Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:12

Ik heb het topic gelezen, maar vind wel dat baby's en honden samen kunnen.
Ik doe mijn hond ook niet weg omdat ik zwanger ben.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:12

Ups schreef:
Welshcobfan schreef:
Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.

WOW meisje.... Wat heeft de wereld jou aangedaan dat je durft te spreken van haat jegens mensen die het anders doen dan jij? En dan hebben we het nog maar over het houden van honden...

Nou je ziet wat er dus van komt.
Ik vindt dat Ups gelijk heeft. Ik heb een hond uit Griekenland die ook erg dicht bij de natuur staat, ik heb hiervoor moeten leren met hem om te gaan en regels zijn regels, en inderdaad, dan krijgt hij die schop of ruk aan de lijn.
Wat ik niet begrijp, een husky neem je niet zomaar, ik neem aan dat deze mensen wel een training met de hond hebben gevolgd, of niet?
Ik vindt dat met dat met grote rassen verplicht moeten stellen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:13

Vanessa24 schreef:
Ik ben opgegroeit met honden, maar ik hoefde toch echt niet aan zijn eten te komen, in zijn mand te zitten of proberen hem te knuffelen, dan kreeg ik direct een standje van mijn moeder. zij heeft me geleerd dat de hond ongeschikt is, maar dat het ook wel degelijk zijn grenzen heeft.

Hier precies hetzelfde en zo zou ik met mijn kinderen ook zijn.

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:14

Charos schreef:
Ik heb het topic gelezen, maar vind wel dat baby's en honden samen kunnen.
Ik doe mijn hond ook niet weg omdat ik zwanger ben.

je hoeft je hond ook helemaal niet weg te doen. Als je rekening houd dat de hond nog boven de baby staat, of dat als jij de baby boven de hond zet, en de hond en de baby nooit alleen in een rukmte laat is er niks aan de hand.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:15

Eens, maar dan moet je daar wel bewust mee om gaan, en al helemaal met een husky!!!!!

Deetjuh

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:16

jeetje wat erg zeg

Toen wij net een broertje hadden gromde onze hond(duitse herder )er ook wel eens tegen eerst nog niet,maar later toen hij op mocht liggen wou de hond er ook wel op,Dus begon hij maar te grommen tegen ons broertje,Nu ze weet dat het niet mag, loopt ze wel weg als ons broertje er aan komt kruipen.

Anoniem

Re:

Welshcobfan schreef:
Als mijn kat op mijn stoel zit, dan moet ie maar oprotten: ik ben de baas, ik bepaal wat er gebeurd en niet de dieren! als hij me een klauw geeft omdat hij moet oprotten kan die een trap na krijgen. Gebeurt in de dierenwereld ook. Ik haat mensen die hun hond zien als gelijkwaardig aan de mens, want dat mag en kan niet! Daar komen gevaarlijke praktijken van.

En jij durft jezelf dieren liefhebber te noemen?
Bah

Dat er een rangorde moet zijn OKE. Maar dat kan ook bereikt worden met wederzijds respect.

@ pubelia
Ik hoop van harte dat je niet meent wat je zegt. Een dier boven een mens plaatsen?!?!?! Hoe haal je het in je hersens??
Zeg je dit uit onwetendheid of omdat die grijze massa uitgewerkt is?!

_Spooky_

Citaat:

Puberlia schreef:

Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.

Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten

@ puberlia: we zitten in een impasse... ik denk namelijk dat jij het fout ziet!

De hond is lager dan de baby, lager dan de mens, en krijgt een rotschop als hij bij de baby in de kamer wil, want dat is verboden terrein....

editje: Mijn kind krijgt ook op zn kop als hij wat voor beest dan ook treitert of pest, dat wil ik er wel even bij vermelden...
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:18

door_ schreef:
@ pubelia: we zitten in een impasse... ik denk namelijk dat jij het fout ziet!

De hond is lager dan de baby, lager dan de mens, en krijgt een rotschop als hij bij de baby in de kamer wil, want dat is verboden terrein....

Amen! _/-o_

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:19

Iemand had geschreven dat het verplicht zou moeten zijn dat alle mensen met grote rassen een cursus zouden moeten volgen.
Hier zou ik het mee eens geweest zou zijn, als degene had geschreven dat iedereen die uberhaut een hond heeft verplicht is een cursus te volgen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:21

pubelia schreef:
door_ schreef:
@ Pubelia: FOUT!
Het kind staat boven de hond!!!! Absoluut niet andersom, want dan mag de hond dus alles met de baby doen want die is toch ondergeschikt!
Het kind moet op latere leeftijd wel snappen dat hij respect voor de hond hoort te hebben en hem dus niet mag pesten, maar een acht dagen oude baby, staat bij mij BOVEN de hond....

Ook hier in deze discussie is het weer duidelijk dat je niet veel gesnapt hebt van rangorde van een hond en gezin.

Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten.

Inderdaad!
Iemand die ECHT de baas over een hond is kan de hond op de bank laten slapen, de hond als eerste eten geven en alle regels aan de laars lappen. De baas blijft hij toch wel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:23

door_ schreef:
Citaat:

Puberlia schreef:

Je schrijft het al wel goed. Bij JOU staat de baby boven de hond. Als de hond alleen is met de baby staat de baby in de ogen van de hond onder hem. Dat wil ik ook er mee zeggen. Dat is ook waarschijnlijk de reden dat de hond de baby dood heeft gebeten

@ pubelia: we zitten in een impasse... ik denk namelijk dat jij het fout ziet!

Dat is de snelste manier om een hond een hekel aan een baby te laten krijgen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:24

imaudy schreef:

Maar wel de duidelijkste manier om hem wijs te maken dat hij daar niets te zoeken heeft

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:25

@ imaudi: nee, het is de beste manier om de hond te leren begrijpen dat de babykamer off limits is en hij dat in zn kop moet knopen!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:26

topic gaat sneller dan het licht
en dat op een mooie warme vrijdag middag

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:26

Sorane schreef:

@ pubelia
Ik hoop van harte dat je niet meent wat je zegt. Een dier boven een mens plaatsen?!?!?! Hoe haal je het in je hersens??
Zeg je dit uit onwetendheid of omdat die grijze massa uitgewerkt is?!

zeker niet. ik zeg dit omdat dat bewezen is, omdat daar veel mensen de fout in gaan. En veel mesnen denken dat ze weten hoe de rangorde in elkaar zit.

@door: en als je een keer prongelijk de kamer deur open hebt staan als je er niet bij bent en de hond je kind dood. Dan denk je er denk ik wel anders over.

Maar ik ga niet meer verder in discussie. Ik bedoel het goed, en ik weet hoe het in elkaar steekt. maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Dus einde van mijn discussie.

jaja, word ooit nog wel iets met mij!

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:28

Citaat:

Bah

Dat er een rangorde moet zijn OKE. Maar dat kan ook bereikt worden met wederzijds respect.

Wederzijds respect? Nou echt niet he. Dieren in de natuur bepalen ook niet de rangorde met wederzijds respect!
Bovendien kun jij echt niet oordelen of zij een dierenliefhebber is!!!

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:28

Citaat:
puberlia schreef: @door: en als je een keer prongelijk de kamer deur open hebt staan als je er niet bij bent en de hond je kind dood. Dan denk je er denk ik wel anders over.

nee hoor, dat denk ik niet, ik denk dat als jij een baby krijgt de hond dat als leuke onderdanige ziet en er dus al zn kunstjes op gaat oefenen.... met alle gevolgen van dien...

(begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat ik nooit gelijk krijg in mijn voorbeeld...)
Laatst bijgewerkt door _Spooky_ op 09-06-06 15:31, in het totaal 3 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:29

Quellian schreef:
imaudy schreef:

Maar wel de duidelijkste manier om hem wijs te maken dat hij daar niets te zoeken heeft

Die hond maak je zo niks duidelijk! Je maakt hem onbetrouwbaar.
Je moet je voorstellen dat je ergens loopt en dat je plotseling een schop krijgt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:29

avanoort schreef:
Citaat:

Bah

Wederzijds respect? Nou echt niet he. Dieren in de natuur bepalen ook niet de rangorde met wederzijds respect!
Bovendien kun jij echt niet oordelen of zij een dierenliefhebber is!!!

Aan dat ene berichtje had ik voldoende.

Wel eens naar Emiel Voest gekeken?? Die handeld op basis van wederzijds respect en heeft toch overwicht op het dier.

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:30

Welshcobfan: jij wilt dat je dier respect heeft voor jouw, maar je hebt zelf niets van respect voor hem? Dan zou ik er niet van verstelt staan dat je vaker gebeten wordt of gekrabt .

Elke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:30

Welshcobfan: jij wilt dat je dier respect heeft voor jouw, maar je hebt zelf niets van respect voor hem? Dan zou ik er niet van verstelt staan dat je vaker gebeten wordt of gekrabt .

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:31

ja paarden, maar we hebben het hier over honden

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:31

Wederzijdse respect is volgens mij de enige manier om van beide kanten een goede verstandhouding te krijgen.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:32

we hebben het hier over een roedel hoor, een rangorde die bepaald moet worden