Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dell_1

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:13

lucifertje schreef:
Citaat:
Maar anderen brengen het iets subtieler. Wilders gaat veel te ver in zijn uitspraken en daardoor komt het op mij meer neer alsof hij graag de macht heeft hier.

Wilders zegt waar het op slaat. heb je balkenende al zoiets horen zeggen? ik nog niet hoor!

Nee misschien omdat wat Wilders zegt nogal overtrokken is en grotendeels niet waar is Pling

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:13

Nou ik word inmiddels kotsmisselijk van al dat gekut met die Islam.
De één na de ander word neergeknald of gestoken, who's next? Wilders? Hans Teeuwen? Het is een kwestie van wachten..

Ze hebben de macht hier al in Nederland maar wij houden graag onze oogjes dicht en kijken zwijgzaam toe hoe ons land langzaam helemaal gemoslimiseerd is... Als je het niet ééns bent met die moslims dan heb je tegenwoordig toch best een probleem. Nou doe mij dat probleem dan maar want ik ga me kop niet in het zand steken!

Balkenende is een watje wat graag alles en iedereen te vriend houd en graag vredesthee gaat drinken terwijl die achter zn rug om gewoon genaaid word. Vind Balkenende echt zooo verschrikkelijk soft.
Laatst bijgewerkt door SONY op 20-09-07 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:14

Ik vind Wilders een naar mannetje en ik vind dat hij doorslaat. Maar ik ben het wel eens vwb de dubbele nationaliteit. Ik zou graag zien dat de kinderbijslag stopt bij twee kinderen. Ik ben er ook fel op tegen dat er steeds meer moskeeën in Nederland komen. Laat ze de uitkeringen maar goed verlagen en strengere eisen stellen, zodat niet werken onaantrekkelijker wordt. Dit geldt namelijk niet alleen voor alochtonen, maar zeker ook voor Nederlandse profiteurs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:15

lucifertje schreef:
Citaat:
Maar anderen brengen het iets subtieler. Wilders gaat veel te ver in zijn uitspraken en daardoor komt het op mij meer neer alsof hij graag de macht heeft hier.

Wilders zegt waar het op slaat. heb je balkenende al zoiets horen zeggen? ik nog niet hoor!

Wilders gaat te ver ( vind ik ). Balkenende ga ik het al helemaal niet over hebben, dat is meer een meelopertje.

runningkawa schreef:
Hij brengt het idd niet taktvol en dat is jammer, anders had hij veel meer stemmen.
Maar iemand die het wel taktvol brengt kan veel meer macht willen. Dat heeft niet direct te maken met de uitspraken, maar hoe ze verder zijn.

En toch blijf ik het idee hebben dat Wilders foute dingen denkt, en zou willen. En ook net zo lang doorgaat tot hij die bereikt heeft.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:15

SONY schreef:
Nou ik word inmiddels kotsmisselijk van al dat gekut met die Islam.
De één na de ander word neergeknald of gestoken, who's next? Wilders? Hans Teeuwen? Het is een kwestie van wachten..

Ze hebben de macht hier al in Nederland maar wij houden graag onze oogjes dicht en kijken zwijgzaam toe hoe ons land langzaam helemaal gemoslimiseerd is... Als je het niet ééns bent met die moslims dan heb je tegenwoordig toch best een probleem. Nou doe mij dat probleem dan maar want ik ga me kop niet in het zand steken!

Precies! en over 10 jaar hebben wij Nederlanders niets meer voor het zeggen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:16

Ik denk dat mensen bang zijn voor een soort van vervold op de 2de wereldoorlog, en zoiets mag ook nooit meer gebeuren!!! maar het is ook niet de bedoeling dat wij onze kop in het zand steken en dat Nederland ondertussen gewoon de vernieling ingaat... want dat gebeurt nu al.. waar zijn de normen en waarden gebleven?
Laatst bijgewerkt door SONY op 20-09-07 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:17

Faye; Ik zou eerder zeggen, laat de lonen maar stijgen, want van een minimum loon valt tegenwoordig niet meer rond te komen. Nogal logisch dat mensen dan de bijstand in gaan, waarom zou je werken voor 50 euro meer, als je zonder iets te doen, bijna hetzelfde bedrag zo in je hand krijgt.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:17

Waarom zou je geen dubbele nationaliteit mogen, dat is toch iets waar niemand last van heeft of zie ik dat nou verkeerd.
Ik vind wel dat het goed is dat mensen aan het werk gehouden moeten worden zoals Faye zegt.

Verder vind ik het nogal belachelijk hoe iedereen doet alsof de grenzen nog open staan. Je komt Nederland echt niet zomaar in tegenwoordig. Het grote deel van de Marokkanen wat overlast veroorzaakt is 3e generatie nou die kun je dus sowieso al niet terugsturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:19

faye schreef:
Ik vind Wilders een naar mannetje en ik vind dat hij doorslaat. Maar ik ben het wel eens vwb de dubbele nationaliteit. Ik zou graag zien dat de kinderbijslag stopt bij twee kinderen. Ik ben er ook fel op tegen dat er steeds meer moskeeën in Nederland komen. Laat ze de uitkeringen maar goed verlagen en strengere eisen stellen, zodat niet werken onaantrekkelijker wordt. Dit geldt namelijk niet alleen voor alochtonen, maar zeker ook voor Nederlandse profiteurs.

Dit ben ik helemaal met je eens Ja

Ik heb niet op hem gestemd omdat ik hem "eng" vind.
Maar toch heeft hij wel degelijk punten van waarheid.

Er zijn meer buitenlandse mensen die crimineel zijn, moeten we dan maar blijven blaten dat het discriminatie is en niks doen?
Er zijn meer allochtonen zonder werk..ook maar niks aan doen?

Als we het gewoon eens samen aan gaan pakken.
Samen overleggen hoe. Dan hoeft het niet op de manier van Wilders, maar wel aanpakken.
Nu wordt gewoon door de linkse partijen de kop in het zand gestoken en daar is niemand bij gebaat.

Anoniem

Stephanie100 schreef:
Waarom zou je geen dubbele nationaliteit mogen, dat is toch iets waar niemand last van heeft of zie ik dat nou verkeerd.
Ik vind wel dat het goed is dat mensen aan het werk gehouden moeten worden zoals Faye zegt.

Verder vind ik het nogal belachelijk hoe iedereen doet alsof de grenzen nog open staan. Je komt Nederland echt niet zomaar in tegenwoordig. Het grote deel van de Marokkanen wat overlast veroorzaakt is 3e generatie nou die kun je dus sowieso al niet terugsturen.

Dit is precies waar ik het vanochtend nog met m'n moeder en zus over had. De meesten zijn hier geboren en dus min of meer Nederlander. Moeilijk om die nog even een enkeltje eigen land in handen te stoppen.

Anoniem

Lies, ik zou zeggen lonen stijgen en uitkering omlaag. Zodat er een goed verschil komt. En veel strengere eisen aan uitkeringen.
Kinderbijslag voor max 2 kids.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:21

Jij hebt er twee? Tong uitsteken

Edit; en mensen (zoals ik) die zo verstandig zijn er maar 1 te nemen krijgen het dubbele Haha!
Laatst bijgewerkt door lies op 20-09-07 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:21

lies schreef:
Faye; Ik zou eerder zeggen, laat de lonen maar stijgen, want van een minimum loon valt tegenwoordig niet meer rond te komen. Nogal logisch dat mensen dan de bijstand in gaan, waarom zou je werken voor 50 euro meer, als je zonder iets te doen, bijna hetzelfde bedrag zo in je hand krijgt.

Ook dat is zeker war.
Maar stop dan wel het werk door mensen die hier niet echt wonen zoals Polen.
ER zijn genoeg nederlanders (dus ook buitenlanders met een nederlands paspoort) die willen werken maar niet aan de bak komen, ze zijn te duur.
Terwijk polen bijv voor 40 uur op papier staan en er 60 werken. Doen ze dat niet worden ze ontslagen en staan er 10 voor hen in de rij.

Maar daar word ook niks aan gedaan en gedaan alsof het niet waar is....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:22

lies schreef:

Wat is dat nou weer voor onzin?
Omdat je misschien een gevoel van eigenwaarde hebt? Ik vertik het iig om mijn handje bij de staat op te houden, werk 10x liever zelf voor mijn geld.

In sommige dingen heeft Wilders wel gelijk, maar het wordt wel heel erg extreem geformuleerd.

Mensen die in Nederland geboren en getogen zijn vallen nergens naar terug te sturen, maar die mogen van mij wel flink aangepakt worden!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:22

Ja maar zoals laatst op het Journaal was, die buitenlandse ouders nemen hier kinderen maar opvoeden nee hoor dat doen we niet, leef maar op de straat, hala maar rottigheid uit en ga je gang. Van opvoeding is niet meet te spreken.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:23

Mijn schoonouders wonen in Zundert en daar hebben ze behoorlijk overlast van de Polen, diefstal,vernieling etc.

Anoniem

SONY schreef:
Ja maar zoals laatst op het Journaal was, die buitenlandse ouders nemen hier kinderen maar opvoeden nee hoor dat doen we niet, leef maar op de straat, hala maar rottigheid uit en ga je gang. Van opvoeding is niet meet te spreken.

Van opvoeding van Nederlandse ouders is ook absoluut niet meer te spreken tegenwoordig Nagelbijten / Gniffelen Dat is gewoon een algemeen probleem de laatste paar jaar.

Anoniem

lies schreef:
Jij hebt er twee? Tong uitsteken

Edit; en mensen (zoals ik) die zo verstandig zijn er maar 1 te nemen krijgen het dubbele Haha!

Van mij mogen ze het helemaal afschaffen Haha!

Maar ik vind twee een mooi aantal, het gemiddelde gezin. En als anderen wel voor grote gezinnen kiezen (ook onze eigen bible belt), vind ik niet dat dat gesubsidieerd hoeft te worden. Het liefst zou ik het helemaal afgeschaft zien, maar dat is helaas een utopie Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:25

SONY schreef:
Mijn schoonouders wonen in Zundert en daar hebben ze behoorlijk overlast van de Polen, diefstal,vernieling etc.

Ook terug sturen naar Polen, ik heb zelf een andere ervaring hier in de buurt met Polen maar wie zich niet weet te gedragen mag van mij terug gestuurd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:27

Ja, dat mag van mij ook Ja

Hier in de buurt zit een camping met veel polen.
Elke avond bij de Edah hun heel loon aan blikjes bier...rijden gewoon in de auto, liefst met 120. En ben je wat kwijt, ga daar maar kijken.

maar dat mag je niet zeggen...en ja, ze werken overdag wel...dat is waar....

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:30

Whiz schreef:
Wilders: werkloze buitenlanders het land uit
DEN HAAG - Buitenlanders die werkloos zijn en geen Nederlands paspoort hebben, moeten het land uit. Dat is een van de maatregelen waarmee de Partij voor de Vrijheid (PVV) de „islamisering” van Nederland wil tegengaan. Fractievoorzitter Geert Wilders presenteerde zijn plan woensdag tijdens de algemene beschouwingen.

„Ben je geen Nederlander en werkloos, dan moet je je biezen pakken. Het is werken of vertrekken”, zei Wilders. De PVV pleit ook voor een totale immigratiestop voor mensen uit moslimlanden. Verder zou de pardonregeling voor een oude groep asielzoekers moeten worden teruggedraaid, mogen er geen nieuwe moskeeën meer bij komen, moet de boerka worden verboden en moet iedere vreemdeling na één gepleegd misdrijf worden uitgezet.

Wilders stelde ook voor de dubbele nationaliteit te verbieden. Niemand mag volgens de PVV-leider meer de Nederlandse nationaliteit krijgen zolang hij nog een ander paspoort heeft. Daarbij maakt het niet uit of het mogelijk is om afstand te doen van de nationaliteit van het andere land.

„De islam is het grootste probleem in Nederland”, zei Wilders. Volgens hem doet het kabinet niets om de „massa-immigratie en islamisering” te stoppen.

http://www.telegraaf.nl

Deze man heeft ze nu echt niet meer op een rijtje.

Wordt er dan ook door de jaren heen rekening gehouden met de schommelingen op de arbeidsmarkt? En wat doen me met nederlanders die wel kunnen werken, maar niet willen werken en liever van een uitkering genieten?

En wordt er dan ook rekening gehouden met het feit dat vele buitenlanders in nederland zonder nederlandspaspoort geen werkvergunning hebben? Of alleen onder bepaalde voorwaarden mogen werken?

Ben het helaas met hem eens, politiek gezien is hij wel erg radicaal, maar stiekem denkt drie kwart van Nederland ook zo. In Nederland dragen we door te werken elkaars lasten. Als geboren Nederlander wordt je als het goed is opgevoed met de Nederlandse normen en waarden. De werkende Nederlander vangt op die manier door belasting te betalen de lasten op van de Nederlander die niet kan werken door een handicap of andere goede reden. Zo hoort het en hou je Nederland economisch gezond. Feit is nu eenmaal (google maar eens naar cijfers) dat procentueel gezien meer allochtonen zonder paspoort dan Nederlanders hier uit hun neus zitten te vreten en dus een uitkering krijgen van mijn zuur betaalde belastinggeld. En nee, daar heb ik dus niet langer zin aan. Zoals Wilders het brengt kan je hier gerust blijven, mits je de normen en waarden van Nederland accepteert, je aanpast en dus werkt en ook belasting betaalt. Nederland wordt economisch een stuk gezonder wanneer je de financiele lasten van niet werkende allochtonen uitbant. Dat heeft niets te maken met het homo zijn of een Nederlander die niet wil werken. Die zijn hier geboren en getogen en worden door de steeds strengere regelgeving (korting op uitkering en strengere eisen werkplicht) heus wel aan het werk gezet. Dubbele nationaliteit, boerka's en moskeeen etc etc vind ik de grootste kolder die er is in dit land. Het hoort niet in Nederland en zou hier ook niet mogen in deze samenleving. Laatst nog bij de groenteboer op de markt staat een islamitische dame in de peren te knijpen. De groenteboer vraagt of ze daarmee wil ophouden omdat het fruit daar niet beter van wordt. Wat denk je dat mevrouw zegt? "Hou je bek toch dicht, over 10 jaar zijn wij hier de baas!" Het spijt me zeer, maar van dat soort voorvallen wordt mijn beeld van de allochtonen in ons land helaas niet veel beter.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:33

lies schreef:

Lonen laten stijgen is niet zomaar logisch, want bedrijven zullen dit waarschijnlijk toch in hun prijzen doorrekenen en dan ben je nog nergens, want je koopkracht neemt dan niet toe.

Daarbij denk ik ook wel dat het een beetje aan de instelling van de mensen ligt. Ik ken er een aantal die ook van het minimum moeten leven, maar die willen persé werk hebben, omdat ze dan meer sociaal contact hebben. En ze krijgen meer respect omdat ze werken en niet alleen maar 'trekken'. Hiermee doel ik natuurlijk op de moeders in de bijstand. Voor die 50 euro meer kunnen ze mss beter in de bijstand zitten. Dan hebben ze iig tijd om er voor hun kinderen te zijn.

Verder vind ik Wilders vrij extreem in zijn uitspraken, zal daardoor ook niet op hem stemmen. Maar in veel dingen die hij zegt, vind ik wel een waarheid zitten. Ik denk dat je zo iemand wel nodig hebt, om de discussies een beetje op gang te houden.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

Citaat:

Wilders zegt waar het op slaat. heb je balkenende al zoiets horen zeggen? ik nog niet hoor![/quote]

Nee omdat Balkende gewoon een slapjanus is Sigaar
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 20-09-07 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

Ja maar er zijn niet alleen moslims met dubbele nationaliteiten! Ik denk dat het aantal allochtonen zonder Nederlands paspoort niet eens het grootste deel van de overlast is. Ik denk eerder dat dat de 2e en 3e generatie zijn.
Verder vind ik dat je moet oppassen met buitenlanders over een kam te scheren aangezien er ook een heleboel westerse buitenlanders zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:36

Maar dat staat dan wel bovenaan onze regering...wat heb je daaraan?
Geef me dan maar iemand met een grote bek, heb je dan nog meer aan...