Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jenna schreef:Wat vreselijk![]()
Jeetje, ik had zo gehoopt dat hij levend gevonden zou worden.
Ik ben erg benieuwd het waarom. Maar daar zal ik niet de enige in zijn denk ik.
Sterkte!
www.ad.nl schreef:ROTTERDAM - De 21-jarige Rotterdammer Tim Benningshof die vorige maand vermoord werd gevonden in het recreatiegebied
de Brielse Maas, is vermoedelijk vermoord vanwege drugsschulden die hij bij de twee verdachten had.
In een e-mail aan deze krant schrijft de dochter van de 41-jarige verdachte Sandra V. dat Tim ‘ook wel eens wat drugs nam'. Ze schreef de mail omdat het haar ‘een beetje dwars’ zit dat iedereen beweert dat ‘Tim niks gebruikte’.
Haar lezing sluit goed aan bij dat wat bronnen in de nabijheid van het onderzoek beweren. Die melden dat Sandra V. en de 24-jarige Giuseppe F. de moord met voorbedachten rade hebben gepleegd nadat Tim een betalingsultimatum had genegeerd. In de Rotterdamse wijk Ommoord stonden de beide verdachten al voor hun arrestatie bekend als drugsdealers.
Tims vader Bob Benningshof reageert verrast en geschokt op het vermoedelijke motief voor de moord. Hij bevestigt desgevraagd dat Tim geregeld een joint rookte, ‘maar van harddrugsgebruik is mij totaal niets bekend', aldus de vader.
Bob en zijn ex-vrouw Pia Aveling reageerden vorige maand ook verrast en geschokt toen in de zaak Sandra V. werd opgepakt. Helemaal omdat zij door justitie wordt omschreven als een kennis van Tim. Geen van beide ouders kennen haar echter en dat is opvallend, omdat Tim volgens de ouders ‘altijd vertelde waar hij was of waar hij naartoe ging'. Dit stond ook op de opsporingsposters die de ouders na Tims verdwijning op 4 juni door heel het land verspreidden. Hun zoon is nog op de dag van zijn verdwijning om het leven gebracht.
Sandra V. en Giuseppe F. mogen geen contact hebben met de buitenwereld. Ook politie, justitie en de advocaten mogen geen informatie over de zaak naar buiten brengen.