Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Tiientje

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:40

eva2 schreef:
Tientje, alstjeblieft, lees goed. Ik zeg nergens dat ze die mensen in de grond moeten stoppen.

Ik lees goed, maar zo'n opmerking kan ik gewoon niet tegen. Vooral die opmerking die daarna volgde "En het waren er zo ongelofelijk veel, dat het wel moest zo". Misselijk

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:42

@eva.. Tjah schuld zoeken.. daar heeft niemand wat aan. Een oplossing zou beter zijn. Maar goed..daar gaat het allemaal niet om.

Dat soort mensen moeten gewoon allemaal herschoold worden in Nederland. Daar zou NL heel wat meer aan hebben. Aangezien wij een tekort hebben aan Universitair afgestudeerden en vooral op vakgebieden.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:42

eva2 schreef:
Je kunt de overheid hier van alles verwijten, maar de echte schuldigen zitten daar!

Daar heb je inderdaad een punt Ja

Maar net als dat erkennen van diploma's enzo, vind ik wel dat Nederland wat minder selectief op de westerse landen moet zijn. Dat zou voor veel mensen al een hoop schelen.

Voor ik naar school ga om verder te studeren voor mijn heilige westerse diploma zou ik graag nog iets on-topic willen zeggen;

Ik denk dat het "hip" zijn van racisme onder allochtonen ongeveer op hetzelfde moment is ontstaan als het "hip" zijn van rechtse uitspraken onder het mom van 'ieder zijn mening', en het "hip" zijn van kerels als Wilders.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:15

Whiz schreef:
Chinezen praten al helemaal slecht nederland!! En chinezen doen heel veel criminaliteit in de onderwereld maar daar merk jij niets van!!! Overigens zijn Chinezen goed in handelen zoals vele andere buitenlandse groepen.

De 2e generatie van de gastarbeiders hebben het het moeilijkste in deze maatschappij. 3e en 4e generatie is opgegroeid met een meer wederzijds begrip. De tweede generatie niet! Deze mensen vind je vaak ook bij psychiaters omdat ze gewoon niet meer weten hoe ze moeten functioneren.

Enfin. Ja het is wel onze eigen schuld dat die mensen niet goed geintergeerd zijn. Deze mensen komen vanuit de bergen van marokko (grotendeels) ze kunnen hun eigen naam nog niet eens schrijven in het berbers, laat staan dat ze dat in het nederlands kunnen... al helemaal zonder goede begeleiding.

Ik weet wel van de onderwereld van de chinezen, maar je hebt ook slechte nederlanders....
procentueel zijn de meeste chinezen geen probleem in Nederland.
Zoals ik al zei, weet ik ook dat vele niet goed Nederlands spreken en toch zijn ze vriendelijk en heb ik geen last van ze ( in de vorm van een grote bek etc)

dan nog was het voor die marokkanen uit de bergen toch ook al duidelijk dat ze óf de Nederlandse taal moesten gaan spreken óf weer terug gaan?
Zonder de mensen te kunnen verstaan, kun je toch niet een normaal leven gaan leiden? Om dat te begrijpen hoef je niet op school gezeten te hebben....?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:25

nederlanders zijn ook niet 100% goed hoor, maar je moet heel eerlijk zeggen dat wel vaak de alochtonen schuldig zijn.

Kijken jullie wel een "opsporing verzocht" dan zie je toch meestal dat het de allochtonen zijn. Het klinkt misschien heel banketstaaf, maar veel allochtonen danken het aan zichzelf.

veel Antelianen die denken dat ze meer zijn dan de Nederlanders en als een nederlander dan wat zegt worden ze in elkaar geslagen.

Wij hadden 3 weken geleden in de buurt nog wat. Een turk slaat een nederlander de nederlander slaat terug dus de Turk gaat naar huis en haalt er een paar vrienden bij ze waren toen met zijn 6en dus ze hadden niet verwacht dat de nederlander oiok vrienden had. Aangezien dit in een aardig rasistische buurt was hebben de nederlanders de turken aardig te pakken gehad.
Maar een week later stonden er ineens zeker 30 Turken op de stoep. Dan schrik je je toch wel even rot.

Ik ben blij dat ik me rustig houd maar ik ga niet graag naar de stad of wat dan ook. Ik ben niet super rasistisch maar ik vind wel dat de meeste volken het aan zichzelf te danken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:29

Ik zou wel graag een defenitie willen krijgen van het modteam wat voor bokt onder discriminatie wordt verstaan. Zal een stuk makkelijker discussieren worden.

Ik heb nl het idee dat een heleboel niet gezegd mag worden, gewoon feiten, die dan ineens als discriminatie gezien worden. Als die feiten niet storend of zelfs strafbaar zijn, hoe kunnen ze dan als discriminatie gezien worden? Ze mogen niet gezegd worden, dus klaarblijkelijk moeten we het zien als zijnde normaal. Wordt dan wel een hele dunne lijn.

BV de 1e generatie die hier naar toe gehaald zijn om voor ons eenvoudig werk te doen, we hadden toen een booming business, zoveel werk en te weinig arbeidskrachten. De buitenlanders die geronseld werden, kwamen uit arme werkloze gebieden, kregen hier een salaris dat tig keer groter was dan daar de gewoonte was. Toen is gezinshereniging ontstaan, immers die buitenlanders hebben er voor gekozen hier te blijven. Het was toen een heel andere tijd, en hard werken was toen anders dan nu. Het arbeidsproces is zo toegenomen vanwege de computerisatie dat het werktempo tig keer hoger ligt. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er gezellig werd koffie gedronken op kantoor, als er een velletje geprint werd door mijn matrixprinter, duurder het wel een paar minuten, dus een document van bv 10 pagina's was een half uur printen en de pc kon niet tegelijk met printen gebruikt worden, kortom een ander werktempo. Dé tijd dat die 1e generatie hier kwam schoonmaken en machineoperator werden. Nu moeten we nog steeds horen dat we toen die mensen hier hebben gehaald, ze wilden immers zelf, ze zijn er beter door geworden, het was geen markt waar ze als slaven gekocht werden hoor! en dat WIJ ze nu nog steeds wat verschuldigd zijn? Wat dan? Hoevelen hebben in hun vaderland niet een 2e huis of meerdere huizen gebouwd? Die worden nu verhuurd tijdens vakanties of verkocht tegen meerwaarde. Ze hebben het al met al nog niet zo slecht hier. Subsidies om eigen winkeltjes te starten, in hun cultuur is dat normaal eigen ondernemerschap. Ze hebben hun eigen scholen, eigen winkels, eigen garages, heel veel eigen.

De tijd dat er massaal misbruik werd gemaakt van gemeensschapsgelden, ja de tokkie-achtigen deden het ook, maar massaal was wel de weg gevonden naar tig kinderen in het vaderland dat niet gecontroleerd kon worden en ook uit goedgelovigheid niet gecontroleerd werd. Mijn neef werk bij de sociale verzekeringsbank en de fraudes die onderzocht worden zijn gigantisch, zaken lopen jaren omdat het ondoorgrondelijk is.

Het was cultuur om je vrouw uit werken te sturen en binnen een jaar in de wao, bijna elke marrokaanse vrouw vanuit een laagopgeleide sociale klasse zit in de wao. Een heel programma van Netwerk is er ooit aan besteedt.

Ik kan nog veel meer voorbeelden noemen, ze hebben het hier nog niet zo slecht. Voor de ouderen wordt heel wat minder hier gedaan. De invaliden, chronisch zieken vallen veel meer buiten de boot. Wordt tijd dat die eens luidkeels discriminatie roepen.

Ben het onderhand wel beu steeds te moeten worden herinnert aan die groep die hier is gehaald voor werk DOOR ONS en dat we nu daar maar eens aan moeten denken. Die groep besloot om economische redenen hier te blijven en we zitten ondertussen al in de 3e, 4e of wellicht al 5e generatie. Waarom roept een marokkaan altijd weer Ik ben Marokaan en jullie discrimineren? Hoe zit dat? Een snotaap van 14 met een bijna onverstaanbaar accent, want dat is stoer, die roept achtergesteld te worden, maar naar school gaan is niet stoer, fatsoenlijk de taal van zijn vaderland, Nederland dus, niet wil spreken, wellicht niet kan spreken, want naar school gaan is niet macho.

Ik heb in Amsterdam gewoond, nu niet meer, gelukkig maar. Van overlast kan ik hier niet spreken, maar de moskee tegen over mijn huis, daar hebben we geen last van, maar altijd wel weer leuk om herinnerd te worden dat wij kennelijk iets fout doen met ons 12 jaar oude autootje, maar wel een paard Clown , als we autoos de parkeerplaats op zien sturen waarmee wij in 1 klap ons huis mee kunnen aflossen. Niet 1tje, nee verschillende en dan nog alles wat tig meer de waarde van ons autootje overschreid. Het herinnerd ons weer dat hoewel we beter zijn opgeleid toch kennelijk iets chronisch fout doen.... Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:32

leven en laten leven..
we wonen hier allemaal op de wereld toch.
lekker boeiend in welk land je woon. de mensheid bestaat langer dan de landen.

als iedereen hetzelfde zou zijn. dezelfde gebruiken zou hebben, hetzelfde zou spreken, zelfde mening.. lekker saaie boel dan.

en overal heb je oplichters, criminelen, niks gunners, mensen die aan hun eigen portomonee denken, moordenaars, gestoorden.
ook heb je overal goede mensen, die voor andere klaarstaan, mensen en dieren geen onrecht aandoen

dat is heus niet bepaald door je 'ras'

we kunnen hier wel alle rassen per stuk gaan behandelen.
nederlanders, marokkanen, chinezen, turken..

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:32

Nimue schreef:
tinaaz schreef:
de gevangenissen zitten anders vol met kleurlingen veeel meer dan blanke mensen... hoe kan dat dan??

Lees het hele topic maar eens door, dan zul je ergens een post zien waarin uitgelegd wordt dat er inderdaad meer criminaliteit is onder kleurlingen. En dat dat niet is omdat ze kleurling zijn, maar omdat ze vaak in minder prettige situaties leven (armoede, achterstandswijken).

maar ik vind juist als ze in deze armoede leven, hun best moeten doen voor de toekomst en een betere generatie wat zo dus niet gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:33

Whiz, het is hun eigen schuld dat die berbers analfabeet zijn. Als je ergens gaat wonen ga je de taal leren, maar kennelijk hadden ze het niet nodig om de taal machtig te zijn, ze hebben en hadden nl de mogelijkheid om als analfabeet te overleven en kennelijk in veel betere omstandigheden dan in hun eigen land. Idd vanuit de bergen en velen woonden zelfs in grotten.

Marokko is blij dat ze weg zijn, maken ook zelf grappen over berbers, zien ze als middeleeuws bergvolk.

Niet onze schuld dat die groep niet vooruit wil, willen ze zelf niet.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:39

russel schreef:
Ik zou wel graag een defenitie willen krijgen van het modteam wat voor bokt onder discriminatie wordt verstaan. Zal een stuk makkelijker discussieren worden.

Ik heb nl het idee dat een heleboel niet gezegd mag worden, gewoon feiten, die dan ineens als discriminatie gezien worden. Als die feiten niet storend of zelfs strafbaar zijn, hoe kunnen ze dan als discriminatie gezien worden? Ze mogen niet gezegd worden, dus klaarblijkelijk moeten we het zien als zijnde normaal. Wordt dan wel een hele dunne lijn.

BV de 1e generatie die hier naar toe gehaald zijn om voor ons eenvoudig werk te doen, we hadden toen een booming business, zoveel werk en te weinig arbeidskrachten. De buitenlanders die geronseld werden, kwamen uit arme werkloze gebieden, kregen hier een salaris dat tig keer groter was dan daar de gewoonte was. Toen is gezinshereniging ontstaan, immers die buitenlanders hebben er voor gekozen hier te blijven. Het was toen een heel andere tijd, en hard werken was toen anders dan nu. Het arbeidsproces is zo toegenomen vanwege de computerisatie dat het werktempo tig keer hoger ligt. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er gezellig werd koffie gedronken op kantoor, als er een velletje geprint werd door mijn matrixprinter, duurder het wel een paar minuten, dus een document van bv 10 pagina's was een half uur printen en de pc kon niet tegelijk met printen gebruikt worden, kortom een ander werktempo. Dé tijd dat die 1e generatie hier kwam schoonmaken en machineoperator werden. Nu moeten we nog steeds horen dat we toen die mensen hier hebben gehaald, ze wilden immers zelf, ze zijn er beter door geworden, het was geen markt waar ze als slaven gekocht werden hoor! en dat WIJ ze nu nog steeds wat verschuldigd zijn? Wat dan? Hoevelen hebben in hun vaderland niet een 2e huis of meerdere huizen gebouwd? Die worden nu verhuurd tijdens vakanties of verkocht tegen meerwaarde. Ze hebben het al met al nog niet zo slecht hier. Subsidies om eigen winkeltjes te starten, in hun cultuur is dat normaal eigen ondernemerschap. Ze hebben hun eigen scholen, eigen winkels, eigen garages, heel veel eigen.

De tijd dat er massaal misbruik werd gemaakt van gemeensschapsgelden, ja de tokkie-achtigen deden het ook, maar massaal was wel de weg gevonden naar tig kinderen in het vaderland dat niet gecontroleerd kon worden en ook uit goedgelovigheid niet gecontroleerd werd. Mijn neef werk bij de sociale verzekeringsbank en de fraudes die onderzocht worden zijn gigantisch, zaken lopen jaren omdat het ondoorgrondelijk is.

Het was cultuur om je vrouw uit werken te sturen en binnen een jaar in de wao, bijna elke marrokaanse vrouw vanuit een laagopgeleide sociale klasse zit in de wao. Een heel programma van Netwerk is er ooit aan besteedt.

Ik kan nog veel meer voorbeelden noemen, ze hebben het hier nog niet zo slecht. Voor de ouderen wordt heel wat minder hier gedaan. De invaliden, chronisch zieken vallen veel meer buiten de boot. Wordt tijd dat die eens luidkeels discriminatie roepen.

Ben het onderhand wel beu steeds te moeten worden herinnert aan die groep die hier is gehaald voor werk DOOR ONS en dat we nu daar maar eens aan moeten denken. Die groep besloot om economische redenen hier te blijven en we zitten ondertussen al in de 3e, 4e of wellicht al 5e generatie. Waarom roept een marokkaan altijd weer Ik ben Marokaan en jullie discrimineren? Hoe zit dat? Een snotaap van 14 met een bijna onverstaanbaar accent, want dat is stoer, die roept achtergesteld te worden, maar naar school gaan is niet stoer, fatsoenlijk de taal van zijn vaderland, Nederland dus, niet wil spreken, wellicht niet kan spreken, want naar school gaan is niet macho.

Ik heb in Amsterdam gewoond, nu niet meer, gelukkig maar. Van overlast kan ik hier niet spreken, maar de moskee tegen over mijn huis, daar hebben we geen last van, maar altijd wel weer leuk om herinnerd te worden dat wij kennelijk iets fout doen met ons 12 jaar oude autootje, maar wel een paard Clown , als we autoos de parkeerplaats op zien sturen waarmee wij in 1 klap ons huis mee kunnen aflossen. Niet 1tje, nee verschillende en dan nog alles wat tig meer de waarde van ons autootje overschreid. Het herinnerd ons weer dat hoewel we beter zijn opgeleid toch kennelijk iets chronisch fout doen.... Clown

Da's een behoorlijk verhaal, Russel. Ondanks dat ik het niet (geheel) met je eens ben, vind ik jouw reactie wel wat genuanceerder dan het gebrul van een boel anderen. Ik kan me in bepaalde delen van je verhaal vinden, in andere totaal niet, maar een reactie als deze maakt een discussie wel mogelijk en ook nuttig.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:48

Kleurlingen hebben vaak armoede waardoor ze drugs gaan dealen op de hoop dat ze meer geld kunnen verdienen waarvan ze een mooi nieuw leven kunnen opstarten maar meestal kunnen ze na een tijd niet meer stoppen.

Die wereld kan je niet zomaar instappen en er dan zomaar ineens weer uit. Vandaar dat veel allochtonen crimineel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:49

Dancie schreef:
Kleurlingen hebben vaak armoede waardoor ze drugs gaan dealen op de hoop dat ze meer geld kunnen verdienen waarvan ze een mooi nieuw leven kunnen opstarten maar meestal kunnen ze na een tijd niet meer stoppen.

Die wereld kan je niet zomaar instappen en er dan zomaar ineens weer uit. Vandaar dat veel allochtonen crimineel zijn.

Oooo, dus dat is de reden....
Ik ben Blond , maar nu snap ik hem.... Clown

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:51

ohw nou sorry hoor
ik wilde het al een tijdje verzenden maar was vergeten dat ik het getypt had Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:53

Jij mag alles zeggen hoor, maar het komt wel komisch simplistisch over. Haha! Haha! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:53

Sorry maar opmerking over chinese slaat echt op niks, vraag me af of je eigelijk tussen die groep zit voor je oordelen gaat trekken. Chinese maffia bestaat net zoals alle lander er bijna één heeft maar die is zo minimaal en die zul je nooit zien. Albanese mafia en heel de boel daarintegen zijn het uitschot.
En chinese praten wel goed nederland alleen is het soms een probleem van de chineese mentaliteit in china town. Maar die vinden al de chinese slecht.

Maar goed ik heb nog geen chinees meegemaakt die iets steelde van mij of me beroofde. Wat hier zit zijn kantoneze en die worden serieus streng opgevoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:54

Haha, de tijd dat de chineze mafia hier heerste, is al jaren terug, jaren 60 was het geloof ik, binnenstad Amsterdam, Warmoesstraat e.d. Maar dat was onder de chinezen zelf, afpersingen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:55

russel schreef:
Jij mag alles zeggen hoor, maar het komt wel komisch simplistisch over. Haha! Haha! Haha! Haha!

ja dat wel maar ik hou het altijd kort maar krachtig.

maar in rotterdam zie je het veel je hebt natuurlijk veel delen in rotterdam en als je die verschillende buurten ziet Tong uitsteken
In de meeste buurten kom ik liever niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:57

russel schreef:
Haha, de tijd dat de chineze mafia hier heerste, is al jaren terug, jaren 60 was het geloof ik, binnenstad Amsterdam, Warmoesstraat e.d. Maar dat was onder de chinezen zelf, afpersingen.

voila hier heb je het onder de chinese zelf. Knipoog

Maar goed iedereen die wel een paar keer in de chinese winkels komt zullen gemerkt hebben dat ze vaak niet zo vriendelijk zijn, maar dat is echt een fenomeen rondom de hele wereld. Al de chinese ergeren zich eraan en ook natuurlijk de gewone mensen die er komen voor het lekker eten. Zelfs al je zoals mij wel wat overweg kunt met mandarijns kijken ze nog vies.

Maar goed geef me een ras waar geen slechte mensen tussen zitten en dan zwijg ik Lachen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:01

in elk ras zitten slechte Tong uitsteken
of eskimo`s Haha! daar zitten misschien geen slechte bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:02

O ik zie, jij woont in Antwerpen. Over maffia's gesproken, zitten de russen daar ivm de diamanten?

Ik zat te lezen over een schots eiland met ongeveer 154 inwoners, geen criminaliteit en ballotage als je er wilt komen wonen, geloof 14 toeristen per keer kunnen er komen. Een soort utopie.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:04

dat zou me wel lekker lijke hoor

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:06

Wij hebben hier problemen met de albanese maffia, ik noem het een plaag Bloos sorry klinkt mischien cru. Er word vaak geschoten de prutsmuts industrie wordt ingepalmd dus niet goed voor die meisjes. Stukken straten zijn gewoon off limit voor gewone mensen.

Diamanten is nu van indiers nog niets over russen gehoord, is in indische handen gevallen na dat veel joden zijn gevlucht voor het racisme hier in antwerpen (want we waren het voormalig centrum en je ziet nu dat alles aan het vervallen is). Nuja het werd een periode zo erg dat als er een jood op de tram zat er vanalles werd naar gegooid en namen werden genoemd.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:11

ik weet van veel mensen dat Turken ook erg zijn.

Maar turken houden zich vaak op de achtergrond maar als er eenmaal iets gebeurt denken ze overal over na. Vaak worden ze ook niet gepakt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:13

Jezus Dancie.... over een opruiende post gesproken. Doe eens even normaal.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:13

heb ik gehoord van iemand