Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ups schreef:Welshcobfan schreef:Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.
WOW meisje.... Wat heeft de wereld jou aangedaan dat je durft te spreken van haat jegens mensen die het anders doen dan jij? En dan hebben we het nog maar over het houden van honden...
Vanessa24 schreef:Ik ben opgegroeit met honden, maar ik hoefde toch echt niet aan zijn eten te komen, in zijn mand te zitten of proberen hem te knuffelen, dan kreeg ik direct een standje van mijn moeder. zij heeft me geleerd dat de hond ongeschikt is, maar dat het ook wel degelijk zijn grenzen heeft.
Charos schreef:Ik heb het topic gelezen, maar vind wel dat baby's en honden samen kunnen.
Ik doe mijn hond ook niet weg omdat ik zwanger ben.
Welshcobfan schreef:Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.
Citaat:
Puberlia schreef:
Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.
Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten
door_ schreef:@ pubelia: we zitten in een impasse... ik denk namelijk dat jij het fout ziet!
De hond is lager dan de baby, lager dan de mens, en krijgt een rotschop als hij bij de baby in de kamer wil, want dat is verboden terrein....
pubelia schreef:door_ schreef:@ Pubelia: FOUT!
Het kind staat boven de hond!!!! Absoluut niet andersom, want dan mag de hond dus alles met de baby doen want die is toch ondergeschikt!
Het kind moet op latere leeftijd wel snappen dat hij respect voor de hond hoort te hebben en hem dus niet mag pesten, maar een acht dagen oude baby, staat bij mij BOVEN de hond....
Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.
Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten.
door_ schreef:Citaat:
Puberlia schreef: Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.
Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten
@ pubelia: we zitten in een impasse... ik denk namelijk dat jij het fout ziet!
De hond is lager dan de baby, lager dan de mens, en krijgt een rotschop als hij bij de baby in de kamer wil, want dat is verboden terrein....
imaudy schreef:Dat is de snelste manier om een hond een hekel aan een baby te laten krijgen.
Sorane schreef:
@ pubelia
Ik hoop van harte dat je niet meent wat je zegt. Een dier boven een mens plaatsen?!?!?! Hoe haal je het in je hersens??
Zeg je dit uit onwetendheid of omdat die grijze massa uitgewerkt is?!
Citaat:
En jij durft jezelf dieren liefhebber te noemen?
Bah
Dat er een rangorde moet zijn OKE. Maar dat kan ook bereikt worden met wederzijds respect.
Citaat:puberlia schreef: @door: en als je een keer prongelijk de kamer deur open hebt staan als je er niet bij bent en de hond je kind dood. Dan denk je er denk ik wel anders over.
Quellian schreef:imaudy schreef:Dat is de snelste manier om een hond een hekel aan een baby te laten krijgen.
Maar wel de duidelijkste manier om hem wijs te maken dat hij daar niets te zoeken heeft
avanoort schreef:Citaat:
En jij durft jezelf dieren liefhebber te noemen?
Bah
Dat er een rangorde moet zijn OKE. Maar dat kan ook bereikt worden met wederzijds respect.
Wederzijds respect? Nou echt niet he. Dieren in de natuur bepalen ook niet de rangorde met wederzijds respect!
Bovendien kun jij echt niet oordelen of zij een dierenliefhebber is!!!