300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 11:06

India, hoe uit zich jouw allergie?
Fijne diertjes he..dazen..echt een uitvinding Cool

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:00

Wij wonen in Grun'n maar bij de Endurance van Onstwedde vorig jaar werden de paarden ook lek gestoken hoor; en bij ons in de wei zitten er soms ook hele kuddes op de paarden; Rox is er erg gevoelig voor en komt als een soort gatenkaas weer binnen, met allemaal bloedstreepjes.................... Ach gut
Hij moet nog even in elkaar, ziet er erg netjes, degelijk en stabiel uit. wordt ruim 2 meter hoog zo te zien.................. heel ding dus! Vandaag eerst nog een stukje bestraten, een mens kan niet alles tegelijk Huilen helaas..........

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 07:00

ik krijg er een heel erg dik been (of arm) van die ontstoken en warm is, of ik krijg mijn schoenen niet meer aan

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:33

Lees dit artikel net pas Bloos .

De uitvinding op zich is natuurlijk super (als ´ie werk Clown ), maar ik heb er wel een paar kanttekeningen bij: waar zet je zo´n ding neer op stal?
In wat voor straal werkt ´ie dan?
Ik heb bijv. 2 paddocks, die zo´n 50 m uit elkaar liggen. Als ik dat ding in het midden ervan neer zou zetten, staat ´ie op de parkeerplaats en is niet echt handig meer Knipoog . Op de paddock zelf lijkt me ook niet handig, er is altijd wel een paard wat nieuwschierig is en dat ding omgooit.
Daarbij: waarom zouden die dazen op die bal afkomen en niet op mijn paarden Scheve mond ?

Ik ben zelf naarstig op zoek naar een artikel wat vorg jaar in de Cavallo (duits paardentijdschrift) heeft gestaan; daarin stond een klein-mazig net, wat je rond (delen van) de wei/paddock kan hangen (gewoon langs de palen van het stroomband). Dat net is geimpregneerd met een middeltje wat die steek beesten weg houdt. Het middel is ruim 2 jaar werkzaam, dus dat betekend, als je het net deze zomer ophangt, je er 3 zomers plezier van hebt Lachen .
Het net kost iets van 6-8 € per meter. Je hoeft er niet je hele wei/paddock mee vol te hangen, het is al fijn als je paarden een hoek tot hun beschikking hebben waar ze ongestoort kunnen staan.
Wat ook belanrijk is: het is niet giftig voor paarden (of andere dieren) en mensen!
Ze hebben het getest en schijnt super te helpen.

*Edit: gevonden!
http://www.cavallo.de/index.php?aktion= ... id_nummer=

Luftangriffe von Bremsen, Kriebelmücken und Wadenbeißern machen Pferde kopfscheu und krank. Wissenschaftler des Instituts für Parasitologie und Tropenmedizin der FU Berlin stellten jetzt fest, daß die Tiere nur wenige Zentimeter über dem Boden fliegen. Das brachte sie die Idee, ein Insektennetz zu entwickeln. Es macht Weiden mückensicher, schützt Ekzemer und ist billig.
Laatst bijgewerkt door Sterre op 06-05-07 08:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:38

Waarom moet hij op stal staan?
Binnen heb je het niet nodig Lachen

Je hebt er volgende de site 1 per ha nodig, als er geen struiken oid tussen staan

Ikwil hem in de wei zetten met een lintje erom heen
Zodat ze hem niet kunnen slopen

Ze gaan er naar toe omdat de bal warm is en ze in eerste instantie niet zien dat het geen paard of koe is.
Ze komen uiteraard ook naar je paard, maar ook op dat ding en die je gevangen hebt, komen niet meer op je paard en leggen ook geen eitjes meer Lachen

Dat net wat jij kent, houd ze dat weg of dood ze dat?
Weg houden met geuren, daar geloof ik al een poosje niet meer in eigenlijk... Verdrietig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:47

runningkawa schreef:
Waarom moet hij op stal staan?
Binnen heb je het niet nodig Lachen

Je hebt er volgende de site 1 per ha nodig, als er geen struiken oid tussen staan

Ikwil hem in de wei zetten met een lintje erom heen
Zodat ze hem niet kunnen slopen

Ze gaan er naar toe omdat de bal warm is en ze in eerste instantie niet zien dat het geen paard of koe is.
Ze komen uiteraard ook naar je paard, maar ook op dat ding en die je gevangen hebt, komen niet meer op je paard en leggen ook geen eitjes meer Lachen

Dat net wat jij kent, houd ze dat weg of dood ze dat?
Weg houden met geuren, daar geloof ik al een poosje niet meer in eigenlijk... Verdrietig

Ik bedoelde met "op stal" niet letterlijk binnen Knipoog , ik bedoelde daarmee "het terrein waarop je paarden in de zomer staan" Lachen .

Of dat net die krengen doodt, weet ik niet en dat interesseerd me ook eigenlijk niet zo; het is voor mij al belangrijk genoeg dat ze niet in de buurt van mijn paarden komen Lachen .
Ook al zou die bal 300-400 van die klere beesten p.d. doden, dan nog zal dat niet de hele populatie uitroeien Clown ! (Dát zou pas een uitvinding zijn Haha! !!)

Maar goed, als die bal 1 HA van die krengen vrij kan houden, is dat zeker ook een interessant iets Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:49

Dat staat ook op hun site dat het nooit alle dazen zal kunnen vangen.

Maar als je het al zo kunt houden dat het weer te doen is om buiten te zijn, dat is al heel wat
Of dat je ook eens fatsoenlijk kunt rijden om 6 uur, ipv 10 uur 's avonds Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:11

Om het "rijden op stal" hoef ik zo´n bal/net niet, dan rij ik dat uurtje wel gewoon in de binnenbak.
Het gaat mij vooral om de tijd dat de paarden buiten staan, die zoveel mogelijk "steek-beesten-vrij" te hebben!
Zou er ook een "mini-bal" uitvoering te krijgen zijn om mee op buitenrit te nemen Cool ?!

Voor degene die geen bal, neten /of spray (kunnen) gebruiken: voordat mijn paarden op de paddock/wei komen, smeer ik de koker/uier dik in met melkvet, dat houdt op die plaatsen de steek-schade nog enigzins beperkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:30

Die luxe hebben we niet allemaal Lachen

Ik heb het ook voornamelijk voor de wei
Ik ben benieuwd of ik ze hiermee overdag buiten kan laten staan
Dat hoop ik Ja

Kleinere versies bestaan niet Lachen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:48

India, bedankt. Maar zie je de rode steekplek dan ook groeien in paar dagen? Ik had bv steek op scheenbeen, heel onderbeen werd binnen 5 dagen rood)

Sterre schreef:
Of dat net die krengen doodt, weet ik niet en dat interesseerd me ook eigenlijk niet zo; het is voor mij al belangrijk genoeg dat ze niet in de buurt van mijn paarden komen .

Heee... da's ogen sluiten Whoosh! (lekker hollands; "als maar niet bij mij is" Knipoog )

Hoe meer van die ballen, hoe minder dazen. Het verplaatsen van die krengen heeft geen zin.

Gisteren zei iemand tegen me dat vrieswinters minder insecten geven (weten we), maar natte winters zijn ook schadelijk.. hmmm.. zullen het gaan beleven.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:40

runningkawa heb je hem al binnen?
en zijn er al dazen op af gekomen? of zijn ze er nog niet?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:01

Die van ons staat/hangt wiegend in de wei............... en nu regent het! Boos! Maar ook blij hoor, Haha! waren nodig aan water toe. Ons land is verdeeld in 4 stukken, hij staat net achter de draad van het tweede stuk nu ze in het eerste staan. Ben net thuis van Endurance Ommen, uitgereden maar afgekeurd, hartslag bleef op 64 en moet 60 zijn................ maar superdag gehad! Morgen dus foto................ ding is ruim 2 meter hoog!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:06

Mijn opa en oma hebben hem.
Hij zit al redelijk vol..

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:17

Linky.. de zomer moet nog komen.. Fijn dat het eindelijk regent. Hier niet, helaas.

Dat is al vroeg, Justine_Mo. Ik heb er nog geen gezien. Maar kunnen die beesten daarin blijven zitten dat ze dan ook doodgaan? Ze kunnen dus niet terugkruipen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:38

Ik heb 'm wel al binnen, maar dit weekend totaal geen tijd gehad hem in elkaar te zetten.
Dus hij zit nog in de doos.

Redelijk vol?
Ik heb wel al dazen gezien hier, maar zou niet verwachten dat hij vol zou zitten.

Ziet er van boven uit zoals een wespenval branca Lachen

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:36

Zo, ik lees dit net! Wat een uitvinding!! Hebbuh!!!

Op welke pagina kan ik vinden waar je em kunt bestellen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:23

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 11:13

[quote="Sterre"]Lees dit artikel net pas Bloos .

waar zet je zo´n ding neer op stal? Op stal is hij niet nodig
In wat voor straal werkt ´ie dan? Hij werkt binnen een straal van 1 hectare
Ik heb bijv. 2 paddocks, die zo´n 50 m uit elkaar liggen. Als ik dat ding in het midden ervan neer zou zetten, staat ´ie op de parkeerplaats en is niet echt handig meer Knipoog . Op de paddock zelf lijkt me ook niet handig, er is altijd wel een paard wat nieuwschierig is en dat ding omgooit.

Dit product werkt ook zonder gifstoffen en werkt veeeeeeeeel langer dan 2 jaar Knipoog

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 11:13

Oh Tyrza, ik had jou wel even mogen pmmen Nagelbijten / Gniffelen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 11:14

Je kunt ze inderdaad online bestellen op bovengenoemde site. Als jemeer info wilt, dan hoo rik het graag. Ze hebben mij omgedoopt tot bokt ambassadeur Haha!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:17

LCharlotte schreef:
Op stal is hij niet nodig
Hij werkt binnen een straal van 1 hectare

Dit product werkt ook zonder gifstoffen en werkt veeeeeeeeel langer dan 2 jaar Knipoog

Sterre schreef:
Ik bedoelde met "op stal" niet letterlijk binnen Knipoog , ik bedoelde daarmee "het terrein waarop je paarden in de zomer staan" Lachen .

Maar goed, als die bal 1 HA van die krengen vrij kan houden, is dat zeker ook een interessant iets Lachen .

Knipoog .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:19

sterre dat net wat jij gezien hebt in cavallo heb ik ook gelezen. Heb dat artikel aan diverse mensen toen opgestuurd. Alleen daar staat dat ze laag aanvliegen. Maar dat klopt volgens mij helemaal niet. Je hoort er ook helemaal niets meer van dat is ook eigenaardig.

Daarom ben benieuwd naar mensen die zo"n ding hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:20

De uitvinder van de dazenval zei ook dat ze niet hoger dan 150 kwamen

Maar dat zou dus betekenen als je vliegengaas om je wei zet op 150 dat er dan geen of bijna geen dazen in zouden zitten?

Dan zou toch bijna iedereen dat iig om hun buitenbak maken?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:22

Ik zal eens even kijken of er meer info over dat net te vinden is Lachen .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:23

Ik zou zeggen probeer het. Maar die beesten zitten toch ook op de hals van de paarden wordt zo wel een dure grap. Lijkt me die dazenval goedkoper.