Lichamelijk contact steeds normaler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: Lichamelijk contact steeds normaler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:01

Iemand die communicatief goed ontwikkeld is en sociaal voelend is, ziet wanneer een bepaalde aanraking gepast is en zal nooit zomaar iemand aanraken omdat dat een deel van de communicatievorm in zijn algemeenheid is.

Er zijn ook 'kleffe' mensen die een ander aanraken omdat ze daar zelf een plezierig gevoel van krijgen. Bij de laatste groep zal ik anders reageren op hun aanraking dan normaal gesproken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:22

Ann schreef:
Iemand die communicatief goed ontwikkeld is en sociaal voelend is, ziet wanneer een bepaalde aanraking gepast is en zal nooit zomaar iemand aanraken omdat dat een deel van de communicatievorm in zijn algemeenheid is.

Er zijn ook 'kleffe' mensen die een ander aanraken omdat ze daar zelf een plezierig gevoel van krijgen. Bij de laatste groep zal ik anders reageren op hun aanraking dan normaal gesproken.

Ik ben het met jou eens Haha!
Die laatste groep is érg vervelend Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:22

Zeg maar walgelijk Misselijk

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:25

Maar is geloof ik niet de groep waarover hier gesproken wordt...

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 16:29

mawaikee schreef:
Maar is geloof ik niet de groep waarover hier gesproken wordt...

Misschien niet, maar geeft wel aan dat bepaalde aannames in zijn algemeenheid niet opgaan. Aanraken/aangeraakt worden is gewoon heel persoonlijk. Je kunt niet stellen dat omdat wij zoogdieren zijn Clown het vanzelfsprekend is om d.m.v. aanraking te communiceren. En dan zijn we nog niet eens dieper op de cultuurverschillen in gegaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 17:12

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om elkaar persoonlijk aan te vallen of met smileys en dan in het bijzonder kots-smileys te communiceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:09

Gut o gut, ik zou de kotssmiley maar gewoon van bokt verwijderen. Als je goed gelezen had als mod dan had je dus begrepen dat die kotssmiley voor een bepaalde groep gold en voor niemand persoonlijk. En misschien moet Lusitana wat minder snel temmen?

Afijn , ik ben klaar in dit topic, het is duidelijk dat er weer een nieuwe (overijverige) mod aangesteld is Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:16

Lusitana schreef:
_Jennifer_ schreef:
Verder heb je dat wel eens tegenwoordig, en als ik het echt ongewenst vind dan krijgen ze daar heus wel wat van te horen. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand mij vasthoud aan mijn arm, ik krijg dan zo'n 'gevangen' gevoel. Dus ik snap het heus wel, maar ik denk dat meerendeel van de mensen er niets mee bedoelen.

Maar als iemand je aan de arm vasthoudt terwijl hij/ je met een grote glimlach vooral veel geluk wenst in je dressuurproef, om maar wat te noemen?

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel het voorbeeld wat de TS noemt Knipoog dat zomaar iemand je midden op straat vastpakt. De bedoeling van deze man was waarschijnlijk dat de boodschap dan beter door zou komen, deed mijn moeder ook altijd als ik niet wou luisteren, en dan luisterde ik meestal wel, maar als hij dan alleen oogcontact had gemaakt had ik dat waarschijnlijk toch fijner gevonden. Al zal die man het niet vervelend bedoeld hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 09:01

Ik houd er ook niet van als iedereen me maar aanraakt. Maar op de een of andere manier gebeurt dit me minder dan vroeger, blijkbaar zien mensen het tegenwoordig aan me dat ik dit niet prettig vind. Net als dat iemand keer op keer te dicht bij komt staan, vind ik ook niet prettig en durf ik ook wel wat van te zeggen als dat zo uit komt.
Mijn lijf is van mij, daar heeft niet iedereen zomaar aan te zitten.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:12

Mensen die ongevraagd in mijn persoonlijke ruimte stappen vind ik ronduit vervelend.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:18

Ik begrijp je, "t is idd niet echt fijn Verdrietig

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:58

Lusitana schreef:
chanora schreef:
Ik heb een bril en die was op de grond gevallen en nu zakt die steeds iets naar beneden.
Ik had toen geen zin om hem gelijk goed te laten zetten, kom ik de volgende dag op sgool, en dan zet die gestoorde engelse leraar elke keer me bril recht dan drukt die de bril goed op me neus.
Dus ik zeg zo nou hou is op en toen zegt doe is niet zo brutaal Verdrietig Verdrietig en smiddagsn moest ik terug komen omdat ik gvd zij..

Dit is schemergebied. Als je een klein kind bent of gehandicapt, is het normaal dat een ander je even met dat soort dingen helpt. Als je wel in staat bent om het zelf te doen, zou hij beter gewoon kunnen zeggen:"Zet je bril eens goed!"

Maar je kunt natuurlijk nooit gewoon vloeken tegen een leraar. Je had bv kunnen zeggen:"Blijf van mijn bril af, ik zet ´m zelf wel goed!" Dan was het anders afgelopen.

Dat deed ik al 20x en hij hielt maar niet op dus toen deed die het nog een keer en toen zei ik GVD en toen zei die, kom vanmiddag maar terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:32

Oh Len, ik kan me er ook helemaal in vinden.
Het lijkt idd steeds normaler te worden Verward . Leraren geven schouderklopjes, bij passerende mensen word je helemaal beetgepakt. Er is ook zo'n jongen op school die ik vaag ken (hij is bevriend met een vriend van mij) en gisteren had hij het erover hoe hij meisjes/jongens wel eens plaagt door aan hun haar te zitten of bij een jongen een hand op z'n been te leggen. Prima alstie dat verteld, maar bij alles deed hij dat ook bij mij als voorbeeld. En dan zittie ook nog bovenop me op dat bankje waar we toen zaten. Ik had echt zoiets van donder op Nagelbijten / Gniffelen ?