Het is leuk, maar je hebt in Turkije helaas een hoop geluk nodig. Je hebt daar minder regeltjes in Nederland... Zo heeft mijn vriend gewerkt voor een baas die hem gewoon niet betaalde.

We hebben het afgelopen jaar een hoop pech gehad, en daardoor wilde ik naar Nederland. Maar inmiddels wil ik het toch nog proberen, want nu ik voor 6 weken in Nederland ben, vind ik mijn leven in Turkije toch fijner...
Maargoed, de eisen.. Je moet minimaal 21 zijn en 1400 euro netto verdienen per maand. Dat is dus echt veel voor een 21-jarige. En dat wordt dit jaar nog eens verhoogt ook.
Dat is het grootste probleem waar ik tegen aan loop. En de inburgerings cursus is gewoon veelste moeilijk, dat sowieso, ik zie mijn vriend daar niet voor slagen op korte termijn. Ik heb hem zelf geprobeert, en had zelf al bijna alles fout! Hoe moet hij dat dan allemaal weten? Hij weet veel over Nederland, maar veelste weinig..
Ik weet zo de rest vd eisen niet uit mijn hoofd, maar heb thuis een brief liggen met alles erop, maar die ligt zo ver weg.

In België is het trouwens een heel stuk makkelijker. Maar dat gaat ook snel veranderen. Op dit moment, al komt mijn vriend illegaal binnen in België, en wij trouwen daar (dan moet ik natuurlijk wel eerst in België gaan wonen maar dat schijn je zo voor elkaar te hebben als Nederlander) dan mag hij gewoon blijven.