Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:Openbare scholen vlaggen halfstok voor Jesse
06 december 2006, 15:10 (6 reacties)
WOERDEN (ANP) - De organisatie van schoolbesturen in het openbaar onderwijs VOS/ABB roept de openbare scholen op donderdag de vlag halfstok te hangen voor Jesse Dingemans. Dat heeft de organisatie woensdag laten weten.
De vorige week vermoorde leerling van basisschool Klim-Op in Hoogerheide wordt donderdag begraven. VOS/ABB kreeg deze week e-mails binnen van basisscholen met de vraag een oproep te doen aan alle scholen om op de de dag van de begrafenis medeleven te betuigen aan de nabestaanden van Jesse.
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00264745
@ youngster, daar had ik indd niet aan gedacht, maar wel een goed punt.
youngster schreef:Lia_ schreef:Wat dacht je van je bijv. laptops, mobiele telefoons, portemonne's, er zitten niet alleen kinderen op een school, er werken ook leraren.
De meeste insluipers gaan niet voor de grote buit maar scharrelen zo dagelijks hun kostje bij elkaar.
Iemand de keel doorsnijden is juist zeer effectief als je hem wil doden en voorkomen dat hij nog geluid kan maken....
Het is geen moord met voorbedachte rade maar een snel "noodgedwongen" handelen om herkenning te voorkomen, er was dus helemaal geen motief vooraf, dat ontstond pas bij ontdekking.
Precies..
Daarbij was deze jongen op proefverlof.. hij was net uit de gevangenis, dus om te voorkomen dat hij herkent werd en aangezien Jesse hem kende heeft hij dit gedaan. Voor moord is niet altijd een motief nodig.
milo schreef:deze jongen moet eens goed onderzocht worden. of was hij dat al gedaan en ben ik dat vergeten?
lijkt we of hij geen empathie kent.. heel eng.. spychopaatje.
avanti4ever schreef:AAn speculaties hebben de ouders en andere betrokkenen niets
en al zou t om pesten gaan (pesten vindt ik trouwens wel erg voor degene die gepest wordt) een moord is niet goed te praten niet op n onschuldig 8 jarig jongetje
Jolandaa_ schreef:ik hoorde gisteren dat er geruchten rondgingen dat Jesse een pester was. en dat de 'moorderaar' de broer was van een jongetje dat gepest was.. maarja.. dat noem ik geen reden om hem te vermoorden,
Debortje_ schreef:En iedereen die Jesse kon, zeiden van het een lieve, rustige jongen was enzo.