Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:40

Bij 30 tot 60 minuten ja, bij meer dan uur vertraging krijg je maar liefst het fantastische bedrag van €4,54! Haha!

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:41

Haha is toch iets Knipoog
Volgens mij krijg je wel iets van 4 euro als je meer dan een uur vertraging hebt. Maja echt veel is het nog steeds niet Clown

Edit: dat zei Bealy ook al Knipoog

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:43

ik ga er eigelijk best op vooruit, kan nu 2x per uur vanuit dordrecht naar maastricht zonder direct 45 minuten langer in de trein te zitten. Ben ik best blij mee.
En wat de vertragingen betreft ik vul altijd een schadeclaim in, na 2,5 jaar weekelijks treinen is het best een leuke extra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:50

Shadow0 schreef:
Wuis: boel boze briefjes sturen Lachen Ook Arriva heeft vast een klantenservice Knipoog

Helaas, het is zeer onduidelijk waar je met je klachten (laat staan schadevergoedingen) terechtkan. En als je berichtenal aankomen, krijg je er vervolgens nooit weer wat van te horen.
Ik zou willen dat ik ook met de NS ging...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:53

Oh dear oh dear. Vanuit Zwolle naar Groningen gaat alles goed, treinen rijden op tijd en zijn super op tijd op het station. Wauw!

Maar dan.. in Groningen. Wat een drama zeg! Gister reed de trein op het verkeerde spoor op, koppelde met een andere trein, en pas op het moment dat de trein moest vertrekken koppelden ze hem weer los, reden ze terug en reden het goede spoor op. Vertraging.. Scheve mond
Snap de dienstregeling daar echt niet, treinen staan zoooo lang te wachten, zit voor mij geen logica in.
Nou ja, misschien wat opstart problemen Rolleyes

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:58

Voor mij heeft het best lekker uitgepakt... als ik naar mijn ouders ga heb ik nu 8 minuten om over te stappen in plaats van drie. Nu mis ik de stoptrein niet meer.

Alleen vanuit mijn kamer naar school of naar mijn werk is iets minder. Ik moet nu een bus eerder pakken om de trein te halen. Dus wel een stukje eerder op.
Een ander nadeel is, is dat de spitstrein sinds de wijziging altijd te laat vertrekt vanaf mijn ouders( zeker 10 minuten Boos!) en dat mijn intercity naar school ook altijd wel 5 minuten vertraging heeft.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:09

Je krijgt geen geld terug bij vertraging als je vertraging hebt omdat je er niet meer bij kon in de trein. Heb ik ook al een keer geprobeerd, maar de NS zei dat zei daar ook niks aan konden doen, de trein heeft immers gewoon gereden! Was ook boos toen, op vrijdagmiddag in de spits komt er een trein aanrijden, met 3 treinstellen ipv 4. Twee treinstellen, van elk 4 wagens, gaat door naar Den Haag, 1 treinstel, met slechts 3 wagons, gaat door naar Rotterdam. Nou, het perron stond nog (meer dan) half vol, maar de trein puilde echt uit!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:24

Ik ga morgen voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling met de trein. Ik ga echt proberen om begin van de middag al te reizen om de drukte nog wat voor te zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 12:27

Marije_jiplover schreef:
Je krijgt geen geld terug bij vertraging als je vertraging hebt omdat je er niet meer bij kon in de trein. Heb ik ook al een keer geprobeerd, maar de NS zei dat zei daar ook niks aan konden doen, de trein heeft immers gewoon gereden!

Hoe heb je dat geprobeerd, formulier, boze brief, vragen aan een stationsmedewerker? Mijn ervaringen met boze brieven schrijven zijn namelijk niet zo slecht Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:23

En als je trein nou je station voorbij rijdt waardoor je een half uur moet wachten? De trein kwam precies op tijd, helaas reed ie met zo'n 100 km/u langs...