Team Up With Far-Right Muslim-Basher Geert Wilders For 9/11 Rally

The right-wing group Stop Islamization of America (SIOA) has announced that it will be hosting a rally against the proposed Cordoba House Islamic community center on September 11.

The confirmed list of speakers includes former Speaker of the House Newt Gingrich, former U.S. Ambassador to the United Nations John Bolton, Andrew Breitbart, and, notably, the far-right Dutch Parliamentarian Geert Wilders. “Islam is not a religion, it’s an ideology,” Wilders told the Guardian in 2009, “the ideology of a retarded culture.”

In the past, Wilders’ extremism has been condemned by conservatives such as Bill Kristol, Charles Krauthammer, and even Glenn Beck, who called Wilders “fascist.” It’s a clear sign of how far the Republicans have shifted to the right and embraced Islamophobia as a political tool that movement figures like Gingrich, Bolton, and Breitbart now have no problem sharing a stage with Wilders.

http://thinkprogress.org/2010/08/15/911 ... bia-rally/

Zelfs de amerikaanse republikeinen zijn links geworden :oo

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:55

Daphna schreef:
Ramadan festival is niet voor moslims georganiseerd, maar door moslims voor niet moslims. Het delen van kennis, een goede maaltijd, meningen en ervaringen is het uitgangspunt.

Hoeveel moslims zouden er op ons Kerst Festival of bij onze carnavalsoptocht verschijnen als we ze zouden uitnodigen om gezellig kennis te delen, een goede maaltijd te nuttigen en ervaringen uit te wisselen?

Citaat:
De niet-molsims feliciteren met Kerstmis of andere van hun feestdagen is haraam, volgens alle geleerden. Ibn al-Qayyim (moge Allah genadig met hem zijn) zei in ahkaam al-dhimma: “De niet-molsims feliciteren met rituelen die alleen bij hen horen is haraam, net als hen feliciteren met hun feesten en vasten door te zeggen: ‘prettige feestdagen’ of ‘veel plezier met je feest’ of iets dergelijks. Als degene die dit zegt gered is van kufr (dus moslim is) is dit nog steeds verboden. Het is als iemand feliciteren met het buigen voor het kruis of erger dan dat. Het is een net zo grote zonde als het feliciteren van iemand die wijn drinkt, of vermoord heeft of onwettige sexuele relaties heeft enz. Velen van degene die geen respect voor hun religie hebben, vallen in deze valkuil; zij realiseren zich het beledigende van deze handelingen niet. Wie iemand feliciteert met zijn ongehoorzaam of bid’ah (toevoegingen) of kufr (ongeloof) stelt zichzelf bloot aan de Toorn en Woede van Allah.”

Citaat:
Gingrich, Bolton, Breitbart Team Up With Far-Right Muslim-Basher Geert Wilders For 9/11 Rally

The right-wing group Stop Islamization of America (SIOA) has announced that it will be hosting a rally against the proposed Cordoba House Islamic community center on September 11.

The confirmed list of speakers includes former Speaker of the House Newt Gingrich, former U.S. Ambassador to the United Nations John Bolton, Andrew Breitbart, and, notably, the far-right Dutch Parliamentarian Geert Wilders. “Islam is not a religion, it’s an ideology,” Wilders told the Guardian in 2009, “the ideology of a retarded culture.”

In the past, Wilders’ extremism has been condemned by conservatives such as Bill Kristol, Charles Krauthammer, and even Glenn Beck, who called Wilders “fascist.” It’s a clear sign of how far the Republicans have shifted to the right and embraced Islamophobia as a political tool that movement figures like Gingrich, Bolton, and Breitbart now have no problem sharing a stage with Wilders.

Daphna schreef:

Weet je zeker dat je de woorden goed begrepen hebt, Daphna?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:17

Daphna schreef:

Citaat:

Misschien lees jij van rechts naar links ;) Maar er staat het tegenovergestelde.

Daphna

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:02

Wilders is toch links?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:16

Daphna schreef:
Wilders is toch links?

It’s a clear sign of how far the Republicans have shifted to the right

Je had het over de Republikeinen en dan staat er zeker geen links. Beetje zwaktebod van je :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:18

Wat ben je toch aardig Jan

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:19

Electra63 schreef:
Wat ben je toch aardig Jan

Geen inhoudelijk commentaar voorhanden?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:25

Dat vind ik niet de moeite waard.
Op mijn bericht over mijn wijk had je ook alleen maar als antwoord een paar links van google............. ook niet echt boeiend, inhoudelijk en onderbouwd.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:30

ach Jan, heb je weleens geprobeerd moslims uit te nodigen bij Carnaval of bij een Kerstfestival??
Dacht ik al....none

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:33

Teddy321 schreef:
ach Jan, heb je weleens geprobeerd moslims uit te nodigen bij Carnaval of bij een Kerstfestival??
Dacht ik al....none

Sterker nog, ik heb een werkneemster die moslim is. En die doet gewoon mee met carnaval. En met kerst ook. En ze doet ook ramadan. Dat heet nou integratie.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:37

janderegelaa schreef:
Teddy321 schreef:
Dacht ik al....none

Sterker nog, ik heb een werkneemster die moslim is. En die doet gewoon mee met carnaval. En met kerst ook. En ze doet ook ramadan. Dat heet nou integratie.

Ik bedoelde andere Jan! :D
Maar fijn dat je antwoord geeft.

Abiola

Maar strakjes mag ze van Geert niet meer in de Koran lezen. Hoe heet dat?

janderegelaa

Electra63 schreef:
Dat vind ik niet de moeite waard.
Op mijn bericht over mijn wijk had je ook alleen maar als antwoord een paar links van google............. ook niet echt boeiend, inhoudelijk en onderbouwd.

Boeiend op zich wel. Inhoudelijk was het zeker en onderbouwd helemaal want het zijn mensen uit jouw wijk die het vertellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:41

Je moet niet alles geloven wat mensen zeggen.
Er zijn ook mensen die UFO's zien???
Kom het zelf eens ondervinden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:44

PattyOosten schreef:

En dit is dus het schreeuwerige van iedereen wat niet klopt. Wilders vindt het prima als mensen de Koran lezen. Hij wil alleen dat mensen zich aanpassen aan onze cultuur en zich afzijdig houden van extremisme. En als jij van mening bent dat ze dat ook doen ga dan maar eens aan Geert en zijn partijgenoten uitleggen waarom ze al zes jaar met een kogelvrij vest over straat moeten.

Niemand hoeft het eens te zijn met de politieke standpunten van een ander. Dat is onze vrijheid die wij hebben in een democratie. Met geweld en dreigementen iemand proberen monddood te maken getuigt alleen niet echt van een democratische gedachte bij de links denkenden in onze samenleving.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:46

Begrijp ik het goed, dat jij denkt, dat alleen links denkenden geweld en dreigementen gebruiken?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:47

Volgens mij braakt Wilders dit toch echt uit:
Citaat:
De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

Een boek verbieden, zoals Mein Kampf bijvoorbeel houdt in dat je het dus niet kunt lezen. Je hobbelt dan niet even naar Bruna of de bieb.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:59

PattyOosten schreef:
Volgens mij braakt Wilders dit toch echt uit:
Citaat:
De Koran is een fascistisch boek dat oproept tot geweld, schrijft Geert Wilders. Daarom moet dat boek, net als Mein Kampf, worden verboden.

Een boek verbieden, zoals Mein Kampf bijvoorbeel houdt in dat je het dus niet kunt lezen. Je hobbelt dan niet even naar Bruna of de bieb.

Verboden boeken kennen we in Nederland gelukkig niet. Ook Mein Kampf is niet verboden, maar de Nederlandse Staat meent er het auteursrecht op te hebben en heeft daarmee het herdrukken van het boek tot nu toe verboden. De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden. Een exemplaar van het boek bezitten of uitlenen is echter geen enkel punt. Dat vermeende verbod op het boek zorgt er echter voor dat de discussie over Mein Kampf vrijwel altijd over de juridische status van het boek gaat in plaats van daar waar de discussie eigenlijk over zou moeten gaan: de inhoud van Mein Kampf en de daar aan gerelateerde onderwerpen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:08

Dus wat bedoelt Wilders dan denk je? Waarom schrijft ie dat de Koran net als Mein Kampf verboden moet worden? Hij schrijft dat toch?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:18

janderegelaa schreef:
PattyOosten schreef:

En dit is dus het schreeuwerige van iedereen wat niet klopt. Wilders vindt het prima als mensen de Koran lezen.

Ik schreeuw nu niet ik citeer alleen maar heel zachtjes het Verkiezingsprogamma van de PVV:
Citaat:
Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes

Daar staat toch echt in verbied de koran, volgens mij is dat het vierde gebod van Wilders. Ik wil de koran zelf wel eens lezen in het kader van algemene ontwikkeling maar ik wacht nog even want het lijkt mij veel spannender om een verboden boek te lezen. ;)

Hoe we zo'n verbod gaan handhaven weet ik niet precies want daar heeft geen enkele PVV'er nog antwoord op gegeven. Misschien wil Wilders de koran eerst verbieden en dan gedoogsteun geven? :?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:28

Hermelientje schreef:
Hoe we zo'n verbod gaan handhaven weet ik niet precies want daar heeft geen enkele PVV'er nog antwoord op gegeven. Misschien wil Wilders de koran eerst verbieden en dan gedoogsteun geven? :?

De Koran zal ook nooit verboden worden, ook niet onder Wilders. Net zoals er ook nooit een belasting komt op hoofddoekjes. Net als alle andere partijen hun programma punten hebben die niet realistisch zijn heeft de PVV dat ook. Tijdens een kabinetsformatie moet je onderhandelen en water bij de wijn doen en dan kunnen de partijen toch nog wegkomen met een resultaat die voor hen acceptabel is.
Zo werkt het ( helaas ) in Nederland.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:40

Tja Jan als het een programmapunt van de PVV is (hoe onrealistisch dan ook, dat weet ik ook wel) dan is het niet zo netjes om tegen PattyOosten te zeggen dat iedereen maar iets schreeuwt wat niet klopt. Het klopt namelijk aantoonbaar wel dat de PVV zegt dat de koran verboden moet worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 00:55

Electra63 schreef:
Begrijp ik het goed, dat jij denkt, dat alleen links denkenden geweld en dreigementen gebruiken?

Het zat toch anders die dreigementen kwamen toch van "doodgewone jongens" en "zijn ook afkomstig van gefrustreerde mannen". ;)

http://jongeren.blog.nl/algemeen/2010/0 ... e-jongeren