Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bealy schreef:Citaat:Je snapt waar ik heen wil. Ik vind dat het hier in Nederland wel érg makkelijk is om een abortus te laten doen, en dat het in bepaalde kringen ook wel érg makkelijk gedaan laat worden. En dáár moet wat aan veranderen.
Zeker. M.b.t. voorlichting rondom anticonceptie moet er nog een heleboel veranderen, getuige ook bijvoorbeeld het anticonceptie-topic op Bokt. De vragen die soms voorbij komen...
Maar ook aan het welzijn van het kind moet gedacht worden. Ik zou mijn hart vasthouden voor de toekomst van een heleboel kindjes wanneer iedereen die erg onverantwoordelijk omgaat met anticonceptie 'de consequenties dan maar moet aanvaarden', hoe ongewenst en toekomstloos ook. En dan wordt er later weer gezegd dat Jeugdzorg faalt.
Shadow0 schreef:Volgende vraag: hoe? Ik denk hierbij ook aan de topics over sexuele voorlichting op school, wat door verschillende mensen als een zaak van de ouders beschouwd wordt. Maar de conclusie is duidelijk: ergens gaat er toch iets mis in het geheel. En dan denk ik dat voorlichting 'forceren' via school minder problematisch dan het verbieden van abortus.
nikkigioa schreef:Als het verboden zou worden zou het alleen maar tot illegale praktijken leiden, zoals in Rusland nu het geval is. Als je ziet wat ze daar aborteren, complete baby's... dat is pas zielig!
katiavl schreef:niet mee eens. Denk dat het altijd goed is dat er pro en contra meningen worden gegeven.
ook al zijn die soms pijnlijk om te horen. Tis juist een onderwerp dat uit de zwijgzaamheid moet komen
Lepeltje21 schreef:Ik vind dat abortus mag, mits de redenen goed onderbouwd zijn. Kijk, wanneer je onveilig seks hebt, zwanger raakt en dan abortus pleegt vind ik het niet ok, dan had je het maar veilig moeten doen. Maar als het kindje bijvoorbeeld zwaar gehandicapt is en geen kwaliteit van leven heeft, begrijp ik het wanneer iemand abortus pleegt.
Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het niet weg laten halen. Abortus is erg ingrijpend, ook voor je lichaam.
Schimmelig schreef:Ik zou het bv. heel wat vinden als de overheid verplicht een soort van 'adoptie programma' zou maken.
Onder het mom van; ''1 krijgen, 1 adopteren'
Radicaal he
ShirleyA schreef:Schimmelig schreef:Ik zou het bv. heel wat vinden als de overheid verplicht een soort van 'adoptie programma' zou maken.
Onder het mom van; ''1 krijgen, 1 adopteren'
Radicaal he
Sorry???? Dat kan je niet verplichten! Dat is echt ver voorbij radicaal hoor. Leuk voor t kind ook : je 'ouders willen je niet en je adoptie ouders eigenlijk ook niet maar t moest vd overheid...... Daar wordt echt niemand gelukkiger van. Heel dom idee dus, volgens mij.
Miss_m schreef:ik kan er zo jong nog niet goed over oordelen denk ik maar ik ben er wel voor..
Ik vind echter wel dat er een speciale reden voor moet zijn zoals bijv. te jong
zodat niet iedereen abortus laat plegen egt zo van ho ik ben zwanger maar dat wil ik niet weg ermee...