It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Doet me denken aan een proverb
It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.
Whiz schreef:russel schreef:Zeker weten dat er zat vrouwen zijn die gered willen worden, ga maar eens in de hulpverlening werken, dan ga je het anders zien. Het is niet alleen die hoofddoek die ze dragen, het gaat veel verder en dieper, met die hoofddoek komt er nl ook nog een hele reeks meer bij. Alles voor de prijs van 1.
Net alsof die hoofddoek en het lichaam bedekt houden alles is en ze daarbij emotioneel geheel vrij zijn, eigen keuzes mogen maken, eigen mening mogen hebben. Alles is gewoon aan banden gelegd. Er schuilt vaak veel leed achter dat alles. Om alleen die lachende moslima met hoofddoekje op straat te zien met haar vriendinnen, is het nl niet die gehele groepering. Die moslima's die wel degelijk onderdrukt worden zijn er helaas in overvloed. Als je hulpverlening hebt gedaan en thuis bent geweest en ziet hoe er met die vrouwen wordt omgegaan, ga je anders denken.
jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden..
faye schreef:katiavl schreef:Vraag me af wat je doet als je dit ziet
http://communities.zeelandnet.nl/data/a ... andala.jpg
of
http://www.alternatiefkostuum.nl/images ... 06_non.jpg
ga je dan ook in de lach schieten?
Als ik ze op het strand of in het zwembad zie wel
Whiz schreef:russel schreef:Zeker weten dat er zat vrouwen zijn die gered willen worden, ga maar eens in de hulpverlening werken, dan ga je het anders zien. Het is niet alleen die hoofddoek die ze dragen, het gaat veel verder en dieper, met die hoofddoek komt er nl ook nog een hele reeks meer bij. Alles voor de prijs van 1.
Net alsof die hoofddoek en het lichaam bedekt houden alles is en ze daarbij emotioneel geheel vrij zijn, eigen keuzes mogen maken, eigen mening mogen hebben. Alles is gewoon aan banden gelegd. Er schuilt vaak veel leed achter dat alles. Om alleen die lachende moslima met hoofddoekje op straat te zien met haar vriendinnen, is het nl niet die gehele groepering. Die moslima's die wel degelijk onderdrukt worden zijn er helaas in overvloed. Als je hulpverlening hebt gedaan en thuis bent geweest en ziet hoe er met die vrouwen wordt omgegaan, ga je anders denken.
jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden.. Maar denk je dat je daar geen nederlandse vrouwen hebt zitten die een kerel met losse handjes heeft, of die het huis ook niet uitmogen van hun vent?! Die heb je meer dan genoeg.. maar dat is zowel bij de moslima's als de mishandelde nederlandse vrouwen... meer met uitzondering dan regelmaat.. of wou je zeggen dat elke hollandse kerel zijn wijf tegen de muur op slaat??
russel schreef:Whiz schreef:
jah er zullen vast wel een paar vrouwen gered willen worden..
Sorry hoor, kortzichtig ben je wel, waren het er maar een paar.
Een paar = 2 of bedoel je een handje vol???
russel schreef:Maar idd wel mooi om als voorbeeld te gebruiken om het gelijk aan je zijde te nemen. Ik vind het triest dat het vrouwenprobleem in de verdrukte moslimcultuur van de achterbleven, dus bewust niet Moderne moslim zo onder tafel wordt geschuffeld. Heb er te veel van gezien, die echt totaal ontredderd waren en zooooo graag hulp wilde, maar totaal geen hulp konden accepteren omdat dat of hun dood, of totaal verstotenheid of nadat ze toe had gegeven hulp te willen finaal in elkaar geslagen te worden.
Kijk, heb een keer een verhoor met zo een vent gehad, vrouw was 8 maanden zwanger heeft haar tegen de trap aangetrapt, de buren hebben de politie gebeld. Die vent was pisneidig dat ik het in mijn hoofd haalde hem lastig te vallen met deze onzin, vrouw ongehoorzaam, zij moet voelen. Zij weigerde aangifte te doen, maar werd wel in het ziekenhuis opgenomen. En natuurlijk hebben we nederlandse vrouwen die dit ook mee moeten maken, maar als ze wakker worden kunnen ze gaan scheiden, huisje, subsidie, baantje, kinderopvang, familie, vriendinnen, nieuwe relatie, opnieuw trouwen, meer kinderen en dat alles mag, zonder uitgestoten te worden. En dat bedoel ik maar.
russel schreef:Van een paar naar allemaal.
russel schreef:Weetje Whiz, ontdek weinig grijs gebied bij je, dan weer is het een paar dan weer allemaal. Jij gaat er steeds van uit dat het of het een of het andere is, of gewoon helemaal niet.
Ik heb het over de groep die nog in de middeleeuwen leeft. Daarvan zijn er juist heel van in ons land en in Duitsland etc. Zij zijn niet vooruit gegaan. De bv Marokkaan in Marokko is velenmalen moderner dan de Morokkaan die hier zijn vrouw volledig gesluierd laat lopen en daar zijn er heel veel van, ga eens in Amsterdam West op zaterdag boodschappen doen, ga eens naar de buurt Bos en Lommer, daar is markt, je waant je in een ander land en die zijn echt niet modern hoor. Ik heb daar gewoond en gewerkt, dus weet waar ik over spreek. De Marokkaan, tja voor moslim is het nemen van een Marokkaan, wellicht beter de Berber als voorbeeld het makkelijkst, omdat er bv in zo een buurt velen van wonen. Gaan we die groep onder de loep nemen, dan zijn ze niet zo vrouwvriendelijk, als ze al uberhaupt naar het zwembad mogen, dan zeker in zo een pak. Die vrouwen hebben geen persoonlijke vrijheid.
Idd zijn er genoeg meiden die gewoon in een modern moslimgezin groot gebracht worden, maar die gaan niet in zo een pak naar het zwembad, die hebben gewoon de kleren aan die jij en ik aan hebben, ondanks dat ze wel het moslim geloof hebben.
Waar het om gaat mag steeds niet benoemd worden, maar het is er nog in overvloed, lijkt niet echt af te nemen. Die families blijven nog eeuwen zo als ze nu zijn. De andersdenkende, dus eigenlijk meer van deze tijd zijnde moslim, valt niet op op die manier. Als er daar huiselijk geweld plaatsvind zal het om gelijkwaardige wijze zijn als bij de christennaastenbuur. Dat is het grijze gebied, maar die groepen zoals ik aangeeft in bv Amsterdam West is er in zeer grote overvloed aanwezig en dat is wel, vrouw ongehoorzaam, vrouw slaag. Heb heel erg treurige taferelen gezien, vrouwen die op de grond in een hoekje van de keuken zitten en wegkruipen onder een tafel als de keukendeur opengaat. Dát is zeer abnormaal in onze vrijdenkende maatschappij en dát komt meer voor dan jij denkt.
faye schreef:Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.
Daarbij, vind jij het normaal dat een moslimvrouw genoodzaakt is in een dergelijk pak te gaan zwemmen ALS ze al mag en een moslimman gewoon in zijn zwembroek kan gaan? Het is het bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw en ja, dat vind ik niet in de Nederlandse maatschappij passen. Ben ik dan een racist of discrimineer ik? So be it. Ik vind gelijke rechten van de vrouw namelijk een GRONDrecht!
faye schreef:Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.
Daarbij, vind jij het normaal dat een moslimvrouw genoodzaakt is in een dergelijk pak te gaan zwemmen ALS ze al mag en een moslimman gewoon in zijn zwembroek kan gaan? Het is het bewijs van ongelijkheid tussen man en vrouw en ja, dat vind ik niet in de Nederlandse maatschappij passen. Ben ik dan een racist of discrimineer ik? So be it. Ik vind gelijke rechten van de vrouw namelijk een GRONDrecht!
Whiz schreef:faye schreef:Nou Whiz, zeker in de grote steden zijn er grote groepen zeer conservatieve moslims. Ik heb ook in Bos en Lommer gewerkt en je waant je op de markt idd in het buitenland, een paar honderd jaar terug.
Genoodzaakt??? Misschien wil ze dat zelf wel?? Heb je het ze wel eens gevraagd??
faye schreef:Nou Whiz, deze pakken zijn niet "voor de leuk" bedacht
Whiz schreef:faye schreef:Nou Whiz, deze pakken zijn niet "voor de leuk" bedacht
Nee... ze zijn bedacht om dat er vraag naar is. Sommige vrouwen willen niet zo veel van zich zelf laten zien! De 1 wel en de ander niet! Dat is bij westerse vrouwen net zo.. de 1 ligt topless op het strand en de ander trekt nog in geen 1000000 miljoen jaar haar top uit. Sommige lopen in minirokjes en anderen trekken nooit geen rok aan en lopen liever in een spijker broek omdat ze het niks vinden als alles zo bloot is!
russel schreef:Zullen er vrowen zijn die voor de spiegel gaan staan en denken, goh het 30 graden ik ga lekker zwemmen, even kijken wat ik aan ga doen, hoe zorg ik dat ik lekker warm heb, er lekker afschuwelijk uit zie.