Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:10

Rita heeft zichzelf volstrekt belachelijk gemaakt! Uit de jurisprudentie blijkt dat iemand die over zijn personalia heeft gelogen nooit is genaturaliseerd BEHOUDENS UITZONDERINGEN. Rita vindt echter dat die uitzonderingen alleen spelfouten zijn omdat een advocaat-procureur (die geen enkele beslissingsbevoegdheid heeft) dat heeft gezegd. Het leek af en toe alsof ze gewoon een bandje terugspoelde en hetzelfde maar bleef herhalen. Officieel mag ze inderdaad doen wat ze gedaan heeft, maar het was een heel stuk stijlvoller geweest om wat langer onderzoek te doen (of tenminste de suggestie te wekken dat dat gebeurd is) en eerst ayaan de kans te geven om deze GBA gegevens te veranderen alvorens het geheel publiek bekend te maken

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:23

Er schijnt zelf 6 weken geheimhouding te bestaan die ze in acht had kunnen nemen als ze een beetje fatsoen gehad had.

Maar ja normen en waarden he

Anoniem

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:26

Zes weken geheimhouding? Ik dacht dat de maximale termijn om met antwoorden op kabinetsvragen te komen zes weken was. Eerder mag dan toch ook?
Of begrijp ik je verkeerd?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:30

Er werd gezegd, maar in de brij van al die uren kletsen en interviews weet ik niet meer door wie, dat het usance is dat wanneer iemand een dergelijke sommatie krijgt dat 6 weken niet officieel naar buiten gebracht wordt opdat degene waar het om gaat zich daarop kan verdedigen, bezinnen of wat dan ook.
Iemand kan het vast terug vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:33

Aaah, oké. Ik dacht dat het om de snelheid van reageren op de kamervragen ging

*edit* Ik heb het al gevonden, met dank aan http://www.elsevier.nl/opinie/commentar ... tnr/98917/

In de loop van de avond ging Verdonk door de bocht en erkende ze schoorvoetend dat Hirsi Ali in de komende zes weken waarin ze haar versie van het naturalisatie-verhaal kan geven nog steeds Nederlandse is.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:50

Als ik het zo lees zijn er verscheidene briljante bokkers een carriere misgelopen in Den Haag.........
De beste stuurlui....... zitten (met stamboekmerries) op Bokt...

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:56

CGJ12 schreef:
Als ik het zo lees zijn er verscheidene briljante bokkers een carriere misgelopen in Den Haag

Tjongejonge... lezen en luisteren is een kunst, dat blijkt maar weer.

Ik vind wat Verdonk heeft gedaan nog niet eens zo beschamend voor Nederland. Ze voert een beschamend asielbeleid uit, maar dat doen we al wat langer. Ik vind de manier waarop de Tweede Kamer ineens over Verdonk heenvalt wel beschamend. Wie heeft dat asielbeleid nou eigenlijk aangenomen?

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:57

Volgens mij vallen ze juist over de onzorgvuldigheid van die uitvoering.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:59

Bealy schreef:
Volgens mij vallen ze juist over de onzorgvuldigheid van die uitvoering.

Juist, en dat is precies wat ze moeten doen!

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:59

CGJ12 schreef:
Als ik het zo lees zijn er verscheidene briljante bokkers een carriere misgelopen in Den Haag.........

Wat ik me nou eigenlijk afvraag he.
Wat is er nou zo geweldig aan Ayaan?
Uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, altijd een hoop bombarie rondom haar persoon, maar wat heeft zij nou wezenlijk voor de politiek en de samenleving betekend?

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:07

Laatst bijgewerkt door natasja50 op 17-05-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:07

Link doet het niet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:08

MissJ schreef:
CGJ12 schreef:

Uitgeroepen tot Europeaan van het jaar, altijd een hoop bombarie rondom haar persoon, maar wat heeft zij nou wezenlijk voor de politiek en de samenleving betekend?

Afbeelding

Helaas mag ik hier niet op reageren, maar ik weet wel zeker dat je niet als vrouw in Somalië geboren bent.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:08

MissJ schreef:
Link doet het niet.

dinsdag 17 januari 2006 13:40
Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs
Een Noorse parlementariër heeft Ayaan Hirsi Ali (VVD) voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde looft Hirsi Ali om haar strijd voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.

Tybring-Gjedde noemt Hirsi Ali 'een fantastische vrouw' in het dagblad Dagsavisen. Hij bewondert haar omdat ze doorgaat met haar strijd en blijft werken aan een opvolger van haar film Submission, ondanks dat ze constant onder politiebewaking staat en bedreigd wordt.

Christian Tybring-Gjedde
Christian Tybring-Gjedde

Noorse parlementsleden hebben het recht om kandidaten voor de Nobelprijs voor de vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het is ongebruikelijk dat iemand voor die tijd zijn of haar kandidaat bekendmaakt.

Prijs
De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend. Afgelopen jaar ging de prijs naar Mohammed el Baradei en zijn Internationaal Atoomagentschap (IAEA) (lees Nobelprijs Vrede naar atoomwaakhond IAEA).

Tybring-Gjedde is lid van de liberale Fremskrittpartiet (FRP). In de Noorse krant zegt hij dat het een controversiële keuze zou zijn om iemand die kritisch is over de islam de prijs te geven, maar volgens hem zou het ook juist een goed statement zijn van het Nobel-comité.

Publicatiedatum: 17 januari 2006

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:09

MissJ schreef:

Op één of andere vage site las ik deze briljante vondst..........

"clit weg = kruis tocht"

(ik geef toe, het is best grof, maar anno 2006 moet dit kunnen)

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:09

amondi schreef:
Helaas mag ik hier niet op reageren, maar ik weet wel zeker dat je niet als vrouw in Somalië geboren bent.

Nee, dat klopt.
Ik heb wel een vriendinnetje die er vandaan komt.
Ok, Ayaan heeft best haar goede kanten en durft controversiele onderwerpen aan te snijden, maar ik vind haar de laatste tijd eigenlijk meer een vervelende schreeuwlelijk die alleen maar roept om gehoord te worden en nodeloos tegen mensen aanschopt.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:11

amondi schreef:
dinsdag 17 januari 2006 13:40
Hirsi Ali voorgedragen voor Nobelprijs
Een Noorse parlementariër heeft Ayaan Hirsi Ali (VVD) voorgedragen als kandidaat voor de Nobelprijs voor de Vrede 2006. Christian Tybring-Gjedde looft Hirsi Ali om haar strijd voor gelijkwaardigheid, gelijke behandeling, vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.

Tybring-Gjedde noemt Hirsi Ali 'een fantastische vrouw' in het dagblad Dagsavisen. Hij bewondert haar omdat ze doorgaat met haar strijd en blijft werken aan een opvolger van haar film Submission, ondanks dat ze constant onder politiebewaking staat en bedreigd wordt.

Christian Tybring-Gjedde
Christian Tybring-Gjedde

Noorse parlementsleden hebben het recht om kandidaten voor de Nobelprijs voor de vrede voor te stellen. De termijn daarvoor loopt af op 1 februari. Het is ongebruikelijk dat iemand voor die tijd zijn of haar kandidaat bekendmaakt.

Prijs
De Nobelprijs voor de Vrede wordt ieder jaar op 10 december uitgereikt in Oslo. Wie de winnaar is, maakt het Nobelprijscomité in oktober bekend. Afgelopen jaar ging de prijs naar Mohammed el Baradei en zijn Internationaal Atoomagentschap (IAEA) (lees Nobelprijs Vrede naar atoomwaakhond IAEA).

Tybring-Gjedde is lid van de liberale Fremskrittpartiet (FRP). In de Noorse krant zegt hij dat het een controversiële keuze zou zijn om iemand die kritisch is over de islam de prijs te geven, maar volgens hem zou het ook juist een goed statement zijn van het Nobel-comité.

Publicatiedatum: 17 januari 2006

Dat wist ik wel.
dat is ook mooi, zoals ik al zei, ze deed ook goede dingen.
Maar ik heb me het afgelopen jaar eigenlijk voornamelijk aan het geirriteerd.

En kom op, ze hebben Arafat ooit ook voorgedragen voor de Nobelprijs.
De eerste vliegtuigkaper ter wereld.

noukske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:21

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik bewondering heb voor Ayaan Hirsi Ali. Veel mensen lijken te vergeten dat ze ook een mens is die veel goede dingen gedaan heeft voor ons land. Dit is ook typisch Nederland naar mijn mening. Politiek is gewoon gigantisch corrupt en als je meent dat dit al erg is moet je echt nog een keer goed nadenken.

Verder; verdonk, wat een misselijkmakend mens vind ik dat. Zij is het toonbeeld van een fake-politica naar mijn mening. Deze hele idioterij geeft maar weer aan hoe goed haar eigen beleid werkt.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:22

noukske schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik bewondering heb voor Ayaan Hirsi Ali. Veel mensen lijken te vergeten dat ze ook een mens is die veel goede dingen gedaan heeft voor ons land. Dit is ook typisch Nederland naar mijn mening. Politiek is gewoon gigantisch corrupt en als je meent dat dit al erg is moet je echt nog een keer goed nadenken.

Verder; verdonk, wat een misselijkmakend mens vind ik dat. Zij is het toonbeeld van een fake-politica naar mijn mening. Deze hele idioterij geeft maar weer aan hoe goed haar eigen beleid werkt.

wat dan?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:00

Citaat:
Europeaan van het jaar
--------------------------------------------------------------------------------
Op 20 januari 2005 schreef ik het volgende over Ayaan Hirsi Ali:

De meningen zijn nogal verdeeld over Ayaan Hirsi Ali. De één vind haar dom bezig, de ander steunt haar. Er is veel haat jegens haar gedrag, er is ook veel lof voor haar uitingen en bezigheden. Is het goed, is het fout. Iedereen heeft wel een mening. Ook ik vind dat ik er maar eens iets over moet zeggen: ik vind met recht Ayaan Hirsi Ali een mens.

En vandaag op 04 januari 2006 is het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali door het blad Readers Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Ze ontvangt de onderscheiding wegens haar "moed en volharding om het lot van onderdrukte islamitische vrouwen op de Nederlandse en Europese politieke agenda te zetten".

"Er was een jonge vrouw, geboren buiten Europa, voor nodig om Europeanen te laten zien wat voor moed en vastberadenheid nodig is om extremisme aan de kaak te stellen en de waarden van tolerantie en rechtvaardigheid te waarborgen", zegt Bob Low, de Europese hoofdredacteur van Reader's Digest.

(bron: NU.nl)

Mijn mening is trouwens niet écht veel veranderd:
ik vind, nog steeds, met recht Ayaan Hirsi Ali een mens.

geschreven door Erwin Troost op"
http://hetleveniseen.web-log.nl/

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 13:46

Waarden van tolerantie strookt niet helemaal met de uitspraak "de Islam is een achterlijke godsdienst" waarvan Ayaan heel goed kon inschatten hoe kwetsend die opgevat zou worden.
Maar ja de contoversiele uitspraken zijn opeens allemaal vergeten, ik vrees dat ze zichzelf in een nog engere kooi gaat opsluiten in Amerika als ze daar gewoon werkt en niet meer alleen een gastspreker uit Europa is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:18

Janneke18 schreef:
Moniek schreef:
Regels zijn regels daar hoor je je aan te houden.
Of je nu beatrix bent of de groenteboer moet geen bal uitmaken.
Duidelijkheid moeten we krijgen in onze wetten en regels.

Een strak beleit opzetten en iemand aan het hoofd zetten die kan regeren en waar mensen tegen op kunnen kijken.

En geen sprookjefiguur neerzetten zoals balkende waar iedereen om moet lachen.
Nou zo zal je in een oorlog verwikkeld zitten met zo iemand aan het front dan word ons land zo van de kaart geveegt.

hmm.. vind het een beetje eng klinken wat je daar zegt... maargoed..

ik probeer het nieuws 'n beetje te volgen vanaf 1000km afstand, heb de hele zembla-uitzending niet gezien, op een of andere manier kan ik hem niet vinden op uitzendinggemist.nl

Nederland maakt een hele slechte beurt hier.. naar mijn idee word er een heel vies spelletje gespeeld, waar iedereen buiten de Haagse politiek geen weet van heeft.. Nederland lijkt wel een bananenrepubliek.. ben benieuwd of er koppen gaan rollen, en zo ja welke..

Ik kan jouw volgen en een aantal amerikanen heb ik ook al schande horen roepen. Nederland gaat een hele slechte naam maken hiermee. Iemand die niet veilig is wordt wel in het diepe gegooid. Toen ik hoorde dat ze haar huis uit moest en de beveiliging werd opgeheven, moet ze dan met Verdonk gaan logeren?? Die buren willen ook geen keet voor de deur met mannen met kogelwerende vesten!!! Misschien is dat wel de reden dat Rita zo snel een beslissing heeft doorgedrukt. Iemand waar smet op zit, daar moet je je van distancieren, dat is politiek voeren. Tactiek die je in het dagelijks leven maar al te vaak tegenkomt.

natasja50

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:05

sarabande schreef:
Waarden van tolerantie strookt niet helemaal met de uitspraak "de Islam is een achterlijke godsdienst" waarvan Ayaan heel goed kon inschatten hoe kwetsend die opgevat zou worden.
Maar ja de contoversiele uitspraken zijn opeens allemaal vergeten, ik vrees dat ze zichzelf in een nog engere kooi gaat opsluiten in Amerika als ze daar gewoon werkt en niet meer alleen een gastspreker uit Europa is.

Je moet die uitspraak ook zien in de context van de onderdrukking en vernederingen die moslimvrouwen moeten ondergaan. En dan vind ik het een moedige uitspraak. En tolerantie is dan niet op zijn plaats.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 19:13

Het is geen moedige uitspraak.
Het is een domme beledigende uitspraak
De godsdienst is niet achterlijk, de manier waarop die uitgelegd en toegepast wordt hier en daar wel.

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:17

natasja50 schreef:
Je moet die uitspraak ook zien in de context van de onderdrukking en vernederingen die moslimvrouwen moeten ondergaan. En dan vind ik het een moedige uitspraak. En tolerantie is dan niet op zijn plaats.

Op dit soort generaliserende uitspraken heeft Ayaan Hirsi Ali een abonnement. Net zoiets als roepen dat alle christenen jodenhaters zijn omdat de Goerees dat ooit gezegd hebben (en dat zijn toch christenen, niet waar?). We gaan voor het gemak voorbij aan al die allochtone gezinnen die zich generatie voor generatie een plaats bevechten in deze maatschappij. Al eens gekeken aan de univeristeiten? Waar toch al een behoorlijk aantal allochtonen (ongeveer evenveel jongens als meisjes) studeren? Bij hun gaat de emancipatie verhoudingsgewijs veel sneller dan bij autochtonen.

Dergelijke flauwekul irriteert me mateloos. Dat is op zich niet erg, daar leer ik wel mee leven. Maar dat soort uitspraken veroorzaken een polarisatie in de maatschappij waar we straks met z'n allen niet meer mee kunnen leven.

Dat gaat mevrouw Hirsi Ali allemaal niet meemaken: die zit dan al uitgebreid in Amerika. Ze was zelf gelukkig ook al tot de conclusie gekomen dat de uitspraken die ze deed de maatschappij geen goed deden (Volkskrant: "Ik maak meer kapot dan ik goed doe").

Tolerantie is een basisvoorwaarde voor het in redelijke vrede bestaan van een samenleving. Die mag nooit uitgeschakeld worden; een maatschappij die intolerantie tolereert is op weg naar een totalitaire staat.