Pitbull grijpt meerdere kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Pitbull grijpt meerdere kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 00:24

daar ben ik het niet mee eens
als iemand een hondje koopt.. kruising labrador x boxer.. mensen denken dan echt niet aan de pitbullwet...
als mensen zich gaan inlezen over een labrador of op een boxer.. krijg je echt niks te lezen over de pitbullwet... dus wie zou die mensen dan moeten inlichten??

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 01:04

LimaGentle schreef:
als iemand een hondje koopt.. kruising labrador x boxer.. mensen denken dan echt niet aan de pitbullwet...
als mensen zich gaan inlezen over een labrador of op een boxer.. krijg je echt niks te lezen over de pitbullwet... dus wie zou die mensen dan moeten inlichten??

Het heeft natuurlijk helemaal geen nut om je in te lezen in één van deze rassen wanneer je een kruizing neemt. Pling
Ieder weldenkend mens weet dat.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 07:58

Ylana schreef:
LimaGentle schreef:

Het heeft natuurlijk helemaal geen nut om je in te lezen in één van deze rassen wanneer je een kruizing neemt. Pling
Ieder weldenkend mens weet dat.

nou ik ben toch een weldenkend mens maar dat vind ik echt grote onzin. Vaak met kruisingen krijg je toch te maken met eigenschappen van beide rassen, dus ik zou niet weten waarom je je niet in kunt lezen dan.

Overigens ben ik helemaal gek van staffordshitre terriers, degene die ik ken zijn allemaal prima hondjes, supersociaal en lief (ook voor kinderen)
Het blijft gewoon een kwestie van opvoeden en het blijft gewoon een hond zo 'simpel' is het.

mensen die geen hond op kunnen voeden moeten gewoon helemaal geen hond nemen, ook geen golden retriever of poedel. Die richten dan net zo goed schade aan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:24

zou mijn kruising ook onder de wet vallen (herder X Bouvier)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:48

qua rassenkruising niet,maar het hangt ook sterk van het uiterlijk van je hond af,KiWiKo.
maar ik denk het haast niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 08:50

mijn hond heeft niet een bull uiterlijk nee Haha! Haha! lijkt eerder op een Briard Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:09

HIJ IS GISTER AFGEMAAKT STAAT VANDAAG IN HET AD

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 11:23

Volgens mij blijft je Capslock toets hangen Tita...

Citaat:
Politie neemt meer pitbulls in beslag

Uitgegeven: 22 februari 2007 10:12
DEN HAAG - Het aantal in beslag genomen pitbulls is de laatste drie jaar gestaag gestegen, blijkt uit cijfers van het ministerie van Landbouw. Vorig jaar nam de politie 514 van dit soort honden in beslag, waarvan er 461 werden afgemaakt.

In 2005 kregen 348 van de 415 in beslag genomen honden een spuitje en in 2004 197 van de 218 pitbulls.

Uit deze cijfers mag niet zonder meer de conclusie worden getrokken dat pitbulls in Nederland steeds meer voorkomen, zei een woordvoerder van het ministerie donderdag. "Er komen meer meldingen binnen van het publiek en de politie is intensiever gaan handhaven", verklaarde de woordvoerder.

Schoolkinderen

Deze week werd een aantal Haagse schoolkinderen gebeten door een pitbull. De slachtoffers liepen met hun klas op straat toen de hond op de kinderen afrende. De 19-jarige eigenaar kreeg een boete, de hond wordt afgemaakt.

http://www.nu.nl

Ik ben het er wel mee eens dat hij is afgemaakt.

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:03

Een hond hoort niet te bijten..
Wel vraag ik me af in hoeverre die hong ECHT heeft gebeten.. Als die kinderen ter plaatse behandeld konden worden lijkt het mij nogal mee te vallen.
Maargoed, stom van die eigenaar om zijn hond los te laten lopen. Geen enkele hond is te vertrouwen, het blijft immers een dier..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:52

Veroordeel de baas, niet het dier!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:46

idd.

als een hond echt gevaarlijk is moet hij afgemaakt worden,alleen zouden ze dat niet altijd zo lukraak moeten doen(zeg niet dat het automatisch in dit geval ook zo is)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:47

Snoevie schreef:
idd.

als een hond echt gevaarlijk is moet hij afgemaakt worden,alleen zouden ze dat niet altijd zo lukraak moeten doen(zeg niet dat het automatisch in dit geval ook zo is)

Een mens maakt een dier gevaarlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:51

ja helaas wel.
de dieren zijn er de dupe van

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:16

arme hond

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:49

ja arme hond...
heb zelf een amerikaanse bulldog en het is gewoon een geweldige hond en het is vaak gezegd maar het ligt toch meer aan de eigenaars, ik bedoel wat voor soort mensen zie je altijd met een pitbullachtige lopen??juist ja (stoere) jongens of turken zie ma het kranten stukje(jongen van 19) denk je dat die de verantwoordelijkheid neemt om dat beest goed te trainen?
echt nie die wil er alleen maar stoer mee pronken!!
maar de pitbullachteigen die in gezinnen zitten daar hoor je nooit wat over...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:25

stoere jongens of turken,waar slaat dat nou op?
er zijn wel bepaalde types met zulk soort honden,maar de meeste mensen hebben ze gelukkig omdat ze van het rastype houden

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:41

_Winnetou_ schreef:
ja arme hond...
heb zelf een amerikaanse bulldog en het is gewoon een geweldige hond en het is vaak gezegd maar het ligt toch meer aan de eigenaars, ik bedoel wat voor soort mensen zie je altijd met een pitbullachtige lopen??juist ja (stoere) jongens of turken zie ma het kranten stukje(jongen van 19) denk je dat die de verantwoordelijkheid neemt om dat beest goed te trainen?
echt nie die wil er alleen maar stoer mee pronken!!
maar de pitbullachteigen die in gezinnen zitten daar hoor je nooit wat over...

idd ik heb ook een amerikaanse bulldog .
hier in de buurt wonen ook wel wat raszuivere pitbulls maar die zijn heel erg lief !
Zoals je zelf ook weet kan je een Ab niet met alle rassen laten spelen maar mijn hond speelde ook graag met die pits omdat dat samen met staffs een beetje de enige honden in de buurt waren die een beetje weerstand hadden tegen de mijne (woontinbuurtmethaastalleenschoothondjes)(mijnhondweegt48kilo)
ik ga trouwes naar de show van zondag ga jij ook met je amerikaanse bulldog?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:54

woon jij in belgie Daanxbien?
want in NL zijn geen raszuivere pitbulls meer

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:06

In nederland zijn er echt nog wel raszuivere pitbulls Knipoog
alleen de mensen die ze hebben moeten goed opletten als er politie in de buurt is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:11

hoe weet je dan zo zeker dat ze raszuiver zijn,aangezien zulke honden al vanaf 1993 niet meer in NL gefokt mogen worden,en er dus ook geen papieren bij komen.

en die mensen die jij bedoeld vind ik dan bijzonder triest van geest,als de politie je opmerkt word de hond afgemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:14

alleen stoere jongens of turken? hmm ik ben geen stoere jongen of turk, ben met mijn hondje aan het trainen (geslaagd voor de basiscursus in 3,5 week) nu bezig met vervolgcursus, en ze woonde in een gezin, dat uitelkaar gevallen is, (nu alleen met mijn moeder en ik, en 3 katten), hoezo vooroordelen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:15

ben jij niet stiekem een stoere jongen,dees_daan?

(nee hoor geintje,ik vind dat soort opmerkingen ook zo dom)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:16

Snoevie schreef:
hoe weet je dan zo zeker dat ze raszuiver zijn,aangezien zulke honden al vanaf 1993 niet meer in NL gefokt mogen worden,en er dus ook geen papieren bij komen.

en die mensen die jij bedoeld vind ik dan bijzonder triest van geest,als de politie je opmerkt word de hond afgemaakt.

ik snap echt niet waarom mensen die blijven houden erg triest Boos!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:17

Snoevie schreef:

Die mensen hebben die pitbulls uit belgie gehaalt ..
en ze hadden er ook een nestje mee gedaan en die pups daaruit zijn nogsteeds in deze buurt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 22:19

Snoevie schreef:
ben jij niet stiekem een stoere jongen,dees_daan?

(nee hoor geintje,ik vind dat soort opmerkingen ook zo dom)

ssst Clown