Het offer "feest"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Re: Het offer "feest"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:14

Australie, hmmmmmmmm is dat niet het land waar vroeger Aboriginals woonden?
Die zijn gesteriliseerd zodat er niet zo veel meer zouden bijkomen?
Waar vluchtelingen in concentratie kamp achtige faciliteiten opgesloten worden?
Waar de kinderen van Aboriginals weg genomen werden bij hun moeders om bij blanken opgevoed te worden?
Laat me niet lachen, als iemand zich moet schamen is het wel de blanke bevolking van
Australie.
Men werkt er met man en macht aan om te schade die deze blanken aangericht hebben bij mens én dier te beperken, slecht voorbeeld helaas.

en erg off topic van mij Bloos

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:19

door_ schreef:
elmo1 schreef:
Van reacties van sommigen hier zou je bang worden, zo weinig respect voor mensen met een ander geloof of andere iedeen.
Sta open voor mensen uit een andere cultuur daar kan je nog wat van leren!

Ik sta helemaal open voor andere culturen, zo is het in australië gebruikelijk dat je als immigrant onder andere eerst een baan voor jezelf regelt, kan aantonen dat je banden hebt met het land waar je heen emigreert en vloeiend de taal spreekt...
Geweldige cultuur!!

En in Nederland dan?
Ik wil misschien in Nederland komen wonen met mijn vriend, maar denk maar niet dat mij dat lukt! Een eerlijke liefde wordt in Nederland op dit moment voor heel erg veel mesnen onmogelijk gemaakt. Want het is in Nederland wel zo verschrikkelijk moeilijk om nog een buitenlander binnen te krijgen!!!!!

Ik wil trouwens wel even wat zeggen...
Ik zat vanmiddag in de bus (ik ben nu dus in Nederland) en voor mij zaten twee marokkaanse meiden. Eerst zaten ze erg luidruchtig in hun eigen taal te spreken, en daarna begonnen ze in het Nederlands over het slachtfeest. En dan ook echt zo dat de hele bus het kan horen, en zelfs zat ze omgedraait richting mij, te vertellen dat ze het hart eruit gerukt heeft, en de darmen er zo uitgetrokken heeft. Echt inclusief elk detail..............
Mijn haren gingen dus echt overeind staan!!!!!
De gedachte achter het feest is iets moois, maar ik heb dus gemerkt dat die gedachte nogal verdwijnt... Het leek wel alsof ze alleen de Nederlanders tegen zich wilde hebben, en zat te vragen om opmerkingen. Ondanks dat ik daar dus zat met mijn Turkse vriend, keek ze ons verschillende keren vuil aan en ik had er bijna wat van gezegd. Gelukkig stopte ze al snel met haar details..

Dit vond ik dus écht zóó asociaal, echt niet normaal. Dit is de bedoeling toch niet.
Nouja goed, ik wilde het gewoon even kwijt..
Het was in ieder geval goed dat mijn vriend geen Nederlands kan verstaan... Ik denk dat hij héél erg kwaad geworden was.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:24

Nathalie zo een mensen maken het voor mensen met goede bedoeling onmogelijk.
Nuja, van die imigratie wetten begrijp ik het wel een beetje. Is jaren zoveel misbruik van genomen.
En lees eerste zin dan terug Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:33

Ja opzich snap ik wel dat het zo moeilijk is nu. Maar het is voor heel veel mensen gewoon zo erg vervelend.
Mijn vriend is bijvoorbeeld echt een goede jongen. Niks kwaads zit erin. En hij wil het liefst gewoon in zijn land blijven, ik inmiddels ook, maar van de zomer wilde ik graag naar Nederland.
Ik wist wel dat het moeilijk was, maar zó moeilijk.... Het is voor ons gewoon echt onmogelijk! Als ik niet in Turkije kon wonen, dan kunnen wij onze relatie op onze buik schrijven....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:38

Nathalie schreef:
Ja opzich snap ik wel dat het zo moeilijk is nu. Maar het is voor heel veel mensen gewoon zo erg vervelend.
Mijn vriend is bijvoorbeeld echt een goede jongen. Niks kwaads zit erin. En hij wil het liefst gewoon in zijn land blijven, ik inmiddels ook, maar van de zomer wilde ik graag naar Nederland.
Ik wist wel dat het moeilijk was, maar zó moeilijk.... Het is voor ons gewoon echt onmogelijk! Als ik niet in Turkije kon wonen, dan kunnen wij onze relatie op onze buik schrijven....

Weet nietmeer wat de voorwaarde zijn. Jij vaste job hebben en zoveel geld verdienen ofzo?

Nuja, begrijp ze ook ergens hoor. Nu nog word er misbruik van gemaakt. Maar de mensen die het dan via de goede weg willen doen halen het niet. Ik zit in een sociaal woning buurt, en wat ik hier soms zie vraag ik me af hoe die mensen hier geraakt zijn. Maar goed waarom zouden ze het niet doen, als je ermee weg geraakt?
Maar turkijen moet ook wel leuk zijn om te wonen na het schijnt. Hopen dat het ooit voor je lukt OK dan! zal duimen alvast.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:42

Het is leuk, maar je hebt in Turkije helaas een hoop geluk nodig. Je hebt daar minder regeltjes in Nederland... Zo heeft mijn vriend gewerkt voor een baas die hem gewoon niet betaalde. Scheve mond We hebben het afgelopen jaar een hoop pech gehad, en daardoor wilde ik naar Nederland. Maar inmiddels wil ik het toch nog proberen, want nu ik voor 6 weken in Nederland ben, vind ik mijn leven in Turkije toch fijner...

Maargoed, de eisen.. Je moet minimaal 21 zijn en 1400 euro netto verdienen per maand. Dat is dus echt veel voor een 21-jarige. En dat wordt dit jaar nog eens verhoogt ook.
Dat is het grootste probleem waar ik tegen aan loop. En de inburgerings cursus is gewoon veelste moeilijk, dat sowieso, ik zie mijn vriend daar niet voor slagen op korte termijn. Ik heb hem zelf geprobeert, en had zelf al bijna alles fout! Hoe moet hij dat dan allemaal weten? Hij weet veel over Nederland, maar veelste weinig..
Ik weet zo de rest vd eisen niet uit mijn hoofd, maar heb thuis een brief liggen met alles erop, maar die ligt zo ver weg. Knipoog

In België is het trouwens een heel stuk makkelijker. Maar dat gaat ook snel veranderen. Op dit moment, al komt mijn vriend illegaal binnen in België, en wij trouwen daar (dan moet ik natuurlijk wel eerst in België gaan wonen maar dat schijn je zo voor elkaar te hebben als Nederlander) dan mag hij gewoon blijven.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:44

Nathalie schreef:
Het is leuk, maar je hebt in Turkije helaas een hoop geluk nodig. Je hebt daar minder regeltjes in Nederland... Zo heeft mijn vriend gewerkt voor een baas die hem gewoon niet betaalde. Scheve mond We hebben het afgelopen jaar een hoop pech gehad, en daardoor wilde ik naar Nederland. Maar inmiddels wil ik het toch nog proberen, want nu ik voor 6 weken in Nederland ben, vind ik mijn leven in Turkije toch fijner...

Maargoed, de eisen.. Je moet minimaal 21 zijn en 1400 euro netto verdienen per maand. Dat is dus echt veel voor een 21-jarige. En dat wordt dit jaar nog eens verhoogt ook.
Dat is het grootste probleem waar ik tegen aan loop. En de inburgerings cursus is gewoon veelste moeilijk, dat sowieso, ik zie mijn vriend daar niet voor slagen op korte termijn. Ik heb hem zelf geprobeert, en had zelf al bijna alles fout! Hoe moet hij dat dan allemaal weten? Hij weet veel over Nederland, maar veelste weinig..
Ik weet zo de rest vd eisen niet uit mijn hoofd, maar heb thuis een brief liggen met alles erop, maar die ligt zo ver weg. Knipoog

In België is het trouwens een heel stuk makkelijker. Maar dat gaat ook snel veranderen. Op dit moment, al komt mijn vriend illegaal binnen in België, en wij trouwen daar (dan moet ik natuurlijk wel eerst in België gaan wonen maar dat schijn je zo voor elkaar te hebben als Nederlander) dan mag hij gewoon blijven.

Lijkt mij dat de eisen in nederland hoger zijn, mischien naar belgie verhuizen daar al info voor aangevraagd?
Wow, werken voor iemand die niet betaalde leuk Scheve mond

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:49

Ja we hebben ook al info gevraagt voor België en dat is dus idd een heel stuk makkelijker. Als ik nu in België ga wonen, heb ik dat in 5 dagen voor elkaar (gemiddeld) en als ik dan met mijn vriend trouw, mag hij blijven.

Maargoed, op dit moment willen we niet meer. Haha! Maar anders was het wonen in België zeker een optie.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:07

door_ schreef:
Heb even gereageerd in de qoute....
elmo1 schreef:
Australie, hmmmmmmmm is dat niet het land waar vroeger Aboriginals woonden? JA, en nog steeds.
Die zijn gesteriliseerd zodat er niet zo veel meer zouden bijkomen? NEE, dat is Zweden of zo met gehandicapten
Waar vluchtelingen in concentratie kamp achtige faciliteiten opgesloten worden?
Half goed, het zijn kampen in de woestijn zodat ze niet kunnen ontsnappen, omstandigheden niet super, net zoals hier , want da’s internationaal geregeld. Zodra iemand legaal wordt verklaard, en hij/zij spreekt Engels, mag deze het land in. Gaat sneller dan bij ons. En ze hebben niet veel vluchtelingen, want het is een verdomd eind zwemmen……
Waar de kinderen van Aboriginals weg genomen werden bij hun moeders om bij blanken opgevoed te worden?
Ja, tot in de jaren 60, toen hadden ze ook geen paspoorten, nu wel. Nu zitten er overal aboriginee-help-centres en kunnen ze overal subsidie voor krijgen, hebben ze een eigen staat (Northern Territory) waar alleen zij op alles mogen jagen, blanken niet.
Ze zitten altijd in het parlement, met x-zetels, dit terwijl ze daar géén stemmen voor hebben. Plus ze kunnen elk stuk land claimen als er bewijs is dat het heilige grond is. Zo is die rode berg heilig , en mag je als blanke er niet op.

Laat me niet lachen, als iemand zich moet schamen is het wel de blanke bevolking van
Australie. Schamen? daar denken wij dan heel anders over.
Men werkt er met man en macht aan om te schade die deze blanken aangericht hebben bij mens én dier te beperken, slecht voorbeeld helaas.
Ook in Nederland is schade aangericht met betrekking tot mens en dier, wil je specificeren wat er in Australié slechter aan gaat dan? Volgens mij is dit zeker niet slechter dan hier.... al met al vond ik het voorbeeld zo slecht nog niet, zeker wat betreft de intergratie van immigranten, denk ik dat zij het een stuk beter gedaan hebben dan nederland, en nog doen....

en erg off topic van mij Bloos

Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 03-01-07 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:12

editje, dubbelpost...

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:45

Sorry, maar het is echt zo dat Aboriginal vrouwen werden gesteriliseerd in de jaren 50, en wat fijn voor hun dat ze in het parlement mogen zitten zeg, en zomaar grond mogen claimen als het helilig is.
Australie ís hun land, de blanken hebben dit zich toegeeigend, evenals Zuid-en Noord Amerika, Suriname, delen van Afrika, Indonesie en zo voorts enzovoorts.
Blanken, hebben de neiging zich al snel superieur te gedragen t.o.v. andere culturen.
Geen idee wat dit nog met het islamitisch offer feest te maken heeft, maar goed.

Tevens is de blanke bevolking van Australie dus allen afkomstig van immigranten, met uitzondering van de oorspronkelijke Aboriginals en hebben deze mensen, schapen, konijnen ratten etc mee genomen waardoor de inheemse dieren nu met uitsterven worden bedreigd, vele vogel soorten zijn al uitgestorven.
Dat bedoel ik met schade toegebracht aan de flora en fauna.
Vroeger werden er hele scheeps ladingen criminelen daar naar toe gebracht, dan waren ze er in Engeland van af.
De immigratie wetten in Australie zijn dus zó goed geweest in het verleden dat de oorspronkelijke bevolking nu een minderheid is geworden.
stof tot na denken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:53

elmo1 schreef:
Sorry, maar het is echt zo dat Aboriginal vrouwen werden gesteriliseerd in de jaren 50, en wat fijn voor hun dat ze in het parlement mogen zitten zeg, en zomaar grond mogen claimen als het helilig is.
Australie ís hun land, de blanken hebben dit zich toegeeigend, evenals Zuid-en Noord Amerika, Suriname, delen van Afrika, Indonesie en zo voorts enzovoorts.
Blanken, hebben de neiging zich al snel superieur te gedragen t.o.v. andere culturen.
Geen idee wat dit nog met het islamitisch offer feest te maken heeft, maar goed.

Tevens is de blanke bevolking van Australie dus allen afkomstig van immigranten, met uitzondering van de oorspronkelijke Aboriginals en hebben deze mensen, schapen, konijnen ratten etc mee genomen waardoor de inheemse dieren nu met uitsterven worden bedreigd, vele vogel soorten zijn al uitgestorven.
Dat bedoel ik met schade toegebracht aan de flora en fauna.
Vroeger werden er hele scheeps ladingen criminelen daar naar toe gebracht, dan waren ze er in Engeland van af.
De immigratie wetten in Australie zijn dus zó goed geweest in het verleden dat de oorspronkelijke bevolking nu een minderheid is geworden.
stof tot na denken?

Je hebt helemaal gelijk hoor op dit punt maar het is inmiddels wel heel erg Off-topic.
Maar als ik de VS en australie over hun immigratie beleid hoor dan erger ik mij groen en geel en dan denk ik inderdaad aan het bovenstaande.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:00

Nathalie schreef:
Ja we hebben ook al info gevraagt voor België en dat is dus idd een heel stuk makkelijker. Als ik nu in België ga wonen, heb ik dat in 5 dagen voor elkaar (gemiddeld) en als ik dan met mijn vriend trouw, mag hij blijven.

Maargoed, op dit moment willen we niet meer. Haha! Maar anders was het wonen in België zeker een optie.

Toen wij vorig jaar in Turkije waren hebben we daar ook een aantal meisjes gesproken die verkering hadden met een Turkse jongen. Ook zij wilden graag in Nederland gaan wonen, maar dit blijkt inderdaad heel lastig te zijn. Daarom zijn ze ook in Turkijke (Bodrum) gaan wonen, alleen daar is het heel lastig om werk te vinden dat dan ook nog eens goed betaalt. Als Nederlander heb je dan altijd nog je familie om op terug te vallen, maar familie van de Turken daar hebben vaak zelf amper wat. Die kunnen dan niet op hun familie terug vallen. Toch vind het wel goed dat de Nederlandse regering zo streng is, hoe rot dat wellicht voor jullie is. In Nederland wonen al zoveel mensen en niemand zit te wachten op weer iemand erbij, die de taal amper spreekt of aan het arbeidsproces kan deelnemen. Als je bedenkt dat in Nederland een werkende het vaak ook nog voor 2 niet werkende mensen moet verdienen. Denk ook aan de vergrijzing, maar dan wel met het verschil dat mijn opa en oma na de WO 2 hard hebben gewerkt om Nederland weer op te bouwen.

Wij hebben vrienden wonen in Bodrum. Hij is een Turk en zij Nederlands. Hij wil niet eens in Nederland wonen. Zegt dat hij daar niet zou kunnen aarden. Daarom wonen ze in Turkije en werken daar beiden. Daar heb ik wel respect voor. Hij is in ieder geval niet zo'n Turk die wil profiteren van Nederland (begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat jou vriend dat wel is), maar ik ken er die dat wel zijn. Die zijn naar Nederland gekomen toen het allemaal nog makkelijker was en voeren echt geen ruk uit. En die vrouwen maar hard werken...Onze vrienden zijn nu voor een paar maanden in Nederland, maar het heeft heel veel moeite en geld gekost om een visum te krijgen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:34

Ook wij zijn samen in Nederland. En ons heeft het bloed zweet en tranen gekost. Het is niet normaal. En nu zijn wij niet eens op een eerlijke manier hier. Bloos (meer info via PB als iemand dat wil Knipoog )
Maargoed, hij kan Nederland een keer zien, en daar gaat het om toch?

Ik zie bij ons veel meisjes komen, waar dan ook vandaan, maar helaas ook weer redelijk snel gaan. Het leven is niet makkelijk in Turkije en dat wordt door vele onderschat. Ook door mij hoor, toen ik de stap zette, daar niet van. Maar je moet toch verdomd sterk zijn om er te kunnen leven. Je hebt altijd mensen die een dosis geluk erbij krijgen (gelijk een goedbetaalde baan en een goedkoop huis etc..) maar dat hadden wij niet. (of eigenlijk hebben, het is nog afwachten wat dit jaar ons brengt)
Wij hebben echt een heel slecht jaar gehad en om dan door te zetten, dat is erg moeilijk.
Ik heb altijd terug zitten denken naar mijn leven in Nederland en dat is eigenlijk mijn fout geweest. In Nederland had ik vrienden, paarden, een full-time baan waarvan ik niets in moest leveren, dus ik deed en kocht wat ik wilde!
Nu is het echt elke cent omdraaien, en zelfs soms mijn ouders bellen voor geld. En daar word je niet happy van.
Dus toen ik terug ging denken aan mijn oude leven, wilde ik terug naar NL. Maar nu wij in NL zijn, zie ik wel in dat mijn leven niet meer hetzelfde zou worden. Doe mij nu, toch maar Turkije!

Wat ik trouwens nog wil zeggen.. Mijn vriend heeft in de periode dat we nu in Nederland zijn, een aantal Nederlandse turken ontmoet. En écht IEDEREEN (ik wil niet iedereen over 1 kam scheren, maar echt élk persoon dat WIJ ontmoet hebben, op 1 na) begint tegen hem dat hij hier moet wonen, dat hij dan niet veel hoeft te werken, mij maar in de waan moet laten dat hij van mij houd maar ondertussen wel elk Nederlands meisje kan ......
Daar schrok ik dus echt heel erg van!!!!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:50

@ Elmo1: Weet jij hoe groot Northern teritory is? Voor 100.00 man? Die aboriginals hebben allemaal land ter grootte van het gemiddelde dorp hier....

Overigens wilde ik niet zo ver terug gaan, laten we het wel over de beschaving in het algemeen van de laaste 50 of 60 jaar ofzo...

Bovendien bedoelde ik niet alleen de "leer de taal" aspecten van hun immigratiebeleid, maar ook het aspect dat elke immigrant dezelfde kans krijgt, je krijgt ook echt een kans, en ik kan denk ik zeggen dat je in nederland als immigrant niet de kans krijgt om je te bewijzen, omdat je jarenlang aan het lijntje gehouden wordt terwijl je niet eens werk mag gaan zoeken....

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:25

ShirleyA schreef:
yousra schreef:
Ik respecteer iedereen zijn mening, maar zolang we niet weten hoe het voelt om geslacht te worden, kunnen we moeilijk zeggen of dat pijn doet of niet. Knipoog

We weten niet hoe die dieren zich voelen. Knipoog

En ShirleyA jij vroeg net, VAN WIE de schapen een goed leven moeten hebben, nou dat moet namelijk van hun geloof, dus de islam en wat er in de Koran staat. Knipoog

Niet om tegen de islam te schoppen hoor, maar als ongelovige vraag ik me nu af: wat is de waarde v een boek, want meer dan een boek is de koran of de bijbel voor mij niet. Deze boek zijn ooit geschreven (miss wel als mooie verhalen voor t slapen gaan? dat zullen we nooit weten nl) maar nog nooit heeft iemand god of allah gezien en dus is er geen tastbaar bewijs van de waarheid. Zoals er ook geen bewijs is van t ontbreken v deze goden.
Tja voor mij heeft de koran dus geen waarde en geld niet als reden een dier te slachten op een manier die erg onvriendelijk is/lijkt. Niets mag ten grondslag liggen aan praktijken die dier onvriendelijk zijn. en ik ben nog steeds niet overtuigd van de zg vriendelijheid van respectvol slachten zonder verdoving, sorry.
* AMEN* ! Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:35

Als ongelovige is dat makkelijk te zeggen. Maar je schopt mij nu, als gelovige, nogal tegen het hoofd moet ik eerlijk zeggen...
Deze reactie is mij nog nooit opgevallen, nu wel. Knipoog

Maar ik vind reacties al deze eigenlijk niet kunnen. Dat iemand niet gelooft, oke, jou keus. Maar om zo te spreken over het boek.. het spijt me zeer.
Ik ben niet streng gelovig, maar ik geloof wel! En dat boek waarover jij denkt dat het misschien wel verhaaltjes voor het slapen gaan zijn, dat is voor mij (en vele andere) een heilig geschrift.

Goed ik weet even niet goed hoe ik dit moet verwoorden. Zit even in de knoop. Haha!
Maar dat jij niet in de bijbel of wat dan ook geloofd, dat betekend niet dat het gelijk onzin moet zijn....

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:48

Nathalie schreef:
Als ongelovige is dat makkelijk te zeggen. Maar je schopt mij nu, als gelovige, nogal tegen het hoofd moet ik eerlijk zeggen...

Maar ik vind reacties al deze eigenlijk niet kunnen. Dat iemand niet gelooft, oke, jou keus. Maar om zo te spreken over het boek.. het spijt me zeer.
Ik ben niet streng gelovig, maar ik geloof wel! En dat boek waarover jij denkt dat het misschien wel verhaaltjes voor het slapen gaan zijn, dat is voor mij (en vele andere) een heilig geschrift.

Goed ik weet even niet goed hoe ik dit moet verwoorden. Zit even in de knoop. Haha!
Maar dat jij niet in de bijbel of wat dan ook geloofd, dat betekend niet dat het gelijk onzin moet zijn....

En dit vind ik dus weer een overdreven reactie, komop!
De reactie van ShirleyA wordt op een hele nette manier verwoord, het is niet echt tegen de borst stuitend wat er nu hier gezegd wordt, en je zit nu al op de kast?
Bekijk het eens andersom, (ik geloof bv niet in God of Allah trouwens)Als jij al op de kast zit als er een opmerking wordt gemaakt of het boek wel echt is, is het dan niet even respectloos voor gelovigen om te zeggen dat ik het mis heb?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:11

Nathalie schreef:
Ik wil trouwens wel even wat zeggen...
Ik zat vanmiddag in de bus (ik ben nu dus in Nederland) en voor mij zaten twee marokkaanse meiden. Eerst zaten ze erg luidruchtig in hun eigen taal te spreken, en daarna begonnen ze in het Nederlands over het slachtfeest. En dan ook echt zo dat de hele bus het kan horen, en zelfs zat ze omgedraait richting mij, te vertellen dat ze het hart eruit gerukt heeft, en de darmen er zo uitgetrokken heeft. Echt inclusief elk detail..............
Mijn haren gingen dus echt overeind staan!!!!!
De gedachte achter het feest is iets moois, maar ik heb dus gemerkt dat die gedachte nogal verdwijnt... Het leek wel alsof ze alleen de Nederlanders tegen zich wilde hebben, en zat te vragen om opmerkingen. Ondanks dat ik daar dus zat met mijn Turkse vriend, keek ze ons verschillende keren vuil aan en ik had er bijna wat van gezegd. Gelukkig stopte ze al snel met haar details..

Dit vond ik dus écht zóó asociaal, echt niet normaal. Dit is de bedoeling toch niet.
Nouja goed, ik wilde het gewoon even kwijt..
Het was in ieder geval goed dat mijn vriend geen Nederlands kan verstaan... Ik denk dat hij héél erg kwaad geworden was.

Ik ken dat gevoel wel, heb vaak genoeg gehad dat ik zeker was dat ik werd uitgedaagd. Het is niet helemaal uit de lucht gegrepen dat er nederlanders zijn die niet zo dol zijn op moslims. Als je zoiets een paar x mee maakt en zo duidelijk is dat ze ruzie zoeken om vervolgens te roepen dat je een racist bent heb je snel je buik er van vol.
Hele nare meiden in de bus om zo tot in detail te vertellen hoe en wat. Je had ze eigenlijk in t turks moeten zeggen dat jullie t nog veeeel bloederiger deden Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:22

Nathalie schreef:

Zwaar overtrokken hoor! Ik geloof niet in de echtheid v dat boek, dat is mijn goed recht. Ik vind niet dat jij mag zeggen dat t voor jou waarheid is en ik mag niet zeggen dat ik er niet in geloof. Dat is discriminatie! Ook ongelovigen hebben een mening en gelovigen kunnen nog steeds niet met harde bewijzen komen dat de bijbel echt is... is dat god of allah bestaan of is t dezelfde persoon? Zolang er dus geen bewijs v ecjtheid is heeft iedereen recht om te geloven of niet en daarbij ook te kunnen zeggen dat hij/zij de bijbel wel of niet 'maar een verhaal' vind. Ik vind nl de bijbel oprecht niet geloofwaardig wat het voor mij dus niet rechtvaardigd om dieren te slagten op een manier die de koran voorschrijft.

Valt me wel op dat gelovigen vaak beledigd zijn als je zegt dat je t boek niet geloofd, dat is niet openstaan voor de mening v anderen, in tegendeel!

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:33

Hier nog een ongelovige truus Haha! Haha! die niet zoveel heeft met de inhoud van welk geschrift dan ook.Vooral de dogma's in ieder geloof stuit mij tegen de borst.
Maar goed wij vieren als ongelovige ook allemaal kerst zo is dat denk ik ook met offerfeest.

Voor mij nog 1 ding dat ik niet begrijp......Nathalie ben jij moslim geworden?? Hoe is dat ontstaan?

Voor mezelf kan ik me niet indenken dat ik een geloof zal aannemen.Was je hiervoor Christen of ben je moslim geworden om de eer van de familie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:37

Sja de rommel voor de één, is de schat voor de ander.

De bijbel zegt mij persoonlijk niks, maar voor een vriendin is het alles.

Wat bedoel je met dogma's?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:41

Ik denk dat mijn reactie iets te serieus opgenomen is, misschien dat het aan mijn manier van schrijven ligt.
Ik vind het gewoon nooit prettig als ik mensen hoor zeggen dat de Koran of de Bijbel of welk heilig geschrift dan ook, misschien wel nep is (of misschien geschreven is als verhaaltjes voor het slapen gaan)
Ik snap best dat mensen die ongelovig zijn dat kunnen denken en ik snap ook best dat zij niet kunnen voorstellen hoe gelovige dat opvatten. Maar ik vind dat geen fijne opmerking. Nu ben ik niet eens strenggelovig.
Maargoed ik ben zulke opmerkingen eigenlijk ook niet gewend. Bij mij thuis is iedereen gelovig, al dan niet streng, maar ze geloven wel.
Ik sta dus echt wel open voor je mening en ik wil met mijn reactie daarop ook niemand beledigen. Ik wilde alleen zeggen dat IK dat echt een beetje een rot-reactie vind. Daarmee stoot je mij gewoon tegen het hoofd. Want voor gelovige is dat boek heilig.
Ik ga in India ook niet zeggen dat ik het onzin vind dat zij geloven in een koe! Ik denk dat ik dan een grote ruzie aan mijn voeten heb.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:42

Dogma's zijn de centrale grondregels waar iedere gelovige zich aan dient de houden anders zondig je........En in ieder geloof zijn dogma's te vinden.

Klein voorbeeld geen sex voor het huwlijk.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:43

@jeanie kerst is eigenlijk het feest van het licht en in beginsel niets met t geloof te maken.
Ik vier kerst ook zeker niet als iets goddelijks maar meer een gezllig samen zijn.