Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Mariss

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 10:29

CDA, PVV en VVD is het slechtste wat ons land had kunnen overkomen. :n

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:01

Sleeper schreef:
Taj_Mahal schreef:

Voor de rechtsen (waaronder ik) is dit een geweldige dag.
Tijd voor echte veranderingen.
De rechtsen zijn nu aan de beurt om de rotzooi die de linksen ervan hebben gemaakt op te ruimen.
De rechtsen zijn jaren lang niet vrolijk geweest van de linkse regering, nu is het onze beurt kun je wel zeggen. :)

Als ik me niet vergis heeft CDA jaren in het kabinet gezeten? En als ik me niet vergis heeft CDA samen met VVD bij 3 gevallen kabineten gezeten? Dus zo links als jij beweert zijn we nooit geweest. Hoe lang duurt het voordat dit kabinet valt? Hopelijk heel snel

CDA was ook nooit rechts. Is altijd een middenpartij geweest. Als ze dan samen regeren met de PVDA dan praat je dus over een centrum-links kabinet. En zo kom je dan uiteindelijk tot de slotsom dat links veel vaker geregeerd heeft dan rechts.

joostvangestel schreef:
PS: is het iedereen wel duidelijk dat het antwoord op de poll, "geen van de keuzes" is (PVV zit niet in het kabinet).

Precies!
En laat iedereen dat nou eens goed in z'n oren knopen. De PVV zit niet in het kabinet maar heeft alleen regeringsinvloed door het gedoogakkoord en de steun die ze aan de regering van VVD en CDA geven op bepaalde beleidsterreinen.
Veel te vaak lees en hoor je mensen, die dus niet begrijpen hoe het zit, dat de PVV in de regering zit. Dit is niet het geval. Gelukkig!

CtjeLief schreef:
Wat ik me afvraag: er komt een hulplijn voor dieren, komt er ook een hulplijn voor moslims die bedreigd worden??

Die is er toch al in de vorm van de politie, het bureau tegen discriminatie en de C.G.B.
Bovendien lees ik hier overal dat al die voorstellen en wetswijzigingen er toch niet door gaan komen, so what's the problem?
het is het één of het ander. Allebei kan niet.

Mariss schreef:
CDA, PVV en VVD is het slechtste wat ons land had kunnen overkomen. :n

CDA, PVV en VVD is het beste wat ons land had kunnen overkomen. :j

Dat houd je altijd in een democratie. De minderheid zal altijd ontevreden zijn met de beslissing van de meerderheid.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 01-10-10 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:06

CtjeLief schreef:
Wat ik me afvraag: er komt een hulplijn voor dieren, komt er ook een hulplijn voor moslims die bedreigd worden??

:') komt er dan ook een hulplijn voor homo's die door moslims in elkaar worden geslagen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:09

Die leuke Femke Halsema toch.
Ze verweet steeds dat Wilders alles deed om links maar uit een kabinet te houden en nu blijkt dat ze achter de schermen precies hetzelfde gedaan heeft om Wilders uit een kabinet te houden.
Ze was bereid om allerlei standpunten in te leveren alleen voor dat ene doel!
Kiezersbedrog dus.
Gefeliciteerd, Groen Links stemmers, fijn betrouwbaar clubje. _O-

Halsema bood achter de schermen geheim alternatief aan

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:26

Gisteren De wereld draait door gezien? De woorden van Prem zijn de woorden uit mijn hart! Ondanks alle centrum-linkse maatregelen behandelt en benoemt de overheid zelfs Nederlanders uit de derde generatie allochtonen als allochtoon.
Dát moet nu eens afgelopen zijn. Het zijn gewone Nederlanders, en ze kunnen nederlands spreken en meewerken aan deze maatschappij. Dat steeds weer stellen dat het arme mensen zijn die geen kansen krijgen omdat wij ze discrimineren moet eens afgelopen zijn. Zélf de handen uit de mouwen steken en zélf ervoor zorgen dat je de kansen die je krijgt benut. Geen discriminatie hier in Nederland, ook niet onder het mom van geloof.

Ik kreeg de afgelopen periode steeds meer het idee dat NL dacht: "Is het te moeilijk voor jullie om je aan te passen? Niet erg, dan passen wij ons systeem en onze maatschappij wel aan." En mi is dat het grootste struikelblok geweest voor een succesvolle integratie en een volwaardig deelnemen aan de maatschappij door oa islamitische immigranten.

edit: In deze uitzending verteld Femke ook hoezeer ze bereid was en is om heel veel standpunten te laten vallen om Wilders te dwarsbomen. Een schoolvoorbeeld van iemand die bijna alles over heeft om polarisering en splitsing in de maatschappij teweeg te brengen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:31

Ik moet zeggen dat ik de speerpunten toch wel goed vond klinken, zoals het investeren in veiligheid, onderwijs en een dierenpolitie.
Dan vraag ik me wel af in hoeverre er in ouderenzorg wordt geïnvesteerd (dat gingen ze ook doen) en hoe dit in relatie staat met de overgie zorg en hulpverlening in Nederland.
De jeugdzorg kan namelijk ook wel wat geld gebruiken.. Wil je problemen verkomen, investeer dan in de toekomst en geeft de jeugdzorg ook een injectie.
Ben wel erg blij dat ze van de huthotheekaftrek afblijven!! Go VVD! :D

Ik ben benieuwd naar het verloop. Mijn inziens hebben veel mensen gestemd op Wilders op basis van emotie en niet op wat handig voor hun is (sociala zekerheid etc.)

Sja, ik heb op de SP gestemd omdat ik gewoon een sociaal wezen ben. Aan de andere kant denk ik ook dat rigoreuze veranderingen mogen komen rondom het criminelenbeleid, daar is rechts weer goed voor..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:38

Taj_Mahal schreef:
CtjeLief schreef:

:') komt er dan ook een hulplijn voor homo's die door moslims in elkaar worden geslagen?

Denk je dat homo's alleen maar door moslims in elkaar worden geslagen? (daarbij vind ik uiteraard dat homo's net zoveel hulp als moslims verdienen)
Geweld tegen moslims is daarbij een VEEL groter (spelend) probleem.. En dit kabinet stelt moslims in een kwaad daglicht. Mensenrechten worden aangetast binnen dit kabinet., dus ik ben ervan overtuigd dat een aantal punten (gelukkig) niet waargemaakt kunnen worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:40

Citaat:
edit: In deze uitzending verteld Femke ook hoezeer ze bereid was en is om heel veel standpunten te laten vallen om Wilders te dwarsbomen. Een schoolvoorbeeld van iemand die bijna alles over heeft om polarisering en splitsing in de maatschappij teweeg te brengen.

Tja, dus exact wat Wilders ook heeft gedaan (zie binnen 48 uur standpunt AOW laten vallen om maar mee te kunnen draaien, kiezersbedrog om zn zin te krijgen)

En zij probeert juist die tweedeling te voorkomen, goede zaak

Citaat:
Ik ben benieuwd naar het verloop. Mijn inziens hebben veel mensen gestemd op Wilders op basis van emotie en niet op wat handig voor hun is (sociala zekerheid etc.)

Dit is waarom veel pvv'stemmers nu spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze pvv hebben gestemd, die kijken de volgende keer wel uit.
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 01-10-10 12:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:42

1 miljard extra naar ouderenzorg, daar ben ik heel blij mee!
Zoals Wilders zei, geen 24 uurs luiers toestanden meer.
Had mijn mams dat nog maar mee kunnen maken.
En dan fors besparen op de bureuacratie in Nederland, prima!
Al die vage schakels weg halen bespaard een hoop en brengt ons dichter bij de bron waar we ook moeten zijn zonder dat het over 10 tallen schijven gaat.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:47

CtjeLief schreef:
Dit is waarom veel pvv'stemmers nu spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze pvv hebben gestemd, die kijken de volgende keer wel uit.

jij bent, volgens mij, geen pvv-stemmer, dus hoe kun je dan voor de pvv-stemmers spreken? ik ben pvv stemmer en heb geeen spijt en ik erger me enorm aan jou opmerking daarover.

en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:55

Bureaucratie in Nederland, dat zijn ook van die kreten. Al heel veel kabinetten hadden als doel om het ambtenaren apparaat te saneren, maar het is nog nooit iemand gelukt.
Ten eerste zouden de ambtenaren zelf het programma daarvoor moeten schrijven en dat gebeurt niet en ten tweede kost het meer dan het opbrengt.
Dus weer een onderdeel Haagse Bluf

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:58

Taj_Mahal schreef:
CtjeLief schreef:

jij bent, volgens mij, geen pvv-stemmer, dus hoe kun je dan voor de pvv-stemmers spreken? ik ben pvv stemmer en heb geeen spijt en ik erger me enorm aan jou opmerking daarover.

en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.

Door mijn werk pik ik heel veel signalen op hierover, mensen die hierover mailen, contacten etc, ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik al geluiden van spijt. Ook op het nieuws waren mensen te zien die spijt hadden. Dus ik grijp dit niet zomaar uit de lucht. En nee ik ben geen pvv stemmer, ik ben tegen discriminatie. En ik vind Wilders vergelijkbaar met Hitler zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd binnen dit forum, ik vind Wilders een gevaar voor ons land en voor de mensheid, hij creeert angst en zaait haat, en zet mensen tegenover elkaar...
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 01-10-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:59

Citaat:

Hij deed dit al binnen 24 na de uitslag van de stemmen, dus dat had nog niets met een akkoord te komen. Dus prima als je Femke erop aanspreekt, maar Wilders deed hetzelfde, hij pleegde kiezersbedrog.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:00

Taj_Mahal schreef:
CtjeLief schreef:

Vooralsnog zijn alle kranten en politiek ingewijden het er over eens dat de PVV veruit de meeste punten binnengehaald heeft.
Ook het AOW standpunt heeft hij helemaal binnengehaald want de verhoging van de AOW leeftijd gaat pas in 2020 in!!
Tot die tijd blijft het gewoon 65.
Eigenlijk weet ik niet op te noemen op welk terrein hij veel in heeft moeten leveren. Vooral op het gebied van immigratie heeft hij zoveel binnen dat in het buitenland wel drie keer op het hoofd gekrabbeld gaat worden voordat ze naar Nederland trekken. Precies wat de bedoeling is van hem.
De inburgering gaat een immigrant nu duizenden euros uit eigen zak kosten en als deze niet slaagt, geen verblijfsvergunning.
Daarbij gaat de inburgeringscursus ook nog verzwaard worden zodat alleen de welwillenden overblijven.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:03

CtjeLief schreef:
Citaat:

Hij deed dit al binnen 24 na de uitslag van de stemmen, dus dat had nog niets met een akkoord te komen. Dus prima als je Femke erop aanspreekt, maar Wilders deed hetzelfde, hij pleegde kiezersbedrog.

Uit de onderhandelingen blijkt toch echt het tegendeel.
Tot 2020 blijft de AOW leeftijd gewoon 65 en tegen die tijd moeten we nog zien of het ingevoerd gaat worden.
En zelfs al wordt het ingevoerd, dan heeft hij toch voor elkaar gekregen dat het 66 is geworden en geen 67.
Uit de peilingen zal blijken of de PVV er op achteruit gaat. Behoed je in ieder geval voor op de zoveelste linkse dode mus.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:06

CtjeLief schreef:
Door mijn werk pik ik heel veel signalen op hierover, mensen die hierover mailen, contacten etc, ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik al geluiden van spijt. Ook op het nieuws waren mensen te zien die spijt hadden. Dus ik grijp dit niet zomaar uit de lucht. En nee ik ben geen pvv stemmer, ik ben tegen discriminatie. En ik vind Wilders vergelijkbaar met Hitler zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd binnen dit forum, ik vind Wilders een gevaar voor ons land en voor de mensheid, hij creeert angst en zaait haat, en zet mensen tegenover elkaar...

Mijn mening is juist dat iedereen die zo fel tegen Wilders zijn gevaarlijk zijn, want diegenen zijn juist die de onrust veroorzaken door alles met een vergrootglas uit te leggen en alleen maar de nadruk te leggen op alles wat in hun ogen negatief is.
Wilders gooit een sneeuwbal en binnen no time kun je met die sneeuwbal een huis omver walsen.
Ook Wilders met Hitler vergelijken vind ik not done. Maar goed iedereen heeft zijn of haar eigen mening en gelukkig mag dat in dit land.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:08

Ouderenzorg dat is mooi, maar de salarissen gaan niet omhoog, dus waar vindt hij de mensen die nodig zijn om die zorg te verlenen, die lopen nu allemaal al weg omdat ze te weinig verdienen.
Ik zou me maar eens 2 x op mijn hoofd krabben over het roepen dat de grenzen dicht moeten, want juist dit soort werk wordt veel door mensen gedaan die Wilders liever kwijt is.

Over 66 dat is het voorstel van de sociale partners, Wilders claimt dat wel maar heeft daar part nog deel aan, dat werd ook als zodanig gezegd. Als VVD en CDA hun programma hadden uitgevoerd hadden ze dat zo kunnen doen want Wilders had dat punt laten vallen. Het is een tegemoetkoming naar de sociale partners die mordicus tegen die verhoging waren en nu hopelijk minder hard gaan morren over al die nul lijnen waarop ze de salarissen willen zetten.

Maar dat lijkt me een verkeerde inschatting van de werkelijkheid.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:11

Adriana schreef:
CtjeLief schreef:

Mijn mening is juist dat iedereen die zo fel tegen Wilders zijn gevaarlijk zijn, want diegenen zijn juist die de onrust veroorzaken door alles met een vergrootglas uit te leggen en alleen maar de nadruk te leggen op alles wat in hun ogen negatief is.
Wilders gooit een sneeuwbal en binnen no time kun je met die sneeuwbal een huis omver walsen.
Ook Wilders met Hitler vergelijken vind ik not done. Maar goed iedereen heeft zijn of haar eigen mening en gelukkig mag dat in dit land.

Sterker nog! Uit de peiling die gedaan is na het bekendmaken van de twee akkoorden, blijkt dat de PVV het meest tevreden zijn met de maatregelen en geven ze het een 7,8 als cijfer.
Om te denken dat de PVV dus te maken gaat krijgen met weglopers is wishfull thinking maar heeft met de realiteit helemaal niets te maken.
Feit is dat de meeste weglopers op links bij de PVDA zitten. Die partij staat op een historisch dieptepunt en wordt bijna ingelopen door de SP!! _O-

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:13

CtjeLief schreef:
Citaat:

dan moet je wel goed quoten want ik heb niks gezegt over Femke ;)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:14

sarabande schreef:
Bureaucratie in Nederland, dat zijn ook van die kreten. Al heel veel kabinetten hadden als doel om het ambtenaren apparaat te saneren, maar het is nog nooit iemand gelukt.
Ten eerste zouden de ambtenaren zelf het programma daarvoor moeten schrijven en dat gebeurt niet en ten tweede kost het meer dan het opbrengt.
Dus weer een onderdeel Haagse Bluf

En het is ook een plan waar de PVV niets mee te maken heeft. Ze steunen het en dat is ook alles. In het gedoogakkoord is daar niets over terug te vinden. Mocht het dus niet lukken dan zijn de VVD en het CDA degenen die dat op hun bordje krijgen en niet de PVV. Lukt het wel, dan kan Wilders zeggen dat zonder hem dat niet mogelijk zou zijn geweest.
Zoals gezegd, dat gedogen van de PVV is echt een gouden greep geweest. Alleen de lusten en niet de lasten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:17

Jantergouw, dat is toch geen politiek! Waarom juich je deze verloedering van de politiek toe? Dat is misschien nog wel mijn grootste probleem met de PVV, dat ze zo populistisch zijn en onze parlementaire democratie aan gort helpen.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:19

sarabande schreef:
Ik zou me maar eens 2 x op mijn hoofd krabben over het roepen dat de grenzen dicht moeten, want juist dit soort werk wordt veel door mensen gedaan die Wilders liever kwijt is.

Linkse onwaarheid!
Feit is dat juist veel moslims en moslima's niet in de zorg werken omdat hun geloof het omgaan met de andere sekse verbiedt!

Krips schreef:
Jantergouw, dat is toch geen politiek! Waarom juich je deze verloedering van de politiek toe? Dat is misschien nog wel mijn grootste probleem met de PVV, dat ze zo populistisch zijn en onze parlementaire democratie aan gort helpen.

Dat is nou juist wel politiek!
Daar gaat het er om om zoveel mogelijk binnen te halen en in het centrum van de macht te vertoeven.
Waarom denk je dat links zo zuur is? Omdat ze geen invloed hebben.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:22

Onassa schreef:
1 miljard extra naar ouderenzorg, daar ben ik heel blij mee!

Het jammere is alleen dat de mensen het zelf moeten betalen, en er netto dus vrij weinig op vooruit gaan..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:28

Links is zo zuur omdat dit geen politiek is. Het is geen spelletje!

Het gaat hier om de belangen van 16 miljoen mensen niet over lekker puh ik ben de baas. Het is niet de bedoeling dat de enige doelstelling van politici macht is. Het gaat hier om een land dat bestuurd moet worden. Het kan me geen moer schelen wie er aan de macht komt aan persoontje of wiens kiezers. Het enige wat ik wil is dat er een regering komt waarmee de meeste mensen in Nederland tevrede zijn. Niet een andere groep, of dat nou allochtonen of linksen zijn wegzetten. Wat was er mis met onze oude concensus politiek. Het land is van iedereen, niet wie de verkiezing wint.

Ah, hier kan ik dus echt zo boos over worden.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:31

Sorry Taj_Mahal, dat was Kanniet.. excuses!