Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Maar die heeft vast geen michelin ster.
Uthrick schreef:Er zat een studiegenoot naast mij een kom soep als een bouwvakker leeg te lepelen ( op punt van de stoel, arm met lepel in de hand haaks tegen de borst aan ( hmm, weet niet hoe je dat anders uit moet leggen) en zijn andere "vrije"arm op de tafel om de kom soep heen.
russel schreef:Wat mij wel opvalt is dat er tegenwoordig overal stoornissen en allergieen voor zijn, had je vroeger niet. Ik heb idd een ouderwetse strenge opvoeding gehad, geen tegenspraak. Heb geen eetstoornissen in welke vorm dan ook, stressgerelateerde ziektes, borderline of andere psychische aandoeningen, ADHD of andere aanverwante ziekte, voedselallergieen in allerlei vormen en maten. Als ik mijn opvoeding vergelijk met de opvoeding van de kinderen van tegenwoordig, verschil van dag en nacht. Ik als kind had niks in te brengen, alles was moeten, ben er niet minder om geworden,als ik het eisenpakket en snelle belediging van kind tot puber bekijk en de tieners van nu, denk ik dat mijn opvoeding mij makkelijker in het leven heeft gezet. Ik verwacht niks, ben met zeer weinig tevreden en kan met groot gemak heel sober leven, heb er geen moeite mee gezag als meerderen te zien, loop dus niet meteen te jouwen en respect te roepen bij het minste geringste. Al bij een blik of verkeerde openingszin is de jeugd al beledigd en begint te roepen, moeten eerst nog iets neerzetten in de maatschappij. Daa'r kan ik mij aan ergeren, zie ik als gebrek in de opvoeding. Die hebben waarschijnlijk thuis niet te horen gekregen, "jij bent nog nat achter je oren, presteer eerst maar iets voor je een grote mond op gaat zetten!".
Welshcobfan schreef:Wij hebben thuis nog een extra regel: degene die gekookt heeft, is vrijgesteld van afwas en afruimen
Welshcobfan schreef:Als je denkt dat je nu te streng bent opgevoed: kijk er eens naar als je wat ouder bent (en vooral als je mensen om je heen hebt met kinderen die echt niet opgevoed zijn). Dan denk je bij jezelf: hoezo streng? ik ben gewoon goed opgevoed! en ik wil daarvan ook een groot deel overbrengen naar mijn eigen kinderen.
(Had mijn zus dat ook maar gedaan, dan was het nu tenminste niet zo vreselijk om met haar kids aan tafel te zitten).