Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Fotomodel overlijdt aan gevolgen van anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:18

dat heb je met elke ziekte hoor, of zie zelfs gewoon homo zijn. De kleinste dingen brengen vooroordelen mee en dat is zeker niet alleen met anorexia.

Barbie is niet eens levensvatbaar...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:18

@Nadya, niet zo aangebrand... dat jij een andere ervaring hebt gehad, tuurlijk is dat rot. en tuurlijk is het dan moeilijk om te zien dat mensen zoals ik er bij dit artikel denken van sja.. eigen schuld.. maar accepteer ook een ander zijn mening.. als je goed gelezen hebt, kun je zien dat ik iemand persoonlijk ken die ook een eetstoornis heeft gehad ook om andere redenen dan ''mooier'' willen zijn.

dus wat minder aanvallend zou ik kunnen waarderen, evenals dat je ook mijn mening respecteerd... zoals ik ook de jouwe respecteer.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:19

Lindy1982 schreef:
jah is ook zo alleen moeten ze veel meer dingen veranderen om anorexia aan te pakken.. zie eerdere reactie bijv bij de jeugd ( kleine jeugd) de babrie waar ze op willen lijken

ja is ook zo me nichtje van 7 die vind dr zelf al te dik en vraagt of ze wel sexy genoeg is
waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig zoon kind hoort
zich daar niet mee bezig te houden die hoort lekker te spelen
inplaats om te dieeten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:20

Ik weet wel waarom dat eerste meisje anorexia had, dat stond nl gewoon in de artikelen over haar. Ze werd in het begin "te dik" bevonden door iemand en is gaan lijnen. Dat is doorgeslagen. Ze at uiteindelijk alleen nog tomaten en appels en vond zichzelf nog te dik (dat is wat de ziekte doet, die veranderd je geest).

Het is dus begonnen met de wens om slanker te zijn, om geaccepteerd te worden binnen de modellen wereld.

Ik heb al eens uitgelegd, dat als je niet een, je hersens een bepaald stofje (dat gevoel van blijheid geeft) niet aanmaken. Daardoor verlies je eetlust en zo wordt een negatieve spiraal aangeslingerd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:22

En om model te kunnen worden moet je ook fotogeniek zijn en dat is niet eens altijd mooi, hoor.
Ik vind zowel slanke vrouwen als vollere vrouwen heel mooi, als het in de juiste verhoudingen is. En dat mis je vaak bij te dunne en te dikke mensen. Maar dan heb ik het alleen over de buitenkant. De binnenkant, dat is natuurlijk wat echt telt. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in het modewereldje.

Gelukkig gebruikt men hier en daar al wat 'normale' vrouwen.

@Loesje: je had ook meteen in je eerste reactie kunnen zeggen dat je mensen kent die om bepaalde redenen anorexia hebben/hadden, maar dat je in dit geval minder begrip hebt. Nu kwam het over alsof je totaal geen begrip hebt voor mensen met anorexia. Daar viel ik je op aan, omdat wij al (ex)anorexia patienten al tegen zo ontzettend veel onbegrip stuiten. Dat helpt niet bepaald........ Vandaar dus mijn felle reactie.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:23

katiavl schreef:
dat heb je met elke ziekte hoor, of zie zelfs gewoon homo zijn. De kleinste dingen brengen vooroordelen mee en dat is zeker niet alleen met anorexia.

Barbie is niet eens levensvatbaar...

neej is niet levensvatbaar maar kinderen zien dat wel als hun voorbeeld en willen er ook zo uitzien

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:25

Nadya schreef:
En om model te kunnen worden moet je ook fotogeniek zijn en dat is niet eens altijd mooi, hoor.
Ik vind zowel slanke vrouwen als vollere vrouwen heel mooi, als het in de juiste verhoudingen is. En dat mis je vaak bij te dunne en te dikke mensen. Maar dan heb ik het alleen over de buitenkant. De binnenkant, dat is natuurlijk wat echt telt. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in het modewereldje..

VOLLERE MENSEN KRIJGEN NIET EENS DE KANSSSS OM FOTOGENIEK TE KUNNEN ZIJN WANT ALS JE REAGEERT OP EEN ADVERTENTIE EN ZE VRAGEN JE MAAT EN JE HEB NIET HET PERFECTE MAATJE DAN HOEF JE NIET EENS TE KOMEN... dus ik vind die zin complete onzin.
[/quote]

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:26

samflame schreef:
Lindy1982 schreef:
jah is ook zo alleen moeten ze veel meer dingen veranderen om anorexia aan te pakken.. zie eerdere reactie bijv bij de jeugd ( kleine jeugd) de babrie waar ze op willen lijken

ja is ook zo me nichtje van 7 die vind dr zelf al te dik en vraagt of ze wel sexy genoeg is
waar zijn we dan in vredesnaam mee bezig zoon kind hoort
zich daar niet mee bezig te houden die hoort lekker te spelen
inplaats om te dieeten

Precies. En daarin speelt de media wel een grote rol. Die media wordt bepaald door modellen (en atrices en presentatrices). Daarom is het belangrijk dat de modellen (actrices, presentatrices) er beter (gezonder) uit zien.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:27

Ik vind het ook erg zorgwekkend dat kinderen op steeds jongere leeftijd al bezig zijn met hun figuur en met voeding.
Dat komt door de media, die ons een bepaald beeld voorspiegelt (bv. de videoclips met teveel sexy, halfnaakte vrouwen), maar ook door slechte eetgewoontes van tegenwoordig (veel snacken, afhaaleten e.d.).
Het is een feit dat de jeugd steeds dikker wordt, met alle gevolgen van dien........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:27

ik ben cronisch ziek waardoor men buik wel eens zijn zin doet.
Ik heb maatje 38 als mijn buik normaal is maar soms kan hij in twee uur 50 cm groter worden en heb ik maat 46 ofzo....

En geloof me ik word anders behandeld hoor....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:28

samflame schreef:
Nadya schreef:
Ik vind zowel slanke vrouwen als vollere vrouwen heel mooi, als het in de juiste verhoudingen is. En dat mis je vaak bij te dunne en te dikke mensen. Maar dan heb ik het alleen over de buitenkant. De binnenkant, dat is natuurlijk wat echt telt. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in het modewereldje..

VOLLERE MENSEN KRIJGEN NIET EENS DE KANSSSS OM FOTOGENIEK TE KUNNEN ZIJN WANT ALS JE REAGEERT OP EEN ADVERTENTIE EN ZE VRAGEN JE MAAT EN JE HEB NIET HET PERFECTE MAATJE DAN HOEF JE NIET EENS TE KOMEN... dus ik vind die zin complete onzin.

Dat is niet waar, het ligt eraan waarvoor je gecast wordt.
Er zijn ook modellen nodig voor bv reisgidsen en daarbij is je maat onbelangrijk.

miesjan

Het is niet zo dat je anorexia krijgt omdat je dit zelf graag wilt, dit is iets dat je overkomt en waar je zelf niks tegen kan doen je wordt gewoon gestuurd door je eigen gedachten en je wilt jezelf misschien wel ertegen verzetten maar je hersenen laten dat niet toe. Ik heb het zelf meegemaakt, ben 1.80m en heb 47 kilo gewogen. Door veel en intensieve begeleiding er toch bovenopgekomen.

Mano88

Nadya schreef:
Ik vind zowel slanke vrouwen als vollere vrouwen heel mooi, als het in de juiste verhoudingen is. En dat mis je vaak bij te dunne en te dikke mensen. Maar dan heb ik het alleen over de buitenkant. De binnenkant, dat is natuurlijk wat echt telt. Maar zo werkt het nou eenmaal niet in het modewereldje.

Gelukkig gebruikt men hier en daar al wat 'normale' vrouwen.

@Loesje: je had ook meteen in je eerste reactie kunnen zeggen dat je mensen kent die om bepaalde redenen anorexia hebben/hadden, maar dat je in dit geval minder begrip hebt. Nu kwam het over alsof je totaal geen begrip hebt voor mensen met anorexia. Daar viel ik je op aan, omdat wij al (ex)anorexia patienten al tegen zo ontzettend veel onbegrip stuiten. Dat helpt niet bepaald........ Vandaar dus mijn felle reactie.

ik las ook even terug en zag toen pas dat jij ook (ex) anorexia patient bent, dus vandaar dat ik nog even een uitleg op jouw reactie plaatste, ik snap wel waarom je zo reageerd hoor.. mijn eerste reactie is ook (vrij) kort door de bocht. maar voor dit artikel, kan ik gewoon geen begrip opbrengen (voor dat model dan) zeker nu er net nog gezegd werd dat het ook nog eens komt door het dunner willen zijn.

ik heb ontzettend veel bewondering voor mensen die dit moeten doorstaan, ik ben blij dat ik zelf geen last heb/heb gehad van zoiets ergs, want als ''buitenstaander'' weet je volgens mij nog half niet hoe erg het is. ik heb het nu van een stuk dichterbij mee gemaakt dan ik ooit zou willen/hebben gewild. maar echt hoor... thumbs up voor de mensen die ertegen hebben gevochten en overwonnen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:29

samflame schreef:
Nadya schreef:

[/quote]
Als je je inschrijft bij www.dutchheaven.nl willen ze je graag voor de camera hebben hoor ook met een maatje meer..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:29

Er worden wel degelijk vollere modellen gevraagd, hoor, daar zijn speciale bureaus voor. Niet veel, maar ze zijn er wel en dan heb ik het over meer dan maatje 38. Voor catologi met kleding voor grotere maten, de DOVE reclames e.d. Echt wel!!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:31

Dove.. prachtige reclames altijd, en idd super dat hun niet met de ''dunnere'' modellen werken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:32

Het lijkt hier wel een strijd tussen de dunnen en te dikken. Knipoog

Ik haak af, ik ga zo naar mijn paard. Ik ben blij dat ik natuurlijk slank ben, geen eetstoornissen meer heb en niet meer in het modewereldje zit en gewoon 'mooie' mensen om me heen heb met wel of niet maatjes 34, die wel of niet fotogeniek zijn. Lekker belangrijk, ik hou sowieso van ze, met of zonder een rolletje hier of daar en ik weet dat ze alle begrip hebben voor mijn zware verleden als anorexia- en boulimiapatient.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:33

een strijd tussen te dunnen en te dikken eunk Ziek

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:34

ja dove en dat soort dingen maar wie wil nou niet voor een bekend kleding merk
nou egt dus niet dat je aan de bak komt hoor!!!
als je je inschrijvt voor zoon clip nou met een rolletje kom je er nie in
dove steunt ook niet dat ziekelijke media beeld
daarom ook die reclame van i see i treu collor...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:35

En Loesje88, bedankt voor je lieve woorden. Ik wil helemaal niemand aanvallen, maar ik kan niet zo goed tegen 'kort door de bocht' reacties op zo'n heftige ziekte. Vooral als je alleen 'de buitenkant' kent.

Nou ja, in elk geval, fijn dat je het een beetje begrijpt.

En Katiavl; het was een grapje, he..... Niet te serieus nemen graag. Ik vind wel dat je soms om jezelf mag lachen, of niet dan?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:37

Even, voordat er weer over en weer op elkaar gereageerd wordt over de ziekte en de oorzaken:
Anorexia KAN komen omdat iemand dun wil zijn. De dwangmatigheid komt dan later (omdat je geest wordt aangestast door te weinig eten).
Je kunt ook een aangetaste geest hebben en daarom moeite met eten (en vervolgens houd het elkaar in stand).

Maar de start kan dus voor idereen verschillend zijn. Het is niet zo dat je alleen anorexia krijgt als je psychische problemen hebt. De psychische problemen kunnen ook pas ontstaan omdat je niet meer goed eet...

Vergeet niet dat veel modellen ook graatmager zijn omdat ze drugs gebruiken die de eetlust wegneemt en de stofwisseling versnelt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:39

samflame schreef:
ja dove en dat soort dingen maar wie wil nou niet voor een bekend kleding merk
nou egt dus niet dat je aan de bak komt hoor!!!
als je je inschrijvt voor zoon clip nou met een rolletje kom je er nie in
dove steunt ook niet dat ziekelijke media beeld
daarom ook die reclame van i see i treu collor...

Als je te klein bent, kom je ook niet aan de bak. Zo is het nou eenmaal. En ik was officieel te klein, maar door mijn uitstraling rolde ik wel van het een in het ander. Mede ook door het wereldje waar ik in zat (muziek), maar anderen moeten met hun fotoboek leuren, hoor, voor ze ergens inkomen. Zo werkt het gewoon en neem van mij aan, zo boeiend is het allemaal niet, hoor. Knipoog
Ik ben blij dat ik nu 'te oud' ben. En zo is er altijd wel wat.

Ik vind de Dove prachtig en zo zou het vaker moeten zijn, helemaal mee eens.

En nu ga ik naar mijn paard...... Haha! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:40

Inderdaad, het kate moss efect en inplaats van het te veroordelen. Nee het werkt juist positief voor haar. Ze heeft al meer shoots terug enzo... Leuk om sommige mensen te laten weten hoe ze dun moetten worden.

Een vriendin van mij heeft anorexia gekregen door een niet behandelde maagzweer. Ze was zo mager geworden dat haar zelfbeeld verwoest werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:50

Lusitana schreef:
Anorexia is een eetstoornis waarvan je mager wordt, als je mager bent, heb je niet altijd een eetstoornis.

Hmm, iemand met anorexia hoeft niet eens mager te zijn/worden hoor..

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 13:54

noukkkss ik ben helemaal in lovve op je paard Bloos