Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kelly_ann schreef:Wat wisten ze al dan?
Kelly_ann schreef:Wat wisten ze al dan?
roest schreef:ik snap uberhaupt niet dat ze iets onderzoeken wat ze al weten
Welshcobfan schreef:Dieren? nee liever niet. Dat wil geen enkele psycholoog omdat alle dierproefjes al wel gedaan zijn en mensen zijn interessanter.
Welshcobfan schreef:De regels zijn enorm aangescherpt en dieren worden voor conditionele onderzoeken tegenwoordig eigenlijk niet gebruikt.
roest schreef:Kelly_ann schreef:Wat wisten ze al dan?
in slaap gevallen tijdens biologie?
Lizzle schreef:Renza schreef:De regels voor proefdieren zijn wel heel streng en geen 'lachertje'.
Zo streng zijn ze, in mijn ogen, niet. De regels die er zijn zijn voornamelijk in het nadeel van dieren.
steeffie schreef:[***], lees de reacties van Welscobfan eens:
Welshcobfan schreef:Dieren? nee liever niet. Dat wil geen enkele psycholoog omdat alle dierproefjes al wel gedaan zijn en mensen zijn interessanter.Welshcobfan schreef:De regels zijn enorm aangescherpt en dieren worden voor conditionele onderzoeken tegenwoordig eigenlijk niet gebruikt.
vossieman schreef:ik moest bijna kotsen toen ik het over die honden las echt ik vindt dat zo walgelijk laten ze die mensen zelf lekker vastbinden en schokken geven
Elaine schreef:Steeffie, lees mijn vorige reacties eens
Ik heb op school wel veel proeven gezien met dieren. Dat Welshcobfan en ik daarin een andere beleving hebben ligt misschien aan de andere achtergrond.
Renza schreef:@ imd: vind je depressie geen ernstige ziekte?
Machie schreef:Lizzle schreef:Zo streng zijn ze, in mijn ogen, niet. De regels die er zijn zijn voornamelijk in het nadeel van dieren.
ohohoh, duidelijk nog nooit in een proefdierlab geweest... Ik zou zeggen, bel naar maastricht, de universiteit daar, en vraag of je een dagje mee mag lopen op hun proefdierlab. Het is zooo vreselijk streng allemaal! En echt, mening proefdier heeft het vele malen beter dan de dieren bij mensen thuis! Ik heb het met eigen ogen gezien!
ranna schreef:Er zijn momenten dat ik me schaam dat ik tot het menselijk ras behoor. Geen enkel ander dier zou zoiets doen of zelfs maar willen. Jemig, wat zijn we diep gezonken.
Emeraldo schreef:Klopt helemaal Machie, ik had het een paar paginas terug ook geschreven. De pony's die ik heb zien lopen op de proefdierenboerderij (proefdierenlab waar de grotere dieren zitten) van m'n stage liepen in zo'n grote wei waarover de meeste pony's in NL alleen maar over durven dromen. En strenge regels zijn er inderdaad.
Machie schreef:Emeraldo schreef:Klopt helemaal Machie, ik had het een paar paginas terug ook geschreven. De pony's die ik heb zien lopen op de proefdierenboerderij (proefdierenlab waar de grotere dieren zitten) van m'n stage liepen in zo'n grote wei waarover de meeste pony's in NL alleen maar over durven dromen. En strenge regels zijn er inderdaad.
En zo hebben konijnen, ratten, muizen en geiten (die heb ik gezien) het ook een stuk beter dan het gemiddelde huisdier..