Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Bromfiets& WW: En wie moet dat dan betalen?
Apple schreef:Er is trouwens een vrij recent onderzoek geweest (10 september 2007 ) waaruit blijkt dat 1 jaar na het rookvrij maken van de horeca in Schotland daar het aantal hartinfarcten gedaald is met 17%.
Dat is toch een gezondheidswinst die niet te negeren is.
Cheveyo schreef:door al die massaal aan te schaffen peperdure afzuigsystemen zal de prijs van een cola ook wel omhoog gaan.
Je kunt ook gewoon stoppen met roken hihi (ik weet wat het is hoor om te stoppen, heb zelf vanaf mijn 15e gerookt).
WildWings schreef:Er is al veel eerder uit onderzoek gebleken dat roken erg slecht voor jezelf en meerokers is Apple, dat is niets vernieuwends toch?
Apple schreef:Er is trouwens een vrij recent onderzoek geweest (10 september 2007 ) waaruit blijkt dat 1 jaar na het rookvrij maken van de horeca in Schotland daar het aantal hartinfarcten gedaald is met 17%.
Apple schreef:Dan krijg je dus een scheuring in je vriendenkring of dat de niet-rokers toch maar mee gaan met de rokers om de groep niet uit een te laten vallen.
Nee, dat is het slappe van het gedoogsysteem, de niet-rokers zijn daar alsnog de dupe van op deze manier.
Moniek schreef:Apple schreef:Er is trouwens een vrij recent onderzoek geweest (10 september 2007 ) waaruit blijkt dat 1 jaar na het rookvrij maken van de horeca in Schotland daar het aantal hartinfarcten gedaald is met 17%.
Klopt maar ik als roker baal toch wel een beetje hoor dat ik in the pub geen peukie kan opsteken![]()
x_Marr schreef:Eigelijk zijn rokers die roken bijna andere mensen die dat niet willen, mishandelaars, grof gezegd.
WildWings schreef:Er is al veel eerder uit onderzoek gebleken dat roken erg slecht voor jezelf en meerokers is Apple, dat is niets vernieuwends toch?
Apple schreef:Hier zeggen dus rokers in dit topic: "als ik ergens meerdere uren moet zitten waar ik niet kan roken dan ga ik daar niet heen".
Hummm
Dan krijg je dus een scheuring in je vriendenkring of dat de niet-rokers toch maar mee gaan met de rokers om de groep niet uit een te laten vallen.
Nee, dat is het slappe van het gedoogsysteem, de niet-rokers zijn daar alsnog de dupe van op deze manier.
Apple schreef:WildWings schreef:Er is al veel eerder uit onderzoek gebleken dat roken erg slecht voor jezelf en meerokers is Apple, dat is niets vernieuwends toch?
Dat is niets vernieuwends. Waar het om gaat is dat nu acuut het effect duidelijk is van 1 maatregel. Horeca rookvrij maken zorgt voor een enorme gezondheidswinst. Daalde in Schotland voor die maatregel het aantal hartinfarcten met ongeveer 3% per jaar, was dit het eerste jaar na het invoeren van het rookverbod in de horeca 17%. Dat is een niet te negeren verschil.
Apple schreef:Hier zeggen dus rokers in dit topic: "als ik ergens meerdere uren moet zitten waar ik niet kan roken dan ga ik daar niet heen".
Hummm
Dan krijg je dus een scheuring in je vriendenkring of dat de niet-rokers toch maar mee gaan met de rokers om de groep niet uit een te laten vallen.
x_Marr schreef:Jij wil je toch niet anapassen WW? OF de mensen moeten maar last van jou hebben als je rookt, OF de horeca gelegenheid moet er maar iets op vinden.
JIJ bent degene die kiest om te roken, dus JIJ moet de verantwoordelijkheden dragen.
Geen ander antwoord WW?
Apple schreef:Wildwings: ik geef hier een voorbeeld van een gemengde groep rokers/niet-rokers met keuze rookgelegenheid/niet-rookgelegenheid.
Daar wordt door zeker 2 rokers in dit topic heel stellig op gereageerd dat ze echt niet naar die niet roken gelegenheid gaan.
Nou, dat is lekker sociaal dan. En ja, blijkbaar wil in dit topic deze rokers zich op dit moment dan niet aanpassen.
bromfiets schreef:Cheveyo schreef:door al die massaal aan te schaffen peperdure afzuigsystemen zal de prijs van een cola ook wel omhoog gaan.
Je kunt ook gewoon stoppen met roken hihi (ik weet wat het is hoor om te stoppen, heb zelf vanaf mijn 15e gerookt).
Dan kun je als niet roker beslissen om naar een rookvrij etablissement te gaan, waar de cola nog steeds veel te duur is