Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:58

nee ik bedoel zeker niet dat diegene de dood dan maar verdiend!! Alleen een aantal geven de opmerking, hij moet dan maar bestrafd worden door het wetsysteem. mijn inziens leert die jongen daar niets van, hij is immers al eerder veroodeeld voor soortgelijke gevallen. (nu ook niet want hij kan niets meer leren)

mijn opmerking was meer bedoeld in de trant van, als nederland nou eens betere straffen zou hebben, zouden mensen het misschien eerder uit hun hoofd laten/afleren.

en dan zou (misschien) veel leed bespaart kunnen worden?>

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:13

Jurjen schreef:
purny schreef:
Ik hoop iig dat ze word vrijgesproken

Ik niet, ze heeft iemand vermoord. Zulke mensen horen niet op straat.

Ja hoor,nog even dan is zij de dader en aanstichter en Ali een onschuldig ventje die slachtoffer is geworden van een vreselijke vrouw die het leuk vind iemand tussen een auto en een boom te plakken.
Laten we er even vanuit gaan dat mevrouw niet in het dagelijks leven mensen doodrijd en die Ali beroofd wel mensen in het dagelijks leven.
Die vrouw is in een situatie geplaatst waar ze nooit om heeft gevraagd en ook niet was gebeurt als Ali met zn klauwtjes van die tas was afgebleven.
Zoals jouw zin overkomt is het net alsof ze met een doorgeladen halfautomaat een groep onschuldige mensen in een supermarkt heeft overhoop geschoten.
Dit had jou en mij net zo makkelijk kunnen overkomen.
Zoals ik mezelf ken had ik hetzelfde gedaan in vlug besluit.
Zou ik dan een slechte vrouw en moordenaar zijn terwijl ik in het dagelijks leven een liefhebbende moeder/vrouw/huisvrouw ben die nooit wat uitvreet.
Maar omdat ik enkel en alleen niet wil dat een een of andere luie klaploper mn tas jat met mn zuurverdiende centjes,zou ik opeens een vreselijk mens zijn?
Rare omgekeerde wereld hoor.
En dan zou ie een slechte jeugd hebben gehad,so what?
Dat zou juist een stimulatie moeten zijn om wel iets van je leven te maken ipv. er een nog grotere p*kkezooi van te maken en andere mensen te bestelen en benadelen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:19

Jurjen schreef:
sflj schreef:
Blijft tuig!
Ik ken ook mensen die mishandeld zijn door hun ouders en níet het verkeerde pad in zijn geslagen!
Heeft er dus niks mee te maken! Niet iedere crimineel is mishandeld door z'n ouders of heeft een zielig verhaal hoor!
(ik vermoed zelfs de meesten niet)
En trouwens; dus volgens jou mag iemand met een 'goeie' reden (zielig verhaal over slechte jeugd en armoe ofzo...) gerust crimineel zijn? Of verdient minder straf als hij/zij iets uitvreet?
Of:
Misschien reageerde die vrouw wel zo heftig op het jatten van haar tas omdat zíj juist al eerder iets dergelijks traumatiserends had meegemaakt?! Misschien als ze dat niet had, had ze die kerel alleen maar aan,- en niet doodgereden Knipoog

En nu is het vrouwtje dus ook tuig? Of heb je 't gewoon niet op allochtonen?

Jij hebt t dus duidelijk niet begrepen...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:24

Jurjen schreef:
faye schreef:
Dat heeft verder niks met allochtonen te maken. Ik begrijp niet hoe je daar aan de hand van die post op komt. Zit blijkbaar in jouw hoofd, prima, maar je moet wel blijven lezen.

Was foute opmerking van mij Knipoog Maar het gaat mij gewoon om 't idee dat mensen het maar goedkeuren dat deze vrouw dit heeft gedaan en vinden dat ze niet vervolgd hoeft te worden.

Ik keur niet goed wat ze heeft gedaan maar aangezien ze reageerde op iets, vind ik dat ze niet vervolgd hoeft/ mag worden.
Dat ze volgens jou nu (ook) een crimineel is, is volgens mij de omgekeerde wereld.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:58

sflj schreef:
Ik keur niet goed wat ze heeft gedaan maar aangezien ze reageerde op iets, vind ik dat ze niet vervolgd hoeft/ mag worden.
Dat ze volgens jou nu (ook) een crimineel is, is volgens mij de omgekeerde wereld.

De discussie wordt volgens mij een beetje eindeloos, maar het feit dat je "ergens" op reageert geeft iemand nog geen excuus om iemand te pletter te rijden. Je hebt als mens gewoon de verantwoordelijkheid proportioneel te handelen, ook wanneer je tas wordt geroofd. En iemand pletten tegen een boom is, hoe begrijpelijk ook, niet proportioneel. Het zou een mooie samenleving worden als iedereen maar dingen mag doen omdat hen onrecht is aangedaan. Ze is niet crimineel, maar ze heeft mijns inziens wel een strafbaar feit gepleegd. Dus vervolging is op zijn plaats. Een andere vraag is of ze hard gestraft moet worden. Ze heeft haar straf vast al gehad, dus een voorwaardelijke veroordeling lijkt me op zijn plaats.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:01

Nou ik vind dat mevrouw veel te veel negatieve media heeft gehad. Door de rouwende familie van de jongeman te tonen. Ze kunnen ook het verdriet van de familie van mevrouw tonen. Haar leven is nu verpest, terwijl ze niet heeft gevraagd om een roof. Ik vind het gewoon zelf verdediging en ik had net zo goed mijn auto uit reflex in zijn achteruit gezet. Ik heb in een buurt gewoond waar dit veel gebeurde, en geloof mij op een gegeven moment kook je erdoor. Het zal de druppel op de gloeiende plaat geweest zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 23:18

sflj schreef:
Jurjen schreef:
Was foute opmerking van mij Knipoog Maar het gaat mij gewoon om 't idee dat mensen het maar goedkeuren dat deze vrouw dit heeft gedaan en vinden dat ze niet vervolgd hoeft te worden.

Ze heeft bewust een strafbaar feit gepleegd. Dus zo omgekeerd is dat niet.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:02

Lovely schreef:
Ze heeft bewust een strafbaar feit gepleegd. Dus zo omgekeerd is dat niet.

Dit slaat nergens op.
Bewust is iets dat je doet als je er goed over nagedacht hebt.
Dit is een reflexreactie,die in enkele seconden genomen is.
Zij heeft nooit bij zichzelf gedacht van joh laat ik die knul eens plat rijden.
Het enige wat zij waarschijnlijk heeft gedacht is: ik wil mn tas terug.
En misschien wilde ze wel zn schenen onder zn lijf vandaan rijden om zo der tas terug te krijgen.
Maar ik blijf erbij dat dit een reactie op een reactie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 00:12

Een reflexreactie is iets anders dan je auto ontkoppelen, in z'n achteruit zetten, koppeling op laten komen en gas geven; dit alles terwijl je goed mikt op je doelwit (Ali dus). Echt buitengewoon bijzonder knap als je dat allemaal kunt doen in een reflex en als in een waas van alleen maar je tas terug willen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:44

Ik denk niet dat die vrouw voor ze vertrok, heeft gedacht "zo, vandaag ga ik Ali es ff plat rijden!"

Ik denk dat Ali voor hij haar zag rijden wél heeft gedacht "zo van wie kan ik es ff een handtas jatten"

Dát maakt voor mij het verschil tussen bewust iets willen uitvreten en een reactie op iets wat je wordt aangedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 16:20

Heb jij een automaat lovely dat je nog zo na moet denken bij hoe je schakeld en de koppeling op laat komen Knipoog Tong uitsteken
Dat doe je toch automatisch en in een halve sec rij je al achteruit.

De vrouw heeft nooit gedacht smorgens bij het opstaan, laat ik vandaag eens lekker iemand van zijn scooter af rijden, liefst ook nog lekker dood. Is wel leuk om te doen...

De dief heeft wel bedacht, ik ga eens een tasje pikken vandaag...alleen pakte het deze keer anders uit dan de keren ervoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:36

runningkawa schreef:
Heb jij een automaat lovely dat je nog zo na moet denken bij hoe je schakeld en de koppeling op laat komen Knipoog Tong uitsteken
Dat doe je toch automatisch en in een halve sec rij je al achteruit.
.

Nee beste Runningkawa, ik heb een schakelbak, ik kan heeeel snel schakelen, maar een reflex zal het nooit worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 18:58

Lovely schreef:
Nee beste Runningkawa, ik heb een schakelbak, ik kan heeeel snel schakelen, maar een reflex zal het nooit worden.

Lijkt me gevaarlijk als er iemand voor je opeens op zijn remmen trapt, mijn reflex is dan sneller als mijn verstandelijk handelen, gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:53

Precies, je slaat de spijker op z'n kop Lachen. Remmen gaat wel reflexmatig, maar je auto in zijn achteruit op iemand afsturen juist weer niet, vanuit dezelfde reflex van ontwijken. Daarom is ergens op in rijden (al is het maar een boom) in wezen tegen natuurlijk en vergt dus behoorlijk wat opzet. Of rijden jullie allemaal heel gemakkelijk gewoon ergens tegenaan?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:58

Wel als hij er met mijn tas vandoor gaat, dan zou ik op dat moment ook denken ik rij hem voor zijn schenen. Als je er nu rustig over na denkt, zie je ook de mogelijke andere oplossingen. Maar ja, deze is erg voor de hand liggend.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:58

Nee maar men heeft wel de neiging, en de een kan dat beter beheersen dan de ander, om bij zulke agressie in reflex achter je eigendom aan te gaan.
Dan beredeneer je niet dat daar een boom staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:17

En beredeneer je al helemaal niet de dood. Simpelweg omdat elk ongeval niet meteen dood betekend (gelukkig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:04

sarabande schreef:
Nee maar men heeft wel de neiging, en de een kan dat beter beheersen dan de ander, om bij zulke agressie in reflex achter je eigendom aan te gaan.
Dan beredeneer je niet dat daar een boom staat.

Als het goed is, zie je die boom wel staan hoor Lachen. Hoe dan ook is er nogal wat agressie voor nodig om gas te geven terwijl je op iemand af gaat (en de boom ook nog eens) en dat valt niet goed te praten. Dit is die vrouw niet zomaar overkomen, dit heeft ze gewoon zelf gedaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:12

Deze vrouw verdient zeker een straf, ze heeft immers niet "wettig" gehandeld ook al heeft ze er zeker niet om gevraagd. Dit is nu eenmaal de rechtspraak in Nederland.

Ik kan met de meeste van jullie meegaan, het is dubbel en vreemd wat er gebeurd is maar ze heeft nu eenmaal een strafbaar feit gepleegd (iemand vermoord) en ik (en ik denk bijna niemand) weet wat zij gedacht heeft en waarom ze zo gehandeld heeft.
Het zal daarom niet meevallen.

Ik zeg ook wel eens ik zou ook doorrijden als mij zoiets gebeurd maar tussen zeggen en doen zit toch een groot verschil en ik hoop dat als mij zoiets gebeurd ik wel juist handel.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:10

brrr wat krom zeg.. ik kan me zo goed voorstellen dat ik precies hetzelfde had gedaan als die vrouw (je gaat niet uit van de dood bij zoiets) om ervoor te zorgen dat dat ettertje niet weg zou komen met mijn spulletjes.. en dan is zij de gebeten hond nu.. ik snap dat je niet voor eigen rechter mag spelen en dat dit nogal een ongelukkige samenloop van omstandigheden is, maar ik hoop dat de rechter daar ook rekening mee houdt.. waarom noemen ze het "Recht" als het zo krom is Koe

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:29

Hoe krom het ook is;
feit blijft dat die vrouw een strafbaar feit heeft gepleegd.
Er is in dit geval namelijk geen sprake van zelfverdediging ofzo.
Vraag me af waar ze haar voor gaan vervolgen; poging tot doodslag? Moord gaat te ver; er is geen sprake van opzet lijkt mij. Ik sta zelf achter die vrouw (snap de reactie en denk niet dat er opzet was; het was gewoon een ongelukkig einde van een beroving. Vond de vergelijking die hier gemaakt werd wel terecht; als je nou iemand slaat als reactie en diegene komt ongelukkig terecht en gaat dood, wat dan? Klinkt minder 'gruwelijk en gepland' maar komt feitelijk op hetzelfde neer.
maar denk niet dat ze onder vervolging uit kan komen.