Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suleilitha schreef:Toegegeven, ik woog toen tegen de 80 door onregelmatig werk maar ik ga ondertussen over mijn nek van het feit hoe wat zwaardere mensen doorgaans worden behandeld.
moeshie schreef:Ik discrimineer niemand, maar onze eetgewoontes bepalen grotendeels hoe we eruit zien. we eten veel meer dan nodig en daarbij vaak de verkeerde dingen.
Nouks schreef:Dat geloof ik ook niet. Ik heb toch bewijzen gezien dat er soms WEL wat te doen is? Volgens mij is er altijd wel IETS te doen. Zelfs al weeg je 200 kilo, dan nog kun je in ieder geval je best doen om zo gezond mogelijk te leven en in een zo goed mogelijke conditie te blijven. Dat is ook "iets doen".
Cyntje schreef:@Moonfish13: Thanks
@[***]: Ik denk zelf dat jij niet dik bent omdat je er onwijs makkelijk over oordeelt...
Als je al 200 kilo weegt ( en dat weeg je niet 1,2,3 ) kun je niet even denken van: ''Laat ik maar even gezond gaan eten''. Dan heb je wel wat meer nodig dan een sonjabakkerboekje! Ik denk niet dat jij in kunt zien wat dat voor impact op je maakt. Er is vast wel iets te doen aan ieder gewicht maar ik vind dat je maar net doet of het een peanut is.... ik heb dan wel geen 200 gewogen maar van de 111 kilo afkomen is ook niet bepaald een makkie
Mpepers schreef:Wat jammer dat zo'n goed topic weer ens verpest wordt door een hele hoop onwetende veroordelende mensen die helemaal geen enkel idee hebben waar ze het over hebben.
De discussie over dit onderwerp had zo mooi en ontwapenend kunnen zijn en een hoop schaamte-gevoelens bij veel mensen weg kunnen nemen. Maar het niveau waarop deze discussie wordt gevoerd is helaas dramatisch laag...
Nouks schreef:Cyntje schreef:@Moonfish13: Thanks
@Nouks: Ik denk zelf dat jij niet dik bent omdat je er onwijs makkelijk over oordeelt...
Als je al 200 kilo weegt ( en dat weeg je niet 1,2,3 ) kun je niet even denken van: ''Laat ik maar even gezond gaan eten''. Dan heb je wel wat meer nodig dan een sonjabakkerboekje! Ik denk niet dat jij in kunt zien wat dat voor impact op je maakt. Er is vast wel iets te doen aan ieder gewicht maar ik vind dat je maar net doet of het een peanut is.... ik heb dan wel geen 200 gewogen maar van de 111 kilo afkomen is ook niet bepaald een makkie
Nogmaals: ik oordeel er helemaal niet gemakkelijk over. Ik stel het misschien allemaal wat zwartwit, maar in feite is het wel zo. Ongeacht hoe veel moeite het kost. Ik snap ook dondersgoed dat je niet zo van de één op andere dag gezond kunt gaan eten en dat de kilo's er dan afvliegen. Dat heb ik helemaal nooit beweerd. Ik word alleen zo moe van die mensen die beweren dat er niets aan te doen is.
moeshie schreef:@Mpepers: het is net interessant om de mening van de gemiddelde Nederlander/Belg te horen. Als hier alleen positieve mening zouden worden gegeven, dan zou dat ook een verkeerd beeld geven van de realiteit. En daarbij is Obesitas ook niets om 'trots' op te zijn. Het is een slechte gezondheidstoestand dus er moet iets aan gedaan worden.
Als hier iemand passeert met anorexia, ga je dan ook louter positief commentaar geven, neen toch?
En ik wil wél zeggen dat ik geen voor-of nadelen heb tov van zwaardere mensen, helemaal niet, maar ik vind idd ook dat er aan de alarmbel moet worden getrokken: er zijn teveel mensen met slechte eetgewoontes en dat wordt dan doorgegeven aan de kinderen.
Mpepers schreef:gaan we nu ook al voor elkaar beslissen wie er wel of niet wat aan zijn/haar overgewicht kan doen en waarom??
Het moet niet gekker worden hoor!
Waneer kunnen we elkaar eens gewoon accepteren?? Iedereen draagt de verantwoording over zijn eigen doen en laten en over zijn eigen keuzes in het leven. Daar heeft een ander gewoon niet over te oordelen. Dat heet nou RESPECT mensen...
Mpepers schreef:gaan we nu ook al voor elkaar beslissen wie er wel of niet wat aan zijn/haar overgewicht kan doen en waarom??
Het moet niet gekker worden hoor!
Waneer kunnen we elkaar eens gewoon accepteren?? Iedereen draagt de verantwoording over zijn eigen doen en laten en over zijn eigen keuzes in het leven. Daar heeft een ander gewoon niet over te oordelen. Dat heet nou RESPECT mensen...