mistral schreef:lijkt mij simpel...lekker een uitkering trekken en met hun 21e lekker in de bijstand of de ww of deels in de aow en wie moet dat betalen?!
Ik denk dat je wel mag stellen dat er tegenwoordig steeds minder mensen 'profiteren' van onze sociale voorzieningen. De regels zijn een stuk strenger geworden. Ik vind dat de rijkeren best mogen meebetalen aan een goed sociaal stelsel. Het is al erg genoeg dat er zo'n 'ikke en de rest kan stikke'-mentaliteit heerst in ons land. Je zit niet zomaar in de WAO/WIA (ik heb nog nooit een jongere in de AOW gezien, hoor

) en een WW-uitkering krijg je niet meer zomaar.
Mensen die op de manege lekker genieten van hun bijstandsuitkering.... Ik snap niet helemaal waar je het over hebt, maar de mensen die IK ken met een bijstandsuitkering (en dan heb ik het over oudere mensen, geen jongeren, want ik ken geen jongeren met een bijstandsuitkering. Wel WAO of WW, maar dan zitten er hele verhalen aan vast), kunnen echt geen manege of paarden betalen, hoor. Zelfs geen kopje koffie. Ik woon in het Gooi, de Randstad dus en het is hier niet bepaald goedkoop (wonen/gemeentelijke lasten etc.).
Ik heb ook wel eens een periode in de WW gezeten en ik was heel blij dat zo'n uitkering er was. Je bent niet altijd werkloos door schuld en als je een arbeidsverleden hebt opgebouwd, heb je er naar mijn idee ook echt recht op.
Verder kan die JSF me gestolen worden, de hypotheekrente aftrek mag best langzamerhand weg, maar dan voor nieuwe hypotheekaanvragen (en begin maar bij de rijken), anders stort de huizenmarkt in met alle gevolgen van dien.
Ik hoor trouwens tegenwoordig bij de beter bedeelden in de samenleving. Maar ik zou nooit mijn ogen sluiten voor de minder bedeelden.