Lusitana schreef:Ik wil ook even over het keppeltje en school terug komen. Natuurlijk kunnen ze mete en keppeltje naar een joodse school en een Moslim ook met een hoofddoek naar een moslim school, het niet kunnen is pas als je naar een gemengde school gaat.
Waarom eigenlijk niet? Zolang de regels min of meer consequent zijn (als een joodse jongen met keppeltje mag komen, dan ook een moslimmeisje met hoofddoek, en andersom) valt er voor beide kanten wat te zeggen.
Overigens is 'gemengd' niet het goede woord, het gaat om het verschil tussen bijzondere en openbare scholen. Veel katholieke en protestantse scholen zijn ondanks hun religieuze grondslag toch 'gemengd' maar hebben, als elke bijzondere school, hier zelf zeggenschap over.
Persoonlijk ben ik overigens geen fan van onderwijs op religieuze grondslag, en mocht artikel 23 ooit verdwijnen, dan zal ik het niet missen. (Maar ja, dat wil het CDA niet....)
Citaat:
Het is wel opvallend dat bijna niemand iets heeft tegen mensen van andere geloven, maar dat men het meest valt over de islam. Maar dat komt door de extremisten.
Daardoor, en doordat iedereen zich vreselijke angst aan laat praten, het een ontzettend gehypet onderwerp is, je het overal hoort, en iedereen zich er vreselijk over opwindt. En dat staat niet in verhouding tot de werkelijke problemen.