Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moniekk

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:25

ik ben best benieuwd naar zijn film, als hij dr op is zou ik ook kijken. ben gewoon benieuwd waar die over gaat en waar al die opschudding over is. ik kan me voorstellen dat mensen zich gediscrimineerd voelen maargoed die mensen kunnen deze film dan denk ik maar t beste niet kijken.
ik vind dit een vrijheid van meninsguiting en snap niet waarom sommige mensen hier zo fel tegen kunnen zijn. als t toch allemaal voor geen kanten klopt waarom zou je je dan druk maken? laat ze maar banketstaaf zou ik dan denken.
btw vind ik persoonlijk wel dat veel mensen van de moslimse cultuur zich sneller gediscrimineerd voelen dan bv nederlanders en ze erg fel kunnen zijn als er discussies worden gevoerd over t geloof.
dit vind ik niet nodig, want door fel optreden/reageren krijgen mensen juist een slecht beeld. een gewone opbouwende kritiek zou denk ik beter geaccepteerd worden en daardoor zou er dan denk ik ook een beter/vriendelijk beeld ontstaan Knipoog

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:27

Zoals ik al heb horen zeggen: de mensen die het minst met Moslims te maken hebben, hebben er de grootste mond over. Dat komt door de media, die alles opblaast, en de kleine extremistische groep er steeds uit pikt. Positief nieuws komt niet in de media, dat is niet spectaculair genoeg, alleen het negatieve nieuws wordt vermeld.

En Wilders... Tja, zucht..
Hij moet en zal zijn gelijk hebben. In dit geval stelt hij zijn eigen belang voor het belang van het land. Wat denk je, dat hij stopt als deze film geen sterke reactie bij bijv. Al Quaida uitlokt? Ik denk het niet. Hij gaat denk ik net zo lang door met de Islam zieken totdat er inderdaad een hevige reactie op komt zodat hij kan zeggen: 'zie je nou wel, het zijn barbaren!'

Wat vergeten wordt (zoals al gezegd is) dat Moslims naast gelovigen ook individuen zijn, en die hoor je niet over een kam te scheren.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:29

jaantsje schreef:
Het heeft er mee te maken,
Iemand stoort zich aan een spaarvarken en hup weg is het spaarvarken terwijl de kinderen het geweldig vinden..

als de islamitieten dat spaarvarken niet willen dat kunnen ze het altijd in de prullenbak gooien. simpel.
maar dat is dan geen reclame meer voor de fortis. de fortis wilt natuurlijk iedereen bereiken, ook de islamieten. dus ik denk dat ze het daarom veranderd hebben. om hun eigen hagje te redden.
ik denk niet dat ze dat hebben gedaan om de mensen tegemoet te komen, maar voor hun eigen reclame. win win situatie.

jaantsje schreef:
Wij hebben hier onze eigen cultuur, kom je hier wonen of als gast dan verwacht ik wel dat je weet waar je gaat wonen en hoe er geleefd wordt.

mag ik dan eerst vragen.
WAT is ONZE eigen cultuur???

en vervolgens...

ok. ik (en 100en tallen mede moslims van mij) ben een Nederlander.. opgegroeid in Nederland, Nederlandse ouders.. Nederlandse 'cultuur'.
wat moet ik dan volgens jou doen om mij aan te passen?

volgens Nederland is religie en cultuur toch gescheiden (waar ik overigens vaak mee in discussie ga, ik vind namelijk dat de cultuur, de gebruiken, voort kunnen komen uit een geloof, mijn geloof is voor mij een totale levenswijze. hier naast heb ik ook nog gebruiken uit mijn Nederlandse cultuur)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:32

moniekk schreef:
btw vind ik persoonlijk wel dat veel mensen van de moslimse cultuur zich sneller gediscrimineerd voelen dan bv nederlanders en ze erg fel kunnen zijn als er discussies worden gevoerd over t geloof.
dit vind ik niet nodig, want door fel optreden/reageren krijgen mensen juist een slecht beeld. een gewone opbouwende kritiek zou denk ik beter geaccepteerd worden en daardoor zou er dan denk ik ook een beter/vriendelijk beeld ontstaan Knipoog

hierin ben ik het volledig met je eens! .

zoals net vermeld in de filmpjes (pagina 10 dacht ik), daar word duidelijk benadrukt dat de moslims niet in de slachtofferrol moeten kruipen maar wel op moeten staan voor hun belangen als nederlander. actief deelnemen

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:33

mooi gezegd botje!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:37

jameyskatje schreef:
wat heeft dat varken nou weer met wilders te maken :S :S :S en ik lees trouwens niets over bedreigingen. op deze manier kan je over iedere 'groep' hele stapels met 'in sommige ogen rare' handelingen en uitspraken aan het ligt brengen. (omdat het jou mening en gebruik niet is)

dat varkentje van de fortis gebeuren vertegenwoordigd niet de moslims in nederland.

dat zijn allemaal handelingen van individuen.

bij mij op stal is er ook een varken. en hij krijgt ook mijn etensresten omdat ik simpelweg geen eten weg gooi en verspil. varken zijn alles eters en (volgens mijn geloof) bedoeld om op te ruimen en niet om gegeten te worden.. zo helpen we elkaar Haha!. moslim en varken Haha!

en jaantsje, jij benadrukt het feit dat het (respect) van 2 kanten moet komen. maar dan verwijs ik je nog even een paar pagina's terug. waar ik vertelde dat de zaal voor 90% islamitisch was!! ja we komen echt ergens.

en wat ik een beetje domme uitspraak vind.. eigenlijk een hele domme.

moslims komen hier als gast !!???????

hoeveel nederlandse moslims zijn er wel niet in nederland? hoeveel generaties wonen de marokkanen, molukkers en turken hier al niet?? wij zijn allemaal nederlander!!! en wij moeten allemaal deelnemen aan de maatschappij!! nederlands is multi culti en multi alles. accepteer het maar gewoon, je moet er het beste van maken vind ik (of ga in een hutje op de hei wonen zonder kabel tv en adres, dan heb je geen last Clown . )

Mischien als je mijn post op pagina 4 en pagina 6 leest weet je wat ik bedoel?
Ik spreek niet over een bepaalde groep.
Mijn motto is leven en laten leven.
Laatst bijgewerkt door jaantsje op 01-03-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:39

dan vind ik nog geen antwoord op de vraag wat ik volgens jou zou moeten doen om mij aan te passen in mijn eigen land van herkomst :S. want die vraag is persoonlijk op mij (en ik gebruik mijzelf even als voorbeeld voor vele andere nederlanders) en die kan je dus niet eerder beantwoord hebben denk ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:39

botje schreef:
Zoals ik al heb horen zeggen: de mensen die het minst met Moslims te maken hebben, hebben er de grootste mond over. Dat komt door de media, die alles opblaast, en de kleine extremistische groep er steeds uit pikt. Positief nieuws komt niet in de media, dat is niet spectaculair genoeg, alleen het negatieve nieuws wordt vermeld.

Wat vergeten wordt (zoals al gezegd is) dat Moslims naast gelovigen ook individuen zijn, en die hoor je niet over een kam te scheren.

Denk dat het juist omgekeerd is, is eens een studie over geweest, over de plaatsen die voor links en rechts gestemd werd

En de plaatsen die het mist probleemplaatsen waren het meest anti vlaams blok en wilders enzo
Dus ik denk niet dat het waar is, zelfs men perfecte moslimbuur kijkt met argusogen naar sommige ontwikkelingen van het geloof en hij is niet de enige. En met de snelheid dat het gaat, is het waard om met argus ogen naar te kijken Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 01-03-08 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:40

Ik hoop dat meneer Wilders snel ergens anders gaat wonen, wil nog niet dood namelijk.
Hoop dat het bij dreigen blijft, maar het was in Nederland altijd zo dat we allemaal vrijheid van meningsuiting hadden en vrijheid van cultuur en godsdienst ofzoiets.
Ben benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:49

ik ben het niet met wilders eens op de manier waarop hij het aanpakt. maar ik ben het wel met hem eens dat de terroristische kant van de moslims (Al-Quaida bijvoorbeeld) veel te heftig reageert. Zelf mogen ze roepen dan de hollocuast (schrijf ik het zo goed) nooit gebeurt is en dat de joden dood moeten en israel van de kaart af gevaagd moet worden. ze maken tekeningen over joden die erg beledegend zijn. maak een tekening over moslims en je word doodgeschoten (kijk maar naar die man uit denemarken) het is gewoon te gek voor woorden dat dit getolereerd word door iedereen! Nederland doet hier net zo hard aan mee. en bang dat iedereen nu is na die bedreigingen. we moeten ons niet klein laten maken, terrorisme word niet getolereerd en die reactie van dan moet wilders de doodstraf krijgen slaat natuurlijk helemaal nergens op!

ik zeg niet dat alle moslims zo zijn, alleen de terrorosten. ik ken een heleboel ontzettend lieve moslim mensen die zo helemaal niet zijn.

ik heb vorige keer op tv gezien dat Hans teeuwen een gesprek had met de meiden van halal, hij is een beetje te grof soms vind ik maar hij had wel gelijk. als je in een vrij land woont met een vrijheid van meningsuiting dan bouw je een muur om je heen, die je beschermd tegen de meningen van andere mensen die kwetsend kunnen zijn. dat is nou eenmaal zo, kan of wil je die muur niet opbouwen dan is dat jouw probleem, je hebt tenslotte zelf gekozen voor een vrij land.

wij laten ons beinvloeden door een geloof, dat kan niet en dat mag niet. mensen doen domme dingen uit naam van een god. je moet geen lafaard zijn en gewoon zeggen wat je zelf vind en niet dat je god dat vind. of dat nou God, Allah, Jehova of wie dan ook is.

alle geloven zijn gevaarlijk, je kan het interpreteren zoals je zelf wilt, maar er zullen altijd mensen tussen zitten zoals Al-Quaida. Ze krijgen gewoon wat ze willen, dat we allemaal bang zijn voor ze! Je laat je toch niet bang maken door zulke mensen?!

en misschien is die film wel helemaal niet zo erg als ierdereen denkt. laten we het nou eerst maar afwachten. kijk nou naar die film van theo van gogh, submission, al die ophef om niks. als je die film gezien hebt op youtube snap je wat ik bedoel.

er is maar 1 oplossing vind ik. alleen nog maar openbare scholen in nederland. geen katholieke, christelijke, islamitische of wat voor scholen dan ook meer. alles door elkaar, wit en zwart niet gescheiden meer. het begint tenslotte bij de kinderen als die met elkaar om kunnen gaan (wat ze leren door verschillende vriendjes te hebben) dan hebben ze in hun verdere leven ook geen racistische gevoelens voor elkaar.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:57

ik heb net vernomen dat balkenende deze film al heeft gezien. en hij vind dit niet kunnen.

iemand nam net al afscheid van mij via msn Tong uitsteken

ik zeg doe maar rustig. ik ga mijn handen niet vuil maken. ik ben verantwoordelijk voor mijn gedrag en alleen daarover zal ik berecht worden na mijn dood. ik ben niet bang.

over die openbare scholen ben ik het compleet met je eens!!! dit heb ik al toegelicht in het topic over die islamitische basisschool

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:59

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:00

manutjuh schreef:
alle geloven zijn gevaarlijk..

niet mee eens, waar baseer je zo'n uitspraak op?

manutjuh schreef:
er is maar 1 oplossing vind ik. alleen nog maar openbare scholen in nederland. geen katholieke, christelijke, islamitische of wat voor scholen dan ook meer. alles door elkaar, wit en zwart niet gescheiden meer. het begint tenslotte bij de kinderen als die met elkaar om kunnen gaan (wat ze leren door verschillende vriendjes te hebben) dan hebben ze in hun verdere leven ook geen racistische gevoelens voor elkaar.

en dan als ouder min of meer gedwongen raken je kind onder invloeden te laten begeven waar je het niet mee eens bent?
nee, ik ben blij dat er een christelijke school is, zo voel ik dat ik open kan zijn over dingen zoals harry potter, heksen, tovenarij, waarvan ik vind dat mijn kind daar niet op school mee geconfronteerd hoeft te worden,
opvoeding en school moeten m.i. op elkaar aansluiten, vooral op jonge leeftijd is de 'juf' hoog in aanzien bij een kind!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:02

iiewwww ik vind hans teeeuwen zooooo iritant!!! echt een iritant mannetje. serieus.

ik vind de meiden van halal wel leuk eigenlijk. vooral esma. zo grappig af en toe.

maar het punt is wel duidelijk. natuurlijk mag hij zijn mening geven, Knipoog of je hem nou leuk vind of niet

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:06

Marigold schreef:
manutjuh schreef:
alle geloven zijn gevaarlijk..

niet mee eens, waar baseer je zo'n uitspraak op?

dat baseer ik op het feit dat er in elk geloof teroristen zijn. in de islam is dat duidelijk al-quaida. Bij het christendom zijn dat de kluk kluks clan, die zijn alleen minder actief. bij het jodendom zijn dat (sorry ik kan niet op de naam komen) van die hele strenge mensen die van die hoeden dragen, geen terrosristen maar zeker wel erg streng. bij elk geloof heb je mensen die het te zwaar nemen. dat is gewoon erg gevaarlijk. je moet uitkijken dat zulke dingen niet uit de hand gaan lopen.

en over die openbare scholen, wat je zelf zegt brengt het natuurlijk als weer duidelijk naar voren. geloof mag je best uitoefenen, maar doe het thuis en niet op school. dat zijn zaken die een ouder zelf moet weten. leer een kind over elk geloof iets, dan kan hij uiteindelijk zelf beslissen wat hij wil. geloof moet zich niet bemoeien met school. daar krijg je raccisme van!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:07

jameyskatje schreef:
iiewwww ik vind hans teeeuwen zooooo iritant!!! echt een iritant mannetje. serieus.

ik vind de meiden van halal wel leuk eigenlijk. vooral esma. zo grappig af en toe.

maar het punt is wel duidelijk. natuurlijk mag hij zijn mening geven, Knipoog of je hem nou leuk vind of niet

kijk daar ben ik het helemaal mee eens, als je dat begrijpt begrijp je ook dat wilders zelf moet weten wat hij doet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:15

Manutjuh, ik ben het niet met je eens..

je brengt de dingen die je zegt zo stellig,
geloven zijn en blijven er, en sommige groepen slaan er in door, dat is zo.
maar dat is niet perse alleen met geloven zo, ook met hobby's, princiepes, etc.

en ik ben helemaal christelijk opgevoed, 'vroeger' zelden mensen van ander geloof of afkomst tegen gekomen (klein dorpje)
maar nog nooit 1 seconde rasistisch geweest hoor!
heb later veel moslim vriendinnen gehad, en ken inmiddels mensen uit de meest uiteenlopende culturen.
altijd prima oke, niks aan de hand,
en de verschillen vind ik interesant, en absoluut niet hinderlijk!
we zijn uiteindelijk allemaal mensen
en veel dingen zijn universeel, maakt niet uit wie of wat je bent.

over de scholen: ik blijf bij mijn standpunt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:19

manutjuh schreef:
dat baseer ik op het feit dat er in elk geloof teroristen zijn. in de islam is dat duidelijk al-quaida.

correctie..

onder de bevolking die een bepaald geloof aanhangen, individueen, groepen binnen groepen.

niet in de islam en het christendom. mensen. we zijn allemaal mensen.

familiedrama's die wekelijks op het nieuws komen. waarbij vaders of moeders zelfmoordplegen met hun kinderen.. zijn dat dan ook terroristen van de ongelovigen ofzo?? natuurlijk niet!! maar als deze door gelovigen werden uitgevoerd dan werd het wel op het geloof afgeschoven, maar wanneer deze door ongelovigen worden gepleegd word het niet op het ongeloof afgeschoven. misschien komt het wel omdat ze geen richtlijnen in hun leven hebben? of geen geweten.
maar wie zijn wij om daar over te oordelen?

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:20

ik snap dat het ook met hobby's zo kan zijn, maarja we hadden het nu voornamelijk over geloof vandaar.

en niet iedereen word er raccistisch van, maar er zijn wel mensen die dat wel doen. ik heb hier zelf een familielid die dit had. christelijk opgevoed, altijd christelijk gebleven. 1 verkeerde priester in de kerk die geloofd word en alles veranderd. zondags geen bezoek, geen tv radio of wat dan ook op zondag. en denk maar niet dat ik over andere geloven hoefde te beginnen hoor, want dan was het gesprek nog niet over. zo gevaarlijk kan het dus zijn he, zo gaat het ook met andere geloven, je hoeft maar 1 gek te hebben die opstaat en een beetje overtuigend is en iedereen volgt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:23

Ik vind dit hele gedoe over dé film van Wilders, een storm in een glas water. De 2de kamer zit heel nederland op te fokken,terwijl niemand weet wát voor film het is.Allemaal drukte om nix,let maar op.En trouwens,moeten wij altijd dan maar toegeven aan de moslims?Wat ZIJ niet willen moeten wij dan maar laten?Zij bepalen wat wél en niet mag?Grote onzin.Met terroristische aanslagen dreigden ze al vóór die film ter sprake kwam.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:26

manutjuh schreef:
jameyskatje schreef:

kijk daar ben ik het helemaal mee eens, als je dat begrijpt begrijp je ook dat wilders zelf moet weten wat hij doet.

wat hij doet is geen mening meer geven.

wilders beledigd en discrimineerd mensen. (regel 1 van de grondwet) pim fortuin bleef nog binnen de lijntjes. wilders gaat daar over heen.

het is niet meer een mening geven, het is verderf zaaien onder de bevolking en dit vind ik zeer ernstig! het is domhouden en het vervormen van gedachtes van mensen.

de islam was al een gevoelig onderwerp. hhier speelt hij lekker op in.
de islam groeit snel, dit is een bedreiging.

daarbij moeten we niet vergeten dat alles om geld en macht draait, ik geloof nog steeds niet dat het hem speciaal om de moslims te doen is. het hadden net zo goed homo's of wat dan ook kunnen zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:28

gohya schreef:
Ik vind dit hele gedoe over dé film van Wilders, een storm in een glas water. De 2de kamer zit heel nederland op te fokken,terwijl niemand weet wát voor film het is.Allemaal drukte om nix,let maar op.En trouwens,moeten wij altijd dan maar toegeven aan de moslims?Wat ZIJ niet willen moeten wij dan maar laten?Zij bepalen wat wél en niet mag?Grote onzin.Met terroristische aanslagen dreigden ze al vóór die film ter sprake kwam.

niet over 1 kam scheren van mensen. niet in hokjes denken. jij wilt ook niet zo behandeld worden.

volgens mij word er al een paar pagina's duidelijk gemaakt dat het om mensen gaat.

dieren -> instinkt
mensen -> keuze (tussen goed en slecht)

laat dat duidelijk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:34

Dus jameyskatje, jij vind het recht van vrijheid van meningsuiting ondergeschikt aan de islam? Dan kun je beter ergens anders gaan wonen, de vrijheid van meningsuiting is een van de fundamenten van onze samenleving. Wilders mag deze film maken, is het juridisch niet geoorloofd zal hij daarvoor aangeklaagd worden. maar wat heb ik met een stel achterlijke idioten in het buitenland te maken?
Vind je het zelf niet zwaar overdreven dat de kinderfilm "het paard van sinterklaas" niet meer mee mag doen op het kinderfilmfestival in Egypte?
persoonlijk vind ik het door dit alles niet zo raar dat mensen de islam een achterlijke godsdienst noemen.
En dat gezeur over christenen die hetzelfde gedaan hebben. Dat was duizenden jaren geleden, godzijdank is het christelijke geloof een stuk beschaafder geworden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:35

De islam is wel bij voorbaad al op zijn gevoelige teentjes getrapt, want oh, zelfkritiek....

Nee, ik wil niet 100 jaar terug in de tijd waar we vrouwen onderdrukken en klein houden tbv het manlijke ego. Dat moeten we nooit meer willen hier! Laat die film er maar komen!

Als hij niet zo gelijk zou hebben met die film, dan zou er nooit iemand over wakker liggen! En als ze Wilders gaan bedreigen met de dood...laat ze dan lekker oprotten!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 18:37

Juist Faye, wij hebben hier vrijheid van meningsuiting. Een groot goed. De meeste van dat soort gelovingen vind ik zo gehersenspeold praten, en als mensen niet meer zlef nadenken, maar gewoon oeverloos achter een idee gaan aanrennen....dan wordt het pas eng!