Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:36

hmmm ja snap ik, interessant stuk ook. Maar wat ik eigenlijk bedoel, is als je de pil doorslikt, je minder kans hebt om te merken dat je zwanger bent doordat je geen bloeding meer creert (en die zou normaal gesproken uitblijven als je zwanger bent) en je dan ineens 3mnd heen kan zijn ipv één (waarbij overtijdbehandeling nog mogelijk is) Ik slik overigens geen pil meer, want dat werd me ook te tricky met tijdstippen en bij ziekte enzo.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:42

Maar in feite zegt die onttrekkingsbloeding dus niks en is het puur een imitatie. Hij blijft ook niet altijd weg wanneer je onverwachts zwanger raakt tijdens pilgebruik, al is het volgens mij wel zo dat hij dan vaak wat vermindert (ander patroon).

Off-topic. Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:50

ik geloof niet dat ik t nog helemaal volg

@nikkigioa ik ben ook n kind wat eigenwijs dwars door spiraal heen zwom;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:29

Bealy schreef:
Citaat:
Je snapt waar ik heen wil. Ik vind dat het hier in Nederland wel érg makkelijk is om een abortus te laten doen, en dat het in bepaalde kringen ook wel érg makkelijk gedaan laat worden. En dáár moet wat aan veranderen.

Zeker. M.b.t. voorlichting rondom anticonceptie moet er nog een heleboel veranderen, getuige ook bijvoorbeeld het anticonceptie-topic op Bokt. De vragen die soms voorbij komen...

Maar ook aan het welzijn van het kind moet gedacht worden. Ik zou mijn hart vasthouden voor de toekomst van een heleboel kindjes wanneer iedereen die erg onverantwoordelijk omgaat met anticonceptie 'de consequenties dan maar moet aanvaarden', hoe ongewenst en toekomstloos ook. En dan wordt er later weer gezegd dat Jeugdzorg faalt.

Daar heb je zeker een punt, maar mijn hele punt is dus ook dat in dit soort situaties moet worden voorkomen dat de vrouw überhaupt zwanger raakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:33

Volgende vraag: hoe? Ik denk hierbij ook aan de topics over sexuele voorlichting op school, wat door verschillende mensen als een zaak van de ouders beschouwd wordt. Maar de conclusie is duidelijk: ergens gaat er toch iets mis in het geheel. En dan denk ik dat voorlichting 'forceren' via school minder problematisch dan het verbieden van abortus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:38

Shadow0 schreef:
Volgende vraag: hoe? Ik denk hierbij ook aan de topics over sexuele voorlichting op school, wat door verschillende mensen als een zaak van de ouders beschouwd wordt. Maar de conclusie is duidelijk: ergens gaat er toch iets mis in het geheel. En dan denk ik dat voorlichting 'forceren' via school minder problematisch dan het verbieden van abortus.

Nou ja, net wat ik al zei: een keer abortus kan natuurlijk. Maar ik denk dat er bij de tweede keer dat iemand een abortus laat doen al een belletje moet gaan rinkelen en dat er dan al moet worden begonnen met misschien het adviseren van een bep. soort anticonceptie oid, en dat bij de derde keer bijvoorbeeld maar moet worden begonnen met een verplichte prikpil of soortgelijks.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:41

Heb het topic niet helemaal doorgelezen maar:

Ik ben voor abortus als er goede redenen zijn!
Maar als een vrouw bv zwanger wordt, doordat ze de pil niet slikt, of geen condoom gebruikt, tja dan vind ik het niet kunnen als je dan abortus doet! Want dan had je maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken!
Maar als een vrouw de pil en condoom gebruikt, en toch zwanger wordt, en wil het niet houden, omdat het niet kan. Dan ben ik het eens met een abortus Lachen

Ben trouwens vrouwtje van 21 Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:23

nikkigioa schreef:
Als het verboden zou worden zou het alleen maar tot illegale praktijken leiden, zoals in Rusland nu het geval is. Als je ziet wat ze daar aborteren, complete baby's... dat is pas zielig!

En ik hoop dat niet iedere vrouw zo ongelofelijk verknipt is dat ze tot die maatregel over zou gaan maar ik word ook altijd erg misselijk van de nieuwsberichten als die moeder die haar baby's gelijk in bad verdronk, die moeder die ongeveer 8 babylijkjes in plantenbakken achter het huis had staan etc. Ziek
Doe dan maar abortus denk ik dan (word liever niet zwanger natuurlijk)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:25

denk niet dat het daar om ongewenste kinderen gaat maar gewoon psycho gestoorde mensen

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:39

katiavl schreef:
niet mee eens. Denk dat het altijd goed is dat er pro en contra meningen worden gegeven.
ook al zijn die soms pijnlijk om te horen. Tis juist een onderwerp dat uit de zwijgzaamheid moet komen

Het mag natuurlijk uit de zwijgzaamheid, graag. Maar niemand mag
een ander veroordelen om te hebben laten uitvoeren v abortus! Dat recht heb je gewoon niet. Zelf heb ik mijn kindje al na 17 weken zwangerschap kunnen voelen hij is nu 6 jaar en ik was er heel blij mee en kan me daarom niet voorstellen dat je abortus pleegt zeker niet zo laat in de zwangerschap... maar we hebben niet t recht een ander daar op aan te kijken. Maar natuurlijk hoef je t niet eens te zijn met abortus, je zal altijd voor en tegenstanders hebben en dat mag.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:44

Lepeltje21 schreef:
Ik vind dat abortus mag, mits de redenen goed onderbouwd zijn. Kijk, wanneer je onveilig seks hebt, zwanger raakt en dan abortus pleegt vind ik het niet ok, dan had je het maar veilig moeten doen. Maar als het kindje bijvoorbeeld zwaar gehandicapt is en geen kwaliteit van leven heeft, begrijp ik het wanneer iemand abortus pleegt.

Als ik nu zwanger zou raken, zou ik het niet weg laten halen. Abortus is erg ingrijpend, ook voor je lichaam.

Dus als je 'dom' bezig bent geweest moet je da straf maar uitzitten???? Denkt dan niemand aan t kind? Het lijkt me niet fijn om ongewenst ter wereld te moeten komen. Dan kan je een kindje beter niet geboren laten worden. Dus goedonderbouwd is voor iedereen anders en niemand hoeft verantwoording af te leggen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:51

Schimmelig schreef:
Ik zou het bv. heel wat vinden als de overheid verplicht een soort van 'adoptie programma' zou maken.
Onder het mom van; ''1 krijgen, 1 adopteren' Tong uitsteken

Radicaal he Bloos

Sorry???? Dat kan je niet verplichten! Dat is echt ver voorbij radicaal hoor. Leuk voor t kind ook : je 'ouders willen je niet en je adoptie ouders eigenlijk ook niet maar t moest vd overheid...... Daar wordt echt niemand gelukkiger van. Heel dom idee dus, volgens mij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:54

ShirleyA schreef:
Schimmelig schreef:
Ik zou het bv. heel wat vinden als de overheid verplicht een soort van 'adoptie programma' zou maken.
Onder het mom van; ''1 krijgen, 1 adopteren' Tong uitsteken

Radicaal he Bloos

Sorry???? Dat kan je niet verplichten! Dat is echt ver voorbij radicaal hoor. Leuk voor t kind ook : je 'ouders willen je niet en je adoptie ouders eigenlijk ook niet maar t moest vd overheid...... Daar wordt echt niemand gelukkiger van. Heel dom idee dus, volgens mij.

waarom zou een adoptie ouder een kind niet willen. kheb zoveel vrienden die geadopteerd zijn. Zijn allemaal gelukkg hoor

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:20

Dat zijn adoptie ouders die die keuze hebben gemaakt, katiavl Ik reageer op de verplichting tot t nemen v n adoptie kind als je zelf een kind krijgt.... Ik heb bv n kind en zou dan ook 1 kind moeten adopteren: dat wil ik niet en dan is zo'n kind dus ongewenst en ik weet v mezelf dat ik mijn eigen kind dan duidelijk voor zal trekken. Daar wordt n adoptie kind niet blij van. Ik vind adoptie een heel goed iets (ik heb ook n adoptie neef en nicht) maar niet verplicht als je een kind v jezelf hebt.... dat werkt niet.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:23

ik kan er zo jong nog niet goed over oordelen denk ik maar ik ben er wel voor..
Ik vind echter wel dat er een speciale reden voor moet zijn zoals bijv. te jong
zodat niet iedereen abortus laat plegen egt zo van ho ik ben zwanger maar dat wil ik niet weg ermee...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:47

Miss_m schreef:
ik kan er zo jong nog niet goed over oordelen denk ik maar ik ben er wel voor..
Ik vind echter wel dat er een speciale reden voor moet zijn zoals bijv. te jong
zodat niet iedereen abortus laat plegen egt zo van ho ik ben zwanger maar dat wil ik niet weg ermee...

Maar wie bepaald dan wanneer t wel en niet mag??? Dat doet de gene die abortus laat plegen toch echt t beste zelf.... En zo makkelijk als je t nu stelt (weg er mee...) is t voor de meeste vrouwen echt niet.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 00:13

Ik benvoor een abortus.

Dit omdat we ons sowieso niet in elke situatie kunnen schetsen , en wat moet een kind van 14 met een baby ?! Ook vind ik de 24 weken wel enigzins lang , maar het kind is er dan nog niet uit , en het kan nog niet denken e.d . Ik zie het dan ook niet als moord maar als een oplossing die er gelukkig is , anders zou je ontzettend veel tienermoeders hebben rondlopen en mensen die hun kind verwaarlozen omdat ze het nooit wouden en het niet weg konden laten halen .

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:05

Toevallig op het nieuws vandaag...

Afbeelding

In speciale gevallen dus tot 39 weken Als je in staat bent om een levensvatbaar kind te baren, sta het dan ter adoptie af. Overigens kan ik het me voor 20 weken goed voorstellen.

Ik denk dat je als ouder (of niet ouder dus) beter spijt kan hebben van een kind dat je niet hebt, dan spijt van een kind dat je wel hebt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:13

Vrouw, 17 jaar
Ik ben voor abortus. Meisjes hebben steeds jonger sex, waarbij natuurlijk het risico tot zwangerschap bestaat. Als zo'n meisje, van laten we zeggen 11, zwanger wordt, dan heeft ze dat kindje toch helemaal niks te bieden? Plus het feit dat ze in de toekomst in haar doen en laten beperkt wordt. Ik vind dat ze dan beter een abortus kan laten plegen en later, als ze de tijd gehad heeft om te studeren (wil niet zeggen dat ze dat doet maar waarschijnlijk krijgt ze de kans er wel voor) en misschien wel een carriere heeft opgebouwd, kan ze zo'n kindje veel meer bieden. Veel meer dan wanneer ze het op haar 11e gehad had.
Naturlijk is het oppassen geblazen met sex, goede voorlichting is erg belangrijk al dringt dat niet door tot iedere puber. Abortus is er niet voor niets.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:14

Ik heb niet alles doorgelezen maar ik ben voor abortus.
Als ik naar mezelf kijk: ben 28 jaar, volop in het leven en heb net een realtie van 9 maanden be-eidigd.
Indien ik per ongeluk zwanger was geworden (slik wel de pil en we gebruikte ook weleens... Bloos ... een condoom) dan had ik het weg laten halen.
Ben ten eerste geen moeder dier.
Wil nog teveel meemaken in het leven.
En ik heb zoveel ellende gezien in relaties dat ik het ook niet aandurfd, een kind maken doe je met zijn 2 dus ook het krijgen en opvoeden daarvan.
(mijn ex had al 3 kids maar een 4e was bij hem ook wel welkom..)
Verder ben ik er ook zeker voor als een vrouw zwanger raakt van een verkrachting.
wel zou ik het altijd proberen te laten doen binnen de teogestane periode.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:31

ik praat totaal niet goee wat ik gedaan heb en als ik andere keuzes in mijn leven had gemaakt dat was het waarschijnlijk nooit gebeurt.
Ik ben trotse moeder van 2 prachtige dochters en ik zal hun nooit wat aan kunnen doen.
Kan je nagaan wat ik voelde toen ik wel voor een abortus koos terwijlik al een dochtertje had.
Het is een regelrechte hel geestelijk en lichaamlijk.
bij mij hebben ze er een potje van gemaakt heb daardoor een week in het ziekenhuis kunnen liggen met een onsteking van hier tot tokyo.
De pijn en verdriet is met geen pen te beschrijven en je blijft om vergiffenis vragen.
Dan kom je tot overmaat vanramp op de afd gynecologie te liggen waar je de baby'tjes kan horen huilen.
Ik ben nog nooit zo depri geweest.
Ik weet wat ik gedaan heb en zal daarom de gevolgen ook dragen.
Ik kan iedereen op het hart drukken weet waar je mee bezig bent want je moet met bepaalde keuzes voor de rest van je leven verder leven.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:48

Dat in die spaanse kliniek pff.. 40 weken is toch normaal? Vanaf 30 weken kunnen ze zichzelf prima redden zonder afwijkingen.. Die zijn volledig levensvatbaar, dus dat vind ik wel moord!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:49

Er wordt nu telkens gesproken over het weg laten halen van een kind dat er door een ongeplande zwangerschap gekomen is.
Maar wat dacht je dan van de twintig weken echo of bepaalde andere onderzoeken waar erg vervelende resultaten uit kunnen komen. Wat nou als je (bijv. al twintig weken) gewenst zwanger bent maar uit de 20-weken echo blijkt dat je kindje door het niet functioneren van organen nihil levenskans heeft? Moet je dan je hele zwangerschap voldragen terwijl je weet dat je kindje het na de geboorte niet zal overleven?
Dat zou ik erg cru vinden.
In zo'n geval zou ik kiezen voor abortus, ook al was het kindje erg welkom.

Vanwege bovenstaande vind ik dat die 23-weken grens niet verlaagd zou moeten worden.

Het is echter wel zo dat je met twintig weken zwangerschap je kindje vaak al goed voelt bewegen in je buik en het al een heel compleet kindje is met armpjes, beentjes, alle organen en alles erop en eraan. Het zou me werkelijk verschrikkelijk lijken een kindje weg te laten halen als je dat gevoeld hebt...

(Vrouw, 29 jaar, bijna 32 weken zwanger)

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:54

Ik ben ook voor abortus, mits het op tijd is.
Ik vind abortus juist een hele goede uitkomst voor diegene die niet voor kinderen kunnen zorgen.
Je moet natuurlijk wel weten waar je mee bezig bent en er volledig achterstaan.

Ik zit zelf ook aan de pil en we gebruiken zelfs soms een condoom. Maar als ik toch zwanger zou raken, kies ik toch voor abortus.
Ik ben 19 jaar en kan nu met geen mogelijkheid voor een kind zorgen, kan met moeite voor mezelf zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:00

Ja, dat van die kliniek in Spanje vind ik ook gewoon bruut.