Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tita schreef:Ik had het zowieso niet over dikke mensen het gaat mij voornamelijk over mensen die alcholist zijn en drugs en rokers...
Tja ik vind het zot voor woorden als bv Jan een nieuwe long nodig heeft omdat ie hem opgerookt heeft...tja dan krijg je niet mijn long.
Ik heb gelezen hoor wat jouw arugmenten zijn om geen donor meer te zijn maar dat zijn niet de mijne.
Ik heb mijn wensen duidelijk aangeven zo ook wat er mijn mijn huid moet gebeuren..
Mensen die verslaafd zijn aan alchol en drugs enzo diens organen komen zowieso niet meer in aanmerking zijn al zwaar aangetast dus daar hoef ik niet bang voor te zijn
Citaat:Dan heb je niet gelezen want ik ben wel donor alleen niet geregistreed, je nabestaanden kunnen dat namelijk ook gewoon doorgeven.
En ik hoop van harte dat mijn organen naar een rokende, drinkende te dik iemand gaat die ook nog eens oud is en geniet van het leven.
Voor jouw informatie: Iemand die te dik is heeft ook een kortere levensverwachting net als een roker en een drinker. Dus je maakt wel hele vreemde uitzonderingen vind ik.
doom schreef:Ik snap niet dat je je zelf steeds zo blijft verdedigen !!![]()
IK snap het nu wel hoor haha na aldoor het zelfde uitleggen !!!
Iedereen heeft ze eigen mening JIJ dus ook en Iedereen moet IEDEREEN ook in zijn eigen waarde houden![]()
KLAAR! hihi
_Future_ schreef:nounou, gezellig topic weer zeg. mag iemand die zijn organen af wil staan even zijn eigen mening hebben zonder dat iedereen dramatisch en zielig gaat doen? is het niet gewoon al tof dat diegene zijn organen af wil staan? mensen, laat iedereen even rustig zijn eigen mening hebben en maak er niet zo'n ruzie-topic van maken? zeg even op een normale manier je mening, de TS zit hier vast op te wachten...
doom schreef:NOu niet denken dat ik het met jou mening eens ben hoor want dan ben ik absoluut niet ..!
maar daar lever ik geen comentaar op want dat blijft jou mening
dees_daan schreef:_Future_ schreef:nounou, gezellig topic weer zeg. mag iemand die zijn organen af wil staan even zijn eigen mening hebben zonder dat iedereen dramatisch en zielig gaat doen? is het niet gewoon al tof dat diegene zijn organen af wil staan? mensen, laat iedereen even rustig zijn eigen mening hebben en maak er niet zo'n ruzie-topic van maken? zeg even op een normale manier je mening, de TS zit hier vast op te wachten...
dit is gewoon een discussie, wat is daar mis mee?! ruzie? waar zie jij ruzie? discussieren is heel iets anders dan ruzie maken.
Nerwen schreef:tita, heb je dan ook een hekel aan meerokers? Die zullen uiteindelijk bijna net zulke slechte longen hebben als de rokers, en om jouw gedachtegang te volgen: hebben ze ook geen recht op een donororgaan (long in dit geval). Toch?
Relaxed schreef:En weet je wat ik eigenlijk denk? Dat een arts best wel kijkt naar iemand zijn of haar levenswijze. Ik bedoel, artsen weten heel goed hoe zo'n tekort er is aan donororganen. Ook zij zullen echt wel kijken of iemand geschikt is voor een orgaan qua levensstijl enz.
Relaxed schreef:En weet je wat ik eigenlijk denk? Dat een arts best wel kijkt naar iemand zijn of haar levenswijze. Ik bedoel, artsen weten heel goed hoe zo'n tekort er is aan donororganen. Ook zij zullen echt wel kijken of iemand geschikt is voor een orgaan qua levensstijl enz.
russel schreef:Tja, jammer dat niet iedereen zo denkt.
Toch vraag ik mij af of donoren ook gecheckt worden naar hun levenstijl.
Als ik een nier nodig heb, dan vind ik het wel fijn als ik een gezonde nier krijg. Ik kom maar 1 keer aan de beurt. Vraag me af of ze dat ook controleren, of zo een orgaan gezond is.
Bonaire schreef:russel schreef:Tja, jammer dat niet iedereen zo denkt.
Als ik een nier nodig heb, dan vind ik het wel fijn als ik een gezonde nier krijg. Ik kom maar 1 keer aan de beurt. Vraag me af of ze dat ook controleren, of zo een orgaan gezond is.
Dat checken ze altijd! Ze gaan natuurlijk geen ongezond orgaan in jouw lichaam transplanteren. In het geval van de grote donorshow zeiden veel instituten al dat de nier van een kankerpatient niet getransplanteerd zou kunnen worden, omdat de kankercellen ook mee getranplanteerd zouden kunnen worden.
Ze checken altijd of het vielig en gezond is!
russel schreef:Tja, jammer dat niet iedereen zo denkt.
tita schreef:Dit wordt wel erg ver gezocht hoor....ik probeer niet mee te roken maar soms ontkom je daar niet aan bv een resturant.
Wil je nu beweren dat mijn longen even slecht zijn als van iemand die elke dag een pakje rookt.
ik heb er moete mee als Jan de alcholist leverkanker heeft en hij heeft een nieuwe lever nodig en krijgt mijn gezonde lever en velvolgens verzuip ie die dan ook.....
Jaren ben ik er zuinig op en zo iemand verpest het gewoon voor de 2e keer terwijl er zat andere mensen zijn die wel goed voor mijn lever zorgen.
Zo lang er flink te kort is op organen blijf ik mijn standpunt houden.
Ja ik geef een gezond iemand meer kans op een leven met mijn organen als iemand die flink rookt,drinkt of druges gebruikt.
Dat is mijn persoonlijke mening en ik zou me maar meer druk maken over al die Nederlanders die niet eens donor zijn