Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jurjen schreef:purny schreef:Ik hoop iig dat ze word vrijgesproken
Ik niet, ze heeft iemand vermoord. Zulke mensen horen niet op straat.
Jurjen schreef:sflj schreef:Blijft tuig!
Ik ken ook mensen die mishandeld zijn door hun ouders en níet het verkeerde pad in zijn geslagen!
Heeft er dus niks mee te maken! Niet iedere crimineel is mishandeld door z'n ouders of heeft een zielig verhaal hoor!
(ik vermoed zelfs de meesten niet)
En trouwens; dus volgens jou mag iemand met een 'goeie' reden (zielig verhaal over slechte jeugd en armoe ofzo...) gerust crimineel zijn? Of verdient minder straf als hij/zij iets uitvreet?
Of:
Misschien reageerde die vrouw wel zo heftig op het jatten van haar tas omdat zíj juist al eerder iets dergelijks traumatiserends had meegemaakt?! Misschien als ze dat niet had, had ze die kerel alleen maar aan,- en niet doodgereden
En nu is het vrouwtje dus ook tuig? Of heb je 't gewoon niet op allochtonen?
Jurjen schreef:faye schreef:Dat heeft verder niks met allochtonen te maken. Ik begrijp niet hoe je daar aan de hand van die post op komt. Zit blijkbaar in jouw hoofd, prima, maar je moet wel blijven lezen.
Was foute opmerking van mijMaar het gaat mij gewoon om 't idee dat mensen het maar goedkeuren dat deze vrouw dit heeft gedaan en vinden dat ze niet vervolgd hoeft te worden.
sflj schreef:Ik keur niet goed wat ze heeft gedaan maar aangezien ze reageerde op iets, vind ik dat ze niet vervolgd hoeft/ mag worden.
Dat ze volgens jou nu (ook) een crimineel is, is volgens mij de omgekeerde wereld.
sflj schreef:Jurjen schreef:Was foute opmerking van mijMaar het gaat mij gewoon om 't idee dat mensen het maar goedkeuren dat deze vrouw dit heeft gedaan en vinden dat ze niet vervolgd hoeft te worden.
Ik keur niet goed wat ze heeft gedaan maar aangezien ze reageerde op iets, vind ik dat ze niet vervolgd hoeft/ mag worden.
Dat ze volgens jou nu (ook) een crimineel is, is volgens mij de omgekeerde wereld.
Lovely schreef:Ze heeft bewust een strafbaar feit gepleegd. Dus zo omgekeerd is dat niet.
runningkawa schreef:Heb jij een automaat lovely dat je nog zo na moet denken bij hoe je schakeld en de koppeling op laat komen![]()
Dat doe je toch automatisch en in een halve sec rij je al achteruit.
.
Lovely schreef:Nee beste Runningkawa, ik heb een schakelbak, ik kan heeeel snel schakelen, maar een reflex zal het nooit worden.
sarabande schreef:Nee maar men heeft wel de neiging, en de een kan dat beter beheersen dan de ander, om bij zulke agressie in reflex achter je eigendom aan te gaan.
Dan beredeneer je niet dat daar een boom staat.