Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:Iemand die communicatief goed ontwikkeld is en sociaal voelend is, ziet wanneer een bepaalde aanraking gepast is en zal nooit zomaar iemand aanraken omdat dat een deel van de communicatievorm in zijn algemeenheid is.
Er zijn ook 'kleffe' mensen die een ander aanraken omdat ze daar zelf een plezierig gevoel van krijgen. Bij de laatste groep zal ik anders reageren op hun aanraking dan normaal gesproken.
mawaikee schreef:Maar is geloof ik niet de groep waarover hier gesproken wordt...
Lusitana schreef:_Jennifer_ schreef:Verder heb je dat wel eens tegenwoordig, en als ik het echt ongewenst vind dan krijgen ze daar heus wel wat van te horen. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand mij vasthoud aan mijn arm, ik krijg dan zo'n 'gevangen' gevoel. Dus ik snap het heus wel, maar ik denk dat meerendeel van de mensen er niets mee bedoelen.
Maar als iemand je aan de arm vasthoudt terwijl hij/ je met een grote glimlach vooral veel geluk wenst in je dressuurproef, om maar wat te noemen?
Lusitana schreef:chanora schreef:Ik heb een bril en die was op de grond gevallen en nu zakt die steeds iets naar beneden.
Ik had toen geen zin om hem gelijk goed te laten zetten, kom ik de volgende dag op sgool, en dan zet die gestoorde engelse leraar elke keer me bril recht dan drukt die de bril goed op me neus.
Dus ik zeg zo nou hou is op en toen zegt doe is niet zo brutaal![]()
en smiddagsn moest ik terug komen omdat ik gvd zij..
Dit is schemergebied. Als je een klein kind bent of gehandicapt, is het normaal dat een ander je even met dat soort dingen helpt. Als je wel in staat bent om het zelf te doen, zou hij beter gewoon kunnen zeggen:"Zet je bril eens goed!"
Maar je kunt natuurlijk nooit gewoon vloeken tegen een leraar. Je had bv kunnen zeggen:"Blijf van mijn bril af, ik zet ´m zelf wel goed!" Dan was het anders afgelopen.