Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peetie72 schreef:Citaat:570 is geen vetpot, maar je kunt er van rond komen.
Huur: minimaal 250 euro in de maand, vaak meer
Verzekeringen: minimaal 150 euro in de maand (zorgverzekering, uitvaartverzekering, enz)
Energie/ gas/water: 150 euro in de maand
Telefoon: 50 euro in de maand
Eten/drinken: minimaal 50 euro per maand
En dan krijg je elk jaar nog zo'n leuke brief waarin staat of je even 300/400 euro over wilt maken aan de gemeente...
Citaat:Eten/drinken: minimaal 50 euro per maand
Citaat:Huhh? Wat eet jij?? elke dag de frietpan aan en 1 sneetje brood per dag of zo??
Citaat:Ik zit hier per week al aan, alleen
lies schreef:Ik kan me herinneren dat Chiqa mijn oma (88, dus een oude van dage) het allemaal aan zichzelf te danken had en jij dat beaamde.
Maar goed, zoals ik ergens al eerder zei; je past je stelling te pas en te onpas aan. Het zou je sieren wanneer je zei; Jullie hebben gelijk, ik zit fout, ipv zeggen dat wij (ik iig) niet kan/kunnen discussieren en persoonlijk word/worden.
Schimmelig schreef:Gemeente belastingen worden mensen met een 'minimum' inkomen kwijtgescholden!
kjoetie schreef:@schimmelig:
en dan gaat je wasmachine kapot...
wordt je wel ziek...
En dan?
nou 200 inc... ik betaal voor mijn kamer in maastricht al 270 euro pm... en ik weet van al mijn vriendinnen die in a'dam studeren dat ze gemiddeld nog meer kwijt zijn per maand dan ik. daar heb je extreme mazzel mee, dus dat kan je nauwelijks als standaard meenemen.
Vanessa24 schreef:En waar vindt je zo'n dumpstore dan? Midden in de stad waar je een hoop geld voor moet neerleggen om je auto te kunnen parkeren, of gaan we met het openbaar vervoer wat ook niet goedkoop is?
Of probeer je om een loodzware computer op je fiets te slepen wat niet goed voor je banden is?
Tja, thuisstudie, als iedereen dat gaat doen, raken de leraren werkloos en krijg je misschien nog meer armoede.
Ik lees jouw bericht met een sarcastisch tintje Russel, maar zo werkt het wel.
peetie72 schreef:Ik zeg ook minimaal, vaak is het idd meer. Maar als je echt weinig geld hebt wordt je erg creatief hoor. Alleen maar aanmaaklimonade drinken, want tja, cola is echt te duur. Brood, kaas bij de lidl halen enzo. Het kan wel, maar je leeft echt heel zuinig en je zal geen broodkorstje weg gooien.
Quellian schreef:Schimmelig schreef:Gemeente belastingen worden mensen met een 'minimum' inkomen kwijtgescholden!
In Utrecht niet. In Utrecht kun je 1x in de 5 jaar € 100,-- witgoedpremie krijgen, maar dan ook echt alleen als er iets stuk is.
Als je daarintegen naar Groningen kijkt, daar is het a la 'wasmachine kapot? Hier een nieuwe'.
Dus er zit heel erg veel verschil in.
Citaat:Huur: Ik betaal 200 euro huur praktisch in het centrum van A'dam, ik ben geen uitzondering! Dat is wel INCL huursubsidie.
Verzekeringen: 95 bij Anderzorg, waar 34 pm van afgaat van de B-dienst, dus er blijft 61 over. Plus ik ben gezond, dus krijg mijn no claim terug. Mijn uitvaart verzekering is 30 in het jaar....
Energie: 140 per maand waarvan ik aan het eind van het jaar ook nog terug krijg.
Telefoon: 30 per maand (ik ben niet veel, neem elke maand minuten mee en heb een SMS bundel)
Eten en drinken: kost mij zo'n 100 per maand
Gemeente belastingen worden mensen met een 'minimum' inkomen kwijtgescholden!
Dus even een sommetje:
200 + 61 + 140 + 30 + 100 = 531 euro
Dan kan ik jaarlijks ook nog eens mijn uitvaart verzekering betalen
Schimmelig schreef:kjoetie schreef:@schimmelig:
en dan gaat je wasmachine kapot...
wordt je wel ziek...
En dan?
nou 200 inc... ik betaal voor mijn kamer in maastricht al 270 euro pm... en ik weet van al mijn vriendinnen die in a'dam studeren dat ze gemiddeld nog meer kwijt zijn per maand dan ik. daar heb je extreme mazzel mee, dus dat kan je nauwelijks als standaard meenemen.
Ik ben zoals vele andere Amsterdammers in de stad geboren
Dat brengt wel enig voordeel met zich mee. Ik vind zoiets normaal. Je vriendinnen komen in hun 'home town' ook makkelijker aan een woning, toch?
Schimmelig schreef:
Ik heb het nooit zo bedoeld. Jij bent echter uit op een verhitte discussie o.i.d.
kjoetie schreef:@schimmelig:
En wat als je niet in je "hometown"kunt blijven wonen omdat daar helemaal geen werkgelegenheid is??
Wat jij steeds lijkt te vergeten is het feit dat armoede niet alleen van toepassing is op materiele zaken, maar dat er ook sprake moet zijn van kwaliteit van leven. Als jij afgesloten bent van de buitenwereld doordat je niks meer kunt betalen, je kunt niks leuks doen want je hebt geen geld,dan heeft dat ingrijpende invloed op je kwaliteit van leven. Je kunt verwachten dat mensen het zuinig aandoen, maar kwaliteit van leven is ook mee kunnen doen aan de samenleving. Je leven bestaat uit meer dan precies genoeg geld hebben voor alleen het betalen van je vaste lasten. Op papier zal het net aan uitkunnen volgens jouw berekening, maar in de praktijk...
gewoon uit interesse: uit wat voor nest kom jij?
Schimmelig schreef:Gemeenste belastingen zijn in A'dam de premie voor de riolering e.d.
Dat heeft niks met witgoed te maken, daar heb je weer 'bijzondere bijstand' voor
lies schreef:Schimmelig schreef:
Ik heb het nooit zo bedoeld. Jij bent echter uit op een verhitte discussie o.i.d.
Ga je nou iedere post van mij beantwoorden met een? Ik ben idd uit op een discussie, maar hoezo een verhitte
![]()
Jij bent neem ik aan ook uit op een discussie als je een stelling aanneemt en op een openbaar forum zet.
Hoe heb je het dan wel bedoeld? Ergens een paar pagina's eerder heb je het zelfs over klaplopers..
Schimmelig schreef:Je kwaliteit van leven kan prima zijn, ook zonder al te veel financiele middelen
Citaat:Je kwaliteit van leven kan prima zijn, ook zonder al te veel financiele middelen