Moslima geweigerd in Kantine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Moslima geweigerd in Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:20

Maar dat is helemaal niet de essentie van deze discussie, terrortitus.

_Miranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:26

een nederlander mag ook niet in een moskee werken dus als ze dit nou niet willen dan niet, dan zoekt zze maar ergens anders werk

terrortitus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:31

terrortitus schreef:
faye schreef:
Alleen wordt er bij moslims altijd enorme ophef over gemaakt, dat is gewoon zo.

ja dat is zeker zo kijk naar die reclame van celebrations met ali b dan zegt een marrokaan op een beledigende manier op het eind: Hollander! dat is toch disriminerend tegen over een nederlander!?
maar als het andersom zou zijn en er zou gezegd zijn: marrokaan! dan zou de hel losbarsten bij die marrokanen.

maar het is wel de waarheid!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:49

terrortitus schreef:
maar het is wel de waarheid!

Het is jóuw waarheid Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:51

Stap naar het meldpunt discriminatie zou ik zeggen. Ik denk alleen dat je niet ver komt, ik heb zo het vermoeden dat die reclame niet bedacht is door een allochtoon. Of denk je dat Ali B. die tekst zelf verzonnen heeft? Haha! Haha! Haha!

Miranda schreef:
een nederlander mag ook niet in een moskee werken dus als ze dit nou niet willen dan niet, dan zoekt zze maar ergens anders werk

Ook zo'n fijn argument, in Christelijke kerken werken zeker wel allemaal moslims?

Ik dacht dat het hier om een school ging, niet om een geloofsinstelling

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:56

Karin schreef:
pmarena schreef:
Op zich vind ik het allemaal nog niet zo slecht die scholen op basis van een geloof. Als ze tijdens die extra lessen adhv. verhalen de kinderen goed duidelijk maken hoe ze zich horen te gedragen , goed bewust maken qua normen & waarden en met respect omgaan met je medemens , dan is het alleen maar goed. Eigenlijk beter dan een school waar ze alleen maar meer oppervlakkige vaardigheden leren en er geen aandacht is voor die diepere zaken.

Die zaken heb ik op mijn openbare school ook geleerd.

Ook op openbare scholen wordt aandacht besteed aan geloofszaken. Maar dan niet vanuit één gezichtspunt, niet dat ene geloof als 'oppergeloof'. Meestal onder de noemer 'geestelijke stromingen', althans zo was het bij ons. En reken maar dat ook besef van waarden en normen hoog in het vaandel stond.

Mhh.. Om mijn openbare school werd humanisme gegeven. Ik denk dat het de kinderen daar ook wel mee duidelijk werd wat humaan was en normen en waarden. dat leer je echt niet alleen maar met godsdienst lessen hoor!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:59

leef en laat leven.....
in iedre cultuur is wel wat..
vindt wel dat er tegenwoordig snel word geroepen er word gediscrimineerd...
je hoeft maar iets te zeggen..en hups de vinger word uitgestoken..
dat geld voor zowel alochtonen als autochtonen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:05

Tsja als ik dit zo lees denk ik aan de ene kant Sigaar wat flauw...
Maar aan de andere kant, zouden wij is moeten proberen om in een moslim land aan te komen met een totaal ander geloof en daar te willen gaan werken...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:22

Aan de ene kant verwijten we Moslims dat ze niet zouden willen integreren. Als er een Moslima is die wel wil integreren en er een punt van maakt dat dat niet wordt geaceepteerd, dan roepen we in koor "ja, maar dat moeten wij dáár ook niet proberen" (terwijl we er op een ander weer schande van spreken dat "we" dat "dáár" niet mogen". Zo blijf je in cirkeltjes ronddraaien en in plaats van dit te doorbreken, houden we het lekker in stand.