Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:01

Caira schreef:
faye schreef:
Nou dan nemen de andere landen deze mensen toch op? Wel vreemd dat er in NEderland verhoudingsgewijs erg veel asielaanvragen zijn, terwijl een van de kleinste landen zijn. (met het meest aaibare vreemdelingenbeleid jarenlang)

tuurlijk, gewoon jarenlang mee gaan zeulen. Zolang jij er maar geen last van hebt. Pff stel je voor dat je er een dekje minder om kunt kopen.

Ik ben niet zo'n setjes of dekjes freak hoor. Maar moet keihard werken en betaal veel belasting en het moet toch allemaal opgebracht worden. En dan kan het wel eens storen dat je jaren op een huis moet wachten terwijl anderen er zo een krijgen, plus uitkering, nieuwe wasmachines en nieuwe nike gympen voor de kinderen. Zo ging het namelijk jaren en het is terecht dat daar nu paal en perk aan gesteld wordt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:04

faye schreef:
Caira schreef:

tuurlijk, gewoon jarenlang mee gaan zeulen. Zolang jij er maar geen last van hebt. Pff stel je voor dat je er een dekje minder om kunt kopen.

Ik ben niet zo'n setjes of dekjes freak hoor. Maar moet keihard werken en betaal veel belasting en het moet toch allemaal opgebracht worden. En dan kan het wel eens storen dat je jaren op een huis moet wachten terwijl anderen er zo een krijgen, plus uitkering, nieuwe wasmachines en nieuwe nike gympen voor de kinderen. Zo ging het namelijk jaren en het is terecht dat daar nu paal en perk aan gesteld wordt.

dit heeft niets te maken met uitzetting, dit is gewoon pure jaloezie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:06

Dees schreef:
Myfairytale schreef:
Ik vind dit geen vergelijking.
Evert ging toch niet voor een asielaanvraag als vluchteling?
En wat betreft binnen het land zelf vind ik al helemaal geen vergelijking...

Evert zocht wel zijn geluk Pling

De Zeeland-inwoner die vertrok naar de Randstad zocht ook zijn geluk.
Mijn ouder die vertrokken naar Spanje zochten ook hun geluk.

Waarom is de Pool of Soedanees die hierheen komt om zijn geluk te zoeken dan 'anders' ?
Gelukszoekers zijn we allemaal. Dat kan je toch niemand kwalijk nemen?

Omdat jouw voorbeelden kapitaal meenemen. In veel landen ben je welkom mits je een startkapitaal meeneemt. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:07

Yvonnelind schreef:
Eén ding is zeker, laten we allemaal maar blij zijn dat we in Nederland geboren zijn en dat wij niet bang hoeven te zijn dat we uitgezet worden, vermoord worden, gediscrimineerd worden, gehaat worden, we definitief van onze kinderen gescheiden worden etc etc.
En nog een prettige kerst allemaal, ik hoop dat er een Anky pad onder de boom ligt, wat vragen jullie, of heb je al aan St Klaas gedaan?

Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .

Sterker nog, als je wil dat je ouders een beschaafde oude dag kunnen hebben ben je wel verplicht ze in huis te nemen. Dus laten we onze eigen bejaarden eens een fatsoenlijk leven geven, dat lijkt me een eerste prioriteit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:07

Ik kom met een concreet en schrijnend voorbeeld waar Rita en consorten duidelijk de rechten van het kind overtreden en dan vertel ik het te simpel en eenzijdig??!!
Dàt noem ik nu 'naiïf'.
Wat hebben sommigen toch een bord voor hun kop zeg, het is werkelijk niet te geloven hoe sommige mensen zichzelf voor de gek kunnen houden ten koste van de medemens!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:08

Wie heeft dat asielbeleid eigenlijk bedacht?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:09

faye schreef:
Yvonnelind schreef:
Eén ding is zeker, laten we allemaal maar blij zijn dat we in Nederland geboren zijn en dat wij niet bang hoeven te zijn dat we uitgezet worden, vermoord worden, gediscrimineerd worden, gehaat worden, we definitief van onze kinderen gescheiden worden etc etc.
En nog een prettige kerst allemaal, ik hoop dat er een Anky pad onder de boom ligt, wat vragen jullie, of heb je al aan St Klaas gedaan?

Neem opa en oma dan zelf in huis als je het zo zielig vind, doen ze in 'beschaafde' landen ook .

Sterker nog, als je wil dat je ouders een beschaafde oude dag kunnen hebben ben je wel verplicht ze in huis te nemen. Dus laten we onze eigen bejaarden eens een fatsoenlijk leven geven, dat lijkt me een eerste prioriteit.

En dan kunnen de schrijnende gevallen wat asielzoekers betreft eerst wel een appartementje huren in de bejaardentehuizen; eindelijk een goed idee van Faye! Haha!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:09

Jij hebt het over de rechten van een kind, wat als blijkt dat het geen kind is maar veel ouder.
Had een onjuiste leeftijd opgegeven.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:11

maar stel dat al die mensen mogen blijven, wie gaat er dan 300.000 mensen een uitkering geven. Oftewel wie gaat dat betalen.Want het gros heeft geen baan.
**Misschien heeft het er al gestaan, maar had even geen zin om al die pagina,s te lezen heb de eerste 3 wel gelezen**

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 16:11

slimmerik schreef:
Maar als het water weer weg is kunnen we toch wel weer teruggaan? Toen idd in het land van Maas en Waal het water hoog stond heb ik hier ook wat familie opgevangen die moesten evaqueren. Als ik b.v. geweten had dat ze daarna niet meer teruggingen om de simpele reden dat mijn huis groter was dan hun huis, dan had ik me misschien wel bedacht....

edit: ik bedoel zeker bedacht

Ga je ook terug als je huis is ingestort, het puin is weggedreven en alle familie en dorpelingen verder zijn verzopen?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:11

faye schreef:

Precies.....maargoed het gaat hier niet over het uitzettingsbeleid. Maar om de moties tegen verdonk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:12

Caira schreef:
faye schreef:

Mag ik even lachen Clown
Ik mag het toch zeker van de zotte vinden dat je jaren ingeschreven moet staan voor een huisje en een asiielzoeker er eentje krijgt bij de verblijfsvergunning, plus die nieuwe wasmachine en merkkleidng voor de kids? Dat gaat echt helemaal nergens over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:14

Yvonnelind schreef:
faye schreef:

En dan kunnen de schrijnende gevallen wat asielzoekers betreft eerst wel een appartementje huren in de bejaardentehuizen; eindelijk een goed idee van Faye! Haha!
[/quote]

Huren???????Waarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:14

Sundancer schreef:
Precies, Berdien, wij begrijpen elkaar.

Ik vind dat we eerst zelf wat aan Nederland moeten doen, voordat we allemaal mensen binnenlaten. Bejaarden worden verdorie slecht behandeld...omdat er niet genoeg geld is.

Leuk is dat he? Je opa of oma in bejaardenhuis laten rotten Scheve mond

Er is geld genoeg binnen de zorg, maar die blijft in de top hangen. Das een heel ander probleem.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:15

faye schreef:
Caira schreef:

Mag ik even lachen Clown
Ik mag het toch zeker van de zotte vinden dat je jaren ingeschreven moet staan voor een huisje en een asiielzoeker er eentje krijgt bij de verblijfsvergunning, plus die nieuwe wasmachine en merkkleidng voor de kids? Dat gaat echt helemaal nergens over

nee wat jij zegt gaat nergens over, ik ben ervan overtuigd dat er altijd een mogelijkheid is, dus ook voor jou.
Maar je moet natuurlijk wel willen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:15

Pipo schreef:
Sundancer schreef:
Er is geld genoeg binnen de zorg, maar die blijft in de top hangen. Das een heel ander probleem.

Nou dan moet daar wat aan gedaan worden.....maar nee, nederland is in rep en roer om de pardon.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:16

Cer schreef:
Wie heeft dat asielbeleid eigenlijk bedacht?
ik denk dat de minister een beleid uitstippelt naar aanleiding van een programma wat een kabinet opstelt? ik weet het niet precies.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:16

Hmm, ik weet niet of Verdonk gek geworden is. Maar goed, deze aktie ook weer interessant. Het is ook niet gemakkelijk om de echte politieke vluchtelingen te scheiden van de echte fakers.
Dat zal ermee te maken hebben dat bewijzen moeilijk te achterhalen zijn. Ik heb ook geen idee hoe dat werkt. Ik zie Rita nog niet zomaar bellen naar Korruptiestan om te vragen of vluchteling X al dan niet gezocht wordt voor een politiek "vergrijp" in zijn land. Kan ook niet zomaar, want dan zou de geheime dienst van Korruptiestan wel eens naar Nederland kunnen komen om betrokkene alsnog te liquideren (veel schoner ook, want de figuur moest toch om zeep).

Het is dus niet zo gemakkelijk om vast te stellen wie er nou al dan niet vluchteling is, zou ik denken. Denk daarbij dat bijvoorbeeld een Theo van Gogh wel eens asiel had kunnen aanvragen in een ander land, omdat ie zich misschien niet veilig voelde in Nederland.

De vraag is hoe je om moet gaan met het beleid en hoe precies het moet zijn. Kijk maar eens naar de rechtstaat, die is er feitelijk op gericht dat men liever 20 schuldigen vrijspreekt dan dat men één onschuldige veroordeelt. In deze onmogelijke materie is het vaak onmogelijk om vast te stellen wie nou wel of niet de waarheid spreekt. Persoonlijk vind ik dat alle gelukszoekers die hier komen onder het voorwendsel dat ze politiek vluchteling zijn (maar het dus niet zijn), zelfs eerder dubbel gestraft worden, aangezien ze het de echte politieke vluchtelingen alleen maar moeilijk maken.

Verder zou ik ervoor zijn om de procedure in beginsel op 4 jaar te zetten. Daarna wordt alleen maar bekeken of de staat of asielzoeker nalatig is geweest. In geval van nalatigheid van de staat krijgt de asielzoeker gewoon een verblijfsvergunning en anders is de asielzoeker geen asielzoeker meer, met bekende gevolgen.

Daarnaast ben ik er vooral voor dat er internationale afspraken komen over asielzoekers. Als asielzoeker meld je je aan bij de Verenigde Naties, die vervolgens de asielzoekers verdeelt over de lidstaten. Zo wordt tenminste de ellende op de wereld netjes verdeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:17

Caira schreef:
faye schreef:

Mag ik even lachen Clown

nee wat jij zegt gaat nergens over, ik ben ervan overtuigd dat er altijd een mogelijkheid is, dus ook voor jou.

Er is altijd een mogelijkheid???? Als ik nu zou scheiden dan kan ik verrekken van de gemeente, een woning krijg ik niet. AL staan er wel een groot aantal gereserveerd voor als er een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt. Daar betaal je belasting voor. En of je kinderen hebt maakt niks uit, hebben ze geen boodschap aan. Dus als we het hebben pver de rechten van een kind met betrekking tot een dak boven het hoofd, kunnen we ook in eigen land beginnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:18

Daar ben ik het eens met Faye.
Jaloezie heeft daar niks mee te maken, en als het al jaloezie zou zijn, dan kan ik me dat goed voorstellen.
Prima dat die mensen onderdak krijgen, maar om daarvoor mensen opzij te schuiven die ook al jaren moeten sabbelen om de eindjes aan elkaar te knopen, is imo niet terecht.

Pipo heeft gelijk wat betreft de zorg, geld zat. Geld in overvloed. Maar goed, zolang er op elke afdeling tien managers zitten die elkaar allemaal tegenwerken en de top van de zorg met tonnen naar huis gaat.. Tja, dan kan het voorkomen dat de mensen die het wél nodig hebben, de bejaarden, daar de dupe van worden. Maar ach, als de heren directeuren maar verdienen hm?

Discussie zwabbert inderdaad elke kant op. Interessant Ja

Bwoh ik blijf bijtypen haha. Joostvangestel heeft een zeer goed punt imo. Zeker wat betreft het laatste Ja

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:20

Dees schreef:
Ga je ook terug als je huis is ingestort, het puin is weggedreven en alle familie en dorpelingen verder zijn verzopen?

Heb je het nu over een politiek vluchteling, een economisch vluchteling of het slachtoffer van een natuurramp Verward

Want wat jij nu zegt gaat nergens over. Bij een natuurramp is opvang in de regio gewenst, omdat die mensen niet uit hun land wegwillen... Jij wilt ze nog net niet aan hun haren hierheen slepen Clown

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:21

Jongentje van 11 zit bij ons op de basischool, is echt geen jaar ouder, leuk geprobeerd, maar dat vlaggetje gaat niet op hier en in veel andere gevallen ook niet. Iemand van 18 kan niet doorgaan voor iemand van 11 hoor.
Ga er nu niet allemaal flauwekul bij halen, dit is gewoon één van de rechten van het kind die hier wordt geschonden, hoe je het ook wend of keert. Je hebt gewoon niet gelijk.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:22

faye schreef:
Caira schreef:

Er is altijd een mogelijkheid???? Als ik nu zou scheiden dan kan ik verrekken van de gemeente, een woning krijg ik niet. AL staan er wel een groot aantal gereserveerd voor als er een asielzoeker een verblijfsvergunning krijgt. Daar betaal je belasting voor. En of je kinderen hebt maakt niks uit, hebben ze geen boodschap aan. Dus als we het hebben pver de rechten van een kind met betrekking tot een dak boven het hoofd, kunnen we ook in eigen land beginnen.

Onzin, vriendin van mij scheidde ook, met kind en die had binnen 1 dag een huurhuis.....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:24

Caira schreef:

Onzin, vriendin van mij scheidde ook, met kind en die had binnen 1 dag een huurhuis.....

dan zal zij vast een kruiwagentje bij de woningbouw hebben gehad. Want dat is echt een zeer hoge uitzondering. Ik heb geen idee waar zij woont, maar uniek is het wel. Dat gebeurt echt nergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 16:26

Geen onzin Caira, werkelijkheid. En als je al direct een huurwoning hebt moet je nogal een inkomen hebben, want dan zit je in de vrije sector. Ik heb twee vriendinnen die met kids in een koude caravan zitten en de gemeente laat ze verrekken. Dus hou maar op met je onzin, je weet duidelijk niet waar je het over hebt. Er zit genoeg scheef in Nederland, maar als autochtoon kun je barsten. Dan gelijke monniken, gelijke kappen, als je een verblijfsvergunning krijgt zelf maar aan een huis in de vrije sector zien te komen. Kun je dat niet betalen , jammer dan!