Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Henry

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:28

Moli schreef:
Bitween schreef:
ik heb net de hele film bekeken.
Ik was behoorlijk geschokt wat ik daarin zag.
Kreeg gewoon het gevoel dat ik naar een 2de hitler zat te kijken,niet normaal gewoon.
mijn kijk op de islam is ook direct omgeslagen,natuurlijk zijn niet alle mensen zo erg in dat geloof,maar mijn kijk tegen moslims is direct anders.hoe aardig sommige ook zijn dit zal wel in mijn achterhoofd spelen als ik met een moslim praat.

En dat is nou precies wat Wilders wil, en ook precies wat ik zo triest vind

hij heeft het dus wel voor mekaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:29

Moli schreef:
Bitween schreef:
Kreeg gewoon het gevoel dat ik naar een 2de hitler zat te kijken,niet normaal gewoon.
mijn kijk op de islam is ook direct omgeslagen,natuurlijk zijn niet alle mensen zo erg in dat geloof,maar mijn kijk tegen moslims is direct anders.hoe aardig sommige ook zijn dit zal wel in mijn achterhoofd spelen als ik met een moslim praat.

Dat is niet wat Wilders wil, maar het is wel kortzichtig.
Overigens opereren deze groepjes wereldwijd in cellen, als je dat bij elkaar optelt plus wat recrutering doet is het helemaal niet zo'n klein groepje. Daar hoef je niet angstig van te worden, maar je moet er ook je ogen niet voor sluiten.

pluimpje

Heb de film net gezien, alles wat erin gezegt wordt is zo ongeveer waar, die moslims zeggen het zelf.

Ook zegt Wilders absoluut niet dat elke moslim slecht is, maar dat de slechte stukken uit de koram moeten worden gehaald. Als ik als leek de film zou kijken zonder dat ik wist wie wilders was zou ik hen geen racist of wat dan ook noemen

KiWiKo

Moli schreef:
Bitween schreef:

IK persoonlijk waardeer iemand voor wie die is ongeacht afkomst of geloof, en ik denk dat er met mij heel veel andere mensen in Nederland wonen die zo denken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:30

Bitween schreef:

en de bijbel zegt dan:

Luc 6,37

Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:30

Ik heb hem gedeeltelijk kunnen zien. Ik was er op tijd bij. helaas bleef hij bij Allah is god o.i.d. hangen en ging hij niet meer verder.

Ik ben niet zo bang voor de gevolgen. Ook niet geweest.

Iedereen heeft recht op een eigen mening zo ook meneer Wilders. Ik denk dat ze dit in Afghanistan ook moeten gaan inzien. Ze gaan nou masaal Nederland boycotten? Waarom? Omdat 1 simpele ziel het nodig vindt de moslims door het slijk te halen. Maar dat wil toch zeker niet zeggen dat alle nederlanders zo denken? Dat wij hier in Nederland het recht op vrije meningsuiting respecteren moeten ze daar in Afghanistan respecteren.

Ik ben het ook niet met de denkwijze van de koran eens. Maar ik bemoei mij er niet mee, ik laat ze in hun waarde. Tenzij iemand mij om bemoeienis vraagt, dan zal ik er zijn. Maar ook een christen of jood loop ik niet in de weg. En ook het christendom en jodendom staat mij niet altijd aan.

Wat de film betreft: dit is precies wat ik ervan verwacht had. Wat aan elkaar geplakte geschiedenis, uitelkaar gereten lijken over de kop getrokken citaten enz enz enz.

Ik ga morgen even een koran lenen van een bevriende moslim, en eens kijken hoe uit het verband getrokken de versen zijn.

Mijn mening over dit alles: Het geloof de wereld uit.. al het geloof..... zal een helemaal ellende schelen.....

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:31

pluimpje schreef:
Heb de film net gezien, alles wat erin gezegt wordt is zo ongeveer waar, die moslims zeggen het zelf.

Ook zegt Wilders absoluut niet dat elke moslim slecht is, maar dat de slechte stukken uit de koram moeten worden gehaald. Als ik als leek de film zou kijken zonder dat ik wist wie wilders was zou ik hen geen racist of wat dan ook noemen

nee dat is het juist
je ziet alleen wat bepaalde extremisten zeggen Knipoog niet wat ELKE moslim zegt

Moli

Esile schreef:
Aranel schreef:
Ik vind het eigenlijk best een 'nette' film, gezien alle ophef en voorspellingen. Het is gewoon de waarheid.. Ik heb m nog niet helemaal gezien, net een stuk op het nieuws een een deel op internet.

Waarheid?? Ik vind dit geen waarheid om eerlijk te zijn...Ik weet niet of jullie net netwerk hebben gekeken, (heb maar tot pagina 4 gelezen..) maar van sommige reacties vallen mijn mond echt open!
Ik vind beelden uit deze film totaal uit z'n verband gerukt. En nee, dan heb ik het niet over het vliegtuig in the Twin Towers. Wel over het 'homo' beeld, waarvan ik me uberhaupt afvraag of het wel homo's zijn, of dat dat voor het gemak even zo gezegd werd. Die kinderen met bebloede hoofden, is een volksfeest in, ik meen Iran, maar heeft dus niks met de Koran of Islam te maken. Vrouwenbesnijdenis komt ook niet voor in de Koran en wordt maar in een heel klein deel van de moslimgemeenschap gedaan.

Daarnaast...denken jullie nou echt dat wij heel de moslimgemeenschap over ons heen krijgen? Denk het niet hoor...onze media doet ook aan beeldvorming en niet zo zuunig ook. Het is niet interessant om mensen te filmen die rustig doorgaan met hun leven en Wilders maar laten l*llen, nee, hier willen we sensatie zien..mensen met brandende vlaggen. Want ja, daar kunnen we wat mee, het bevestigt immers alleen maar het vooroordeel Ja

Idioten heb je altijd wel, overal, maakt niet uit met wat voor opvattingen. Denk ook niet dat Nederland bang hoeft te zijn voor 9/11 taferelen, hoogstens Wilders moet een beetje oppassen..maar ja, dat doet ie ook zelf hoor...

Precies!

Anoniem

KiWiKo schreef:
Moli schreef:

IK persoonlijk waardeer iemand voor wie die is ongeacht afkomst of geloof, en ik denk dat er met mij heel veel andere mensen in Nederland wonen die zo denken.

Ik iig wel en ik ken er veel meer gelukkig. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:32

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:32

Amerikanen hebben destijds de fout gemaakt met irak... en amerikanen zijn niet bepaald vriendelijk tegen landen die erg anti amerika zijn. Al qaida heeft het wel flink verpest voor de wel lieve moslims helaas...

Ik zie moslims nog steeds zoals ik ze altijd zag, gewone normale mensen die ik net zo respecteer als elk ander mens. Geloof zegt niets voor mij, het gaat om de mens erachter.

Als alle geloven uit de wereld zijn, dan heb je alsnog de elledige mensen die een ander excuus gaan verzinnen om te moorden. Want dat doen de extremisten, die verschuilen achter hun geloof.

Ach ik ben gewoon te nuchter om bang te zijn denk ik Haha!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:33

fixture schreef:
pluimpje schreef:

nee dat is het juist
je ziet alleen wat bepaalde extremisten zeggen Knipoog niet wat ELKE moslim zegt

Ik zeg ook niet dat alle moslims dat zeggen Knipoog maar wat de moslims in de film zeggen
en natuurlijk zal lang niet elke moslim zo denken, maar die dingen die ook gezegt worden. Boos!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:34

Ik heb verschillende moslim vrienden, maar zelfs zij kijken met argusogen naar sommige dingen. Ik vind dat niet verkeerd Lachen juist goed

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:35

smokey17 schreef:
Ik heb hem gedeeltelijk kunnen zien. Ik was er op tijd bij. helaas bleef hij bij Allah is god o.i.d. hangen en ging hij niet meer verder.

Ik ben niet zo bang voor de gevolgen. Ook niet geweest.

Iedereen heeft recht op een eigen mening zo ook meneer Wilders. Ik denk dat ze dit in Afghanistan ook moeten gaan inzien. Ze gaan nou masaal Nederland boycotten? Waarom? Omdat 1 simpele ziel het nodig vindt de moslims door het slijk te halen. Maar dat wil toch zeker niet zeggen dat alle nederlanders zo denken? Dat wij hier in Nederland het recht op vrije meningsuiting respecteren moeten ze daar in Afghanistan respecteren.
Ik ben het ook niet met de denkwijze van de koran eens. Maar ik bemoei mij er niet mee, ik laat ze in hun waarde. Tenzij iemand mij om bemoeienis vraagt, dan zal ik er zijn. Maar ook een christen of jood loop ik niet in de weg. En ook het christendom en jodendom staat mij niet altijd aan.

Wat de film betreft: dit is precies wat ik ervan verwacht had. Wat aan elkaar geplakte geschiedenis, uitelkaar gereten lijken over de kop getrokken citaten enz enz enz.

Ik ga morgen even een koran lenen van een bevriende moslim, en eens kijken hoe uit het verband getrokken de versen zijn.

Mijn mening over dit alles: Het geloof de wereld uit.. al het geloof..... zal een helemaal ellende schelen.....

En dit is nou precies het probleem met meeste Nederlanders. Meeste begrijpen niet waarom zij zo heftig reageren. Zij reageren zo omdat hun regering anders is dan hier. Het hele cultuur is anders. Als een iets zegt dan is het meestal zo dat meerendeel zo denkt. Zij begrijpen ons dus niet. Maar waarom vinden de nederlanders dit dan zo raar? Omdat ze zelf de regering van die landen niet begrijpen. Vind het dan zo hypocriet om te zeggen dat zij Nederland moeten begrijpen, als Nederland die landen niet begrijpt.

patatkraam

pluimpje schreef:

nee dat is het juist
je ziet alleen wat bepaalde extremisten zeggen Knipoog niet wat ELKE moslim zegt[/quote]

Ik zeg ook niet dat alle moslims dat zeggen Knipoog maar wat de moslims in de film zeggen
en natuurlijk zal lang niet elke moslim zo denken, maar die dingen die ook gezegt worden. Boos![/quote]

verkeerd geintrepteerd dan Tong uitsteken

TiaraBungy

jeetje.. ik vind het wel eng.. heb hem net gekeken.. hoorde het via via..
Wel een eng idee.. ik ben 14, stel je voor dat ik over 20 jaar moslim moet worden ofzo.. vind het wel een beetje eng sorry Bloos
ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien vinden jullie me wel overdrijven..
maar toch krijg ik er een beetje een naar gevoel van.. Verdrietig Bloos!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:36

Fietspomp

Juul schreef:
bonney4evver schreef:
weet je dat ik daar net aan zat te denken? Nu kunnen er nog wel eens rare dingen gaan gebeuren..

Thanks hè. Clown
Ik zit nu serieus te bedenken welke van de 2 treinen ik zal nemen die ik kan nemen. Die richting Amsterfoort Vathorst of R'dam Centraal. Die laatste is meestal drukker, dus ik denk maar de eerste. Huilen van het lachen Moet er op A'dam Sloterdijk uit.

Ik moet met de metro. (Overvol, dwars door de getho Huilen van het lachen). Vlak na WTC moet ik er op en ik kom dus ook langs Sloterdijk.
En ook ik zit zo van.. hmmm.. Nagelbijten / Gniffelen.
*Zie wel vaker verdachte figuren op de stations daar en als ik zelf met mn koffer rond loop word ik soms ook al ontweken enzo Clown.

Heb de film niet gezien, weet niet of ik hem wel ga kijken, heb er nu iig geen tijd voor.

Overigens heb ik niets tegen moslims of wat dan ook. Vind het standpunt van Wilders ook absoluut niet kunnen.

Macha876

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:37

TiaraBungy schreef:
Wel een eng idee.. ik ben 14, stel je voor dat ik over 20 jaar moslim moet worden ofzo.. vind het wel een beetje eng sorry Bloos
ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien vinden jullie me wel overdrijven..

ik kreeg er ook een naar gevoel van
maar daarna ging ik erover na denken... waarom zou i ker jnu anders over na denken door die film :S
wilders laat zienwat hij wil dat je ziet

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:37

Is de film nu neit ook op tv trouwens?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:38

TiaraBungy schreef:

En dat is dus precies wilders bedoeling Knipoog.

Esile

TiaraBungy schreef:

Nou, dat vind ik echt klinkklare onzin!

pluimpje

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:39

Wilders laat aanslagen in londen etc zien, maar waar zijn de beelden van de amerikanen die burgers hebben vermoord met aanslagen? maw: het is dus echt van 1 kant bekeken.