Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

Gulpje

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:05

mistral schreef:

nee, moet dat dan om te mogen discussieren en een mening te geven. Ach gut

Als je in het wildeweg gaat roepen dat studenten 'lekker'een uitkering gaan trekken als ze hun studie niet meer kunnen bolwerken ben ik heel benieuwd over hoeveel mensen dat precies gaat. En als je nu zegt dat dat je geen cijfers daarvoor nodig hebt en dit jouw mening is, weet ik genoeg
Kusje

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:23

De meningen op bokt zijn goed verdeeld.. dat is een ding wat zeker is.
Ben echt verbaasd over de vele wilders aanhangers, en de weinige cda en pvda aanhangers..
Maarja we zullen zien wie er gaat winnen Knipoog

@ Gulpje: Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ben wel benieuwd op wie jij gaat stemmen Bloos

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:26

x_Katja_x schreef:
@ Gulpje: Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ben wel benieuwd op wie jij gaat stemmen Bloos

Partij voor de dieren Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:27

x_Katja_x schreef:
De meningen op bokt zijn goed verdeeld.. dat is een ding wat zeker is.
Ben echt verbaasd over de vele wilders aanhangers, en de weinige cda en pvda aanhangers..
Maarja we zullen zien wie er gaat winnen Knipoog

Daar ben ik nog niet helemaal over uit. Ik ben mijn best aan het doen om de verschillende standpunten naast elkaar te leggen, goed te bekijken en dan maak ik een weloverwogen keuze.

Het wordt iig niet Wilders, dát weet ik wel Cool

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:28

mistral schreef:
x_Katja_x schreef:

Partij voor de dieren Haha!

Op basis van jouw ongefundeerde mening lijkt me dat juist meer een partij voor jou Clown

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:28

Gulpje schreef:

En als je nu zegt dat dat je geen cijfers daarvoor nodig hebt en dit jouw mening is, weet ik genoeg
Kusje

hahaha ruik een beetje boel air hier, ga toch door met je cijfers, wat zijn jouw goed onderbouwde statistieken dan? graag in cijfers! Sigaar
Laatst bijgewerkt door olafj op 10-11-06 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:30

Gulpje schreef:

Op basis van jouw ongefundeerde mening lijkt me dat juist meer een partij voor jou Clown

ja hahaha goeie Slapen nog even en we moeten de dikke van dale erbij halen Tong uitsteken

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:32

ik stem VVD

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:32

Als ik mocht stemmen, PvdA of Wilders

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:33

ow sorry niet onderbouwd dus ongefundeerd, maar telt wel Haha!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:34

Laten we het gezellig houden Knipoog , iedereen vind weer andere standpunten belangrijk!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:39

x_Katja_x schreef:
Laten we het gezellig houden Knipoog , iedereen vind weer andere standpunten belangrijk!

inderdaad! Ja
ik ga me echt niet druk zitten maken over wat iemand anders gaat stemmen en waarom

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:53

Groenlinks. Ben erg voor langzaam afschaffen hypotheekrenteaftrek (kost Nl jaarlijks 14 miljard) en ik vind dat er meer aandacht moet komen voor milieuvraagstukken als schone energie. Ik hoef niet zo nodig mee te betalen aan de JFS, ik zou graag zien dat de vijf dagen wachttijd voor overtijdbehandelingen niet wordt ingevoerd en ik ben tegen het creeeren van zogenaamde topopleidingen, terwijl er op de rest van het onderwijs bezuinigd wordt. Om maar een paar van mijn standpunten te noemen. Plus, een vrouw aan de macht lijkt me wel weer eens een goed plan in dit land.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:27

Kaka schreef:
Groenlinks. Ben erg voor langzaam afschaffen hypotheekrenteaftrek (kost Nl jaarlijks 14 miljard) en ik vind dat er meer aandacht moet komen voor milieuvraagstukken als schone energie. Ik hoef niet zo nodig mee te betalen aan de JFS, ik zou graag zien dat de vijf dagen wachttijd voor overtijdbehandelingen niet wordt ingevoerd en ik ben tegen het creeeren van zogenaamde topopleidingen, terwijl er op de rest van het onderwijs bezuinigd wordt. Om maar een paar van mijn standpunten te noemen. Plus, een vrouw aan de macht lijkt me wel weer eens een goed plan in dit land.

Niet meebetalen aan de JSF gaat uiteindelijk nog meer geld kosten, want de huidige jagers moeten vervangen worden. Het is duurder om van andere landen of projecten jagers te kopen.
En veel mensen kunnen wel zeggen dat dat niet nodig of dat jagers überhaupt niet nodig zijn, maar ze hebben grote maatschappelijke waarden, ook voor niet-defensie doeleinden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:02

mistral schreef:
lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!

Ik denk dat je wel mag stellen dat er tegenwoordig steeds minder mensen 'profiteren' van onze sociale voorzieningen. De regels zijn een stuk strenger geworden. Ik vind dat de rijkeren best mogen meebetalen aan een goed sociaal stelsel. Het is al erg genoeg dat er zo'n 'ikke en de rest kan stikke'-mentaliteit heerst in ons land. Je zit niet zomaar in de WAO/WIA (ik heb nog nooit een jongere in de AOW gezien, hoor Haha!) en een WW-uitkering krijg je niet meer zomaar.

Mensen die op de manege lekker genieten van hun bijstandsuitkering.... Ik snap niet helemaal waar je het over hebt, maar de mensen die IK ken met een bijstandsuitkering (en dan heb ik het over oudere mensen, geen jongeren, want ik ken geen jongeren met een bijstandsuitkering. Wel WAO of WW, maar dan zitten er hele verhalen aan vast), kunnen echt geen manege of paarden betalen, hoor. Zelfs geen kopje koffie. Ik woon in het Gooi, de Randstad dus en het is hier niet bepaald goedkoop (wonen/gemeentelijke lasten etc.).

Ik heb ook wel eens een periode in de WW gezeten en ik was heel blij dat zo'n uitkering er was. Je bent niet altijd werkloos door schuld en als je een arbeidsverleden hebt opgebouwd, heb je er naar mijn idee ook echt recht op.

Verder kan die JSF me gestolen worden, de hypotheekrente aftrek mag best langzamerhand weg, maar dan voor nieuwe hypotheekaanvragen (en begin maar bij de rijken), anders stort de huizenmarkt in met alle gevolgen van dien.

Ik hoor trouwens tegenwoordig bij de beter bedeelden in de samenleving. Maar ik zou nooit mijn ogen sluiten voor de minder bedeelden.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:20

Volgens mij wordt de stemwijzer gefinancieerd door de SP Tong uitsteken Iedereen heeft bijna een SP uitslag daar :S
Hypotheekrente moeten ze van afblijven! of heeeeel geleidelijk... Het kost nederland dan wel geld (14milj geloof ik) maar het stimuleert de huizenmarkt wel behoorlijk! Anders is het voor starters helemaaaaaaal niet meer te doen! Een geheel linkse regering zie ik niet echt zitten.. dan wordt het wel heel lief en schattig voor iedereen hier in NL dus een mix van PVDD, Groenlinks, VVD ... droomdroom... VVD krijgt van mij sowieso de voorkeur om in het kabinet te komen vanwege de economische " kennis" en standpunten. Partij van de Dieren om dieren ook gewoon een stem te geven... en Groenlinks/SP/PVDA maakt me geen bal uit... allemaal rozengeur en manenschijn volgens de lijsttrekkers.. Tong uitsteken

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:25

Nadya schreef:
mistral schreef:
lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!

Ik denk dat je wel mag stellen dat er tegenwoordig steeds minder mensen 'profiteren' van onze sociale voorzieningen. De regels zijn een stuk strenger geworden. Ik vind dat de rijkeren best mogen meebetalen aan een goed sociaal stelsel. Het is al erg genoeg dat er zo'n 'ikke en de rest kan stikke'-mentaliteit heerst in ons land. Je zit niet zomaar in de WAO/WIA (ik heb nog nooit een jongere in de AOW gezien, hoor Haha!) en een WW-uitkering krijg je niet meer zomaar.

Mensen die op de manege lekker genieten van hun bijstandsuitkering.... Ik snap niet helemaal waar je het over hebt, maar de mensen die IK ken met een bijstandsuitkering (en dan heb ik het over oudere mensen, geen jongeren, want ik ken geen jongeren met een bijstandsuitkering. Wel WAO of WW, maar dan zitten er hele verhalen aan vast), kunnen echt geen manege of paarden betalen, hoor. Zelfs geen kopje koffie. Ik woon in het Gooi, de Randstad dus en het is hier niet bepaald goedkoop (wonen/gemeentelijke lasten etc.).

Ik heb ook wel eens een periode in de WW gezeten en ik was heel blij dat zo'n uitkering er was. Je bent niet altijd werkloos door schuld en als je een arbeidsverleden hebt opgebouwd, heb je er naar mijn idee ook echt recht op.

Verder kan die JSF me gestolen worden, de hypotheekrente aftrek mag best langzamerhand weg, maar dan voor nieuwe hypotheekaanvragen (en begin maar bij de rijken), anders stort de huizenmarkt in met alle gevolgen van dien.

Ik hoor trouwens tegenwoordig bij de beter bedeelden in de samenleving. Maar ik zou nooit mijn ogen sluiten voor de minder bedeelden.

De rijkere betalen ook al gewoon belasting hoor alleen niet naar draagkracht.... En zo moeilijk is het niet om in de WAO of WW te komen.... mijn familie is er een held in en daar schaam ik me voor! De mensen die van mij meer mogen krijgen zijn de 65+!!! zij hebben er hard voor gewerkt. De mensen die om een andere reden niet kunnen werken hoeven van mijn niet evenveel te krijgen als iemand die in een supermarkt werkt... of ze moeten iets terug doen voor de maatschappij. Met arbeidsongeschiktheid in zeer ernstige gevallen is dan weer een ander verhaal... Maar iemand die al 4 jaar thuiszit met " psychische" klachten mag van mij een trap onder haar hol krijgen. Psychisch is in je hoofd niks aan je handen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:54

@Lovely1, dat vind ik een hele domme opmerking. Psychische problemen kunnen heel erg zijn. Blijkbaar weet jij daar vrij weinig van, anders zou je nooit zo'n opmerking maken. Echt belachelijk!!! Boos!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:03

Nadya schreef:
@Lovely1, dat vind ik een hele domme opmerking. Psychische problemen kunnen heel erg zijn. Blijkbaar weet jij daar vrij weinig van, anders zou je nooit zo'n opmerking maken. Echt belachelijk!!! Boos!

Ben het helemaal met je eens, dit vind ik een hele kortzichtige opmerking van iemand die niet verder kijkt dan haar neus lang is. Denk je soms dat mensen met psychische problemen hier zelf voor gekozen hebben?? En mensen in een supermarkt verdienen al niet al te best, hoe moet iemand die nog minder krijgt rond kunnen komen? Heb je meegekregen hoe duur alles geworden is? Na aftrek van je vaste lasten blijft er voor deze mensen nauwelijks wat over, dat vind ik niet kunnen. Daarom kunnen de rijkere mensen hier best aan meebetalen. Natuurlijk moet je goed kijken waarom iemand niet werkt, ik heb weleens documentaires gezien over probleemwijken met jongeren die gewoon geen zin hebben om te werken en dus de hele dag in bed liggen en 's avonds rotzooi trappen. Die moeten geen geld krijgen! Alleen krijg je dan waarschijnlijk weer dat ze gaan stelen om aan hun geld te komen en dat is dan ook weer niet de bedoeling.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:07

Zeg voelen jullie je eens niet meteen aangevallen, misschien kent zij toevallig zo'n geval, en reken maar dat er wel meer zijn die daar de boel mee lopen te flessen...
Dat neemt niet weg dat er mensen rond lopen met een serieus psychisch probleem!
MAar daar gaat de hele discussie niet over volgens mij...

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 18:29

Ik heb echt geen idee.

Ben tegen gratis kinderopvang, volbouwen met huizen en wegen en van mij mag het immigratie program veel strenger.
Verder krijgen criminelen veels te lage straffen.........
En wil celstraf of boetes voor dierenmishandelaars Haha!

heb geen idee welke partij het dichts bij mijn standpunten ligt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:01

Germatje schreef:
Zeg voelen jullie je eens niet meteen aangevallen, misschien kent zij toevallig zo'n geval, en reken maar dat er wel meer zijn die daar de boel mee lopen te flessen...
Dat neemt niet weg dat er mensen rond lopen met een serieus psychisch probleem!
MAar daar gaat de hele discussie niet over volgens mij...

Ik voel me niet aangevallen, hoor, maar in haar opmerking kun je heel duidelijk lezen dat ze alle mensen met psychische problemen over 1 kam scheert en dat vind ik nogal verkeerd. Daar mag ik best iets over zeggen. Het is voor die mensen al moeilijk genoeg vaak, omdat je het niet altijd aan de 'buitenkant' ziet. Trouwens, je moet echt heel wat hebben wil je voor psychische problemen 100% afgekeurd worden tegenwoordig, maar dat terzijde.

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:06

Lovely1 schreef:
En zo moeilijk is het niet om in de WAO of WW te komen.... mijn familie is er een held in en daar schaam ik me voor! De mensen die van mij meer mogen krijgen zijn de 65+!!! zij hebben er hard voor gewerkt. De mensen die om een andere reden niet kunnen werken hoeven van mijn niet evenveel te krijgen als iemand die in een supermarkt werkt... of ze moeten iets terug doen voor de maatschappij. Met arbeidsongeschiktheid in zeer ernstige gevallen is dan weer een ander verhaal... Maar iemand die al 4 jaar thuiszit met " psychische" klachten mag van mij een trap onder haar hol krijgen. Psychisch is in je hoofd niks aan je handen.

In de WAO kom je tegenwoordig echt niet zo gemakkelijk meer en zeker niet voor 80-100% (volledig dus). In het verleden was dat een ander verhaal maar die gevallen kunnen na de herkeuring nu weer geheel of gedeeltelijk aan de slag.
In de WAO is het bovendien geen vetpot dus je kunt er beter niet inzitten. Zeker niet als je er al op jonge leeftijd in raakt. Promotiekansen zijn er niet in de WAO en allerlei extratjes zoals eindejaarsuitkeringen verdwijnen ook opeens als sneeuw voor de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:15

Als het aan de linkse partijen had gelegen was het allemaal nog steeds zo makkelijk geweest!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:02

Gulpje schreef:
Dorée schreef:
Ik het het later verduidelijkt. Lachen
En verklaar jezelf eens nader? Wat zie ik zoal door een roze bril volgens jou?

Dat is waar, je hebt het verduidelijkt, maar zo zwart wit als het hier staat heb je het vast ook zo bedoeld.

Voorbeeld; mijn vader is automonteur, en ik heb een managers functie. Wij werken allebei net zo hard, maar op een compleet andere manier. Allebei komen we 's avonds doodmoe thuis. Ik werk vaker over dan mijn vader omdat ik naar veel concerten en dergelijke moet. Maar mijn vader runt zowat in z'n eentje een goedlopend schadebedrijf wat veel druk met zich meebrengt, en dat op zijn 57ste. Die man heeft z'n hele godganse leven zich de barsten gewerkt, en ik word er eigenlijk heel pissig om dat mensen zo makkelijk kunnen vinden dat mijn vader minder is dan de eerste de beste topman in een bedrijf. Omdat die man meer kansen heeft gehad dan mijn vader betekent niet automatisch dat hij minder is of dat hij niet hard genoeg werkt! Hoe kan je het onderscheid maken? Dat kan toch niemand? Er zijn uiteraard heus mensen die er met de pet naar gooien maar dat betekent niet dat je het mag generaliseren?

Ik heb nergens gezegd dat ik mensen zoals jouw vader minder vind dan anderen en dat vind ik ook absoluut niet.
Verder ben ik ook absoluut geen rijkeluiskindje, dus meteen maar die conclusie trekken terwijl je niet weet hoe het er in mijn geval voor staat, is nogal onzinnig. (Edit: dit was een reactie op een uitspraak van Aimee)

En om nog even terug te komen op een dure studie: tegenwoordig kan iedereen, die het verstand en de wil en de discipline heeft, studeren. Daar hoef je echt geen rijke ouders voor te hebben. Ja misschien moet je ervoor lenen bij de IBG, maar dat je het niet kan omdat je ouders het geld niet hebben, is tegenwoordig grote onzin.
Laatst bijgewerkt door Dorée op 11-11-06 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt