Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Aanpassen?
Sommige mensen horen het woord islam en zijn alweer bang en boos...
AH gaat Halalvlees verkopen omdat daar blijkbaar een markt voor is, wat is daar mis mee? Het gaat niet ten koste van gewoon vlees, er komt alleen iets bij.
Zullen we anders ook maar de Wereldgerechten van Knorr uit de schappen halen (bijv.) dat is ook niet echt nederlands he?
Ik vraag me af of deze halalmanier zoveel slechter is dan de gewone manier... Die lijkt mij ook niet zo diervriendelijk...
paardje2005 schreef:wat denk jij nou. dat dat stukje vlees dat jij 's avonds op je bord ligt niet 'ritueel' geslacht word.kom op zeg niet zo naief. in dier in nl. krijgt 1 pin door zijn kop, 9 van de 10 keer leeft ie nog. word aan zijn achterpoten opgehangen en opgesneden beest is pas dood als zijn bloed op is.
kan hier zo pisnijdig van worden. komt het in de pers komt heel nederland in opstand, terwijl het met gewoon vlees net zo moordadig gebeurd.
yousra schreef:@shanna: Denk jij dat die dieren het voelen als ze aan bloeden zijn? Ze zijn al dood, hun aders en zenuwen naar hun hersenen zijn dan allang doorgesneden waardoor ze helemaal en ook echt helemaal niets voelen.
paardje2005 schreef:yousra schreef:@shanna: Denk jij dat die dieren het voelen als ze aan bloeden zijn? Ze zijn al dood, hun aders en zenuwen naar hun hersenen zijn dan allang doorgesneden waardoor ze helemaal en ook echt helemaal niets voelen.
zoals al eerder gezegt is. als je de slagader en gewone ader in 1 keer doorsnijdt ze praktisch direct dood. snij je alleen de slagader door,zijn ze ook praktisch direct, maar snij je alleen de ader door, dan bloeden ze langzaam dood en voelen ze het wel degelijk, omdat de hersens nog gewoon bloed krijgen
loutjuh schreef:Shanna schreef:ik weet hoe paarden geslacht worden en dan heb ik toch liever dat mijn paard zo geslacht woord in het slachthuis op de manier hoe ik het weet, in plaats van dat ik de keel doorsnijd en dat arme dier laat doodbloeden.. tot dat ze zoveel bloed zijn verloren dat ze dus doodgaan lijden ze wel degelijk hoor!! lijkt mij tenminste..
dit slaat echt werkelijk nergens op!!!! heb je gezien hoe kippen die in massa slachtingen geslacht worden?? heb je gezien hoe kalkoenen er aan toe gaan??? dat is pas verschrikkelijk.
Zoals ik al zei: ga geen loze woorden zeggen als je niet eens weet hoe het gebeurt!!!
loutjuh schreef:eet jij nooit een stukje kip??
paardje2005 schreef:MysticTinker schreef:Ik heb em ook getekend.
Ik ben zowiezo tegen het slachten van dieren, ben ook vegetarisch, maar als ze dan ook nog eens niet verdoofd worden dat vind ik nog erger.. Stel je voor dat iemand je paard op die manier de keel doorsnijd! Moet je toch niet aan denken!
Als ze voor hun geloof perse op die manier dieren willen doden dan doen ze dat maar in hun eigen land..
dieren worden nooit verdooft voor ze geslacht worden
Citaat:Op maandag 23 oktober heeft TROS Radar in haar programma gesproken over
vlees bij Albert Heijn. TROS Radar heeft in deze uitzending onjuiste
informatie verstrekt over de slachtmethoden van dieren die bij Albert Heijn
in het vleesassortiment terechtkomen.
Albert Heijn staat garant voor de volgende informatie:
· Het vlees (inclusief kalfsvlees) en gevogelte in het reguliere
assortiment van Albert Heijn is verdoofd geslacht.
· Kip en kalkoen in het halal-assortiment van Albert Heijn zijn
verdoofd geslacht.
· Runderen en schapen voor het halal-assortiment van Albert Heijn
worden onverdoofd geslacht.
· Alle halal producten voldoen aan de daarvoor geldende eisen.
· Er is geen sprake van vermenging van onverdoofd geslacht vlees met
het reguliere vleesassortiment van Albert Heijn.
Albert Heijn is er voorstander van om voor het hele halal-assortiment te
zoeken naar een methode van verdoving en slacht, die recht doet aan de
eisen van ritueel slachten en tegelijkertijd dierenleed voorkomt. Albert
Heijn is hierover in gesprek met zijn leveranciers.
Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice.