Navidad schreef:Ik weet er ook niks van van die code's en lintjes (hej B100 kom is even hier ghehe)
De regenboogvlag wel

Maar verder nee we hebben absoluut geen codes en lintjes.
Het blijk dat die kode's niet meer gebruikt worden, echter dit wil ik je niet onhouden:
Citaat:
Roze regenboog
Zoals bekend zijn de zakdoeken tegenwoordig compleet uit de homowereld verdwenen. Roze en de regenboogvlag kennen we echter nog steeds. Deze website dankt een deel van haar naam aan de roze geschiedenis van homoseksuelen, en zo zijn er nog tal van organisaties die roze in hun naam of logo verwerkten om hun link met homoseksualiteit aan te geven.
De regenboogvlag wordt inmiddels internationaal gezien als homoteken. Overal op de wereld geeft het homovriendelijke plekken aan en de kleuren worden in vele variaties te pas en te onpas gebruikt voor alles dat met homoseksualiteit te maken heeft.
Hoewel het voor veel (vooral jongere) homoseksuelen raar zal lijken, hebben deze kleuren meer betekend voor homoseksuelen wereldwijd dan men zou denken.
Roze staat voor de vervolging, de afkeuring, het feit dat sommige mensen niet inzien dat homoseksuelen 'ook gewoon mensen zijn'. De zakdoeken staan voor het geniep, het feit dat vele homoseksuelen jarenlang in het geheim hun geaardheid hebben moeten beleven en dat in eerste instantie stiekem kenbaar gingen maken. De regenboogvlag is de trots. Die hangt aan de gevels, prijkt op winkeldeuren en geeft de diversiteit van de homoseksualiteit aan.
Een feit om toch eens te onthouden...
Bron: >> Rozenrijk.nl <<
Ik geeft het exacte artikel niet, dit vanwege jeugdige kijkbuiskinderen.
Ik wist dus niet dat die zakdoeken niet meer gebruikt werden......mijn excuus daarvoor