Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
terrortitus schreef:faye schreef:Alleen wordt er bij moslims altijd enorme ophef over gemaakt, dat is gewoon zo.
ja dat is zeker zo kijk naar die reclame van celebrations met ali b dan zegt een marrokaan op een beledigende manier op het eind: Hollander! dat is toch disriminerend tegen over een nederlander!?
maar als het andersom zou zijn en er zou gezegd zijn: marrokaan! dan zou de hel losbarsten bij die marrokanen.
terrortitus schreef:maar het is wel de waarheid!
Miranda schreef:een nederlander mag ook niet in een moskee werken dus als ze dit nou niet willen dan niet, dan zoekt zze maar ergens anders werk
Karin schreef:pmarena schreef:Op zich vind ik het allemaal nog niet zo slecht die scholen op basis van een geloof. Als ze tijdens die extra lessen adhv. verhalen de kinderen goed duidelijk maken hoe ze zich horen te gedragen , goed bewust maken qua normen & waarden en met respect omgaan met je medemens , dan is het alleen maar goed. Eigenlijk beter dan een school waar ze alleen maar meer oppervlakkige vaardigheden leren en er geen aandacht is voor die diepere zaken.
Die zaken heb ik op mijn openbare school ook geleerd.
Ook op openbare scholen wordt aandacht besteed aan geloofszaken. Maar dan niet vanuit één gezichtspunt, niet dat ene geloof als 'oppergeloof'. Meestal onder de noemer 'geestelijke stromingen', althans zo was het bij ons. En reken maar dat ook besef van waarden en normen hoog in het vaandel stond.