God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:22

D'r zijn zat voormenselijke vormen gevonden hoor, alleen volgens een vriendin van me waren een apenkaak en een mensenschedel aan elkaar gelijmd door wetenschappers. Huilen van het lachen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:22

Ik voer deze discusie wel eens met een leraar.
Die is helemaal voor Darwin, als hij verteld over apen en andere dieren haalt hij de kale aap, de mens, er ook bij.
Ik moet er altijd om lachen, hij mag van mij dat geloven als ik mijn eigen geloof mag hebben.
Maar hij geeft eerlijk toe dat hij niet alles kan bewijzen omdat ze een stukje missen....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:23

blokje schreef:
Hypofocus schreef:
@Blokje: Waar is de sabeltandtijger NU?
Uitgestorven...

Dat is ook met die andere soorten gebeurd.
En die hebben we bíjna allemaal al in complete skeletten terug gevonden. Op 1 of 2 soorten na.

Ja en waar zijn dan die botjes gebleven van die apen?? Van de aardbodem verdwenen?

Die kun je in meerdere museums vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:23

Ik ga weer even aan de slag... 't is eigenlijk heel druk op 't werk vandaag... Knipoog
Fijn weekend allemaal!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:24

D'r zijn ook vormen gevonden van de eerste vogel (of vliegende reptiel, zowel kenmerken van vogels als reptielen Lachen ), die liggen in musea en zijn zeer interessant om te zien.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:24

blokje schreef:
Je kunt nog zo goed leven je doet het niet voor God en dus ook niet om Hem te eren daarom kan je in de hel komen

Dat kan of is dat per definitie zo?

In geval A: het hoeft dus niet Knipoog
In geval B: weet je wel zeker dat in zo'n God wilt geloven?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:26

A: Ik zeg niet dat het hoefd idd...
B: Ja ik wil in zo'n God geloven Lachen Graag zelfs Hij heeft me in vele punten in dit leven al geholpen. En daar ben ik hem dankbaar voor. Dit jaar doe ik Belijdenis, dus kies ik heel bewust om voor hem te leven.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:26

Blokje: Dit staat letterlijk in de bijbel. Dat goed als een herder is over zijn schapen en als een vader over zijn kinderen. Nog maar eens goed lezen dan na je biologieboek. Als god de mensen ziet als kinderen vind ik niet dat je ze meot straffen als ze verder volgens de tien geboden leven. Vind het nogal zelf ingenomen van God door alleen de mensen die God vereren in de hemel toe te laten

Maar goed geloof er toch niet in dus we gaan gewoon allemaal dood. Tong uitsteken

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:30

Ik ken de bijbel wel hoor.
Ja inderdaad staat dat in de bijbel. Alle mensen mogen tot God komen. En dan ben je als een kind voor hem. Hij bied jou het verbond aan, als je die aanneemt ben je een kind van God.
Hij is een goede Herder die zijn schapen beschremt en onderhoud. Maar je bent Gods kind als je Zijn geloof aanneemt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:32

blokje schreef:
B: Ja ik wil in zo'n God geloven Lachen Graag zelfs Hij heeft me in vele punten in dit leven al geholpen. En daar ben ik hem dankbaar voor. Dit jaar doe ik Belijdenis, dus kies ik heel bewust om voor hem te leven.

Jij kan er dus mee leven dat er mensen veroordeeld worden tot de hel omdat ze anders denken dan jij, terwijl ze met die andere levenstijl geen andere mensen kwaad doen? Dat gaat in mijn ogen echt heel ver. Leven en laten leven staat mij veel meer aan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:33

Doet mij een beetje aan de kleuterklas denken..... Je mag alleen in mijn hutje komen als je mij aardig vind anders lekker puh Tong uitsteken

Hihihi krijg allemaal hele leuke beelden voor me......Clown

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:34

Lijkt me banketstaaf als je dood gaat en er blijkt dus niks te zijn. Je hele leven aan het geloof gewijd en dan als je dood gaat "oeps sorry"

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:35

blokje schreef:

Dus dan kun je ook in de hemel komen als je niet in God gelooft Lachen

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:36

Orangiste schreef:
Lijkt me banketstaaf als je dood gaat en er blijkt dus niks te zijn. Je hele leven aan het geloof gewijd en dan als je dood gaat "oeps sorry"

Wel jammer dat dat moment van besef nooit komt, omdat je dan al dood bent en er dus niks meer te beseffen valt. En teruggaan om te vertellen zit er ook al niet in (niet dat iemand je zou geloven).

Salsa

Romkabouter schreef:
blokje schreef:

Ohhhh dan.... Pling

blokje

Tjah, Simone als je het zo wilt zien.

Ik vind het best moeilijk als ik al mijn vrienden zie die niet geloven. Ik zou ze graag allemaal mee nemen naar de Hemel maar ik mag en kan daar niet overbeslissen gelukkig.
Want dan zou ik verkeerde keuzes maken.

Maar ja ik moet en kan er mee leven denk ik.
De mens is perfect geschapen, maar wij mensen hebben het verknalt en ja daarom leven wij in deze wereld. Vol haat en nijt.
Maar ik denk dat we toch nooit uit deze discusie komen, er zijn al meedere topic's op bokt gestart. En nooit zijn we het met elkaar eens geweest.
Ik geloof en ik ben erg blij met mijn geloof en mijn God.
En ja er zitten voor andere minder leuke kanten aan.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:37

Sim0ne schreef:
Orangiste schreef:

Wel jammer dat dat moment van besef nooit komt, omdat je dan al dood bent en er dus niks meer te beseffen valt. En teruggaan om te vertellen zit er ook al niet in (niet dat iemand je zou geloven).

Hihi daarom, mijn fantasie begint nu een beetje op hol te slaan geloof ik. Maar dat geloof ik ..... weet het dus niet zeker Clown

Tis vrijdagmiddag Haha!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:37

Romkabouter schreef:
blokje schreef:

Dat denk ik niet maar ik weet niet hoe iemand denkt als hij of zij overlijd.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:40

Ik denk dat iemand vrij weinig denkt als hij of zij overlijd Clown

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:44

Romkabouter@ ben je er nog nooit bijgeweest als iemand op sterven ligt... De mensen die ik heb verloren en dat waren er veel. Die waren op dat moment vol van lof over God (L) en dat gaf mij echt troost. Ze verlangde zelfs naar het moment dat God hen thuis zal halen in de Hemel.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:54

om iets meer ontopic te komen:

ik kan me best god (allah, jahweh, ...) voorstellen als een knutselaar die op een zolderkamertje een soort maquette zit te maken: de ruimte, zonnetje erin, sterretjes, aarde, maantje ...
en nog wat meer knutselwerk: plantjes, diertjes, mensjes ...

en dan nóg kan er best evolutie zijn:
god (allah, jahweh, ...) heeft z'n maquette klaar en denkt: "als ik nu eens een paar giraffes een langere nek zou geven, wat zou er dan gebeuren? goh, kijk nou, die eten veel meer want ze kunnen beter aan de blaadjes in de bomen, die krijgen dus ook veel meer kleintjes met van die lange nekken en na x aantal generaties zijn al die giraffes met korte nekken dood van de honger en blijven er alleen nog giraffes met lange nekken over. Interessant zeg, laat ik ook maar es wat proberen bij een ander diertje".

nee, ik geloof het niet, maar het lijkt me best leuk.
misschien begin ik hiermee wel zelf een nieuwe godsdienst Clown

de enige god die ik me eventueel kan voorstellen is een scheppende kracht, een soort energie die de bal aan het rollen brengt, die de evolutie in gang zet.

als je geloof je steun kan geven en helpen om goed te doen, blijf dan vooral geloven.
maar veroordeel mensen die een andere mening hebben niet tot de hel.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:55

blokje schreef:
Romkabouter@ ben je er nog nooit bijgeweest als iemand op sterven ligt... De mensen die ik heb verloren en dat waren er veel. Die waren op dat moment vol van lof over God (L) en dat gaf mij echt troost. Ze verlangde zelfs naar het moment dat God hen thuis zal halen in de Hemel.

Heej blokje.. Ja geweldig is dat!!!! Zo'n rotsvast vertrouwen in God.
De vader van mijn beste vriendin is vorige week gestorven.
Hij raakte in coma maar vlak voordat hij zijn laatste adem uitblies begon hij helemaal te stralen en stierf hij met een grote lach op zijn gezicht!
Geweldig gewoon.

Maar goed weer ontopic.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:56

fojoe schreef:
om iets meer ontopic te komen:

ik kan me best god (allah, jahweh, ...) voorstellen als een knutselaar die op een zolderkamertje een soort maquette zit te maken: de ruimte, zonnetje erin, sterretjes, aarde, maantje ...
en nog wat meer knutselwerk: plantjes, diertjes, mensjes ...

en dan nóg kan er best evolutie zijn:
god (allah, jahweh, ...) heeft z'n maquette klaar en denkt: "als ik nu eens een paar giraffes een langere nek zou geven, wat zou er dan gebeuren? goh, kijk nou, die eten veel meer want ze kunnen beter aan de blaadjes in de bomen, die krijgen dus ook veel meer kleintjes met van die lange nekken en na x aantal generaties zijn al die giraffes met korte nekken dood van de honger en blijven er alleen nog giraffes met lange nekken over. Interessant zeg, laat ik ook maar es wat proberen bij een ander diertje".

nee, ik geloof het niet, maar het lijkt me best leuk.
misschien begin ik hiermee wel zelf een nieuwe godsdienst Clown

de enige god die ik me eventueel kan voorstellen is een scheppende kracht, een soort energie die de bal aan het rollen brengt, die de evolutie in gang zet.

als je geloof je steun kan geven en helpen om goed te doen, blijf dan vooral geloven.
maar veroordeel mensen die een andere mening hebben niet tot de hel.

Je bedoelt toch niet dat ik mensen met een andere mening veroordeel tot de hel he Boos!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:57

nee, ik had het niet tegen jou persoonlijk, ik bedoelde het algemeen.
(ik had het eerder al over respect voor andere meningen, hoor!)

edit: nee, ik zou niet willen dat je de job van god overneemt Haha!
Laatst bijgewerkt door fojoe op 14-12-07 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:58

En mensen zeg alsjeblieft niet : lijkt me gezellig in de hel.
Je weet niet wat je zegt.