Homoseksualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:26

Bas232 schreef:
klaasjuhhh schreef:
Wat bedoel je met het woord "Showen"? Ik vind het nogal kort door de bocht namelijk. Sommige Homo's zijn nou eenmaal wat "verwijfd" om het zo maar even te zeggen, en daar kun je niks aan doen

Met showen bedoel ik dingen als de gay-parade.
Of bv met een roze lintje gaan lopen om iedereen zeer duidelijk te maken dat je homo bent.

Waarom moeten sommige het zo opzettelijk laten blijken, dat is wat ik bedoel.
Dat een homo verwijfd is, maakt toch niets uit?

Wat ik bedoel is dat je niet perse met een verkeersbord op je kop hoeft te lopen om aan te geven wat je bent, dat is wat ik bedoel.

En een roze shirt dan? Zijn ook zat mensen die dat dragen, ben je dan ook gelijk homo?

Bas232

Re: Homoseksualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:29

Je snapt best wat ik bedoel....
En een roze shirt is niet wat ik bedoel...

Wel bv als je een roze shirt draagt met daarop zoiets als: "Je moet weten dat ik homo ben!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:30

Bas232 schreef:

Wel bv als je een roze shirt draagt met daarop zoiets als: "Je moet weten dat ik homo ben!

Overdrijven is ook een vak Slaat nergens op.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:34

even voor de duidelijkheid een roze lintje is het simbool voor de borstkanker bestijding

wij holebi`s doen het in regenboog kleuren

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:38

alex66 schreef:
even voor de duidelijkheid een roze lintje is het simbool voor de borstkanker bestijding

wij holebi`s doen het in regenboog kleuren

Wat zal jij een kleurrijke kamer hebben

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:43

klaasjuhhh schreef:
Bas232 schreef:

Overdrijven is ook een vak Slaat nergens op.

Ik weet ook wel dat ik overdrijf, geeft toch niets?
Enkel ben ik niet zo iemand die mijn mening onder stoelen of banken steekt omdat het niet netjes zou zijn.
Openlijk over dingen spreken is mijn motto

@Alex, sorry, verkeerd symbool....was het dan een zakdoek?
Ik weet dat er een bepaalde kode is/was waaraan je kan zien wat voor homo je voor je hebt.
Ben enkel vergeten hoe dat ook alweer in elkaar zat.

Mischien moet je dat hier eens uit de doeken doen

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:18

Ik pas... heb geen idee wat je bedoeld met codes...... maar ja ben ook niet echt bekend in de scene. Al ga ik wel het liefst gay stappen. En is de Gayparade mijn lievelings feest. Niet om het extreme (dat is spelen en uitdagen, opzich niets mis mee voor die ene keer per jaar, ze hebben lol en doen niemand pijn en slopen ook niets)... maar wel omdat de broederlijke gemoedelijke sfeer zo heerlijk is en je echt lekker jezelf kan zijn...

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:30

Haha... kijk: en dat onthouden ze in ieder geval wel he die hetero's (codes, lintjes e.d.)

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:37

Ja, knap hoor. Daar bemoei ik me als homo niet mee hahahahaha

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:46

GeJe schreef:
Haha... kijk: en dat onthouden ze in ieder geval wel he die hetero's (codes, lintjes e.d.)

Je moet wel hé....een vriend van me, die wel homo is heeft me dat eens uitgelegd.
Wel vreemd dat jullie dat niet kennen, want zelfs hetero's beginnen die kode's te gebruiken
Ik weet juist weer hoe het zat, "Google is je vriend!", maar ik ga er niet naar linken, lijkt me niet geschikt voor de jeugdige kijkbuiskinderen hier

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:51

geen idee of er codes zijn dat van dat roze lintje wist ik toevallig om dat ik lid ben van de kankerbestrijding( ik heb nu ook een roze lintje achter op mijn auto zitten lekker verwarrend ) en internationaal is de regenboog vlag al heel lang de vlag van de homobeweging.

maar zakdoeken??? geen idee ,misschien heb ik niet goed opgelet de laatste 20jaar

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:53

alex66 schreef:
geen idee of er codes zijn dat van dat roze lintje wist ik toevallig om dat ik lid ben van de kankerbestrijding( ik heb nu ook een roze lintje achter op mijn auto zitten lekker verwarrend ) en internationaal is de regenboog vlag al heel lang de vlag van de homobeweging.

maar zakdoeken??? geen idee ,misschien heb ik niet goed opgelet de laatste 20jaar

Je bent nooit te oud om bij te leren, en dat nog wel van een hetero

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:07

Ik weet niet of ik dat wel wil weten....

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:10

Heb toch nooit zakdoek op zak hihi... alleen wegwerpzakdoeken en ik weet niet wat dat betekent maar dat geldt dan niet voor mij hahahaha want voor mij is het om een loopneus of verkoudheid te verdoezelen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:35

Ik weet er ook niks van van die code's en lintjes (hej B100 kom is even hier ghehe)

De regenboogvlag wel Maar verder nee we hebben absoluut geen codes en lintjes.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:58

Navidad schreef:
Ik weet er ook niks van van die code's en lintjes (hej B100 kom is even hier ghehe)

De regenboogvlag wel Maar verder nee we hebben absoluut geen codes en lintjes.

Het blijk dat die kode's niet meer gebruikt worden, echter dit wil ik je niet onhouden:

Citaat:
Roze regenboog

Zoals bekend zijn de zakdoeken tegenwoordig compleet uit de homowereld verdwenen. Roze en de regenboogvlag kennen we echter nog steeds. Deze website dankt een deel van haar naam aan de roze geschiedenis van homoseksuelen, en zo zijn er nog tal van organisaties die roze in hun naam of logo verwerkten om hun link met homoseksualiteit aan te geven.

De regenboogvlag wordt inmiddels internationaal gezien als homoteken. Overal op de wereld geeft het homovriendelijke plekken aan en de kleuren worden in vele variaties te pas en te onpas gebruikt voor alles dat met homoseksualiteit te maken heeft.

Hoewel het voor veel (vooral jongere) homoseksuelen raar zal lijken, hebben deze kleuren meer betekend voor homoseksuelen wereldwijd dan men zou denken.

Roze staat voor de vervolging, de afkeuring, het feit dat sommige mensen niet inzien dat homoseksuelen 'ook gewoon mensen zijn'. De zakdoeken staan voor het geniep, het feit dat vele homoseksuelen jarenlang in het geheim hun geaardheid hebben moeten beleven en dat in eerste instantie stiekem kenbaar gingen maken. De regenboogvlag is de trots. Die hangt aan de gevels, prijkt op winkeldeuren en geeft de diversiteit van de homoseksualiteit aan.
Een feit om toch eens te onthouden...

Bron: >> Rozenrijk.nl <<
Ik geeft het exacte artikel niet, dit vanwege jeugdige kijkbuiskinderen.

Ik wist dus niet dat die zakdoeken niet meer gebruikt werden......mijn excuus daarvoor

stefoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:37

Bas232 schreef:
klaasjuhhh schreef:
Wat bedoel je met het woord "Showen"? Ik vind het nogal kort door de bocht namelijk. Sommige Homo's zijn nou eenmaal wat "verwijfd" om het zo maar even te zeggen, en daar kun je niks aan doen

Met showen bedoel ik dingen als de gay-parade.
Of bv met een roze lintje gaan lopen om iedereen zeer duidelijk te maken dat je homo bent.

Waarom moeten sommige het zo opzettelijk laten blijken, dat is wat ik bedoel.
Dat een homo verwijfd is, maakt toch niets uit?

Wat ik bedoel is dat je niet perse met een verkeersbord op je kop hoeft te lopen om aan te geven wat je bent, dat is wat ik bedoel.

maar weet je wat het ook is, als een jongen met roze loopt denken veel dat het al een homo is maar roze is gewoon een kleur hoor. Ik heb zelf ook roze dingen maar alleen omdat het mooi is.. En dan nog dat vertellen aan iedereen.. als je het niet verteld zeggen mensen weer met zowhn scheef gezicht 'waarom heb je dat niet verteld' Dus ja. maargoed iedereen heeft een eigen mening en iedereen denkt er anders over..

stefoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:41

[/quote]

Ik weet ook wel dat ik overdrijf, geeft toch niets?
Enkel ben ik niet zo iemand die mijn mening onder stoelen of banken steekt omdat het niet netjes zou zijn.
Openlijk over dingen spreken is mijn motto

@Alex, sorry, verkeerd symbool....was het dan een zakdoek?
Ik weet dat er een bepaalde kode is/was waaraan je kan zien wat voor homo je voor je hebt.
Ben enkel vergeten hoe dat ook alweer in elkaar zat.

Mischien moet je dat hier eens uit de doeken doen [/quote]

Misschien moet je eerst effe informatie inwinnen voordat je wat zegt hierover.. En je overdrijft wel heel erg hoor.. Ik denk dat je zelf een beetje een verkeerd beeld hebt over homo's

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:23

Hi Stefoo,

Nee hoor, ik helemaal geen verkeerd beeld.
Verre van.....

Ik loop enkel een beetje achter op de nieuwste homo ontwikkelingen.....
Kan gebeuren.

Echter, ik blijf erbij dat ze niet abnormaal zijn, maar sommige doen echt hun best om abnormaal te zijn....

Daar ben ik dus wel tegen.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:45

Oeh! deze holebi is er ook weer bas232, je zegt dat je dat showen vind maar bedoel je daarmee ook hand in hand overstraat lopen? elkaar een kus geven als je weggaat? want waarom mogen hetero's wel hand in hand lopen en homo's niet want dan "showen" ze? tenminste dit haal ik uit jou reacties

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:48

Het gaat mij erom dat een mens gelukkig is, of dat nu met een man of vrouw is maakt mij helemaal NIKS uit!

Bas232

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:49

PrinCessRomy schreef:
Oeh! deze holebi is er ook weer bas232, je zegt dat je dat showen vind maar bedoel je daarmee ook hand in hand overstraat lopen? elkaar een kus geven als je weggaat? want waarom mogen hetero's wel hand in hand lopen en homo's niet want dan "showen" ze? tenminste dit haal ik uit jou reacties

Neen, dat bedoel ik niet......

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:50

LCharlotte schreef:
Het gaat mij erom dat een mens gelukkig is, of dat nu met een man of vrouw is maakt mij helemaal NIKS uit!

Helemaal mee eens!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:50

Gelukkig

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:34

LCharlotte schreef: