Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sleeper schreef:Taj_Mahal schreef:
Voor de rechtsen (waaronder ik) is dit een geweldige dag.
Tijd voor echte veranderingen.
De rechtsen zijn nu aan de beurt om de rotzooi die de linksen ervan hebben gemaakt op te ruimen.
De rechtsen zijn jaren lang niet vrolijk geweest van de linkse regering, nu is het onze beurt kun je wel zeggen.
Als ik me niet vergis heeft CDA jaren in het kabinet gezeten? En als ik me niet vergis heeft CDA samen met VVD bij 3 gevallen kabineten gezeten? Dus zo links als jij beweert zijn we nooit geweest. Hoe lang duurt het voordat dit kabinet valt? Hopelijk heel snel
joostvangestel schreef:PS: is het iedereen wel duidelijk dat het antwoord op de poll, "geen van de keuzes" is (PVV zit niet in het kabinet).
CtjeLief schreef:Wat ik me afvraag: er komt een hulplijn voor dieren, komt er ook een hulplijn voor moslims die bedreigd worden??
Mariss schreef:CDA, PVV en VVD is het slechtste wat ons land had kunnen overkomen.
Taj_Mahal schreef:CtjeLief schreef:Wat ik me afvraag: er komt een hulplijn voor dieren, komt er ook een hulplijn voor moslims die bedreigd worden??
komt er dan ook een hulplijn voor homo's die door moslims in elkaar worden geslagen?
Citaat:edit: In deze uitzending verteld Femke ook hoezeer ze bereid was en is om heel veel standpunten te laten vallen om Wilders te dwarsbomen. Een schoolvoorbeeld van iemand die bijna alles over heeft om polarisering en splitsing in de maatschappij teweeg te brengen.
Citaat:Ik ben benieuwd naar het verloop. Mijn inziens hebben veel mensen gestemd op Wilders op basis van emotie en niet op wat handig voor hun is (sociala zekerheid etc.)
CtjeLief schreef:Dit is waarom veel pvv'stemmers nu spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze pvv hebben gestemd, die kijken de volgende keer wel uit.
Taj_Mahal schreef:CtjeLief schreef:Dit is waarom veel pvv'stemmers nu spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze pvv hebben gestemd, die kijken de volgende keer wel uit.
jij bent, volgens mij, geen pvv-stemmer, dus hoe kun je dan voor de pvv-stemmers spreken? ik ben pvv stemmer en heb geeen spijt en ik erger me enorm aan jou opmerking daarover.
en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.
Citaat:en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.
Taj_Mahal schreef:CtjeLief schreef:Dit is waarom veel pvv'stemmers nu spijt als haar op hun hoofd hebben dat ze pvv hebben gestemd, die kijken de volgende keer wel uit.
jij bent, volgens mij, geen pvv-stemmer, dus hoe kun je dan voor de pvv-stemmers spreken? ik ben pvv stemmer en heb geeen spijt en ik erger me enorm aan jou opmerking daarover.
en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.
CtjeLief schreef:Citaat:en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.
Hij deed dit al binnen 24 na de uitslag van de stemmen, dus dat had nog niets met een akkoord te komen. Dus prima als je Femke erop aanspreekt, maar Wilders deed hetzelfde, hij pleegde kiezersbedrog.
CtjeLief schreef:Door mijn werk pik ik heel veel signalen op hierover, mensen die hierover mailen, contacten etc, ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik al geluiden van spijt. Ook op het nieuws waren mensen te zien die spijt hadden. Dus ik grijp dit niet zomaar uit de lucht. En nee ik ben geen pvv stemmer, ik ben tegen discriminatie. En ik vind Wilders vergelijkbaar met Hitler zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd binnen dit forum, ik vind Wilders een gevaar voor ons land en voor de mensheid, hij creeert angst en zaait haat, en zet mensen tegenover elkaar...
Adriana schreef:CtjeLief schreef:Door mijn werk pik ik heel veel signalen op hierover, mensen die hierover mailen, contacten etc, ook in mijn persoonlijke omgeving hoor ik al geluiden van spijt. Ook op het nieuws waren mensen te zien die spijt hadden. Dus ik grijp dit niet zomaar uit de lucht. En nee ik ben geen pvv stemmer, ik ben tegen discriminatie. En ik vind Wilders vergelijkbaar met Hitler zoals ik al meerdere malen heb uitgelegd binnen dit forum, ik vind Wilders een gevaar voor ons land en voor de mensheid, hij creeert angst en zaait haat, en zet mensen tegenover elkaar...
Mijn mening is juist dat iedereen die zo fel tegen Wilders zijn gevaarlijk zijn, want diegenen zijn juist die de onrust veroorzaken door alles met een vergrootglas uit te leggen en alleen maar de nadruk te leggen op alles wat in hun ogen negatief is.
Wilders gooit een sneeuwbal en binnen no time kun je met die sneeuwbal een huis omver walsen.
Ook Wilders met Hitler vergelijken vind ik not done. Maar goed iedereen heeft zijn of haar eigen mening en gelukkig mag dat in dit land.
CtjeLief schreef:Citaat:en dat Wilders standpunten laat vallen moet ook wel om tot een goed akkoord te komen, net zoals het CDA en de VVD ook dingen laten vallen.
Hij deed dit al binnen 24 na de uitslag van de stemmen, dus dat had nog niets met een akkoord te komen. Dus prima als je Femke erop aanspreekt, maar Wilders deed hetzelfde, hij pleegde kiezersbedrog.
sarabande schreef:Bureaucratie in Nederland, dat zijn ook van die kreten. Al heel veel kabinetten hadden als doel om het ambtenaren apparaat te saneren, maar het is nog nooit iemand gelukt.
Ten eerste zouden de ambtenaren zelf het programma daarvoor moeten schrijven en dat gebeurt niet en ten tweede kost het meer dan het opbrengt.
Dus weer een onderdeel Haagse Bluf
sarabande schreef:Ik zou me maar eens 2 x op mijn hoofd krabben over het roepen dat de grenzen dicht moeten, want juist dit soort werk wordt veel door mensen gedaan die Wilders liever kwijt is.
Krips schreef:Jantergouw, dat is toch geen politiek! Waarom juich je deze verloedering van de politiek toe? Dat is misschien nog wel mijn grootste probleem met de PVV, dat ze zo populistisch zijn en onze parlementaire democratie aan gort helpen.