Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:de bijbel een discriminerend geschrift.
faye schreef:Jezus was ook paragnost.
ladylay schreef:katleentje : Ik oordeel er ook niet over, maar ben er geen voorstander voor.
en behandel het destreffende persoon normaal net zoals ieder ander. Wat hij doet is zijn bussinis
anneliesdj schreef:Als ze vraagt wat ik ervan vind, zeg ik dat ik denk dat de Here God er niet blij mee is. Dat is wat mij betreft even genoeg, ze is nog klein. Als ze daar dan ook nog meer van wil weten, zal ik haar uitleggen dat ik denk dat dat is omdat een papa en een mama verschillend zijn en dat dat volgens mij beter samen werkt dan een mama en een mama of een papa en een papa.
xKatleentjex schreef:faye schreef:Jezus was ook paragnost.
Kan je dit nader verklaren? (gewone interesse hoor, ik weet hier verder niets van) .
Anoeska schreef:anneliesdj schreef:Als ze vraagt wat ik ervan vind, zeg ik dat ik denk dat de Here God er niet blij mee is. Dat is wat mij betreft even genoeg, ze is nog klein. Als ze daar dan ook nog meer van wil weten, zal ik haar uitleggen dat ik denk dat dat is omdat een papa en een mama verschillend zijn en dat dat volgens mij beter samen werkt dan een mama en een mama of een papa en een papa.
Dit vind ik eigenlijk wel heel erg. Als je dit aan je kind verteld, heb je haar al op jonge leeftijd ingeprent dat homo zijn niet iets goeds is. Je laat haar hiermee niet zelf de keuze om te ontdekken wat ze ergens van vindt, maar heb nu al iets opgelegd.
Verder kan ik nog steeds niet snappen wat 'god heeft het niet zo bedoeld' eigenlijk betekend. Ik zou met zoiets niet kunnen leven. Ik probeer de wereld om me heen kritisch te bekijken en overal een eigen mening over te vormen. Als je met de bijbel leeft leg je je dus neer bij de mening van een ander. En zelfs bij de meningen van anderen die in een geheel andere tijd leefden. Hoe kan hun mening nou iets zeggen over de samenleving waar wij in leven.
trustHim schreef:ja, maar heb jij ooit een paragnost iemand uit de dood zien opwekken
Citaat:Door de bekrompenheid van geloven in de wereld is er veel ellende.