En wat heb je gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat heb je gestemd?

VVD
71 (15%)
D66
9 (2%)
PvdA
51 (11%)
CDA
48 (10%)
Groenlinks
30 (6%)
SP
106 (23%)
ChristenUnie
17 (3%)
Lijst Fortuyn
1 (0%)
Eén NL
1 (0%)
Partij voor de Dieren
32 (7%)
Groep Wilders
62 (13%)
SGP
1 (0%)
Ik heb niet gestemd (maar ik ben kiesgerechtigd)
15 (3%)
Anders
6 (1%)

Totaal aantal stemmen: 450

Reem

Re: En wat heb je gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:35

Ik heb tot het laatste moment (letterlijk laatste moment Haha!) getwijfeld tussen strategisch PvdA of de partij die het dicht bij mij ligt, de SP. Uiteindelijk heb ik voor de laatste optie gekozen en SP gestemd.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:39

russel schreef:
_Michelle__ schreef:
Zit nu de bron van de NOS te lezen. Het stukje van Volkert van der G en Mohammed B.
Waarom Mohammed B. wel levenslang heeft gekregen en Volkert van der G. niet. Omdat hij spijt heeft betuigd voor zijn daad.
Komt er lekker makkelijk vanaf dan. Even zeggen dat het je spijt en klaar! Moet niet kunnen

Nee? Maar Nederland straft niet om te straffen, maar om terug te kunnen keren in de maatschappij. Beiden zijn ze zo gestoord als een garnaal, maar iemand moet toch terug kunnen komen op zijn rare denkbeelden? Soms groeien mensen er over heen, kijk naar de krakers van de jaren 80, anarchisten waren het, nu burgelijke huisvaders, toen gooiden zo ook molotovcoctails. Als iemand jarenlange straf en psychiatrische hulp krijgt, moet hij de mogelijkheid krijgen weer de maatschappij in te kunnen. Mohammed B zie ik ook nog wel van zijn ideeen terug komen. Hij hoeft maar een kopstuk beter te leren kennen die zijn ideaal is, zijn voorbeeld, zodra hij ontdekt dat zijn grote ideaal zo corrupt en hypocriet als maar kan is, is hij ook genezen.

Zo gestoord als een garnaal? Nagelbijten / Gniffelen Die kende ik nog niet.
Mensen die zomaar mensen neerknallen of neersteken kunnen in mijn ogen niet echt "genezen".

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:44

Mee eens.
Maar het blijft moelijk in te schatten wanneer iemand iets doet vanuit radicale ideeën of een overtuiging,en wanneer iemand iets doet in een 'opwelling' .

Toch vindt ik sommige straffen in nederland echt schandalig om te lachen.Neem die vrouw die 4 baby's vermoorde,en 4 jaar gevangenis straf krijgt... Scheve mond
Maargoed,daar is weer een andere discussie over in een ander topic...

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:47

Inderdaad heel moeilijk om in te schatten, maar kun je dan niet beter de fout maken om diegene vast te laten zitten (wat hij/zij uiteindelijk ook verdiend heeft, omdat hij/zij tenslotte iemand vermoord heeft) als de fout te maken diegene vrij te laten en dat later blijkt dat hij/zij wel terugvalt in het oude patroon?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:53

_Michelle__ schreef:
russel schreef:
Nee? Maar Nederland straft niet om te straffen, maar om terug te kunnen keren in de maatschappij. Beiden zijn ze zo gestoord als een garnaal, maar iemand moet toch terug kunnen komen op zijn rare denkbeelden? Soms groeien mensen er over heen, kijk naar de krakers van de jaren 80, anarchisten waren het, nu burgelijke huisvaders, toen gooiden zo ook molotovcoctails. Als iemand jarenlange straf en psychiatrische hulp krijgt, moet hij de mogelijkheid krijgen weer de maatschappij in te kunnen. Mohammed B zie ik ook nog wel van zijn ideeen terug komen. Hij hoeft maar een kopstuk beter te leren kennen die zijn ideaal is, zijn voorbeeld, zodra hij ontdekt dat zijn grote ideaal zo corrupt en hypocriet als maar kan is, is hij ook genezen.

Mensen die zomaar mensen neerknallen of neersteken kunnen in mijn ogen niet echt "genezen".

Ik zie dat ook niet gebeuren....
En ook vind ik het tegenover de samenleving niet terrecht om zulke personen een 2e kans te geven...
Sommige mensen zijn gestoord!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:36

Ik heb Wilders gestemd. ik ben 26 jaar.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:07

Merilyn schreef:

En waarom Wilders? Lachen

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:43

Ik heb voor de verandering eens Christen Unie gestemd.
Zat te twijfelen tussen CU en CDA...

Ben overigens niet erg Christelijk hoewel wel Nederlands Hervormd opgevoed. Is geeindigd in wel een soort vorm van geloven in iets maar niet in "het instituut kerk" Bloos Haha!
Ben het ook niet eens met een aantal ethische standpunten van de CU maar die krijgen ze er toch niet door en voor de rest hadden ze zo ongeveer het mij meest aansprekende verkiezingsprogramma op het gebied van onder meer, zorg, onderwijs, milieu en nog een aantal zaken.

Vond Bos maar een slechte verliezer met zijn gel*l dat de winst was dat er geen nieuwe kabinet met CDA/VVD kwam Rolleyes
Sjonge jonge.. als oppositiepartij zoveel zetels verliezen en dan toch nog "blij" zijn Ach gut hij zou moeten aftreden met zo'n belabberd resultaat!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:58

Al met al vindt ik dat het rechtsysteem in Nederland een voorbeeld mag nemen aan die van Amerika.
Het mag van mij velen malen strenger en als iemand een moord heeft gepleegd hoef hij van mij niet meer in de maatschappij terug te komen.
Als je maar een bekeuring teveel heb dan moet je zoveel uur taakstraf uitvoeren maar als je een vrouw samen met 2 maten 40 keer verkracht en mishandeld en je verl*ld een paar gasten dan kom je op vrije voeten en kan je lekker door gaan met drugsdealen...

Mischien had ik op Wilders moeten stemmen...

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:59

Hurrycane schreef:
Ben overigens niet erg Christelijk hoewel wel Nederlands Hervormd opgevoed. Is geeindigd in wel een soort vorm van geloven in iets maar niet in "het instituut kerk" Bloos Haha!

Ben erg tegen de 'hokjes' voordat de CU bestond (RPF, GPV). Op een paar punten ben ik het niet eens met hun standpunten, maar die zullen ze toch niet kunnen doordrukken. Daar is geen meerderheid voor te vinden. Daarnaast vind ik Rouvoet ook een uitstekend politicus. Daarom heb ik CU laten stemmen, was van huis wel van 6 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds Haha!

Maar CDA-PvdA-SP, ben ik bang dat we heel snel weer naar de stembus moeten... Of ze moeten alledrie veel toegeven... Ik ben heeeel benieuwd wat het gaat worden Haha! (het is toch nooit goed Knipoog)

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:12

Ik sluit me helemaal bij Hurrycane aan Ja
Alleen heb ik uiteindelijk CDA gestemd, om PvdA niet de grootste te laten worden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:20

Ik heb VVD gestemd... heb erover gedacht om CDA te stemmen om PvdA niet de grootste te laten worden, maar uiteindelijk niet gedaan.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:22

ik heb op Partij van de Dieren gestemd.
Dit kwam eruit na mijn test op stemwijzer. ik wist het echt niet meer Lachen

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:29

ik heb op wilders gestemd, was het met veel digen wel eens en vond dat hij het wel verdiende om in de kamer te komen, op bokt doet wilders het qua % beter als in het ect trouwens...maar ach, 9 zetels voor een beginner, vind ik ook niet slecht hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:33

Richtje schreef:
@Michelle, het eerste wat ik denk als ik die lijst zie die jij opsomt is: Hoe kan dat?

Betere zorg, beter onderwijs, enz. Waar komt dat geld vandaan als je tegelijkertijd minder gaat betalen??

Dat denk ik ook als ik de linkse partijprogramma's bekijk Clown

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:37

heb wilders gestemd

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:37

faye schreef:
Richtje schreef:
@Michelle, het eerste wat ik denk als ik die lijst zie die jij opsomt is: Hoe kan dat?

Betere zorg, beter onderwijs, enz. Waar komt dat geld vandaan als je tegelijkertijd minder gaat betalen??

Dat denk ik ook als ik de linkse partijprogramma's bekijk Clown

Precies! Al hun plannen klinken erg leuk, maar waar willen ze het van doen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:11

Heb op Rita Verdonk gestemd,
sta helemaal achter haar.
Prettig eens een keer een politica die ook echt doet wat ze beloofd en consequent is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:12

Mas schreef:
Heb op Rita Verdonk gestemd,
sta helemaal achter haar.
Prettig eens een keer een politica die ook echt doet wat ze beloofd en consequent is.

Hmmmm.... ik vond haar niet echt consequent wat betreft Hirsi Ali Knipoog

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:49

Wilderrrrrrs!! ik sta achter veel van zijn punten, en hoop dat alles zoals zijn strafbeleid en immigratiebeleid, maar ook zijn punten op dierenwelzijn op die manier wel bespreekbaar blijven!
hij zegt het tenminste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:50

VVD, net als ik van plan was.....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:04

Richtje schreef:
Merilyn schreef:

En waarom Wilders? Lachen

Omdat ik achter zijn partijplannen sta. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:48

[
_Michelle__ schreef:
russel schreef:

Ik zie dat ook niet gebeuren....
En ook vind ik het tegenover de samenleving niet terrecht om zulke personen een 2e kans te geven...
Sommige mensen zijn gestoord!
[/quote]

Sommige mensen leven een ideaal beeld na, zijn zo geobsedeerd dat ze de werkelijkheid verliezen. Ik ben van mening dat iedereen in staat is tot moord. Mensen die niet uit die fantasiewereld kunnen komen horen idd niet in de samenlevening thuis, hopende dat de juiste knappe koppen dit ook juist kunnen beoordelen. Voor diegene, kijk naar de ontvoerder van Gerrit Jan Hein, is hij nog steeds gek? Volgens mij niet, maar het stempel draagt hij wel zijn hele leven met zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:48

Toeties schreef:
Wilderrrrrrs!! ik sta achter veel van zijn punten, en hoop dat alles zoals zijn strafbeleid en immigratiebeleid, maar ook zijn punten op dierenwelzijn op die manier wel bespreekbaar blijven!
hij zegt het tenminste

Ik vraag mij af of hij het ook allemaal wel waar kan maken, wel typerend dat geen partij met hem wil regeren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:57

de partijen willen niet met hem in zee omdat ze bang zijn voor hun eigen imago