Weer baby vergeten in auto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Weer baby vergeten in auto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:47

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:
ik geloof niet dat ze het met opzet heeft gedaan.

maar ik heb wel zoiets van; hoe is zoiets mogelijk?
zo belangrijk vond ze haar kind dus niet

Die laatste zin vind ik beneden alle peil.... Ze staat bekend als iemand die gek is op haar kind. Een normale moeder dus.

misschien een beetje hard gezegd,maar een normale moeder vergeet haar kind toch niet zó?

dat vind ik pas beneden alle peil

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 10:51

Snoevie schreef:
misschien een beetje hard gezegd,maar een normale moeder vergeet haar kind toch niet zó?

Lees maar eens wat Ronja schrijft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:24

Ik ga niet oordelen of de moeder een normale moeder is of niet. Ik ken haar niet en nogmaals, het lijkt me voor hen een helse nachtmerrie momenteel. Nog meer dan dat zelfs, want ontwaken en de nachtmerrie achter je laten, vergeet het maar. Ik vind het in elk geval niet normaal dat je je kind vergeet, zeker niet urenlang.
Sorry.

Is het zo raar dat mensen het meer voor het kindje opnemen? Lijkt mij niet, hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 12:00

Nadya schreef:
Is het zo raar dat mensen het meer voor het kindje opnemen? Lijkt mij niet, hoor.

Misschien niet....maar het zijn geen twee partijen: moeder en kind...ze zijn beide gedupeerd. De meesten die erover vallen hebben zelf geen kinderen valt me op. Maar dat is waarschijnlijk toeval. (de meeste bokkers hebben geen kinderen)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:05

Ik heb zelf twee kinderen en kan me er serieus niets bij voorstellen om je kind te kunnen vergeten. Als baby zijnde helemaal niet en zelfs nu ze ouder zijn (14 en 7 jaar) zijn ze nog niet een uur uit mijn gedachten.

Ik veroordeel deze vrouw niet, ik probeer alleen te begrijpen hoe zoiets kon gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:05

Alsof dat uitmaakt slimmerik

ik ben mijn honden en paarden ook nog nooit vergeten
volgens mensen met kinderen iets wat nog minder belangrijk is dan kinderen...
Daarom kan ik het me al helemaal niet voorstellen dat je je kind wel uren kunt vergeten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:26

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:

Lees maar eens wat Ronja schrijft.

ik heb het topic gevolgd,en ook dat gelezen.

dan nog,ik heb een groot hoofd,maar dat past er bij mij niet in.

echt vreselijk zoiets.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:35

slimmerik schreef:
Misschien niet....maar het zijn geen twee partijen: moeder en kind...ze zijn beide gedupeerd.

ik neem aan dat moeder zich idd schuldig voelt, maar dat is niet meer dan terecht in mijn ogen. je kind vergeten is niet zomaar iets en dan zeker niet dat je je kind zo lang vergeet dat het arme ding uiteindelijk overlijdt. 2 gedupeerden? tsja.... nog altijd vind ik de situiatie waarin het kind heeft gezeten vele malen erger dan waarin de moeder nu zit. net als voor de vader....daar vind ik het ook echt verschrikkelijk voor.

hoe moeder bekend stond, zal mij een zorg wezen. uiteindelijk heeft welk zíj haar kind laten overlijden door het simpelweg te vergeten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:38

Hoe een persoon bekend stond is vaak echt buiten het feit, om even off topic de meeste moordenaars zijn vaak de mensen waarvan je het nooit zou verwachten, staan goed in de gemeente, lief sociaal maar das off topic. Wou het even vermelden

De vader pfff wil niet weten wat hij nu voelt Verdrietig

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:41

een nieuwe trend hoe kom ik van mn baby af...... uhhmmm nou doe gewoon net alsof ik hem vergeten ben Boos!

wat een sukkels zeg Boos!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:07

Slimmerik , ik heb wel een kind, en ook ik kan het niet voorstellen Sorry vindt je tekst (dat artikel ) ook vaag.
Dat je je wil verplaatsen in de gedachtegang van de vrouw snap ik ... maar dat ze de kleine zomaar zo lang vergeet (uren is erg lang m.i.) nee daar klopt iets niet aan zou me niks verbazen als dit nog een staartje krijgt ...

Dat ze beide en de rest van familie gedupeerd zijn ja klopt.
Toch denk ik meer aan het kindje nu hoe wanhopig die wel niet is geweest want die snapt er geen barst van..

edit tikfouten ala avanti

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 13:53

Er is al besloten om niet tot vervolging over te gaan.

Ik werk op een peuterspeelzaal en vertel mij niks over wat een ouder wat betreft hun kind allemaal vergeten Bloos Bloos Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:16

slimmerik schreef:
Ik werk op een peuterspeelzaal en vertel mij niks over wat een ouder wat betreft hun kind allemaal vergeten Bloos Bloos Bloos

Die ouders snap ik net zo goed niet, slimmerik. Je brengt je kind ergens heen en dan zorg je maar dat je op tijd bent om je kind op te halen. Mijn dochtertje zit ook op de peuterspeelzaal en in de uurtjes dat ze daar is doe ik van alles, omdat ik er dan eindelijk even tijd voor heb, maar vergeten, nee.
Als ik alleen haar gezichtje al voor me zie, als ik of haar papa er niet staat om kwart voor 12. Huilen
Nee hoor, dat is echt onmogelijk. En ALS ik al door redenen later zou komen, hang ik meteen bij de psz aan de telefoon. Ja

En ik geloof echt niet dat ik zo'n unieke ouder ben wat dat betreft.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:20

ronja heeft wel een punt!

en ik vind het echt niet kunnen dat mensen zo hard oordelen over een situatie waar ze zelf echt niets van weten, en ga alsjeblieft geen dieren met kinderen zitten vergelijken of vertellen dat jezelf als ouder dit nooit zou overkomen. Ik zie iets teveel "normale"mensen die hele akelige dingen kunnen zeggen/doen over/met kinderen.

dit soort dingen doe je echt niet met opzet, als je die gedachte zelf wel kan volgen,mag je je misschien afvragen hoe je eigen geest in elkaar steekt.

waarom ik zo Boos! reageer? omdat er altijd maar meteen geoordeeldt word zonder echt te weten wat er speelde. je weet nooit wat er in haar eigen leven,hoofd, gedachte speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:25

waarom moet je dat weten?
Omdat je het bijv druk hebt mag je zulke dingen doen? Is het gerechtvaardigd?

Dus omdat ik met mijn gedachte er niet bij ben en ik rij een kindje dood van de fiets omdat ik te laat reageer en mijn voet door niet opletten wat langer op de gaspendaal staat en sneller rij dan de toegestane 30 km...

ik wil wel eens weten wat er dan gezegt wordt Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:27

Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:28

als je niet verantwoordelijk genoeg bent om met kinderen of dieren om te gaan moet je er niet aan beginnen hoe druk of wat je dan ook aan je hoofd heb Bloos

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:12

Citaat:
Er is al besloten om niet tot vervolging over te gaan.

Ik werk op een peuterspeelzaal en vertel mij niks over wat een ouder wat betreft hun kind allemaal vergeten

slimmerik dat weet ik dat er niet vervolgd wordt maar ik bedoel misschien zegt ze ooit eens iets wat het complete verhaal anders maakt... .. zo bedoelde ik dat.. En dat is dan idd een speculatie daarom staat er misschien, Nee ik ken idd die vrouw niet personsal nee maar er zijn een heleboel mensen met kids die of het heel druk hebben burnout zijn en/of problemen hebben die dat toch ook niet vergeten,,

Wat *naam kwijt* zegt dat je je kind misschien niet vergeet maar vergeet dat je hem niet bij creche heb afgeleverd , dan ga je toch daarover nadenken of opeens bedenken ben ik daar geweest.. Trouwens als betreffende ouders altyd afbellen naar creche als hij niet zou komen vind ik het ook slordig dat de betreffende creche niet even heeft gebeld

en celticpony , Voor mensen zonder kinderen en ook een paar met kinderen (zoals ik) betekenen beesten net zoveel als een persoon dat zou kunnen Dat zegt niet dat ze hun dier vermenselijken maar wel met respect en alles wat daar bij hoort behandelen en een zo goed n waardig als kan thuis bieden. mijn huisdieren betekenen ook meer voor mij dan menig persoon die ik ken Gevoel /houden van heeft niets te maken met wat het is kindje hond kat paard konijn.. kan je evenveel voor voelen misschien is dat onbegrijpelijk voor sommige maar het is zo

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:49

celticpony schreef:
ronja heeft wel een punt!

en ik vind het echt niet kunnen dat mensen zo hard oordelen over een situatie waar ze zelf echt niets van weten, en ga alsjeblieft geen dieren met kinderen zitten vergelijken of vertellen dat jezelf als ouder dit nooit zou overkomen. Ik zie iets teveel "normale"mensen die hele akelige dingen kunnen zeggen/doen over/met kinderen.

dit soort dingen doe je echt niet met opzet, als je die gedachte zelf wel kan volgen,mag je je misschien afvragen hoe je eigen geest in elkaar steekt.

waarom ik zo Boos! reageer? omdat er altijd maar meteen geoordeeldt word zonder echt te weten wat er speelde. je weet nooit wat er in haar eigen leven,hoofd, gedachte speelt.

Celticpony, jij vindt het niet kunnen dat mensen (in mijn geval zelf met een kind) zo hard oordelen en ik vind het niet kunnen dat iemand haar baby zo lang vergeet. Je kunt zo druk zijn als je wilt in het dagelijks leven; je krijgt een kind en zorgt er ten alle tijde goed voor. Punt. Jij jouw mening, hoor, ik de mijne.

Ga ouders die hun kind nog nooit zijn vergeten en ze met alle zorg omringen alsjeblieft niet vertellen dat zij hele akelige dingen kunnen zeggen over of doen met hun kinderen. Ook ik ben helemaal niet perfect, maar ik weet wel waar ik mee bezig ben wat mijn eigen kind betreft. Haar 6 uur lang in een auto laten zitten, terwijl ik zit te vergaderen is echt onmogelijk.

Ik mag hopen dat het niet met opzet gebeurd is, daar ga ik ook niet van uit. Ik heb al duidelijk genoeg gezegd dat die vrouw de rest van haar leven mag boeten en dat ik me heel goed realiseer wat een enorme nachtmerrie dat moet zijn. Ik heb zelf een kind waar ik zielsveel van hou en ik zou niet eens verder willen met mijn leven als haar iets overkomt, laat staan als het nog eens mijn schuld zou zijn.

Kinderen en dieren zou ik ook niet direct met elkaar willen vergelijken, maar dat intense gevoel wat je voor je kind voelt, merk je pas als je een kind op de wereld zet. Ik ben stapelgek op ons paard en onze katten, ze horen helemaal bij het gezin. Maar mijn dochter, dat is toch weer een heel ander verhaal. Dat is ook een hele andere discussie. Als je geen kids hebt, voel je een intense liefde voor je dieren. Dat weet ik echt nog wel van voor de tijd dat mijn dochter geboren is. Ik hou nog steeds intens van mijn dieren, maar de liefde voor mijn dochter is de allergrootste liefde die ik ooit in mijn hele leven gevoeld heb. Gelukkig maar dat er zoveel verschillende soorten grote liefdes zijn.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:52

Citaat:
Als ik alleen haar gezichtje al voor me zie, als ik of haar papa er niet staat om kwart voor 12.

Dit vind ik knap Haha! Knipoog

Wij oordelen inderdaad over een moeder die wij niet kennen.. En dat is dus niet geheel reeel, maar mijn eerste reactie is nog steeds "hoe kan je dit gebeuren?" ..

Ik zeg niet dat ik de perfecte moeder ben, verre van dat.. maak dagelijks fouten, maar mijn eerste prioriteit is wel mijn dochter.. en niets anders.. En daarom kan ik me het gewoon erg moeilijk voorstellen..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:01

Lame, ik bedoel natuurlijk als ik in gedachten haar gezichtje al voor me zie, de manier hoe ze zo teleurgesteld kan kijken, als je er niet staat. Dat wil ik haar echt niet aandoen. Ze kijkt altijd zo uit naar het weerzien na zo'n ochtendje en ikzelf ook. Haha!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:02

Hahahaha Nadya... ik zat je ook maar te pesten hoor... snap precies wat je bedoelt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:04

Lame schreef:
Hahahaha Nadya... ik zat je ook maar te pesten hoor... snap precies wat je bedoelt...

Dat dacht ik al, hoor, hihihi.... Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:26

nadya Sem komt bij mij ook op 1 maar ik bedoel bijv mn hond is voor mij wel belangrijker dan een tante van mij snap je ... zoiets bedoel ik dan en kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die een betere band hebben met hun dieren dan 'bepaalde'mensen in de omgeving snap je ?

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:22

runningkawa schreef:
waarom moet je dat weten?
Omdat je het bijv druk hebt mag je zulke dingen doen? Is het gerechtvaardigd?

Dus omdat ik met mijn gedachte er niet bij ben en ik rij een kindje dood van de fiets omdat ik te laat reageer en mijn voet door niet opletten wat langer op de gaspendaal staat en sneller rij dan de toegestane 30 km...

ik wil wel eens weten wat er dan gezegt wordt Haha!

...zou ik geen reden vinden om te lachen....in eerste instantie

ik zou je niet zo hard veroordelen, hier op bokt zou je als ik nu de reacties lees worden afgebrand Haha! !!!

Het gaat er namenlijk helemaal niet om of wij ons kunnen voorstellen dat je je kind vergeet....het is iemand overkomen en die heeft daar blijkbaar een niet bedoelde oorzaak voor gehad. heel triest maar menselijk blijkbaar.