Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:30

Doet me denken aan een proverb

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:33

Nou nou nou Katjavl Scheve mond Tong uitsteken

Wil niemand mijn refreintje horen dan Nagelbijten / Gniffelen
Ik zing hem toch!

Héé Fayéé ga je mee naar de moskéé tralala lalalaa laa Muziek! Muziek! Muziek! Hyper!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:35

mensen het gaat nergens meer over Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:41

katiavl schreef:
Doet me denken aan een proverb

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Haha!

Spuit 11 Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:44

Whiz schreef:
russel schreef:
Zeker weten dat er zat vrouwen zijn die gered willen worden, ga maar eens in de hulpverlening werken, dan ga je het anders zien. Het is niet alleen die hoofddoek die ze dragen, het gaat veel verder en dieper, met die hoofddoek komt er nl ook nog een hele reeks meer bij. Alles voor de prijs van 1.

Net alsof die hoofddoek en het lichaam bedekt houden alles is en ze daarbij emotioneel geheel vrij zijn, eigen keuzes mogen maken, eigen mening mogen hebben. Alles is gewoon aan banden gelegd. Er schuilt vaak veel leed achter dat alles. Om alleen die lachende moslima met hoofddoekje op straat te zien met haar vriendinnen, is het nl niet die gehele groepering. Die moslima's die wel degelijk onderdrukt worden zijn er helaas in overvloed. Als je hulpverlening hebt gedaan en thuis bent geweest en ziet hoe er met die vrouwen wordt omgegaan, ga je anders denken.

jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden..

Sorry hoor, kortzichtig ben je wel, waren het er maar een paar.

Een paar = 2 of bedoel je een handje vol???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:46

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:53

Whiz schreef:
russel schreef:
Zeker weten dat er zat vrouwen zijn die gered willen worden, ga maar eens in de hulpverlening werken, dan ga je het anders zien. Het is niet alleen die hoofddoek die ze dragen, het gaat veel verder en dieper, met die hoofddoek komt er nl ook nog een hele reeks meer bij. Alles voor de prijs van 1.

Net alsof die hoofddoek en het lichaam bedekt houden alles is en ze daarbij emotioneel geheel vrij zijn, eigen keuzes mogen maken, eigen mening mogen hebben. Alles is gewoon aan banden gelegd. Er schuilt vaak veel leed achter dat alles. Om alleen die lachende moslima met hoofddoekje op straat te zien met haar vriendinnen, is het nl niet die gehele groepering. Die moslima's die wel degelijk onderdrukt worden zijn er helaas in overvloed. Als je hulpverlening hebt gedaan en thuis bent geweest en ziet hoe er met die vrouwen wordt omgegaan, ga je anders denken.

jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden.. Maar denk je dat je daar geen nederlandse vrouwen hebt zitten die een kerel met losse handjes heeft, of die het huis ook niet uitmogen van hun vent?! Die heb je meer dan genoeg.. maar dat is zowel bij de moslima's als de mishandelde nederlandse vrouwen... meer met uitzondering dan regelmaat.. of wou je zeggen dat elke hollandse kerel zijn wijf tegen de muur op slaat??

ja precies. hoevaak hoor je niet dat nederlandse mannen hun vrouwen alle hoeken van de kamer laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:01

Ja, we gaan weer andere voorbeelden erbij halen om zo steeds van het onderwerp af te kunnen wijken. In sommige nederlandse kringen wordt gescholden, geslagen en geschopt en ook door VROUWEN naar hun man toe. Type aso. Dan zijn er idd de alcoholisten die een kwaaie dronk hebben, de aso's die een minderwaardigheidsprobleem hebben en een vrouw thuis hebben zitten die een minderwaardigheidsgevoel heeft en denkt dat het zo hoort, maar alle kans heeft om vrijwillig weg te gaan zonder uit de gemeenschap verstoten te worden, dan zijn er nog mannen die therapie aangaan om hun woede te temperen omdat ze ook wel weten dat ze een probleem hebben, kortom probleemgevallen. Heeft niks met cultuur te maken.

Maar idd wel mooi om als voorbeeld te gebruiken om het gelijk aan je zijde te nemen. Ik vind het triest dat het vrouwenprobleem in de verdrukte moslimcultuur van de achterbleven, dus bewust niet Moderne moslim zo onder tafel wordt geschuffeld. Heb er te veel van gezien, die echt totaal ontredderd waren en zooooo graag hulp wilde, maar totaal geen hulp konden accepteren omdat dat of hun dood, of totaal verstotenheid of nadat ze toe had gegeven hulp te willen finaal in elkaar geslagen te worden.

Kijk, heb een keer een verhoor met zo een vent gehad, vrouw was 8 maanden zwanger heeft haar tegen de trap aangetrapt, de buren hebben de politie gebeld. Die vent was pisneidig dat ik het in mijn hoofd haalde hem lastig te vallen met deze onzin, vrouw ongehoorzaam, zij moet voelen. Zij weigerde aangifte te doen, maar werd wel in het ziekenhuis opgenomen. En natuurlijk hebben we nederlandse vrouwen die dit ook mee moeten maken, maar als ze wakker worden kunnen ze gaan scheiden, huisje, subsidie, baantje, kinderopvang, familie, vriendinnen, nieuwe relatie, opnieuw trouwen, meer kinderen en dat alles mag, zonder uitgestoten te worden. En dat bedoel ik maar.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:36

russel schreef:
Whiz schreef:

jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden..

Sorry hoor, kortzichtig ben je wel, waren het er maar een paar.

Een paar = 2 of bedoel je een handje vol???

Moet jij nodig zeggen!! Denk je dat ze het allemaal zijn dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:39

Van een paar naar allemaal.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:43

russel schreef:
Maar idd wel mooi om als voorbeeld te gebruiken om het gelijk aan je zijde te nemen. Ik vind het triest dat het vrouwenprobleem in de verdrukte moslimcultuur van de achterbleven, dus bewust niet Moderne moslim zo onder tafel wordt geschuffeld. Heb er te veel van gezien, die echt totaal ontredderd waren en zooooo graag hulp wilde, maar totaal geen hulp konden accepteren omdat dat of hun dood, of totaal verstotenheid of nadat ze toe had gegeven hulp te willen finaal in elkaar geslagen te worden.

Kijk, heb een keer een verhoor met zo een vent gehad, vrouw was 8 maanden zwanger heeft haar tegen de trap aangetrapt, de buren hebben de politie gebeld. Die vent was pisneidig dat ik het in mijn hoofd haalde hem lastig te vallen met deze onzin, vrouw ongehoorzaam, zij moet voelen. Zij weigerde aangifte te doen, maar werd wel in het ziekenhuis opgenomen. En natuurlijk hebben we nederlandse vrouwen die dit ook mee moeten maken, maar als ze wakker worden kunnen ze gaan scheiden, huisje, subsidie, baantje, kinderopvang, familie, vriendinnen, nieuwe relatie, opnieuw trouwen, meer kinderen en dat alles mag, zonder uitgestoten te worden. En dat bedoel ik maar.

Goed.. er wordt ook niet gezegd dat deze dingen niet gebeuren bij moslims! Maar het wordt hier gebracht alsof elke moslim man zijn vrouw slaat en haar onderdrukt! Pure onzin! Dat is wat mij irriteert in dit soort topics. Alles wordt over 1 kam geschoren. En het hoort helemaal niet bij die cultuur... Wat een bullshit. Mooi stukje wat ik vandaag bij de mail kreeg!

''> I am not a terrorist or a wife beater, I don't live in a tent in a desert and camels are not our way of transportation.
>
> I speak Farsi, not Arabic.
>
> Iran is pronounced "EERAUN" and not "I - ran" (it's not track & field)
>
> News flash: Iran and Iraq are two different countries; Middle East is a region and NOT a continent.
>
> Belly dancers are NOT strippers (no sex in the Champaign room); anyways, belly dancing is an Arabic dance, it never came from Iran.
>
> Each time you play a game of chess to improve your intellect, keep in mind that it was persians who gave you your game.
>
> Iranian women are just as outspoken (if not more) and liberal as the European women.
>
> And what the hell is "soccer"?? We also call it Football like every one in the word (except American).
>
> Iran is the first country on earth to have a lion (male) and a sun (female) for its symbol; and the colours red, white, and green for a flag.
>
> A beautiful country ran by the wrong people, but still the best part of Middle East.
>
> Allow me to introduce myself:
> I'M A PERSIAN. MY LAND IS IRAN!
>
>
> SHIMA E.''

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:44

russel schreef:
Van een paar naar allemaal.

Dus?? niet 2 en niet allemaal! Uiteindelijk weet jij ook niet hoeveel het er zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 22:53

Weetje Whiz, ontdek weinig grijs gebied bij je, dan weer is het een paar dan weer allemaal. Jij gaat er steeds van uit dat het of het een of het andere is, of gewoon helemaal niet.

Ik heb het over de groep die nog in de middeleeuwen leeft. Daarvan zijn er juist heel van in ons land en in Duitsland etc. Zij zijn niet vooruit gegaan. De bv Marokkaan in Marokko is velenmalen moderner dan de Morokkaan die hier zijn vrouw volledig gesluierd laat lopen en daar zijn er heel veel van, ga eens in Amsterdam West op zaterdag boodschappen doen, ga eens naar de buurt Bos en Lommer, daar is markt, je waant je in een ander land en die zijn echt niet modern hoor. Ik heb daar gewoond en gewerkt, dus weet waar ik over spreek. De Marokkaan, tja voor moslim is het nemen van een Marokkaan, wellicht beter de Berber als voorbeeld het makkelijkst, omdat er bv in zo een buurt velen van wonen. Gaan we die groep onder de loep nemen, dan zijn ze niet zo vrouwvriendelijk, als ze al uberhaupt naar het zwembad mogen, dan zeker in zo een pak. Die vrouwen hebben geen persoonlijke vrijheid.

Idd zijn er genoeg meiden die gewoon in een modern moslimgezin groot gebracht worden, maar die gaan niet in zo een pak naar het zwembad, die hebben gewoon de kleren aan die jij en ik aan hebben, ondanks dat ze wel het moslim geloof hebben.

Waar het om gaat mag steeds niet benoemd worden, maar het is er nog in overvloed, lijkt niet echt af te nemen. Die families blijven nog eeuwen zo als ze nu zijn. De andersdenkende, dus eigenlijk meer van deze tijd zijnde moslim, valt niet op op die manier. Als er daar huiselijk geweld plaatsvind zal het om gelijkwaardige wijze zijn als bij de christennaastenbuur. Dat is het grijze gebied, maar die groepen zoals ik aangeeft in bv Amsterdam West is er in zeer grote overvloed aanwezig en dat is wel, vrouw ongehoorzaam, vrouw slaag. Heb heel erg treurige taferelen gezien, vrouwen die op de grond in een hoekje van de keuken zitten en wegkruipen onder een tafel als de keukendeur opengaat. Dát is zeer abnormaal in onze vrijdenkende maatschappij en dát komt meer voor dan jij denkt.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:06

russel schreef:
Weetje Whiz, ontdek weinig grijs gebied bij je, dan weer is het een paar dan weer allemaal. Jij gaat er steeds van uit dat het of het een of het andere is, of gewoon helemaal niet.

Ik heb het over de groep die nog in de middeleeuwen leeft. Daarvan zijn er juist heel van in ons land en in Duitsland etc. Zij zijn niet vooruit gegaan. De bv Marokkaan in Marokko is velenmalen moderner dan de Morokkaan die hier zijn vrouw volledig gesluierd laat lopen en daar zijn er heel veel van, ga eens in Amsterdam West op zaterdag boodschappen doen, ga eens naar de buurt Bos en Lommer, daar is markt, je waant je in een ander land en die zijn echt niet modern hoor. Ik heb daar gewoond en gewerkt, dus weet waar ik over spreek. De Marokkaan, tja voor moslim is het nemen van een Marokkaan, wellicht beter de Berber als voorbeeld het makkelijkst, omdat er bv in zo een buurt velen van wonen. Gaan we die groep onder de loep nemen, dan zijn ze niet zo vrouwvriendelijk, als ze al uberhaupt naar het zwembad mogen, dan zeker in zo een pak. Die vrouwen hebben geen persoonlijke vrijheid.

Idd zijn er genoeg meiden die gewoon in een modern moslimgezin groot gebracht worden, maar die gaan niet in zo een pak naar het zwembad, die hebben gewoon de kleren aan die jij en ik aan hebben, ondanks dat ze wel het moslim geloof hebben.

Waar het om gaat mag steeds niet benoemd worden, maar het is er nog in overvloed, lijkt niet echt af te nemen. Die families blijven nog eeuwen zo als ze nu zijn. De andersdenkende, dus eigenlijk meer van deze tijd zijnde moslim, valt niet op op die manier. Als er daar huiselijk geweld plaatsvind zal het om gelijkwaardige wijze zijn als bij de christennaastenbuur. Dat is het grijze gebied, maar die groepen zoals ik aangeeft in bv Amsterdam West is er in zeer grote overvloed aanwezig en dat is wel, vrouw ongehoorzaam, vrouw slaag. Heb heel erg treurige taferelen gezien, vrouwen die op de grond in een hoekje van de keuken zitten en wegkruipen onder een tafel als de keukendeur opengaat. Dát is zeer abnormaal in onze vrijdenkende maatschappij en dát komt meer voor dan jij denkt.

Hoezo niet benoemd worden? Tuurlijk mag dat wel benoemd worden.. maar het is wel de bedoeling dat we dingen in het goed perspectief zien! Absoluut zijn er mensen die zo rond lopen, maar ga er niet van uit dat al die vrouwen (bijv) dat niet zelf willen. Wij (om het makkelijk te maken) ''de moderne westerse mens'' vergelijken alles naar onze eigen maatstaven. Wij willen overal ter wereld democratie brengen en voeren daar zelfs oorlog voor. Maar en groot gedeelte van de mensen die in de specifieke landen om omstandigheden leven willen helemaal niet anders en al helemaal niet wanneer het opgedwongen wordt! Zo is het ook met veel van die moslim mensen in Europa, die vinden hun eigen manier van leven prima en willen niet.... ''gered'' worden (zoals wij dat dan graag noemen).

Dit is dus niet af te lezen in de kleding die men draagt, het eten wat men eet etc. Als deze mensen bijv goed meedraaien in de maatschappij! Werken, goed nederlands spreken etc.. is het dan wel goed dat ze een boerkini dragen? en zegt dit dan dat deze mensen wel of niet onderdrukt worden? Voor de ''vrouwen'' en andere die wel geholpen willen worden moet er uiteraard wat aan gedaan worden.. maar net zoals al die andere mensen in nederland die mishandeld, onderdrukt of ander problemen thuis hebben.

Kortom: het is niet per definitie zo dat een moslim vrouw onderdrukt wordt. En het is ook niet per definitie zo dat elke moslim vrouw het leven wil leven wat wij leven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:14

Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.

Daarbij, vind jij het normaal dat een moslimvrouw genoodzaakt is in een dergelijk pak te gaan zwemmen ALS ze al mag en een moslimman gewoon in zijn zwembroek kan gaan? Het is het bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw en ja, dat vind ik niet in de Nederlandse maatschappij passen. Ben ik dan een racist of discrimineer ik? So be it. Ik vind gelijke rechten van de vrouw namelijk een GRONDrecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:16

Ik heb het ook niet over AL die vrouwen, zeg ook niet AL die vrouwen, dat maak jij er steeds van. Ik benoem 2 groepen en geef aan dat die ene groep wel heel erg groot is en jij doet alsof die groep heel erg klein is.

Vanwaar jouw wijsheid dat juist die groep die onderdrukt wordt, die nl wel groter is dan een paar, zoals jij het steeds zegt, niet gered wil worden? Nogmaals waren het er maar een paar.

Maar wellicht was ik wel in de bevooroordeelde positie om een kijkje achter de schermen te kunnen nemen, vanwege het ooit in het verleden de jaren dat ik bij de politie heb gewerkt en geloof mij, vond het niet leuk dat ik niet in staat was om wat voor die vrouwen en die jonge meiden, nog kinderen, wat te kunnen doen. Ik heb ellende aanschouwt waar ik mij totaal gefrustreerd door voelde. Dát zie je niet in de hollandse samenleving, want als dat zo was nl kun je wat doen. Daar wat doen was nog meer ellende voor die vrouwen brengen. Heb nooit ambtelijk aangifte kunnen doen tegen die kerels omdat die vrouwen nl nergens heen konden.

Juist daarom vind ik het zo jammer dat idealisten niet willen zien dat er een hoop ellende is die niet buiten zichtbaar is. Alleen maar willen aanstippen dat wij ons aanstellen en kortzichtig zijn. Ik durf te zeggen JA er zijn een heleboel vrouwen die gered willen worden en zeker in de arabische landen. Afganistan, kijk eens hoe die vrouwen zoooo ontzettend graag willen dat hun dochters gered worden. Om te janken.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:18

faye schreef:
Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.

Daarbij, vind jij het normaal dat een moslimvrouw genoodzaakt is in een dergelijk pak te gaan zwemmen ALS ze al mag en een moslimman gewoon in zijn zwembroek kan gaan? Het is het bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw en ja, dat vind ik niet in de Nederlandse maatschappij passen. Ben ik dan een racist of discrimineer ik? So be it. Ik vind gelijke rechten van de vrouw namelijk een GRONDrecht!

Genoodzaakt??? Misschien wil ze dat zelf wel?? Heb je het ze wel eens gevraagd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:18

faye schreef:

Ik zal je sterker zeggen het zwembad is daar een keer, spreek wel over wat jaren terug omdat ik er niet meer woon, 2 dagen dicht geweest. De meiden, pubermeiden, werden lastig gevallen door een groepje marokkaanse jongens, echt heel flink onzedelijk lastig gevallen, de meiden waren niet meer veilig. Na verschillende klachten is het zwembad dicht gegaan en is er een aangifte bij de politie gedaan. Die knullen waren in zwembroek en misdroegen zich, de meiden met boerkinies waren er niet. Beetje flauw, maar zo een situatie met boerkinies aan de ene kant, aan de andere kant knullen in zwembroek en aan nog een zijde meiden in bikinies die problemen krijgen? Zie het al voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:19

Nou Whiz, deze pakken zijn niet "voor de leuk" bedacht Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:20

Whiz schreef:
faye schreef:

Genoodzaakt??? Misschien wil ze dat zelf wel?? Heb je het ze wel eens gevraagd??

Whiz je wil gewoon niet weten he? Gelukkig zijn ze niet afhankelijk van jouw als hulpverlener want dan komen ze van een kouwe kermis thuis. Vragende ogen in angstige situaties zullen je ook ontgaan, schat ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:21

Zullen er vrowen zijn die voor de spiegel gaan staan en denken, goh het 30 graden ik ga lekker zwemmen, even kijken wat ik aan ga doen, hoe zorg ik dat ik lekker warm heb, er lekker afschuwelijk uit zie.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:22

faye schreef:

Nee... ze zijn bedacht om dat er vraag naar is. Sommige vrouwen willen niet zo veel van zich zelf laten zien! De 1 wel en de ander niet! Dat is bij westerse vrouwen net zo.. de 1 ligt topless op het strand en de ander trekt nog in geen 1000000 miljoen jaar haar top uit. Sommige lopen in minirokjes en anderen trekken nooit geen rok aan en lopen liever in een spijker broek omdat ze het niks vinden als alles zo bloot is!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:22

Neen russel dan krijg je het antwoord, je ziet het omdat je het wil zien, of alleen het negatieve wil zien.....
Dat was toch zo bij mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:23

Whiz schreef:
faye schreef:

Nee... ze zijn bedacht om dat er vraag naar is. Sommige vrouwen willen niet zo veel van zich zelf laten zien! De 1 wel en de ander niet! Dat is bij westerse vrouwen net zo.. de 1 ligt topless op het strand en de ander trekt nog in geen 1000000 miljoen jaar haar top uit. Sommige lopen in minirokjes en anderen trekken nooit geen rok aan en lopen liever in een spijker broek omdat ze het niks vinden als alles zo bloot is!

Whiz dat geloof je toch zeker zelf niet??? Natuurlijk is er vraag naar, dan mogen zij eindelijk ook pootje baden, je denkt toch zeker niet dat dat pak nat mag worden, hoezo vrouwelijke rondingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-07 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 23:23

russel schreef:
Zullen er vrowen zijn die voor de spiegel gaan staan en denken, goh het 30 graden ik ga lekker zwemmen, even kijken wat ik aan ga doen, hoe zorg ik dat ik lekker warm heb, er lekker afschuwelijk uit zie.

Nee.. en het rondschreeuwen dat ze onderdrukt worden etc.. zal ze ook niet helpen.. Want de meeste moslim meiden die ik ken.. schoppen alleen nog maar harder terug... omdat ze er gestoord van worden dat hun cultuur zo belachelijk wordt gemaakt!!