Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Ja hoor, ruim 5 jaar lang een angstbijter gehad van bijna 50 kg. Tijdens de puppy training kwam al duidelijk naar voren dat hij andere honden en mensen aanviel uit angst. Maar in die 5 jaar dat we hem hebben gehad (hij is in oktober 2005 ingeslapen omdat hij zware HD had), is hij NOOIT in de gelegenheid geweest om andere mensen/dieren aan te vallen. Hij droeg een muilkorf in drukke, stressvolle situaties, stond super onder appèl, maar liep nooit los omdat andere mensen het juist grappig vonden zo'n hond met een muilkorf uit te laten dagen door hun 'lieve' hond...Citaat:maar wat ik ook erg vind hebben jullie wel eens een herdershond meegemaakt?
Binnen zijn eigen roedel/gezin was het een schat van een hond die alles over zich heen liet komen.
Als ik afga op je berichten, vind ik jouw hond niet goed opgevoed, Dancie.
Dancie schreef:nerej ik haal geen andere rassen erbij ik vind herdershonden super
echt mooie beesten maar veel zijn ook niet te vertrouwen hoor
daarom zei ik het alleen de honden die er nog wat erger uitzien die
vindt iedereen gelijk super eng en agressief
Dancie schreef:nerej ik haal geen andere rassen erbij ik vind herdershonden super
echt mooie beesten maar veel zijn ook niet te vertrouwen hoor
daarom zei ik het alleen de honden die er nog wat erger uitzien die
vindt iedereen gelijk super eng en agressief
Hierdoor o.a.:Citaat:en hoezo uis mijne niet goed opgevoed
En de manier waarop je dit soort gedrag goedpraat.Citaat:dat heeft mijne ook als een hond bijv. tegen hem blaft draait hij helemaal door. Dat is ook 1 van de redenen dat hij niet losgaat. Het is een groot risico hoor zo`n hond je weet sdat ze ineens boos kunnen worden. Mijne hangt met zijn bijna 50 kilo aan de slipketting die hem bijna keelt maar dat boeit hem dan niks hoor.
cloris schreef:Nou dan mag je wel flink aan de bak met die opleiding..... Molossers zijn geen honden-honden en reuen kunnen zelden met reuen overweg dat is een feit!
Dancie schreef:Kijk ik vind het zelf al goed als alle doggen vastlopen. Ze hebben
al een agressief karakter, dus houdt ze maar aan de lijn. Toch is
de baas van de hond wel de gene die schuldig is voor alles wat
zijn/haar hond aanricht. Dus ook met dit geval. Helaas voor de
hond was die een beetje vasthoudend en dat zat hem tegen.
Cayenne schreef:Het ligt meer aan de opvoeding dan het instinct. Ik ken ook doggen of Pitbull-achtige honden, maar die zouden dit toch echt wel uit hun hoofd laten. Een hond die netjes is opgevoed doet dit niet, of het moet echt een ongezonde kronkel in de kop hebben.
Dancie schreef:engelse bulldog okee maar een bull mastiff heeft ook agressieve trekjes en een bordeaux dog ook ik verdiep me genoeg in de rassen hoor maar ik had het meer over: Pitt bull , mastino , Dogo , Bull mastiff , Bordeaux dog.
met agressief bedoelde ik eigelijk snel op hun teentjes getrapt
Dancie schreef: