Obesitas en bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Obesitas en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:42

Chiqa....... ik zei even gratenpakhuis, en eerlijk is eerlijk, ik heb ook geen moeite met het woord dikkerd, laten we wel wezen....
Alleen ben ik ondertussen wel scheitziek van het hele gedoe over gewicht af en toe, wat ik ook aan de lijve meemaak. Ik ben ondertussen 41, verkeer in een goede conditie, ben lenig genoeg en oersterk, goed bewaard oldtimertje dus haha!
Maar ik loop er steeds vaker tegen aan dat het gewoon voorschrift lijkt te zijn om mager te zijn, net of dat zo gezond is.
Ik heb geen morbide obesitas, maar toen ik vorig jaar bezig was mijn toen driejarige (Fries van 1.70) in te rijden) vlogen de verwijten me zowat dagelijks om de oren, dat ik veeeeel te dik was om op dat paard te gaan zitten en zijn rug naar de kl^&*(ten zou gaan. Toegegeven, ik woog toen tegen de 80 door onregelmatig werk maar ik ga ondertussen over mijn nek van het feit hoe wat zwaardere mensen doorgaans worden behandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:42

Nouks, jouw Verdomme was gewoon tegen ons gericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:44

Maakt het nog geen enkel verschil mijns inziens. Het heeft allebei een religieuze grondslag en het is allebei niet netjes om te zeggen. Daarnaast kan ik me indenken dat voor daadwerkelijk gelovige mensen het schokkender zal zijn wanneer iemand spot met God zelf dan wanneer iemand anders in feite een vloek uitspreekt over zichzelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:45

Ga je overigens ook nog in op de inhoud van mijn voorlaatste post?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 00:50

Suleilitha dat is idd straal vervelend. Maar wilde wel even mn standpunt duidelijk maken, dat graatmageren niet voor de regel gelukkig zijn.
Wat is dat toch dat mensen zichzelf een goed gevoel willen geven ten koste van andere (kwetsbare) mensen?
Ik geef toe hoor, als ik een zwaar overgewicht zie lopen in de supermarkt (Dan heb ik het wel over ruim 100 kilo wat zucht en steunt) dan kan ik het niet laten om een blik te werpen in dat karretje....
Maar dat is denk ik heel menselijk, net als ik een graatmager persoon zou zien lopen, dan trekt dat ook mijn aandacht, mss omdat ik in het verleden zo mager ben geweest en rond mn 25e een eetstroonis kreeg.(Welke ik nu overwonnen heb hoor)

Maar het uitspreken is natuurlijk ronduit asociaal, als je een oordeel hebben wil kan je daar ook om vragen.

suleilitha schreef:
Toegegeven, ik woog toen tegen de 80 door onregelmatig werk maar ik ga ondertussen over mijn nek van het feit hoe wat zwaardere mensen doorgaans worden behandeld.

80 kilo is toch niet een ernstig overgewicht? Wat is je lengte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:06

Ik ben iets van 1.72 en weet ook wel dat ik met zadel en kleding richting 90 kg, zat wat op mijn paard zijn rug moest worden meegenomen. Als dit teveel was geweest, was ik er echt niet opgestapt maar er staan altijd stuurlui aan wal die heel makkelijk doen over "even snel afvallen". Ik wil echt nog wel wat kwijt maar dat lukt niet echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:21

En ik word gewoon genegeerd vanaf nu? Haha!

Nice...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:36

Ja, blijkbaar wel Nouks. Dat kan gebeuren op fora en blijkbaar ben jij dit keer aan de beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:40

Jammer, van die mensen die alleen reageren als ze ergens ver weg iets ruiken waar ze het niet mee eens zijn Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:47

Vergeef me dat ik het zeg, jij hebt een hele grote mond in dit topic en dat was reden om je profiel even te bekijken. Wat ik zag was een behoorlijk slanke meid (niks mis mee) Alleen je weet niet hoe het voelt als je dijen tegen elkaar schuren en je door overgewicht niet meer in staat bent om iets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:48

Lees alsjeblieft die post van mij op de vorige pagina even. Die heb ik niet voor niets geplaatst namelijk. Diverse keren werden mijn posts in dit topic afgedaan als "je weet niet waar je over praat", maar dat weet ik dus wél.

Inderdaad niet in die mate dat ik niets meer kon, maar desondanks.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 02:09

Ik discrimineer niemand, maar onze eetgewoontes bepalen grotendeels hoe we eruit zien. we eten veel meer dan nodig en daarbij vaak de verkeerde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 02:22

moeshie schreef:
Ik discrimineer niemand, maar onze eetgewoontes bepalen grotendeels hoe we eruit zien. we eten veel meer dan nodig en daarbij vaak de verkeerde dingen.

Is dat zo?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:48

Ja, blijkbaar eten we meer dan nodig. Anders zou er geen sprake zijn van overgewicht. Het zijn opgeslagen vetoverschotten. Vaak zit het in ongezonde zaken maar niet altijd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:49

Nouks schreef:
Dat geloof ik ook niet. Ik heb toch bewijzen gezien dat er soms WEL wat te doen is? Volgens mij is er altijd wel IETS te doen. Zelfs al weeg je 200 kilo, dan nog kun je in ieder geval je best doen om zo gezond mogelijk te leven en in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Dat is ook "iets doen".

@Moonfish13: Thanks Lachen
@Nouks: Ik denk zelf dat jij niet dik bent omdat je er onwijs makkelijk over oordeelt...
Als je al 200 kilo weegt ( en dat weeg je niet 1,2,3 ) kun je niet even denken van: ''Laat ik maar even gezond gaan eten''. Dan heb je wel wat meer nodig dan een sonjabakkerboekje! Ik denk niet dat jij in kunt zien wat dat voor impact op je maakt. Er is vast wel iets te doen aan ieder gewicht maar ik vind dat je maar net doet of het een peanut is.... ik heb dan wel geen 200 gewogen maar van de 111 kilo afkomen is ook niet bepaald een makkie

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:58

Wat jammer dat zo'n goed topic weer ens verpest wordt door een hele hoop onwetende veroordelende mensen die helemaal geen enkel idee hebben waar ze het over hebben.
De discussie over dit onderwerp had zo mooi en ontwapenend kunnen zijn en een hoop schaamte-gevoelens bij veel mensen weg kunnen nemen. Maar het niveau waarop deze discussie wordt gevoerd is helaas dramatisch laag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:02

Cyntje schreef:
@[***]: Ik denk zelf dat jij niet dik bent omdat je er onwijs makkelijk over oordeelt...
Als je al 200 kilo weegt ( en dat weeg je niet 1,2,3 ) kun je niet even denken van: ''Laat ik maar even gezond gaan eten''. Dan heb je wel wat meer nodig dan een sonjabakkerboekje! Ik denk niet dat jij in kunt zien wat dat voor impact op je maakt. Er is vast wel iets te doen aan ieder gewicht maar ik vind dat je maar net doet of het een peanut is.... ik heb dan wel geen 200 gewogen maar van de 111 kilo afkomen is ook niet bepaald een makkie

Nogmaals: ik oordeel er helemaal niet gemakkelijk over. Ik stel het misschien allemaal wat zwartwit, maar in feite is het wel zo. Ongeacht hoe veel moeite het kost. Ik snap ook dondersgoed dat je niet zo van de één op andere dag gezond kunt gaan eten en dat de kilo's er dan afvliegen. Dat heb ik helemaal nooit beweerd. Ik word alleen zo moe van die mensen die beweren dat er niets aan te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:03

Mpepers schreef:
Wat jammer dat zo'n goed topic weer ens verpest wordt door een hele hoop onwetende veroordelende mensen die helemaal geen enkel idee hebben waar ze het over hebben.
De discussie over dit onderwerp had zo mooi en ontwapenend kunnen zijn en een hoop schaamte-gevoelens bij veel mensen weg kunnen nemen. Maar het niveau waarop deze discussie wordt gevoerd is helaas dramatisch laag...

idd...helemaal mee eens
Ontzettend laag.... diep triest

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:05

Daar ben ik het met je eens, Nouks Knipoog

Ik dacht ook dat ik er NOOIT meer wat aan kon doen,..
Maar tegen beter weten in kan ik dat wel Ja En ben ik ook van mening dat meer mensen dit kunnen.
Maar er verschuilen zich een hoop achter smoesjes etc Ja dat heb ik wel gemerkt sinds ik veel complimenten krijg nu ik zo met lijnen bezig ben. ( dan heb ik het dus niet over de mensen die dmv ziekte of wat dan ook dik zijn )

Er word dan gelijk gezegd van: Nee, kan ik niet. Oh nee, hou ik niet vol etc etc,...
Waar een wil is, is een weg Ja
Laatst bijgewerkt door Cyntje op 02-06-08 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:05

Nouks schreef:
Cyntje schreef:
@Nouks: Ik denk zelf dat jij niet dik bent omdat je er onwijs makkelijk over oordeelt...

Nogmaals: ik oordeel er helemaal niet gemakkelijk over. Ik stel het misschien allemaal wat zwartwit, maar in feite is het wel zo. Ongeacht hoe veel moeite het kost. Ik snap ook dondersgoed dat je niet zo van de één op andere dag gezond kunt gaan eten en dat de kilo's er dan afvliegen. Dat heb ik helemaal nooit beweerd. Ik word alleen zo moe van die mensen die beweren dat er niets aan te doen is.

Niemand beweert dat er niks aan te doen is denk dat je echt met een verkeerde bril aan het lezen bent Lachen

Heb hier dat nog niemand horen vertellen, er is alleen een discussie over de oorzaken. En daar word nog volop onderzoek naar gedaan. Elke obese persoon die in het ziekenhuis opgenomen word moet bloedafgeven voor testen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:06

@Mpepers: het is net interessant om de mening van de gemiddelde Nederlander/Belg te horen. Als hier alleen positieve mening zouden worden gegeven, dan zou dat ook een verkeerd beeld geven van de realiteit. En daarbij is Obesitas ook niets om 'trots' op te zijn. Het is een slechte gezondheidstoestand dus er moet iets aan gedaan worden.
Als hier iemand passeert met anorexia, ga je dan ook louter positief commentaar geven, neen toch?

En ik wil wél zeggen dat ik geen voor-of nadelen heb tov van zwaardere mensen, helemaal niet, maar ik vind idd ook dat er aan de alarmbel moet worden getrokken: er zijn teveel mensen met slechte eetgewoontes en dat wordt dan doorgegeven aan de kinderen.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:09

gaan we nu ook al voor elkaar beslissen wie er wel of niet wat aan zijn/haar overgewicht kan doen en waarom??
Het moet niet gekker worden hoor!
Waneer kunnen we elkaar eens gewoon accepteren?? Iedereen draagt de verantwoording over zijn eigen doen en laten en over zijn eigen keuzes in het leven. Daar heeft een ander gewoon niet over te oordelen. Dat heet nou RESPECT mensen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:09

moeshie schreef:
@Mpepers: het is net interessant om de mening van de gemiddelde Nederlander/Belg te horen. Als hier alleen positieve mening zouden worden gegeven, dan zou dat ook een verkeerd beeld geven van de realiteit. En daarbij is Obesitas ook niets om 'trots' op te zijn. Het is een slechte gezondheidstoestand dus er moet iets aan gedaan worden.
Als hier iemand passeert met anorexia, ga je dan ook louter positief commentaar geven, neen toch?

En ik wil wél zeggen dat ik geen voor-of nadelen heb tov van zwaardere mensen, helemaal niet, maar ik vind idd ook dat er aan de alarmbel moet worden getrokken: er zijn teveel mensen met slechte eetgewoontes en dat wordt dan doorgegeven aan de kinderen.

Maar ik heb nog weinig anorexia topics gezien waarbij "anorexia een gebrek aan wilskracht* getolereerd werd Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-06-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 11:10

Mpepers schreef:
gaan we nu ook al voor elkaar beslissen wie er wel of niet wat aan zijn/haar overgewicht kan doen en waarom??
Waneer kunnen we elkaar eens gewoon accepteren?? Iedereen draagt de verantwoording over zijn eigen doen en laten en over zijn eigen keuzes in het leven. Daar heeft een ander gewoon niet over te oordelen. Dat heet nou RESPECT mensen...

Dat vind ik ook, ik steek mijn tijd liever in het oplossen dan kijken wie en wat.

Als ik geen forensische patholoog kan worden (is maar om de zeven jaar een plaatsje vrij) dus weinig kans, wil ik obesitas chirurg worden.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:12

Mpepers schreef:

Ho ho.... ik weet niet of je nu zo over mijn post valt... maar ik heb eerder al gepost dat ieder voor zich moet weten met welk gewicht die gelukkig is.
Ik ben zelf 'dik' en weet dondersgoed hoe het allemaal wel/niet in elkaar steekt.