Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:46

die vergelijking vind ik ook wel erg ver gaan.. die 2 vallen gewoon niet te vergelijken wilders is duidelijk anders hij heeft het niet over uitgroeien en ubermensen kampen, leger ect. en nee hij probeerd nederland ook niet over te nemen, dat zal ook echt niet gaan gebeuren

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:47

faye schreef:
Ik ben benieuwd, Wilders wil geen volk uitroeien, heeft geen kampen, geen leger. ik vind de vergelijking echt schandalig en het getuigt niet van kennis van wat er bijna een eeuw geleden in Europa gebeurd is.

Hij heeft idd niet de middelen om het uit te voeren en gelukkig leven we nu in een andere tijd, en in een ander economische situatie. Maar ik vind zijn racistische gedachtes toch wel enigzins overeenkomen met Hitler. Hij impliceert toch ook wel dat hij, de Moslims en hun geloof belachelijk vind en hun niet accepteert. Het liefst zou hij ze uit Nederland zetten, tja.. dan zie ik in zekere zin wel overeenkomsten.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:49

uit het land willen zetten is iets anders als uit het land zetten, uitroeien, vermoorden ect.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:56

faye schreef:
Ik ben benieuwd, Wilders wil geen volk uitroeien, heeft geen kampen, geen leger. ik vind de vergelijking echt schandalig en het getuigt niet van kennis van wat er bijna een eeuw geleden in Europa gebeurd is.

Het getuigt juist van een hele goede kennis van wat er tijdens WO2 is gebeurd en in de aanloop daar naar toe.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:56

faye schreef:

Met mijn kennis mbt WOII is niets mis hoor, en ík zie wel overeenkomsten tussen Hitler en Wilders. Wilders wil geen volk uitroeien, maar zou als hij de kans kreeg iedere moslim uit Nederland zetten. Hij is van mening dat het een minder volk is, en dat strookt, vind ik, aardig met Hitlers visie over 'Ubermenschen' en 'Untermenschen'. Grote verschil is dat Hitler in de jaren 30 van de vorige eeuw de kans kreeg om een enorme schare mensen achter zich te krijgen en zijn ideeën tot uitvoer te brengen, en Wilders tot dusverre de kans niet heeft gekregen en ook nooit zal krijgen

Om Wilders direct naast Hitler te zetten is dan misschien niet helemaal correct van mij, maar ik vind het een gevaarlijke, kortzichtige man. Er duidelijk en alleen op gericht zíjn mening te verkondigen en onrust te zaaien, want laten we eerlijk zijn: met welke serieuze politieke plannen is hij verder ooit aangekomen?

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:58

Maethoriel schreef:
faye schreef:

Met mijn kennis mbt WOII is niets mis hoor, en ík zie wel overeenkomsten tussen Hitler en Wilders. Wilders wil geen volk uitroeien, maar zou als hij de kans kreeg iedere moslim uit Nederland zetten. Hij is van mening dat het een minder volk is, en dat strookt, vind ik, aardig met Hitlers visie over 'Ubermenschen' en 'Untermenschen'. Grote verschil is dat Hitler in de jaren 30 van de vorige eeuw de kans kreeg om een enorme schare mensen achter zich te krijgen en zijn ideeën tot uitvoer te brengen, en Wilders tot dusverre de kans niet heeft gekregen en ook nooit zal krijgen

Om Wilders direct naast Hitler te zetten is dan misschien niet helemaal correct van mij, maar ik vind het een gevaarlijke, kortzichtige man. Er duidelijk en alleen op gericht zíjn mening te verkondigen en onrust te zaaien, want laten we eerlijk zijn: met welke serieuze politieke plannen is hij verder ooit aangekomen?

Idd, ben het helemaal met je eens!

Ik zeg ook niet dat hij helemaal te vergelijken valt met Hitler, maar ik zie wel enige overeenkomsten tussen die 2.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:58

Maureenn schreef:
uit het land willen zetten is iets anders als uit het land zetten, uitroeien, vermoorden ect.

Misschien eens verdiepen in hoe Hitler dit heeft gedaan? Hitler is ook echt niet op een dag opgestaan en heeft geroepen "alle Joden en zigeuners moeten dood". Hij heeft daar naar toe gewerkt. Toen ieders ogen uiteindelijk werden geopend, was het te laat; Hitler was té machtig geworden. En we weten allemaal wat de afloop was...

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 10:59

Een grote puinhoop..

tita

Citaat:
ík zie wel overeenkomsten tussen Hitler en Wilders

jeetje dit vind ik behoorlijk grof je kunt Hitler helemaal niet vergelijk met Wilders.
Wilders wil niemand uitroeien

Wilders wil Nederland bekend maken met de Sharia en ga maar eens lezen wat dat inhoudt...

Mochten de Al Quada iid Nederland gaan aanvallen dat heeft Wilders dus iid gelijk gekregen je kunt de Taliban beter met Hitler vergelijken

Voor de mensen hier, verdiep je eerst in de Islam voordat je zomaar wat uitspreekt, het is een goed geloof en goede moslims zullen het juiste doen....de slechte moslims maken hun eigen geloof

En dat doen bepaalde Christen ook in Nederland..maar die slachten en moorden niet zomaar

Joepju

Wilders verzint elke keer weer wat nieuws om de publicitijd te halen. En ja hoor; het is hem weer gelukt; hij hoeft alleen maar te roepen dat er een soort van film komt, en heel nederland staat alweer op z'n kop; precies wat hij wilt; meneer is gek op aandacht; en dat krijgt hij weer volop.
Als hij genegeerd was, was het misschien nogeeneens uitgelekt naar het buitenland, waar nu ook veel ophef word gemaakt.
Dus voortaan die Wilders links laten liggen; Gaaaap Gaaaap Gaaaap en dan waait het vanzelf over....Helaas zal dit niet gebeuren.... No Cheer

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:01

tita schreef:
Citaat:
ík zie wel overeenkomsten tussen Hitler en Wilders

En dat doen bepaalde Christen ook in Nederland..maar die slachten en moorden niet zomaar

Enig idee wat er in de afgelopen eeuwen voor moordpartijen hebben plaatsgevonden uit naam van het (Christelijk) geloof?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:02

Ja Chevx eeuwen geleden moorden de christen en de katholieken elkaar uit.

Maar nu moorden vele mensen nog steeds uit naam van een Sharia of een Fatwa en dat moet niet kunnen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:03

Joepju schreef:
Wilders verzint elke keer weer wat nieuws om de publicitijd te halen. En ja hoor; het is hem weer gelukt; hij hoeft alleen maar te roepen dat er een soort van film komt, en heel nederland staat alweer op z'n kop; precies wat hij wilt; meneer is gek op aandacht; en dat krijgt hij weer volop.
Als hij genegeerd was, was het misschien nogeeneens uitgelekt naar het buitenland, waar nu ook veel ophef word gemaakt.
Dus voortaan die Wilders links laten liggen; Gaaaap Gaaaap Gaaaap en dan waait het vanzelf over....Helaas zal dit niet gebeuren.... No Cheer

Ja maar je kunt jezelf ook afvragen waarom is de Taliban boos..Waarom is de Al Quada boos waarom waarom en wat hebben ze te verbergen.

Ik ken moslims zat die het eens zijn met Wilders....het gaat hem niet specifiek om het geloof maar om de manier waarop het gedaan wordt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:06

Net zo min als je moet provoceren in naam van de vrijheid van meningsuiting en daardoor weer situaties creëert die makkelijk kunnen uitmonden in nieuwe moordpartijen.
Eigenlijk is het heel eenvoudig: Wilders kijkt hoe hij op de meest eenvoudige en effectieve manier een bevolkingsgroep kan schofferen, zorgt op die manier ook voor veel publiciteit en als vervolgens die groep in opstand komt, roept hij "zie je wel, ík heb gelijk!".

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:18

Citaat:
eenvoudige en effectieve manier een bevolkingsgroep

Doet de Al Quada nou niet percies hetzelfde Nors opkijken

Tevens proberen ze ook een werldmacht te creeeren met overal hun geheime diensten.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:20

tita schreef:
Citaat:
eenvoudige en effectieve manier een bevolkingsgroep

Doet de Al Quada nou niet percies hetzelfde Nors opkijken

Tevens proberen ze ook een werldmacht te creeeren met overal hun geheime diensten.

Maar ik zeg toch ook niete dat ik het met hen eens ben? Trouwens, het gaat over Moslims en plots wordt er een terroristische organisatie bij gehaald, net of dit het referentiekader is.

Maar je punt ontgaat me helemaal: omdat een andere partij (Al Quada in dit geval) iets doet wat we allemaal verafschuwen, mag Wilders het ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:23

Nou volgens mij is het, Wilders doet het dus mogen we ons laten bedreigen Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:27

En dan kom je weer op het misbruik van vrijheid van meningsuiting. Trouwens wel egoïstisch hè van Wilders, dat hij zo makkelijk omgaat met het gevoel van veiligheid van anderen. Want ik begrijp dat jij je door deze hele situatie rond die film bedreigd voelt? Dan vraag je je toch nog eens extra af wat nu eigenlijk de bedoeling van Wilders is...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:29

Nee men is bang dat Nederland een doel wit gaat worden..dat kan.

De Al Quade heeft namelijk het sein gegeven dat Wilders vermoordt moet worden en Nederland eventueweel gestraft.

terwijl Wilders alleen bepaalde dingen wil laten zien die in de Koran staan, daar heeft hij goed recht toe.
Het moslim-geloof groeit enorm en ook in Nederland.
Van te voren weet je niet of iemand een "slechte" moslim is of een "goede"

Er is een moskee in Nederland die werkt nauw samen met de Al Quada en daar is men bang voor..zo werkt de Al Quade heel langzaam in Europa toe en voor je het weet is het te laat.

Letwel die terroristische organisatie is in zeker mate ook een referentiekader..zij zorgen ervoor dat de Sharia en Fatwa's blijven bestaan en uitgevoerd worden

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:31

Ik voel met niet bedrijgd zeker niet..ik word eerder bang van de Al Quada zelf als organistatie.

Hoe hun te werk gaan hoe ze mensen helemaal manipuleren en trainen daar word ik bang van...en hoe ze langzaam willen dat de Christen-geloof en alle anderen worden uitgeroeid.

Ik vind best dat Wilders ons wil laten zien wat er allemaal in de Koran staat..en ik vind ook Nederland is een multi-cultureel land maar het moet wel Nederland blijven

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:33

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:34

Denise schreef:
Ach, er is zoveel om bang voor te zijn. Angst is ook een vorm van terreur. Ik lig er niet meer wakker om dan over de aanslagen van 11 september bijvoorbeeld, er kan altijd wat gebeuren, laten we gewoon hopen van niet.
of ben ik nu te nuchter Bloos

Hier sluit ik me bij aan.

Wat ik wel vind is dat we lekker aan het moddergooien zijn. Eerst een bepaalde geloofsstroming met pretprenten over het uitmoorden van christenen in Afrika daarna de heibel die gemaakt word om pretprenten over de islam en nu de film. Ieder zijn mening, daar ben ik het mee eens, maar probeer elkaar nu niet te kleineren.

Mensen die zeggen dat we deuren moeten sluiten, mogen van mij part zelf emigreren. Denk eraan dat we zelf de laaggeschoolde mensen hebben binenngehaald omdat wij te verwend zijn om de vieze klusjes zelf te klaren. Laatst zei iemand dat die bang was dat er dadelijk geen blanke NLer meer bestaat en dat dat echt niet mocht gebeuren. Nou leg mmij eens uit wat daar zo erg aan is. Zwarte mensen zijn nog steeds mensen en als ze de NLse identiteit erkennen en NL die hun erkent zijn het gewoon NLers.

Maar om de vraag van de TS te beantwoorden, nee ik ben niet bang voor oorlog. Ofdat ze Wilders voor de kop schieten zal me een zorg zijn.

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:38

verootjoo: Dat is wat anders ik heb het over WONEN in een ander land. ALs ik zou verhuizen na Frankrijk ofso dan zou ik inderdaad frans gaan praten Knipoog Al zou ik nooit naar een ander land verhuizen Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:40

Kom op mensen nu lijkt het alsof IEDEREEN bang is voor de moslim cultuur Wilders wil de mensen ervoor waarschuwen en waarom zou hij geen film erover mogen maken?
Ik Vind het echt knap wat wilders doet hij laat zich niet de mond snoeren door de koran en hun cultuur mensen die denken alles te kunnen regelen wat wij en niet mogen doen?

En tja de grootste ophef wordt gemaakt door het kabinet, misschien is balkenende weer net zo bezig met demoniseren zoals hij hij PIM FORTUIJN heeft gedaan mede dankzij het kabinet is hij vermoord zij brachten hem in een positie en gaven hem een identiteit wat helemaal niet klopte ik heb groot respect voor PIM FORTUIJN en GEERT WILDERS en ik hoop dat meer mensen het in gaan zien en niet gelijk bang zijn van de koran enz.
Zoals er ook op het journaal gezegt is er zijn goede moslims die trekken zich niets aan van de film en er zijn de ''foute'' moslims die maken zich echter wel druk om te film en zullen acties ondernemen.

Weet je wat toch wel een toppunt zou zijn? als er helemaal geen film zou zijn die Geert Wilders heeft gemaakt maar dat hij met dit nieuws wil laten zien en aangeven hoe bang de Nederlanders wel niet zijn en met name dit kabinet een hoop ophef om nog helemaal NIETS en ze maken Wilders nu al zwart.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:11

Wilders zwart? Volgens mij is dat iets wat hij écht niet wil... Haha!