Bloed huurauto toch van Maddie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Bloed huurauto toch van Maddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:58

Babootje schreef:
Amy77 schreef:
Toch denk ik dat het geen verkeerd iets kan zijn om er wat frisse mensen bij in het team te zetten, om weer nieuwe ideeen te verschaffen en er wordt dan waarschijnlijk ook in andere hoeken gezocht. Zo bedoelde ik het ook in mn vorige post, er klopt zo vreselijk niet in hoeverre ik heb kunnen lezen aan de verklaringen en sporen,het goed is dat men daar bovenop zit, maar ik ben van mening dat als er alleen maar in 1 hoek gezocht wordt, je de dingen aan de zijlijn over het hoofd ziet.

Dat hebben ze nu juist ook gedaan. Door Rebelo op de zaak te zetten. Het hele onderzoek is minitueus overgedaan. Hoe vaak willen jullie nog dat het onderzoek overgedaan wordt dan? Ik snap dit echt niet.

Aha kijk, dat wist ik niet. Er kwam in het vorige topic zoveel ongein voorbij dat ik daar ben gestopt met lezen en hier af en toe ook nog, dat ik het niet kon bijbenen en alles moest gaan filteren aan onnutige posten, was een dagtaak met het vorige topic, haha..dus dat gemist. Sorry.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:02

Ja griezelige gelijkenis he Lusitana en men kan mij nog meer vertellen, ben het ermee ees dat e soms dingen gaat zien die er niet zijn (denkt opeens terug aan een topic over geesten) maar deze vergelijking is er gewon, niemand kan dat ontkennen...ben benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 00:05

Ik hoop dat dit hele verhaal nou allemaal eens goed wordt opgehelderd! Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:30

Citaat:
CASO MADDIE FOI A NOTÍCIA DO ANO

O caso Maddie foi a notícia do ano de 2007. Só entre Janeiro e Novembro, como noticiámos na Correio TV, registou-se um total de 2137 notícias alusivas ao desaparecimento da menina inglesa na Praia da Luz, número que se traduziu em 101h35m30s de emissão, praticamente o dobro do tempo consignado ao primeiro-ministro.

Vertaling:
Citaat:
De zaak Maddie was het nieuws van het jaar.

De zaak Maddie was het nieuws van het jaar 2007. Tussen januari en november, als weergegeven door Correio TV, werd er een totaal van 2137 berichten gewijd aan de verdwijning van het engelse meisje uit Praia da Luz, een numer dat correnspondeert aan 101u35m30s uitzending,bijna het dubbele van de tijd die aan de premier is besteed.

Natuurlijk is de meting gedaan vanaf januari, maar kwam Maddie pas in mei in beeld.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:31

http://www.correiomanha.pt/noticia.asp? ... al=181&p=0

Citaat:
De PJ heeft 20 dagen na de verdwijning van Madeleien als contact gehad met de "scary man" Clown die Gail Cooper als verdacht beschreef en de oorsprong is van de politie tekening die deze week daoor de McCanns is verspreid. Na de publicatie van het beeld heeft de PJ opnieuw gesproken met hem, en, op dit moment, geloven ze niet dat hij ook maar iets met de zaak te maken heeft.

Een bron die bij het proces betrokken is bevestigde tegenover de CM dat "toendertijd een individu is opgezocht die ws aangewezen als verdachte door een toeriste die in Luz verbleef. Hij werd meteen vrij gemaakt van verdenking”.

Deze week wees“ een andere engelse die op vakantie was in Portugal naar dezelfde man als zijnde de man van de politie tekening”, verklaard dezelfde bron. Daarop is de man “ nog een keer opgezocht en het was duidelijk dat hij niets met de zaak te maken heeft”, garandeerd hij.

De PJ vind niet dat de man met wie ze gesproken hebben op de tekening lijkt. “ Hij past op een paar punten in de beschrijving, maar hij heeft tegenwoordig zijn haar anders. Hij heeft nu dreadlocks”, zegt de bron. De PJ hecht geen grote waarde aan het beeld dat de McCanns verspreidden, zich verdedigend met dat de tekening “ voor veel personen van toepassing is”.

Toen Madeleine desapareceu, op 3 mei vorig jaar, was er naast deze man "nog een echtpaar dat als verdachten werden gezien door toeristen die daar op vakantie waren”, gaat dezelfde bron verder continua. Ze zijn ook gezien door de PJ en "bevrijd van verdenking”,besluit hij.
Gail Cooper, die de beschrijving heeft egdaan voor de tekening was in april in Praia da Luz.

Aan de engelse pers bevestigd Gail dat ze in die maand het individu bij de appartementen van de Ocean Club, vanwaar Madeleine in mei is verdwenen, heeft gezien.

DREIGDE EEN WAPEN TE HALEN

De CM, met als basis de aanwijzingen gegeven door mensen aan wie de tekening was getoond, kwam gisteren bij de man waar de PJ mee gesproken heeft. Het doel was om zijn kant van het verhaal te horen en om te weten of hij het was die de engelsen als verdachten aanwijzen.

Het individu, die in een zone tussen Espiche en Barão de S. João, gemeente Lagos, woont, regaeerde woest op de equipe van de CM en gaf geen kans tot dialoog. Omringt door verschillende honden, dreigde de man met het van huis halen van "het geweer" om de reporters te dwingen afstand te nemen, waarbij hij vervolgens op huis aan ging in staat van grote opwinding en geen uitleg afwachtende, ondanks het gevraag om kalm te blijven.

NOTITIES

INFORMEEL

Het contact met het individu was öp geen enkele manier een verhoor of ondervraging”, benadrukt de bron bij de zaak, “het ging om een informeel contact om hem te schonen van verdenking”.

AANGIFTEN

Ondanks dat Clarence Mitchell garandeert dat hij ontelbaar veel telefoontjes heeft gehad van mensne die de verdachte gezien hebben, heeft de PJ tot nu toe geen enkele info of aangifte binnengehad behalve die van de twee van de engelsen.

TERUGKEER

Gail Cooper, die de beschrijving deed waaruit de tekening is gemaakt, is naar Portugal teruggekeerd in en poging om het individu te vinden die ze verdacht vindt, onthult de britse pers. “Ik ben teruggekeerd omdat ik wil helpen”, bevestigd Gail. De engelse gaat proberen het spaanse detectivebureau Metodo 3, gecontracteerd door de McCanns te helpen de dochter te vinden.

Betaalde vakantie...?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:54

Haha, wat dacht je van alle aandacht. Sommige mensen wentelen zich daarin...

PJ heeft de verdachte in mei reeds opgespoord na de meldingen en naar aanleiding van de verspreiding van de schetsen nog een keer. Er is volgens PJ geen enkele reden voor verdenking voor deze best wat zonderlinge man (zie voor foto www.dailyexpress.co.uk). Idd dreadlocks nu.

Gail Cooper 50, of Newark, Nottinghamshire, zei dat ze de man drie keer heeft gezien, een keer toen hij rondhing bij een kinderspeelplaatsje op het strand."

Ook niet raar natuurlijk, de man blijkt zelf een 3 jarig kindje te hebben.

Zoals al gedacht. Leidt weer tot niks. Laten we ons dus maar weer bij de feiten houden.

PJ heeft de verdachte in mei reeds opgespoord na de meldingen en naar aanleiding van de verspreiding van de schetsen nog een keer. Er is volgens PJ geen enkele reden voor verdenking voor deze best wat zonderlinge man (zie voor foto www.dailyexpress.co.uk). Idd dreadlocks nu.

Gail Cooper 50, of Newark, Nottinghamshire, zei dat ze de man drie keer heeft gezien, een keer toen hij rondhing bij een kinderspeelplaatsje op het strand."

Ook niet raar natuurlijk, de man blijkt zelf een 3 jarig kindje te hebben.

Zoals al gedacht. Leidt weer tot niks. Laten we ons dus maar weer bij de feiten houden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:55

o,o weer 2 x bericht geplaatst Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:23

Als deze man er niets mee te maken heeft, kun je niet zomaar een foto verspreiden. Zou even lekker zijn. Dus kennelijk zoeken ze nog steeds naar iemand die er op lijkt en is gebleken dat die scary man dus niet volledig aan deze compositietekening voldoet en dat moet dan toch echt degene die deze tekening heeft laten maken, verklaart hebben.

Weer tegenstrijdigheden. Er verschijnt een foto, PJ roept kennelijk, die hebben we al verhoord en voorts hobbelen er mensen achteraan. Kan heel goed zijn dat ze iemand hebben ondervraagd die er een beetje op leek, maar dat het dus heel goed kan zijn dat de echte griezel nog ergens rondhobbelt. Komt vaker voor dat er mensen zijn die op een gezochte lijkt. Compositietekeningen lijken alleen maar, zijn geen kopieen van iemand.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 08:58

Geukkig is betreffende persoon gevonden en zijn naam 'geschoond' ..Zat even in die link te kijken, schrok van de gelijkenis van Murat en die ander man, zelfde blouse aan zelfs..heel apart dat je een dubbelganger hebt, die ook nog eens rond dezelfde plaats komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:05

russel schreef:
Als deze man er niets mee te maken heeft, kun je niet zomaar een foto verspreiden. Zou even lekker zijn. Dus kennelijk zoeken ze nog steeds naar iemand die er op lijkt en is gebleken dat die scary man dus niet volledig aan deze compositietekening voldoet en dat moet dan toch echt degene die deze tekening heeft laten maken, verklaart hebben.

Heb je gelijk in. De PJ had natuurlijk toen nog geen schets alleen een beschrijving van kleding, haardracht, snor etc. Alleen een beschrijving van Cooper en nog een getuige die deze man had gezien in de buurt van de appartementen van de Ocean Club. Gezien zijn (wat zonderling) uiterlijk is hij wellicht bekend in PdL en de reden waarom de PJ al snel een bezoekje bij hem bracht.
Dit was 20 dagen na de verdwijning van Maddie (overigens 2 dagen voordat de McCanns de auto huurden waarin de sporen van Maddie zijn gevonden). PJ heeft kunnen constateren dat hij niets met de zaak te maken had
Gail Cooper had hem zien rondhangen bij een kinderspeelplaatsje op het strand. Ook niet raar als je bedenkt dat hij zelf een kind van 3 a 4 heeft en met zijn kind in de speeltuin was.

Blijft natuurlijk een kleine kans dat het toch een andere man is. Maar met wellicht net zo een onschuldige verklaring ervoor.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:08

Maar dat doen "ze" de persmachine van de McCanns natuurlijk wel. De foto verspreiden zonder aanwijzing dat de man er iets mee te maken heeft. Zeggen ze overigens ook zelf "Het zou de ontvoerder kunnen zijn, maar ook niet en daarom moet hij zich bekendmaken zodat we hem uit kunnen sluiten". Wie we? McCann machine of Retardo 3? Ben benieuwd of de man ook nog excuses krijgt nu blijkt dat hij er niets mee te maken heeft. Vast niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:10

Babootje schreef:

Leuk voor die persoon om zo in het nieuws te komen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 12:49

Ik vind het heel erg dat hij in de engelse pers met naam wordt genoemd, terwijl het toch duidelijk is dat hij er niks mee te maken heeft.

Trouwens, zijn ze nou helemaal van de pot gerukt, die man lijkt voor geen meter. Heel ander voorhoofd en wenkbrauwen, echte lijnen in zijn wangen, grote gok, waar zijn die tanden? ... en gut gut wat is hij "donker", echte noord Afrikaan.... Clown

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:01

Ik vind het allemaal heel erg vaag, de ouders lijken wel verdacht nu dit bekend raakt...
Maar in Amerika was er ooit een sterk gelijkende zaak. E
Een jong meisje (JonBenet) dat dood in de kelder van haar ouderlijke huis werd aangetroffen en aanvankelijk leek alles naar de ouders te wijzen maar na jaaaaren is dan toch bekend geraakt dat ze onschuldig waren!
Ik hoop dat deze zaak ooit kan worden opgehelderd, het is nu al bijna een jaar geleden en volgens mij staan ze nog niet veel verder...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 16:59

doriangi schreef:
Een jong meisje (JonBenet) dat dood in de kelder van haar ouderlijke huis werd aangetroffen en aanvankelijk leek alles naar de ouders te wijzen maar na jaaaaren is dan toch bekend geraakt dat ze onschuldig waren!

Volgens mij is dat er nooit uitgekomen. Er is wel iemand die heeft bekend in de zaak, maar bleek dit niet toen een valse bekentenis te zijn?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:10

De PJ wist in elk geval niet dat de tekening verspreid werd.
Een opwelling van de McCanns, een nieuwe afleiding.

Ondertussen wacht de PJ nog steeds tot de brieven een keer worden goedgekeurd en er verhoord kan worden, maar natuurlijk proberen ze te de boel op te houden tot er weer een datum verstreken is.

Zelfs Gail zegt naderhand dat de echte man niet lijkt op die zij beschreef en dat die een blekere huid had. Em, was het eerst juist niet een donkerder dan normale huid? Ik weet het nu ook niet meer.
Detail:Hij woont samen met een engelse...

Ook leuk, zelfs journalisten hadden hem meteen te pakken, maar de detectives van Metode 3 niet...

De McCanns zeggen dat het niet de man is die getekend is en dat ze door zullen blijven zoeken (natuurlijk is het hem niet, hij bestaat niet).

De Britse krant ‘The Mirror’ heeft besloten het on-line forum over de verdwijning van Madeleine te sluiten. De beslissing werd genomen nadat er negatieve commentaren waren veschenen over de McCanns het ministerie van binnenlandse zaken (Home Office). De krant verklaart het sluiten met dat het geen “lelijke commentaren tegen de McCanns” wil.
Met andere woorden: Alle meningen moeten pro McCann zijn....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 22:00

De McCanns EN het ministerie van binnenlandse zaken. Kan de fout niet meer herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 00:02

Hoe zo veel invloed hè?
Toch wel erg dat zulke mensen zo weg komen met de dingen die ze doen.Maar er zijn gewoon te veel indirekte bewijzen en de harde bewijzen ontbreken jammer genoeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:21

Correio da Manha 26.01.08
In ieder geval vijf toeristen (drie Britten en 2 Duitsers) verklaren de man uit de robotschets van de McCanns te hebben gezien in de omgeving Altura, Castro Marim Algarve.
Het individu - omschreven als "onmiskenbaar gelijkend op de tekening" door 1 van de Britten is gezien terwijl hij kinderen van toeristen observeerde. "Ik ben er zeker van dat het dezelfde man is en ik zou het mezelf niet vergeven als ik niets zou zeggen en hij blijkt met de verdwijning te maken te hebben" zo verzekerde 1 van de Britten.
Een andere toerist verzekert dat op een maandag de man een poging heeft gedaan twee jongetjes te benaderen, maar hij werd door de moeder van de jongetjes weggestuurd.
De Duitse toeristen hebben verklaard dat zij de man hebben gezien op het strand in de buurt van de club en dat hij Duits sprak. In de omgeving van Tavira zijn eveneens meldingen gedaan van een man die past bij de tekening. Deze wordt omschreven als een persoon die overdag bijna nooit het huis uitkomt en 's nachts veel herrie maakt.
De PJ hecht niet veel waarde aan de verklaren die nu nog opduiken, maanden nadat Madeleine is verdwenen, zo verklaart een bron dicht bij het onderzoek aan CM.

De Amerikaanse presentators Oprah winfrey en Barbara Walters zijn in de strijd voor een interview met de McCAnns in hun programma. Er moet diep in de buidel worden getast om een exclusief interview te krijgen. Clarence Mitchell, woordvoerder van de McCanns, heeft bevestigd dat onderhandelingen gaande zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:37

Die getuigen staan ook allemaal onder invloed van de Mc Cann's natuurlijk Clown

De Portugese politie wil er natuurlijk niets van weten, ze hebben destijds te weinig aandacht hieraan besteed en niet zorgvuldig onderzocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:17

Dat is natuurlijk flauwe kul.Het is eerder vreemd dat nu de man herkent word die er 8 maanden terug zou rond gelopen hebben.Ik weet echt niet meer wie ik in mei of juni tegen kwam,zeker niet in een vreemd land.
Als die mens zo herkenbaar was,is het wel vreemd dat niemand er toen over sprak.Dus wat dat betreft hebben ze gelijk dat ze aan die flauwekul geen aandacht meer besteden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:20

Wie zegt dat niemand erover gesproken heeft? Ik denk dat de portugese politie een dergelijke zaak gewoon niet aankan en dit feit over het hoofd heeft gezien omdat ze gefixeerd waren op de ouders.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:21

Echt een vaag verhaal is dit, ik ben bang dat die ouders echt veeeeeel meer hierover weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:22

Faye, mischiens kan jij er een baantje krijgen bij de PJ als ik jou was ging ik er solliciteren je weet toch altijd alles beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:40

silvana schreef:
Faye, mischiens kan jij er een baantje krijgen bij de PJ als ik jou was ging ik er solliciteren je weet toch altijd alles beter

Ik tem even silvana het is niet de bedoeling persoonlijk te worden. Als mijn opmerkingen niet in je straatje passen kun je je weerwoord onderbouwen met argumenten.