Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:56

Jezus was ook paragnost. Dat is taboe binnen de kerk en dat snap ik best. Door de opkomst van het spirituele is JEzus niet zo uniek meer en heeft de bijbel een stuk minder geloofwaardigheid.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:58

En als je volgens God niet mag oordelen, hoe kan je dan oordelen dat een man geen seksuele relatie mag hebben met een man? Is het dan niet gewoon 'Hij doet niemand er mee kwaad(integendeel hij maakt iemand gelukkig), dus hij mag gewoon dit leven lijden en als God het dan toch niet wil dan zal God het hem wel even duidelijk maken wanneer de tijd daar is'?
Klinkt me op zich wel al beter in de oren zo Lachen .

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:00

Citaat:
de bijbel een discriminerend geschrift.

Ik denk dat je de mensen bedoeld.
je zegt de bijbel, en dat bedoel je ook in dit context. maar dat staat nergens in de bijbel Lachen
mensen zijn hypocriet

katleentje : Ik oordeel er ook niet over, maar ben er geen voorstander voor.
en behandel het destreffende persoon normaal net zoals ieder ander. Wat hij doet is zijn bussinis

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:00

faye schreef:
Jezus was ook paragnost.

Kan je dit nader verklaren? (gewone interesse hoor, ik weet hier verder niets van Lachen ) .

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:03

ladylay schreef:
katleentje : Ik oordeel er ook niet over, maar ben er geen voorstander voor.
en behandel het destreffende persoon normaal net zoals ieder ander. Wat hij doet is zijn bussinis

Dit vind ik dan ook een heel andere houding dan 'jamaar het mag niet hoor!' . Want dit is zo de ondertoon die ik hier de laatse pagina's meekrijg Bloos .

Er zijn ook dingen bij in het leven waar ik geen voorstander van ben, maar waar andere mensen dan wel weer heel gelukkig mee zijn (en er niemand kwaad mee doen). Dus dan denk ik 'eigenlijk zou ik het zelf liever anders zien, maar als jij je er goed mee voelt wie ben ik dan om jou te beoordelen' Lachen .

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:09

anneliesdj schreef:
Als ze vraagt wat ik ervan vind, zeg ik dat ik denk dat de Here God er niet blij mee is. Dat is wat mij betreft even genoeg, ze is nog klein. Als ze daar dan ook nog meer van wil weten, zal ik haar uitleggen dat ik denk dat dat is omdat een papa en een mama verschillend zijn en dat dat volgens mij beter samen werkt dan een mama en een mama of een papa en een papa.

Dit vind ik eigenlijk wel heel erg. Als je dit aan je kind verteld, heb je haar al op jonge leeftijd ingeprent dat homo zijn niet iets goeds is. Je laat haar hiermee niet zelf de keuze om te ontdekken wat ze ergens van vindt, maar heb nu al iets opgelegd.

Verder kan ik nog steeds niet snappen wat 'god heeft het niet zo bedoeld' eigenlijk betekend. Ik zou met zoiets niet kunnen leven. Ik probeer de wereld om me heen kritisch te bekijken en overal een eigen mening over te vormen. Als je met de bijbel leeft leg je je dus neer bij de mening van een ander. En zelfs bij de meningen van anderen die in een geheel andere tijd leefden. Hoe kan hun mening nou iets zeggen over de samenleving waar wij in leven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:16

In mijn klas zit een evangeliste. In mijn klas zit ook een homo. Nu hebben we in een groepje (inclusief die 2) een gesprek gehad en 1 ding kwam ook naar boven: hij wou graag weten hoe zij tegenover hem stond. Moet je weten dat evangelisten dus de Bijbel zeer, zeer letterlijk nemen.
Conclusie: zij was het niet eens met zijn "manier van doen" of hoe ze dat precies ook verwoordde, maar ze zou "hem als persoon daarom niet veroordelen". Ze kon zich gewoon niet vinden in die leefwijze. En die twee zijn sindsdien dus echt goede vrienden, terwijl ze zo'n andere achtergrond hebben.

Als je met de Bijbel leeft, wilt dat niet zeggen dat je geen eigen mening kan hebben. Soms krijg ik de indruk dat sommigen dat wel zo vinden, dat je dan geen eigen mening hebt. Wel, dat noem ik pas (voor)oordelen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:20

ik kan mij zeer goed vinden in het antwoord van die evangeliste. het niet eens zijn met iemands leefwijze/denkwijze kan toch altijd. volgens mij zijn hier genoeg mensen die het niet eens zijn met leef/denkwijze van Christenen, schijnbaar mag dat wel, maar mag ik het niet niet eens zijn met de leefwijze van b.v. iemand die homoseksueel is. Dit allemaal ongeacht het feit dat ik ook vrienden heb die homoseksueel zijn waar ik respect voor heb als persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:20

xKatleentjex schreef:
faye schreef:
Jezus was ook paragnost.

Kan je dit nader verklaren? (gewone interesse hoor, ik weet hier verder niets van Lachen ) .

Jezus kon mensen genezen door handoplegging. Dat is gewoon een paranormale gave die aan veel meer mensen gegeven is.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:21

ja, maar heb jij ooit een paragnost iemand uit de dood zien opwekken

Anoniem

Anoeska schreef:
anneliesdj schreef:
Als ze vraagt wat ik ervan vind, zeg ik dat ik denk dat de Here God er niet blij mee is. Dat is wat mij betreft even genoeg, ze is nog klein. Als ze daar dan ook nog meer van wil weten, zal ik haar uitleggen dat ik denk dat dat is omdat een papa en een mama verschillend zijn en dat dat volgens mij beter samen werkt dan een mama en een mama of een papa en een papa.

Dit vind ik eigenlijk wel heel erg. Als je dit aan je kind verteld, heb je haar al op jonge leeftijd ingeprent dat homo zijn niet iets goeds is. Je laat haar hiermee niet zelf de keuze om te ontdekken wat ze ergens van vindt, maar heb nu al iets opgelegd.

Verder kan ik nog steeds niet snappen wat 'god heeft het niet zo bedoeld' eigenlijk betekend. Ik zou met zoiets niet kunnen leven. Ik probeer de wereld om me heen kritisch te bekijken en overal een eigen mening over te vormen. Als je met de bijbel leeft leg je je dus neer bij de mening van een ander. En zelfs bij de meningen van anderen die in een geheel andere tijd leefden. Hoe kan hun mening nou iets zeggen over de samenleving waar wij in leven.

Inderdaad, het wordt er net zoals bij mijn vriendin al van jongs af aan ingeprent dat een homoseksuele relatie slecht is. Heel sneu voor die kinderen die later homoseksueel blijken te zijn.

Anoniem

trustHim schreef:
ja, maar heb jij ooit een paragnost iemand uit de dood zien opwekken

Heb jij jezus het zien doen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:24

overgens, elke ouder heeft invloed, denk dat er net zo veel niet christelijke gezinnen zijn waar ouders Homo's afkeuren. heeft dus niet echt iets daarmee te maken. daarbij voren ook kinderen die opgroeien in christelijke gezinnen uiteindelijk een eigen mening, maar schijnbaar blijven mensen hier denken dat dat niet zo is

niet gezien, maar het staat niet voor niets beschreven in zulke oude geschriften

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:25

Het verhaal zit me nog ergens vaag, was er geen meisje dat hij uit de dood had opgewekt volgens de Bijbel?
Even ervanuit gaande dat zoiets zou gebeurd zijn, zou het meisje echt dood zijn geweest? In die tijd had men nog niet zo veel medische middelen als nu. Zelfs nu denkt men af en toe dat iemand al dood is terwijl de hartslag nog heel zwak klopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:27

En die oude geschriften zijn gewoon verhalen. Door die verhalen werden mensen in de macht van de kerk gehouden. Er is geen enkel bewijs dat deze verhalen echt gebeurd zijn. Dus ik geloof niet dat jezus iemand tot leven heeft gewekt, al helemaal niet omdat deze mensen dan hersenbeschadiging zouden moeten hebben gehad.

Als je je kind opvoedt met de bijbel en met God en je vertelt dat God homo zijn afkeurt dan doe je aan behoorlijke indoctrinatie. Ten eerste olmdat je je geloof opdringt aan je kind en ten tweede omdat je vanuit dat geloof vertelt dat homo zijn slecht is. Wat denk je dat dat met een kind doet dat homo blijkt te zijn

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:28

er zijn 3 verschillende opwekkingen, idd het meisje, een jongen en een man. de man was zelfs al langer overleden en begraven in een spelonk

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:28

Als ik erover nadenk kan ik me niets uit mijn opvoeding herinneren dat mijn ouders me hebben meegegeven om af te keuren. Ik ben altijd heel vrij gelaten. Opgevoed met 'iedereen is gelijk', 'wat een man kan kan jij ook'. Heb ook altijd overal een eigen mening over gevormd.

Ik denk ook dat iedere ouder invloed heeft, maar niet iedere ouder geeft jonge kinderen al mee dat een bepaalde vorm van samenleven fout is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:29

Precies Anouska. Helaas worden kinderen vaak niet vrij gelaten om eigen indrukken, ervaringen en meningen op te doen uit angst van de ouders.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:30

Faye, je moet eens af van het gezeur van "dit mag niet" en "dat mag niet". Dat zijn allemaal irrelevante zaken. De mens heeft vrije wil meegekregen en heeft dus de vrijheid gekregen om zelf te bepalen van wat ze doen en ook te leven met de consequenties van hun beslissingen. Dat is al heel belangrijk.

Zoals er altijd homosexuelen zullen bestaan, zullen er ook altijd homofoben bestaan. de laatste groep heeft een enorm gebrek aan zelfvertrouwen en worden waarschijnlijk al onpasselijk van het idee dat ze iets met iemand van het eigen geslacht aan zouden moeten vangen. Wat dat betreft vind ik sommige relnichten ook buiten het boekje gaan. Als ik in een kroeg sta, grijp ik geen meiden bij hun borsten en stel ik het ook niet prijs als een vent mij bij mijn ballen pakt als blijk van waardering. (Is me echt gebeurd en het was ook geen homocafé.) Maar goed, heren die een dame aanranden zijn voor mij even kwalijk als heren die een heer aanrandt. Zo simpel als wat. Maar goed, overtuigd heterosexuelen kunnen zich het maar héél erg moeilijk voorstellen om iets met iemand van dezelfde sexe te hebben. Ik weet niet of dat omgekeerd ook zo is, of overtuigd homosexuele dezelfde aversie hebben tegen intimiteit met iemand van het andere geslacht. Laat me wel even duidelijk zijn: een overtuigd heterosexueel is niet per definitie een homofoob.

Soms weet ik niet wat ik moet denken van de fanatiek homofoob. Of die misschien zelf ook homofiele neigingen hebben en die dan maar met sterke agressie onderdrukken. Feit is wel dat homofoben net als xenofoben een sterk minderwaardigheidscomplex hebben.

Voor ouders spelen er meer emoties mee. Sommige ouders willen graag ook opa en oma worden. Als dus blijkt dat hun zoon/dochter homosexueel is, wordt die kans ineens een stuk kleiner. Omdat ze het vanuit hun eigen aard en geloof niet begrijpen, kan de reaktie soms veel te bot zijn. Ik neem aan dat dat probleem minder gaat worden, aangezien ook veel heterostellen gewoon kiezen om geen kinderen te krijgen en er natuurlijk ook veel stellen zijn die geen kinderen kunnen krijgen, al zouden ze het willen. Verder is tegenwoordig de status een steeds minder wordend begrip. Was het in een vorige generatie misschien ondenkbaar dat een openlijke homosexueel carrière zou kunnen maken, is het nu al steeds gewoner. Stel je eens voor dat Rock Hudson als jonge man al uit de kast was gekomen, had hij dan ook zoveel fans gehad?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:31

PS: kinderen hebben grenzen nodig, zeker tot een bepaalde leeftijd. Kinderen die hun grenzen niet kennen, raken enorm in de war.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:33

faye ten eerste spreekt je onderschrift niet bepaald van respect tijdens een discussie hier. Ten tweede blijf ik mezelf maar herhalen geloof ik. Ik weet niet wat voor middeleeuwse visie jij hebt van een Christelijk gezin maar ik heb gewoon altijd mijn mening mogen hebben thuis. In elk gezin wordt je opgevoed volgens normen en waarden van je ouders. Dat zal in elk gezin verschillen afhankelijk van ervaringen etc van je ouders. ik geloof anders dan mijn ouders, doe ook dingen anders dan mijn ouders en ja dat botst af en toe ook, maar daar kan over gepraat worden. er zijn dacht ik heel wat mensen die niets van Homo's moeten hebben die totaal niets met het christelijk geloof te maken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:35

Is dat irrelevant Joost
Vraag dat eens aan mijn vriendin en aan mijn man en zijn broers. Die zijn vanuit huis zo geindoctrineerd door het geloof dat wil je niet weten. Door de bekrompenheid van geloven in de wereld is er veel ellende. Dus is het wel degelijk relevant.

Joost, grenzen is wat anders dan een kind met ruimte voor eigen vrije denkbeelden over de wereld laten opgroeien. Ik ben blij dat ik niet geremd ben eerlijk te zijn tegen mijn kinderen en ze niet voor te hoeven houden dat iets niet goed is of niet mag wegens een boek met mooie verhalen. Zolang ze niemand schaden mogen ze alles zijn en doen wat ze willen, prachtig toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:37

Trusthim, ik sta volledig achter mijn onderschrift. of vind jij het eerlijk dat kleine kinderen moeten vechten voor hun leven en vreselijke onderzoeken moeten ondergaan en zelfs sterven
Ik zie de toegevoegde waarde en de reden niet

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:38

Ik ben thuis ook christelijk opgevoed en heb nu nog vaak twijfels en vragen, maar ik heb ook altijd mijn mening mogen hebben en uiten.

Citaat:
Door de bekrompenheid van geloven in de wereld is er veel ellende.

Ik heb een andere mening. Ik denk net dat door te vergeten waar het geloof om draait, dat er veel ellende is. Geloof wordt als masker gebruikt, om zich achter te verschuilen. En dat doet het geloof oneer aan. Daardoor krijgen mensen een totaal verkeerd beeld van het geloof, welk geloof dan ook.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:39

en ik ben van mening dat God daar niet zozeer mee te maken heeft. ik heb ook wel e.a meegemaakt in leven wat niet leuk is en in mijn ogen nooit had mogen gebeuren, maar daar heeft God niets mee te maken. per pb wil ik je best vertellen hoe en wat ik dan meegemaakt heb hoor, ook als kind